Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Perjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kellarista löytyi kaksi keskaria mutta minulla oli tahdonvoimaa olla juomatta niitä. Sen sijaan ostin litran maitoa Siwasta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt se sitten kuoli. Isä nimittäin. Olen nyt järkytystäni jonkun aikaa netti-ja puhelinkommunikaatiosta ulkona.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Osanotot. Tänään on päivystysvuoro, jonka jälkeen lapsivapaa viikonloppu. Huomen aamulla pitäis poiketa Nokialla Suomen Urheilupyörässä koeajamassa maantiepyörä, ostopäätös on jo lähes tehty. Nyt on helppo ostaa pyörä, kun lenkit on tässä elämässä juostu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti:Kellarista löytyi kaksi keskaria mutta minulla oli tahdonvoimaa olla juomatta niitä. Sen sijaan ostin litran maitoa Siwasta.
Hienoa!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Osanottoni Gatille. Toivottavasti sinun ja äitisi arki nyt helpottuu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:Nyt se sitten kuoli. Isä nimittäin. Olen nyt järkytystäni jonkun aikaa netti-ja puhelinkommunikaatiosta ulkona.
Osanotto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Osanotto
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Osanottoni.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Osanotto täältäkin. Loppuaika oli varmasti aika raskasta kaikille osallisille. Gattacan perheessä perhekeskeisyys näyttää olevan aika korkea arvo, ja isä sai olla loppuun asti perheen välittämisen keskiössä. Siinä mielessä surullisessa tarinassa on kuitenkin lämmin perussävy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:Kellarista löytyi kaksi keskaria mutta minulla oli tahdonvoimaa olla juomatta niitä. Sen sijaan ostin litran maitoa Siwasta.
:cheer:

Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?

Edit. Lämmin osanotto Gattikselle. Vanhemman kuolema on aina rankka paikka, oli sitä edeltävä tilanne millainen tahansa. Voimaa!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
Jos se on hyvä panee, niin kai tuon voi just ja just antaa anteeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
Ei voi. Kaikki on nyt yhden kortin varassa. Kaverilla on yksi vapaudu vankilasta -kortti käytössä: jos lohessa on poikkeuksellinen hieno välimerellinen tai aasialaisvaikutteinen kuorrutus/marinadi tai vastaavaa, kaverille pitää antaa vielä mahdollisuus. Jos taas uunilohi on sitä itseään, juokse. Seuraavaksi se tekisi kuitenkin nakkikastiketta ja jälkiruoaksi mokkapaloja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kellarista löytyi kaksi keskaria mutta minulla oli tahdonvoimaa olla juomatta niitä. Sen sijaan ostin litran maitoa Siwasta.
:cheer:

Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
80-luvulla sut olis kutsuttu kokkaamaan uunilohta.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Osanotto täältäkin. Loppuaika oli varmasti aika raskasta kaikille osallisille. Gattacan perheessä perhekeskeisyys näyttää olevan aika korkea arvo, ja isä sai olla loppuun asti perheen välittämisen keskiössä. Siinä mielessä surullisessa tarinassa on kuitenkin lämmin perussävy.
Ihan hyvä näkökulma. Osanotot G.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:U u n i l o h t a
Jos olis ollu lahnaa, niin olisin neuvonut skippaamaan. Muuten kyseessä voi olla vielä kulinarismin saralla ensiaskeleitaan ottava ylkä joka haluaa pelata varman päälle. Seuraavalla kerralla saattaa tulla satöpriääni!
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
Etköhän pikapuoliin löydä jonkin toisen tilalle...
Ai kun mä käyn kerran kolmeen vuoteen treffeillä, niin se on pikaista toimintaa?
Viimeksi muokannut Vesper, 15.04.2016 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Yleisesti ottaen voitanee pohtia ovatkohan naiset hivenen liian vaativaisia. Liittymättä mitenkään tässä ketjussa keskusteltuun.
Miten kuvittelet tuon keskustelun käyvän ilman mitään liittymispintaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
Ei voi. Kaikki on nyt yhden kortin varassa. Kaverilla on yksi vapaudu vankilasta -kortti käytössä: jos lohessa on poikkeuksellinen hieno välimerellinen tai aasialaisvaikutteinen kuorrutus/marinadi tai vastaavaa, kaverille pitää antaa vielä mahdollisuus. Jos taas uunilohi on sitä itseään, juokse. Seuraavaksi se tekisi kuitenkin nakkikastiketta ja jälkiruoaksi mokkapaloja.
Älä pelottele.

Mutta nyt mä oikeastaan tajusin jotain! Tein eilen pahaa ruokaa. Siis minä, itselleni. Rasti seinään. Ja heti perään parmesania raastaessani raastoin sormeen. Epäilin jotain keittiöpoltergeistia, mutta siis sehän on tää uunilohi! Mun voimakenttä varmaan nitkahti paikaltaan sen takia, ja aiheutti huonoa keittiökarmaa. Phuuh, hitto että helpotti.
Viimeksi muokannut Vesper, 15.04.2016 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla olis huomenna treffit. Vastakappale aikoo tehdä uunilohta. U u n i l o h t a . Terkkuja vaan 80-luvulta. Voiko tällä perusteella perua?
80-luvulla sut olis kutsuttu kokkaamaan uunilohta.
:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaikka uskonkin (toivon) Vesperin vitsailevan, niin en kyllä ymmärrä tätä ruoalla hifistelyä. En toki väitä, että mun ymmärtämisellä tai ymmärtämättömyydellä on mitään merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Osanotto täältäkin. Loppuaika oli varmasti aika raskasta kaikille osallisille. Gattacan perheessä perhekeskeisyys näyttää olevan aika korkea arvo, ja isä sai olla loppuun asti perheen välittämisen keskiössä. Siinä mielessä surullisessa tarinassa on kuitenkin lämmin perussävy.
Joo, kyllähän G:n isällä oli onni, että sai olla perheen kanssa loppuun saakka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

KKK kirjoitti:
Vesper kirjoitti:U u n i l o h t a
Jos olis ollu lahnaa, niin olisin neuvonut skippaamaan.
Vahva eriävä mielipde tähän (toki tuo saattoi olla jonkinlainen sukupuolikäyttäytymiseen liittyvä alluusio, mutta aion lukea sen kirjaimellisesti, koska aihe on tärkeä)! Uunilahna on paitsi erinomaista, myös katoavaa kansanperinnettä. Harva enää sellaista valmistaa tottuneesti, ja lukisin uunilahnan jo kovin kiinnostavaksi kulinaristiseksi eleeksi, joka ei edusta ollenkaan sellaista 80-lukuhenkistä helppoutta ja nopeutta, jonkinlaista kodin fast foodia hyvän ruoan sijaan. Oikeastaan voisi ehkä sanoa, että 80-luvun henkisen ilmapiirin tavoittaa aika hyvin siirtyminen uunilahnasta uuniloheen (toki sen kyllä pitäisi olla kirjolohta ja valmistettu mikroaaltouunissa).

Itse asiassa, olen itse viime aikoina jopa vähän innostunut sellaisesta 70-lukulaisesta suomalaisesta työväenluokkaisesta kotiruoasta, ja laittanut mm. talouskyljyksiä sinappikastikkeessa, kasslerpataa ja perinteistä ruskeata kastiketta. Tähän yhteyteen uunilahnakin sopisi erinomaisesti, mutta uunilohi ei.
Viimeksi muokannut urpiainen, 15.04.2016 10:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:...yksinäisyyden estämisessä...
Älä tuputa läheisriippuvaisuuttasi muille.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ketjun innoittamana taidankin tehdä hiillilohta sapuskaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Läheisriippuvuus, heteroseksuaalisuus ja misogynia muodostavat kyllä Pertin elämässä sellaisen perustavanlaatuisen pyhän kolminaisuuden, että niiden yhteensopimattomuudesta juontuva kognitiivinen dissonanssi selittää kyllä paljon ja antaisi varmasti käyttövoimaa vuosien terapialle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin