TakaTalviPerjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Huh! Nyt ei puutu kuin Ritari!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Leijaili myös täällä muutama kide maahan asti. Kun ei kerran vastuuvuoroja olen, ohjaan itse itseäni koko työpäivän itseohjautuvasti mutten uhrautuvasti. Huomenta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Käytiin eilen katsomassa alle 10-vuotiasta Kastelli-taloa. Oli sevverta päräyttävä kokemus, että heräsin yölläkin miettimään: "On ihan okei ostaa talopaketti muutenkin kuin avaimet-käteen, esim niin että tekee sisäpinnat itse. Mutta kenellä voi olla niin harhainen mieli että kuvittelee ns. osaavansa - kun jälki on tätä".

Muutamia poimintoja.
- ilp ilmeisesti itse asennettu. Reikäsahalla reikä seinään, jotain muovia vähän tukkeeksi, koteloimattomat putket-letkut seinälle mitenkuten roikkumaan
- terassilautojen päät - parhaimmillaan 50 mm eri tasossa viereiseen nähden. Terassikalusto - ollut uutena varmaan hieno - suunnilleen lahonnut
- lautaverhoilu - kaikki lautojen päät maalaamatta. Räystäät sentään siistin näköiset, ei tulvimisjälkiä eikä katolla sammalta.
- sokkeliantura (onko oikea termi): rappaus auki joka kulmasta. Kosteusongelmia tulossa?
- yhden huoneen ovenkarmi halki lukkopesän kohdalta
- kaikkialta puuttuu listoja, kaakeloinnissa havaittavissa "minkähä palasen tohon nurkkaan laittaisi, no pannaan toi, eihän siitä jää kuin pari senttiä tyhjää molemmille puolille"
- autotallin ovi oudon näköinen. Välittäjän mukaan siihen on "unohdettu" suojamuovi tai vastaava joka ei enää lähde irti. Muuten valkoisen oven pinnassa läikittäin jotain vaaleansinistä joka ei tunnu irtoavan. Outo selitys, mutta ovi olis tod näk vaihdettava, tonnin pieti.
- tapetointi paikoitellen aivan päin persettä, liisteripahkuroita yms
- autotallin takahuoneessa lämmin varasto - ilman sisäkattoa. Koolaukset varmaan metrin välein, verhoilulevyt tippuneet, pinottuna huoneen nurkkaan. Välittäjän mukaan "eivät kestäneet noin harvoissa koolingeissa".
- sähkönkulutus 20.000 kW vuodessa. Kävin pari päivää sitten katsomassa tätä isompaa yksitasoista (omistaja itse tehnyt pitkästä tavarasta), jossa kulutus noin puolet. Joko takkaa ei ole ikinä käytetty, sauna ja autotallin lattialämppäri huutaneet hoosiannaa kesät talvet - tai talo päästää lämpöjä pihalle.

Samaan aikaan tallissa on kalliin näköisiä erikoisvanteita, läjittäin lasketteluvarusteita yms. Jos niihin on pistää rahaa, miksi kallein kertasijoitus - talo - on kuin juosten kustu? Tai sitten on ollut hirveä kiire päästä asumaan jonka jälkeen on nostettu jalat pöydälle että "ah, nythän tässä ei mitn tarvi tehdä".

Tämä kummittelee mulle siksi, että olis ollut just sopivan kokoinen, hyvä pohjaratkaisu, pilp, varaava takka, kunnon kodinhoitotila kuraeteisellä ja talli. Mutta kun näkyvissä on tämän luokan tyrimisiä, pistää väistämättä miettimään, mitä seinien sisässä on... Perusteellinen kuntotarkastus ja roima hinnan alennus niin voisi "ehkä" jotain tarjota. Kohta ollut vuoden myynnissä, kertonee että listaamani seikat häiritsevät muitakin kuin minua...

Summa summarum: tää on suht vitun stressaavaa hommaa tämä.

Taustalla soi: Prongin ja The Cultin uusimmat. Varovaisen myönteistä nyökyttelyä.. :paavi:
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kävitkö kuikuilemassa sokkelin sisäpuolella?


Tojotan päällä kahden sentin kerros jäätä. Ihan "myöhästyin" duunista kun piti raaputella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^^^
Jotain tämmöistä suunnittelin. Mä en todellakaan ole rakennusalan ammattilainen - mutta toisaalta luen paljon eli silmä osaa ehkä jotain pahimpia mokia hakea.

Kyllä tuo pitäisi ryömiä läpi jonkun mesun kanssa. Kuntotarkastukseen en oikein luota - tarkastajia on niin monen tasoisia eikä niillä ole mitään vastuuta siitä ovatko havainnot oikeellisia / puutteellisia. Voi saada hyvän, mutta myös paskaa käteen.

Eilen sattui silmään päteväntuntuinen artikkeli suomalaisen rakentamisen "laadusta". Ei voinut olla miettimättä, miten nyt voimaan tulleista energiatehokkuus- ja eristysmääräyksistä ja pask.. "passiivienergiataloista" - aivan absurdi termi, ikäänkuin se lämmitysenergia syntyisi tyhjästä - kirjoitetaan muutaman kymmenen vuoden päästä...
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos joskus lotossa voitan ja omakotitaloon hairahdun niin painovoimainen ilmanvaihto on aika kova vaihtoehto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti:Jos joskus lotossa voitan ja omakotitaloon hairahdun niin painovoimainen ilmanvaihto on aika kova vaihtoehto.
Onko sillä nyt oikeasti jotain eroa onko katolla huippuimuri vai kymmenen metriä korkea torni että se painovoimainen ilmanvaihto jotain alkaa edes vaihtamaan?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ ainakin se pieni ero, että painovoimainen saattaa toimia sähkökatkon aikanakin...
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:^ ainakin se pieni ero, että painovoimainen saattaa toimia sähkökatkon aikanakin...
Joo, mutta toisaalta et voi säätää sitä jos on kosteutta nurkissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mikä vitun talon masennus perjantai tämä on? Vuokralla asujan hyvä olla taas nousi 4%, seuraavana vuonna suhteellisesti nousee enemmän kun on isompi summa mistä nousee..
Nyt nousi 39 eeroa ensi vuonna nousee 41 eeroa.. Vuokrasopimus korjattiin korotusautomaatiksi.. :(
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Pitäis itekin alkaa katsomaan omaa asuntoa, vuokra nousi vähän liikaa. Ostaako "valmiiksi remontoitu" vai remontoidako itse, kas siinä pulma...

Joutui raahautumaan aamupäiväksi toimistolle palaveriin, vaikka aattelin pitää etäpäivän ja potea flunssaani. Hyvä puoli on se, että nyt pääsin samalla vaivalla nauttimaan fajitaksia lounaaksi. Kotoa asti en tänne olis kyllä lähtenyt. Päivän piristys: työkaverin mielestä näytän ruutulipulta :lol:
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Daredevil-perjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tonights the night: vanhan sarvipään kakkos-season odottaa kotona: tulkoon Käsi!

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

McJanne kirjoitti:KKK: 50k€ remppa niin tosta saa hyvän. Eli purku rungolle ja silviis.
Avaatko vähän mikä tossa on se suurin murhe sun mielestä, mun epäselvän kuvauksen perusteella? Jos vahingossa vaikka oppisin jotain :)
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

McJanne kirjoitti:KKK: 50k€ remppa niin tosta saa hyvän. Eli purku rungolle ja silviis.
Kui? En tässä haasta vaan kysyn ihan aidosti, että ei itselle kävisi kehnosti taloasioissa kun en alasta kerta kaikkiaan mitään ymmärrä. Minusta nimittäin ensilukemalta kuulosti, että tuota sokkeli-asiaa (ja ehkä kaakeleita) lukuunottamatta oikeastaan kaikki ongelmat olivat pieniä osaamattomuuden ja huolimattomuuden aiheuttamia kosmeettisia haittoja eivätkä sinänsä rakenteellisia ongelmia. Tai siis toisin sanoen, KKK:n kuvauksen pohjalta kyseessä voisi olla hyvässä lykyssä myös osaavamman ostajan unelma: pintaremontilla hienoksi saatava uudenkarhea talo halvalla, koska kaltaiseni tumpelot eivät osta pintaremottia kaipaavaa kohdetta, ja melkein kaikki ovat nykyisin tumpeloita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ tumpelohan määkin olen. nykyisessä on lähinnä maalattu, kaakeloitu, vaihdettu suihkuhuoneeseen silikonisaumaa - ja oikeastaan joka hommassa ollu faija työnjohtajana :)

Jos olisin nuorempi, saattaisin vakavasti harkita rakennusrojektia. Tosin vuosi vuodelta vähemmän se houkuttelee - saati korjausrakentaminen kun seuraa missä hinnoissa kaikki rakennustarvikkeet ovat. Ei näy taantuma rautakaupan hinnoissa, ei.

Frendillä on alunperin parin perheen käyttöön 1950-luvulla rakennettu kakskerroksinen. Teki "perusrempat" eli kellarin lattiavalu, saunatilat, talon ympärikaivuu ja salaojitus, autotallin ramppi ja lattia, sisällä sitten vähän pintoja. Viimeksi kun kysyin niin välisumma oli vähän alle satku, en tiedä mikä oli lopputulema. Ja kaiken teki itse minkä pystyi ja laki salli.

Nyt kun rupeis byggaamaan niin siinä olis kovilla pää ja lompakko sekä parisuhde. Ja tuskin saisin maksettua ennen eläkettä.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ainahan minäkin unelmoin "projektin" ostamisesta. Toisaalta kun nykyisessä kämpässä katsoo kuinka olen kaiken juosten kussut niin ehkä olisi parempi jättää väliin.

Jos tänään napsahtaa 5+2 niin voisin harkita tätä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Me ostettiin sen kuntoinen ettei tarvii rempata. Vajaa vuosi asuttu, ja on todella laajat remppasuunnitelmat käynnissä. Mua ei huvittais asua remontin keskellä, mutta en haluaisi myöskään rajoittaa liikaa puolison intoa ehostaa yhteistä kotia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

aydemir kirjoitti:Pitäis itekin alkaa katsomaan omaa asuntoa, vuokra nousi vähän liikaa. Ostaako "valmiiksi remontoitu" vai remontoidako itse, kas siinä pulma...

Joutui raahautumaan aamupäiväksi toimistolle palaveriin, vaikka aattelin pitää etäpäivän ja potea flunssaani. Hyvä puoli on se, että nyt pääsin samalla vaivalla nauttimaan fajitaksia lounaaksi. Kotoa asti en tänne olis kyllä lähtenyt. Päivän piristys: työkaverin mielestä näytän ruutulipulta :lol:
Joo olis varmaan Korsost ehkä löytyy sopivanhintaista?

Stockalta on laskenut 6% muotivaatteiden myynti, tervetuloa resupekat!

Niin mulla ei ole mitään mielenkiintoa rempan tekoon..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Bluntly kirjoitti:Jos tänään napsahtaa 5+2 niin voisin harkita tätä.
Komiahan tuo on mutta voe ristus näitä pääkaupunkiseudun hintoja. Näiltä huudiloilta vastaava irtois puoleen hintaan tai vähän allekin. Enkä asu todellakaan missään hikisessä tuppukylässä tai jumalan seljään takana.
Amazing shit happens!
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

KKK kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jos tänään napsahtaa 5+2 niin voisin harkita tätä.
Komiahan tuo on mutta voe ristus näitä pääkaupunkiseudun hintoja. Näiltä huudiloilta vastaava irtois puoleen hintaan tai vähän allekin. Enkä asu todellakaan missään hikisessä tuppukylässä tai jumalan seljään takana.
85 kilsaa Helsingistä, ja tässä meidän nurkilla olis tämmönen.
Tietty puuttuu toi meri, mutta...
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä asun uudessa kämpässä, kuten oli edellinenkin. Toki tämä on taloudellinen kysymys pitkälti minunkin kohdalla. Ulkotiloja olen toki rempannut eli terasseja tehnyt pari ja laatoitus. Nuo ovat kuitenkin kesäisiä pikkuhiljaa askarteluja, joista ei sinänsä asumismukavuuteen ole aiheutunut haittaa. Kun on pieniä lapsia, on isompi sisäremppa nounou meidän perheessä, ei mun parisuhde sellaista kestäisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ihan hullun hommaa ostaa juostenkustu tekele varsinkaan, jos omat rahkeet ei riitä a) todellisen kunnon arvioon ja B) edes merkittävään osaan tarvittavista korjaustöistä. Vaikka siitä omalle perheelle saisikin vielä asumiskelpoisen, niin seuraavien kauppojen yhteydessä on itse vastuussa koko paskasta riippumatta siitä, kuka alunperin on tötöillyt. Talo on ihan liian iso ja herkästi koko perheen talouden rikkova sijoitus tehdä fiilispohjalta tai potentiaalisen löydön/ voiton kuva silmissä silloin, kun kyseessä ei ole oma erikoisala, ja löysää rahaa ei ole ongelmaksi saakka.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

+1
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TakaTalviPerjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

-2+3
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin