Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

KKK kirjoitti:Yleensäkin mua ihmetyttää tämä markkinaliberalismi. Yhtäkkiä ihan kaiken pitää tuottaa jollekin voittoa. Se rikastuminenko on ainoa asia elämässä jolla on jotain arvoa?
Voit lähestyä tätä siltä kantilta, että jollei rikastuminen ole mahdollista niin kukaan ei erityisemmin ponnistele. Voit myös miettiä millainen keskusjohto tarvitaan organisoimaan se, että kaupoissa on suunnilleen se valikoima kuin nykyään, jollei kilpailua ole, ja ainuttakaan menestyksekästä casea ei ole, missä tuota on kokeiltu. Voit saivarrella että tarvitaanko nykyistä valikoimaa, mutta äkkiä alkaa elämän laatu kärsimään kun jotain mitä haluaisi tai tarvitsisi ei olekaan saatavilla. Kyllä sillä on minulle aivan helvetisti arvoa, että saan ansaita (edes jossain määrin) vapailla markkinoilla elantoni ja päättää siitä mitä (verotuksen ja riiston jälkeen jäävillä) rahoillani teen.

Minua sitten niin vituttaa tyypit, jotka kokevat rikastumisen, kasvun ja kilpailun jotenkin negatiivisena asiana. Ilman tuota kaikkea elämä olisi niin käsittämättömän paljon kurjempaa, ettei käsitäkään - siis nämä vajakit, jotka itkevät kommunismin perään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:Yleensäkin mua ihmetyttää tämä markkinaliberalismi. Yhtäkkiä ihan kaiken pitää tuottaa jollekin voittoa. Se rikastuminenko on ainoa asia elämässä jolla on jotain arvoa?
Kyllähän sitä ei-markkinaliberalismia kokeiltiin tuossa aivan vieressä 70 vuoden ajan, mutta ei se tuntunut toimivan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Herrat hieman kärjistävät. Kommunismin ja ääriliberaalin kauppapolitiikan väliltä löytyy hyvin paljon muitakin vaihtoehtoja.

Maailmassa on kuitenkin jo aivan riittävästi näyttöä siitä, että täysin rajoittamaton kapitalismi on yhtä vahingollista kuin kommunismikin.

Jos kansallisvaltion kaikki omaisuus myydään markkinavoimille, siitä saadaan ehkä pieni summa rahaa, mutta tulevaisuudessa samoista palveluista saa tavallinen tossunkuluttaja maksaa itsensä kipeäksi.

Kemira.
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3 ... at-kasista

Fortum.

Sähkön jakeluverkosto kts case Caruna.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... on/5713496
Digita.

Jatkanko?

Jos tämä kehitys jatkuu niin kohta suomalainen veronmaksaja asuu vuokralla omassa maassaan. Kalliilla vuokralla.
Viimeksi muokannut KKK, 19.04.2016 11:47. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Se mikä minua tässä ihmetyttää on, että vaikka tästä ainoat askeleet kommunismiin ovat rajojen sulkeminen ja kituvien bisnesten kansallistaminen niin moni pitää Suomea jonkinmoisena ääriliberalistisena kapitalismiyhteiskuntana.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rataverkon yksityistäminen on aivan kuollut ajatus. Korjausvelkaa on aivan liikaa, että mikään yksityinen instanssi koskisi siihen ilman ihan helvetillistä karsimisoperaatiota. Tämän jälkeen Suomessa olisi noin kolme rataa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Hetkittäin mietin, olisiko valistunut yksinvaltius parempi hallitusmuoto Suomelle.

Nykysysteemissä jokainen hallitus veivaa omaa juttuaan sen muutaman vuoden minkä ovat vallassa, yleensä keskittyen perumaan kaikki edeltäjiensä päätökset, korottamaan veroja, myymään valtion omaisuutta ja kahmimaan samalla itselleen mahdollisimman paljon hyötyä tästä. Kaikki johdonmukaisuus ja pitkän tähtäimen suunnitelmat puuttuvat.

Sitten kun vaalikarja herää syvästä unesta, ja metsähallituksen taseuudistushanke poikii "vain" 150.000 nimen addressin "EI!"-ääniä - se sivuutetaan täysin. Se siitä edustuksellisesta demokratiasta ja sen vaikutusmahdollisuuksista.

Ennenkuin Elco ehtii nokittaa jotain, alleviivaan että sama meininki jatkuu, istui vallan kahvassa sitten kepulit, demarit tai kokkarit. Edellisen kauden hallituspuolue määkii oppositiossa mitä määkii odottaen että nykyinen hallitsija munaa jonka jälkeen osia jälleen vaihdetaan. Demarien jeesustelu siitä, miten ovat "työväen asialla" on irvokasta. Ammattiliitot on yksi suurimmista VVO:n omistajista. Hyvin ajavat "pienen ihmisen asiaa" kun pienen vuokralla-asujan vähät rahat imaillaan liittojen pohjattomiin kassoihin. Meidän systeemissä puolueiden aatteissa on vain kosmeettisia eroja. Agenda on sama: meille kaikki, köyhät vittuun.

http://yle.fi/uutiset/ay-liike_kaarii_m ... le/8462252
Amazing shit happens!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Jos köyhille annetaan vielä lisää niin homma kurjistuu entisestään.

Yksinvaltiuden hienous riippuu siitä kummalta puolelta kaltereita tilannetta tarkkailee. Joku Singapore-meininki olisi mieletön parannus, mutta jos politbyroo miehitettäisiin Ville Niinistön sakilla niin tokkopa olisi mahdollista, että voisi mennä vielä huonommin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ En minä ole lisää vaatimassa, mutta älkää nyt viekö nykyisiäkin pois. Ja olen tuskallisen tietoinen että "valistunut" ja "yksinvaltius" toteutuvat valitettavan harvoin samassa lauseeseessa. Onhan Putinin Venäjälläkin visio ja suunnitelma, mutta tavallinen musikka on sielläkin lähinnä kynnysmaton asemassa.
Amazing shit happens!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo, rautatiet, kun yksityistettiin Virossa, uusi omistaja katsdoi liikenteen ylläpidon liian kalliiksi, voitot vähäisiksi ja purki radat romuraudaksi, tteitten ylläpito voitasiiin lopettaa vaikka napapiirille ja siitä eteenpäin mentäisiin vain maastokulkuneuvoilla?
Espookin yksityisti sähköntuotonsa ja nyt espoolaaset maksaa tublahintaa? kaikki tuotot menee espoosta cayman saarille myös, toisaalta mitä mä espoolaisista välitän, helsingissä on sentään joku taju helsingin energia tuottaa satoja miljoonia kaupungin ylläpitoon..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:^ En minä ole lisää vaatimassa, mutta älkää nyt viekö nykyisiäkin pois. Ja olen tuskallisen tietoinen että "valistunut" ja "yksinvaltius" toteutuvat valitettavan harvoin samassa lauseeseessa. Onhan Putinin Venäjälläkin visio ja suunnitelma, mutta tavallinen musikka on sielläkin lähinnä kynnysmaton asemassa.
Mikä on nykyisiä? Julkisten menojen osuus BKT:sta on noussut koko ajan. Miksi sen pitäisi pysyä tällä tasolla? On hyvää evidenssiä siitä, että taso on kestämätön. Lyhyellä ja pitkällä aikavälillä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

Ja minä kun ajattelin hypätä välillä tänne, ettei tarttis koko ajan jauhaa politiikkaa. Sen sijaan ajattelin tulla valittamaan kuinka rahat on loppu ja se vituttaa. Lisäksi GoT kausi 6 alkaa ihan näillä näppäimillä eikä mulla ole vieläkään mitään laitetta mistä pääsisin sen väijymään.

Itseasiassa kaikki ottaa niin paljon päähän että taidan siirtyä tästä vitutusketjuun.
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:Lisäksi GoT kausi 6 alkaa ihan näillä näppäimillä eikä mulla ole vieläkään mitään laitetta mistä pääsisin sen väijymään.
Toki pääset. Pääsit kitinään, ergo pääset katsomaan stremeja netistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

So Hard kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Lisäksi GoT kausi 6 alkaa ihan näillä näppäimillä eikä mulla ole vieläkään mitään laitetta mistä pääsisin sen väijymään.
Toki pääset. Pääsit kitinään, ergo pääset katsomaan stremeja netistä.
Niin mutta kun mulla ei ole kotona mitään muuta laitetta kuin älypuhelin. Nettiä käyttelen pääsääntöisesti koululla, kirjastossa ja töissä; kotona selailen sitten puhelimen näytöltä kaikki tuikitärkeät fb- päivitykset ynnä muut.

Nörttikaverini opasti ostamaan HDMI- piuhan ja liittämään puhelimen telkkariin (sellainen sentään löytyy). Kerään rohkeutta suorittaa ko. toimenpiteen. Mun taidoilla jokin menee luultavasti pieleen.

Turha varmaan mainitakaan, että eksällä on HBO Nordic, 52 tuuman töllö ja muhkea kotiteatterisysteemi. *itkee verta*
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:Turha varmaan mainitakaan, että eksällä on HBO Nordic, 52 tuuman töllö ja muhkea kotiteatterisysteemi. *itkee verta*
Osta telkkariin chromecast (39 €) ja voit joko striimailla laittomia tai katsella HBO:ta ihan laillisesti.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -sukupolvi
Viimeksi muokannut So Hard, 19.04.2016 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Käykääpä allekirjoittamassa:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Chromecast on ihan hyvä vekotin. Helppo käyttää ja edukas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

James Potkukelkka kirjoitti:Chromecast on ihan hyvä vekotin. Helppo käyttää ja edukas.
Tartteeko tohon jonkun huippunopean nettiliittymän? Edelleen mulla on vain se puhelin jossa on netti, 4G:n myivät siihen mutta en osaa sanoa miten se tuolla savon metsissä toimii. Normaalissa nettiselailussa eroa ei huomaa, mutta varmaan jotain leffaa tms katsoessa saattaisi tulla katkoja ja pätkintää.

Muistakaa mulle näistä jutuista puhuessa käyttää selkeää suomen kieltä, ettei käy niinkuin siinä mainoksessa. "..tä?"
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Chromecast on ihan hyvä vekotin. Helppo käyttää ja edukas.
Tartteeko tohon jonkun huippunopean nettiliittymän? Edelleen mulla on vain se puhelin jossa on netti, 4G:n myivät siihen mutta en osaa sanoa miten se tuolla savon metsissä toimii. Normaalissa nettiselailussa eroa ei huomaa, mutta varmaan jotain leffaa tms katsoessa saattaisi tulla katkoja ja pätkintää.

Muistakaa mulle näistä jutuista puhuessa käyttää selkeää suomen kieltä, ettei käy niinkuin siinä mainoksessa. "..tä?"
Ainakin netflixissä netin nopeus näkyy kuvan laadussa, kyllä se näkyy vähän hitaammallakin mutta vain huonommalla laadulla. Toki jos se 4g-verkko ei jossain kuulu, pätkimistä voi esiintyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lataa puhelimeen speedtest.net ja katso mikä on nopeus. Jos on yli 1Mb/s niin eiköhän se riitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei saa suhtautua toisen hätään kuin eliittijohtaja?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

KKK kirjoitti:Käykääpä allekirjoittamassa:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986
tää on lähempänä sydäntä?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1980

Menee samaan kirjoutumiseen?
Viimeksi muokannut Niba, 19.04.2016 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Suvinen
Kitinäaddikti
Viestit: 76
Liittynyt: 16.08.2005 11:42
Paikkakunta: Keski-maa

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Suvinen »

KKK kirjoitti:Käykääpä allekirjoittamassa:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986
Käskystä!
Apua apua!
Apua elämä lähestyy
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vaikuttais vähän siltä että pelkkä Chromecast + Puhelin - kombo ei riitä, pitäis olla vielä joku kolmas laite millä konfiguroida systeemi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin