MaanantainMeiningit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oli eilen mielenkiintoinen ostokokemus (voisi jopa mennä vitutusketjuun). Menin Giganttiin, otin vuoronumeron ja ilmoitin sitten myyjälle (nuori mies), että haluan LG G3:n kullan värisenä.

Kysyttäessä kerroin, että tulee vaimolle. Ei, en halua suojakuoria. Koska haluan? Kun vaimo niin sanoo. Tähän asti meni hyvin.

Sitten myyjä halusi tarkistaa liittymän tilanteen. Kerroin, että en aio vaihtaa liittymää, kiitos. Myyjä edelleen halusi tarkistaa liittymän tilanteen. Sanoin, "en vaihda liittymää, otan vain puhelimen, kiitos". Myyjä edelleen halusi tarkistaa liittymän tilanteen. Minä "voisitko antaa sen puhelimen, en vaihda liittymää". Myyjä edelleen halusi tarkistaa liittymän tilanteen.

Tässä vaiheessa olisi pitänyt kysyä, pystyykö hän myymään puhelimen vai ei, mutta harmikseni kerroin, että vaimon puhelinta ei löydy helpolla (mikä on totuus), koska sitä on ennenkin yritetty etsiä. Ei löydy mun sotulla eikä vaimon sotulla, mies halusi silti mun sotun. Ei löytynyt.

Nyt myyjä halusi tarkistaa mun puhelimen tiedot. Sanoin taas "voitko antaa sen puhelimen". Ei auttanut. Vituttaa, että en kävellyt ulos. Kerroin oman sotuni ja myyjä totesi, että näyttää olevan jo kilpailikykyinen liittymä.

watun wattu. Alkaa suututtaa yhä enemmän kun kirjoittaa tämän. Täytyy laittaa palautetta giganttiin.

Varmasti heillä on ohje aina tarkistaa ostajan liittymän tilanne, mutta voisi vähän käyttää järkeä.

Edit: laitoin palautteen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos joku myyjänkekkula alkaisi penätä sotuja kaupan edellytyksenä, loppuisi kyllä transaktio siihen paikkaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Harmittaa etten kävellyt ulos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: watun wattu. Alkaa suututtaa yhä enemmän kun kirjoittaa tämän. Täytyy laittaa palautetta giganttiin.
Älä vain tarkista että paljonko se puhelin maksaa Gigantin verkkokaupassa, ja mitä maksoit itse liikkeessä asioimalla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti: watun wattu. Alkaa suututtaa yhä enemmän kun kirjoittaa tämän. Täytyy laittaa palautetta giganttiin.
Älä vain tarkista että paljonko se puhelin maksaa Gigantin verkkokaupassa, ja mitä maksoit itse liikkeessä asioimalla.
Sen tarkistan aina, koska liikkeissä on usein eri hinnat. Nettihinnat muuttuvat jatkuvasti, kun Verkkokauppa ja Gigantti vahtivat toisinaan. Joka kerta on myyty netistä löytyvään hintaan, kun olen huomauttanut. Tässä tapauksessa hinta oli heti sama. 269 molemmissa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.01.2016 9:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bowie teki lemmyt ja liittyi yläkerran suureen kuoroon...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Niba »

First World problems, peruspalkaa paska provikat pitäää jostain nöyhtää, nyhtöpossua..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti:First World problems, peruspalkaa paska provikat pitäää jostain nöyhtää, nyhtöpossua..
Tuskin myyjä kuvitteli myyvänsä mulle uuden liittymän tai sitten oli idiootti. .
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:Bowie teki lemmyt ja liittyi yläkerran suureen kuoroon...
Jopas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Verkkokauppa ja Gigantti vahtivat toisinaan. Joka kerta on myyty netistä löytyvään hintaan, kun olen huomauttanut. Tässä tapauksessa hinta oli heti sama. 269 molemmissa.
Ostaako joku vielä Verkkokaupasta jotakin? Aina kun katson heidän sivujaan niin "todennäköisesti aina kalliimpi" ja palvelukonseptinsahan on ihan anaalista. Ainoastaan laittavat kiusallaan ärsyttäviä kymmenen kappaleen eriä kohtuuhintaisia tuotteita silloin tällöin, että saavat verkkokauppansa tukkoon.
Itse käyn aina hakemassa suoraan Jätkäsaaresta. Viimeksi eilen.

24/365 kioski on kiva. La iltana klo 9 kävin hakemassa sieltä kotelotuulettimen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Itse käyn aina hakemassa suoraan Jätkäsaaresta. Viimeksi eilen.
Sama juttu. Viimeksi meni 5 minuuttia, kun oli uusi puhelin kourassa ja akka kassalla. Bonuksena sokeriton Dr Pepper, jota ostan aina salkullisen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olen taas sortunut ostelemaan Jätkäsaareesta kaikenmoista. Toisin kun Pertillä, kokemukseni ovat varsin myönteisiä, myös hinnoittelun suhteen. Tosin homma vaatii pientä harrastamista. Esimerkiksi haluamani TV ilmestyi joillekin Expertin erikoispäiville varsin ennennäkemättömään hintaan, mutta onneksi tajusin tarkistaa Verkkokaupan tilanteen ennen ostoryntäystä Expertille: Verkkokaupan vastatarjouksesta ei tosiaan enää voinut keiltäytyä. Seuraavat ilmeisesti keskeisiä kilpailijoita tosiaan aika tarkkaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Verkkokaupan palvelu on mun mielestä hyvää. Asiallista. Eivät yritä väkisin myydä mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Viimeisen viikon sisällä verkkokaupasta 2 ostosta, molemmat erittäin edullisia ja toimitusnopeus on nouto Jätkänsaaresta. Musta tuntuu että Pertti ei taas hiffaa. Se on laitos joka pitää valtavaa valikoimaa. Ei se edes yritä olla edullisin kaikessa, mutta se tarjoaa pidempiä takuita, nopeaa huoltoa jne. Onneksi ei mistään tartte ostaa mitään, aina voi tarjoushaukkakytätä ja whinettää.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onhan verkkis vähän kalliimpi, jos siis haluaa ostaa kaiken mistä sattuu. Hintoja vertaillessa verkkis on kuitenkin ollut aina halvimmasta päästä => luultavasti verkkis on vuositasolla halvin paikka ostaa kaikki roinat. Työssä käyvän tuskin kannattaa muusta välittää.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Bowie teki lemmyt ja liittyi yläkerran suureen kuoroon...
Jopas.
Jotenkin luin tuon ensin "Homie teki lemmyt...

Onneksi ei.
Nauroin ääneen. :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Omalta kannalta ongelma on verkkokaupan sijainti ja kalliit postitusmaksut. Jos niillä olis noutopiste täällä Espoossa, johon tavaran saisi edullisesti (mieluusti ilman lisämaksua) päivän tai kahden toimitusajalla, niin liikkeessä asioimiseen olisi huomattavasti pienempi kynnys. Pitää olla todella hyvä diili, että viitsii vaivautua ajamaan helsinkiin.
Nykyään tulee yleensä haettua expertiltä, jos tavaran saa sieltä suunnilleen samaan hintaan tai sitten tilattua jostain ihan muualta mistä tuotteen saa perille toimitettuna verkkokauppaa edullisemmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Omalta kannalta ongelma on verkkokaupan sijainti ja kalliit postitusmaksut. Jos niillä olis noutopiste täällä Espoossa, johon tavaran saisi edullisesti (mieluusti ilman lisämaksua) päivän tai kahden toimitusajalla, niin liikkeessä asioimiseen olisi huomattavasti pienempi kynnys. Pitää olla todella hyvä diili, että viitsii vaivautua ajamaan helsinkiin.
Nykyään tulee yleensä haettua expertiltä, jos tavaran saa sieltä suunnilleen samaan hintaan tai sitten tilattua jostain ihan muualta mistä tuotteen saa perille toimitettuna verkkokauppaa edullisemmin.
Missä kuusessa sä asut? Jätkäsaareenhan pääsee Länsiväylää tosi nopeasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Missä kuusessa sä asut? Jätkäsaareenhan pääsee Länsiväylää tosi nopeasti.
Ilmaiset parkkipaikatkin!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Omalta kannalta ongelma on verkkokaupan sijainti ja kalliit postitusmaksut. Jos niillä olis noutopiste täällä Espoossa, johon tavaran saisi edullisesti (mieluusti ilman lisämaksua) päivän tai kahden toimitusajalla, niin liikkeessä asioimiseen olisi huomattavasti pienempi kynnys.
Nouto Sellon pakettiautomaatista 2,90€.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Missä kuusessa sä asut? Jätkäsaareenhan pääsee Länsiväylää tosi nopeasti.
Ilmaiset parkkipaikatkin!
Joo, niin pääsee ja niin on. Mun arkinen elinpiiri on vaan tosi pieni ja harvoin uskaltaudun edes Tapiolaan asti. Kaikki sen itäpuolella on jotenkin tosi kaukana. Kun ei juurikaan ole muuta asiaa Helsinkiin, jonka ohessa voisi liikkeessä piipahtaa, niin verkkokaupassa käymisestä tulee kuitenkin 30-40 min enemmän ajoa verrattuna tässä lähellä olevissa liikkeissä asioimiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Työvelvoitteen puuttumisessa on se hyvä puoli, että voi nukkua päikkäreitä ja vahdata änäriä öisin. On ne Barkovin kissat hurjassa lennossa. Niitä pelejä on mukava kattoa. Seuraavaksi ne niistää miekkavalaiden ruotsalaiset kaksoset.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: MaanantainMeiningit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti: Todennäköisesti silti hintoja vertailemalla (viiden minuutin vaiva) saatat säästää paljon rahaa...
Isommissa ostoksissa tulee katsottua hintaseuranta ja idealo. Useimmiten verkkis on ollut tarpeeksi halpa.

Tosin ennen asuin lähes vieressä, jolloin paikan päällä piipahtaminen oli kätevää.
Vastaa Viestiin