Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Vaikka uskonkin (toivon) Vesperin vitsailevan, niin en kyllä ymmärrä tätä ruoalla hifistelyä.
Olettaisin, että sä et saa hyvästä ruuasta yhtä suurta nautintoa kuin ruokahifistelijä. Tällöin on luonnollista, että tuntuu, ettei hifistelemällä saavutettava nautinto ole käytetyn rahan ja vaivan arvoista. Kohdallasi ilmeisesti huomattavasti vähemmällä pääsee riittävän hyvään lopputulokseen.

Tämä pätee kaikkeen hifistelyyn. Se ei kannata, jos lopputuloksesta ei irtoa riittävän suurta nautintoa käytettyyn rahaan, aikaan ja vaivaan nähden.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Läheisriippuvuus, heteroseksuaalisuus ja misogynia muodostavat kyllä Pertin elämässä sellaisen perustavanlaatuisen pyhän kolminaisuuden, että niiden yhteensopimattomuudesta juontuva kognitiivinen dissonanssi selittää kyllä paljon ja antaisi varmasti käyttövoimaa vuosien terapialle.

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vaikka uskonkin (toivon) Vesperin vitsailevan, niin en kyllä ymmärrä tätä ruoalla hifistelyä.
Olettaisin, että sä et saa hyvästä ruuasta yhtä suurta nautintoa kuin ruokahifistelijä. Tällöin on luonnollista, että tuntuu, ettei hifistelemällä saavutettava nautinto ole käytetyn rahan ja vaivan arvoista. Kohdallasi ilmeisesti huomattavasti vähemmällä pääsee riittävän hyvään lopputulokseen.

Tämä pätee kaikkeen hifistelyyn. Se ei kannata, jos lopputuloksesta ei irtoa riittävän suurta nautintoa käytettyyn rahaan, aikaan ja vaivaan nähden.

Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä. Toki saatan sortua tähän itsekin. Helposti olettaa, että itselle tärkeät asiat ovat muillekin tärkeitä ja jos joku muu suhtautuu itselle tärkeään asiaan vähemmällä vakavuudella, kokee sen huonoksi asiaksi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.04.2016 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä.
Se vaikuttaa aina, mutta itse näin vesperin kirjoituksen mainiona keskustelunherättäjänä, jolloin hän tarkoituksellisesti korosti uunilohen painoarvoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä.
Nää on tärkeitä juttuja. Pikkusen ankeeta järjestää jotain ihanaa syötävää hyvien viinien kera yhdelle, kun toinen haluaa tilata pizzan ja juoda 8 heinekeniä*.

*Piti tarkistaa tuotemerkin oikeinkirjoitus :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Läheisriippuvuus, heteroseksuaalisuus ja misogynia muodostavat kyllä Pertin elämässä sellaisen perustavanlaatuisen pyhän kolminaisuuden, että niiden yhteensopimattomuudesta juontuva kognitiivinen dissonanssi selittää kyllä paljon ja antaisi varmasti käyttövoimaa vuosien terapialle.
Noista allekirjoitan korkeintaan heteroseksuaalisuuden, kovasta yrityksestäni ja itsetutkiskelustani huolimatta en tunnu oikein olevan edes bi-curious.
No, lähelle on vaikea nähdä. Kitinän erityisen ansiokkaalle ja erityisen runsaslukuiselle internet-keittiöpsykologikaartille on kyllä päivänselvää, että tänne toistuvasti postaamasi näennäisesti pedofilian kanssa flirttailevat pikkutyttökuvat ja muut arvostelmat, joiden kautta haluat performoida seksuaalista suuntauttuneisuuttasi itsellesi, eivät välttämättä sittenkään viittaa varsinaisesti pedofiilisiin taipumuksiin. Pikemminkin aikuiseen naisellisuuteen liittyvien piirteiden kieltäminen seksuaalisuuttasi stimuloivasta signaalistosta viittaa ehkä siihen, että koetat ratkaista mainittua kognitiivista dissonanssia antamalla pikkuhiljaa siimaa latentille homoseksuaalisuudelle.

Tätä tukee myös tämä raiskausfantasiointisi tai toistuvasti ilmaisemasi mielleyhtymä heteroseksistä tapana rangaista vääränlaisiksi kokemiasi naisia, jolloin heteroseksuaalinen toiminta paitsi siirretään sieltä seksuaalisen itseilmaisun ja kanssakäymisen alueelta misogynian työkaluksi, niin myös tehdään tilaa varsinaisen seksuaalisen halun kiinnittymiselle erilaisiin kohteisiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä.
Nää on tärkeitä juttuja. Pikkusen ankeeta järjestää jotain ihanaa syötävää hyvien viinien kera yhdelle, kun toinen haluaa tilata pizzan ja juoda 8 heinekeniä*.

*Piti tarkistaa tuotemerkin oikeinkirjoitus :D

Tuun kylään ja tuon tuliaisiksi keissin Heinekeniä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

urpiainen kirjoitti:Osanotto täältäkin. Loppuaika oli varmasti aika raskasta kaikille osallisille. Gattacan perheessä perhekeskeisyys näyttää olevan aika korkea arvo, ja isä sai olla loppuun asti perheen välittämisen keskiössä. Siinä mielessä surullisessa tarinassa on kuitenkin lämmin perussävy.
Osanotto Gattikselle minultakin. Lainaan tähän Urpsun tekstin, kun on niin kauniisti kirjoitettu.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä.
Nää on tärkeitä juttuja. Pikkusen ankeeta järjestää jotain ihanaa syötävää hyvien viinien kera yhdelle, kun toinen haluaa tilata pizzan ja juoda 8 heinekeniä*.
Ja tunkata samalla bitcoin-louhimoaan.

Lupasin viedä viinin sille uunilohelle. Tulee kyllä vaivaannuttava reissu alkoon...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Lupasin viedä viinin sille uunilohelle. Tulee kyllä vaivaannuttava reissu alkoon...
Suuntaat vaan kyselemättä ylähyllyille, niin kukaan ei huomaa mitään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kirjoitin huonosti. Tarkoitin, että ihmettelen, miksi hifistelijä antaa oman hifistelynsä vaikuttaa arvioon muista ihmisistä.
Nää on tärkeitä juttuja. Pikkusen ankeeta järjestää jotain ihanaa syötävää hyvien viinien kera yhdelle, kun toinen haluaa tilata pizzan ja juoda 8 heinekeniä*.
Ja tunkata samalla bitcoin-louhimoaan.

.
:mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Tulee kyllä vaivaannuttava reissu alkoon...
Kyllä tuosta vielä hieno, toiselle ehkä tahattomasti ja toiselle tahallisesti ironinen gastronominen ilta tulee! Nyt vain röyhkeästi mukaan tällainen jo vuosia väheksytty kaiken trendikkyyden vastakohta, eli uuden maailman chardonnay, joka sopii mainiosti paitsi lohelle, myös kasariteemaan. Sitä paitsi, sanovat trendipellet mitä sanovat, ovathan ne hyviä!

(Toki jos on olemassa riski, että kaveri yllättää myönteisesti ja taikoo kalalätyskästään jonkinlaisen aromaattisen elämyksen, niin varaa b-suunnitelmaksi uusi-seelantilainen sauvignon blanc.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Läheisriippuvuus, heteroseksuaalisuus ja misogynia muodostavat kyllä Pertin elämässä sellaisen perustavanlaatuisen pyhän kolminaisuuden, että niiden yhteensopimattomuudesta juontuva kognitiivinen dissonanssi selittää kyllä paljon ja antaisi varmasti käyttövoimaa vuosien terapialle.
Että peranoia ei ole mainitsemisen arvoista?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No nyt ollaan asian ytimessä firman kesäjuhlissa: 'Beer Factory visit'.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Läheisriippuvuus, heteroseksuaalisuus ja misogynia muodostavat kyllä Pertin elämässä sellaisen perustavanlaatuisen pyhän kolminaisuuden, että niiden yhteensopimattomuudesta juontuva kognitiivinen dissonanssi selittää kyllä paljon ja antaisi varmasti käyttövoimaa vuosien terapialle.
Että peranoia ei ole mainitsemisen arvoista?
Puhalsit sitten huolella rakentamani korttitalon huit helvettiin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mietin tätä omien arvojen vaikutusta arvioon muista.

Kuten varmaan on käynyt ilmi, pidän työn tekemistä suuressa arvossa. Jos joku toinen sitten ottaa kaikki lomarahat jne vapaana ja pyrkii tekemään mahdollisimman vähän töitä (kuitenkaan mitään sääntöjä rikkomatta), niin kyllä se saattaa vaikuttaa hiukan mun käsitykseeni hänestä. Ymmärrän toki, että ihmiset arvostavat eri asioita, mutta jotenkin vain em. asia saa mieleen ajatuksen, että ko. henkilö on jollain tavalla ns. heikompaa ainesta.

Mutta en kyllä ole ko. asiassa mitenkään ehdoton. Esim. Ylle ja Vagis mitä ilmeisimmin kokevat töissä olon menetettynä vapaa-aikana, eikä se tee heistä mun silmissä mitenkään heikompaa ainesta. Ymmärrän, että eri ihmiset arvostavat eri asioita.

Ehdoton raja menee siinä, jos henkilö on vapaaehtoisesti työttömänä/ei hae aktiivisesti töitä työttömänä ollessaan. Sellaisen henkilön kanssa en voisi kuvitella olevani kaveri.

Eo. vertaus on kyllä toisaalta aika huono. Arvot vs. hifistely ovat eri asioita.

En oikein osaa sanoa, mitä hifistelen. Nysvään tietokoneiden kanssa, mutta onko se hifistelyä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:En oikein osaa sanoa, mitä hifistelen. Nysvään tietokoneiden kanssa, mutta onko se hifistelyä?
En mä ainakaan muista sunpalstalle jakaman informaation perusteella hifistelevän missään asiassa. Toi sun nörtteilys on vähän eri juttu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti:Mietin tätä omien arvojen vaikutusta arvioon muista.

Kuten varmaan on käynyt ilmi, pidän työn tekemistä suuressa arvossa. Jos joku toinen sitten ottaa kaikki lomarahat jne vapaana ja pyrkii tekemään mahdollisimman vähän töitä (kuitenkaan mitään sääntöjä rikkomatta), niin kyllä se saattaa vaikuttaa hiukan mun käsitykseeni hänestä. Ymmärrän toki, että ihmiset arvostavat eri asioita, mutta jotenkin vain em. asia saa mieleen ajatuksen, että ko. henkilö on jollain tavalla ns. heikompaa ainesta.
En edes muista milloin olen tehnyt täyden tilin eli pitänyt vain viisi viikkoa lomaa vuodessa. Minusta älykäs laiskuus on ihailtava piirre ihmisessä.

Itse pidän ongelmallisena sitä, jos joku ei kykene kontroloimaan juomistaan (eli ei osaa juoda tyylikästä sikahumalaa ts alkoholin käytöstä koituu lieveilmiöitä), mutta kyllä niitä vaan löytyy kaveripiiristä useitakin. Mitä täältä olen lukenut niin sua voisi helposti pitää heikkona aineksena kun et osaa edes käyttää viinaa ilman ongelmia. Elätkö itse prikulleen vaimosi arvojen mukaan kaikissa muissakin suhteissa? Pointti on, että jos alkaa kovasti rankkaamaan jengiä pois tuttavapiiristään heidän pienten heikkouksiensa vuoksi niin kyllä siinä äkisti kaveripiiri pienenee ja tulee ylläpidettyä aika raakoja tuplastandardeja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Nysvään tietokoneiden kanssa, mutta onko se hifistelyä?
Se on vaan noloa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Vagis mitä ilmeisimmin kokevat töissä olon menetettynä vapaa-aikana, eikä se tee heistä mun silmissä mitenkään heikompaa ainesta.

Ehdoton raja menee siinä, jos henkilö on vapaaehtoisesti työttömänä/ei hae aktiivisesti töitä työttömänä ollessaan. Sellaisen henkilön kanssa en voisi kuvitella olevani kaveri.
Mä muuten hengasin 90-luvun lamassa jokusen vuoden onnellisesti työttömänä ilman pienintäkään yritystä työllistyä. Sitten tuli se opiskelupaikanhakupakko ja piti varmistaa yliopistopaikka, ettei vaan vahingossakaan joudu mihinkään AMK:n. Paha vaan ettei voinut nostaa opinotukia, kun ei ehtinyt olemaan opiskelupaikkakunnalla, niin jäi kaikkien tukien ulkopuolelle. Hyvin pelattu silloiselta hallitukselta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^^noh, itse olen ilman muuta sitä mieltä, että huonoin ominaisuus minussa on ajoittain esiin tuleva ryypyn hirttäminen kiinni.

Sun juttusi on mun mielestäni aika lailla eri kuin mitä tavoittelin. Sä mun ymmärtääkseni teet kovasti töitä silloin kun olet töissä. Ja suomalainen verojärjestelmähän tekee sun toiminnan hyvin fiksuksi.
Ei tee järkeä painaa niska limassa hommia, jos melkein 60% menee verottajalle.

Ehkä työn tekeminen tai tekemättömyys ei ole se heikomman aineksen signaali, vaan se, tekeekö mitään intohimolla. Mun mielestäni ihminen, joka ei koe mitään asiaa tärkeäksi, on heikompaa ainesta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.04.2016 11:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Nysvään tietokoneiden kanssa, mutta onko se hifistelyä?
Se on vaan noloa.
En kyllä kohta näytä sulle bitcoinmaneriani, jos jatkat tuota rataa!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Nysvään tietokoneiden kanssa, mutta onko se hifistelyä?
Se on vaan noloa.
En kyllä kohta näytä sulle bitcoinmaneriani, jos jatkat tuota rataa!1
Luojan kiitos.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Perjantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ihminen joka ajattelee ja arvottaa asioita eri tavalla kuin minä, on heikompaa ainesta. :think:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin