Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

TPK. Oli kiva mopoilla töihin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei kyllä olis Laine mahtunut omaan tähdistökentälliseen. Granlund ja Koskinen toki. Laineen valinnassa painottuu mielestäni se, että hän saa liikaa anteeksi maaleillaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika armollisia olivat lehdet Lindellin törttöilyille. Ei noin hukassa voi olla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei kyllä olis Laine mahtunut omaan tähdistökentälliseen. Granlund ja Koskinen toki. Laineen valinnassa painottuu mielestäni se, että hän saa liikaa anteeksi maaleillaan.
Jatkoaika kirjoitti noista maaleistakin ihan hyvin.

Sinänsä minusta finaali oli, vähän rumista maalivahtien torjuntaluvuista huolimatta, ihan kunniakas esitys Suomelta. Oli Kanada hallitsevampi, mutta ei niillä huippuluokan maalipaikkoja nyt niin paljon enemmän ollut. Avausmaalissakin oli vähän tuuria, että kiekko pomppi sellaiseen paikkaan huippumiehelle, joka sitten nosti kattoon komeasti. Jos Koskiranta olisi kyennyt edes lähelle samaan omassa avopaikassaan, niin. Ja olihan siinä muutama muukin jossittelun paikka.

Kaksi erittäin kovaa jengiä, Suomelta minusta aika hyvä peli materiaalieroihin nähden, pomppu sinne ja toinen tänne ja olisi näyttänyt erilaiselta. Oli Kanada parempi ja ansaitsi voittonsa, mutta Suomi oli mukana pelissä koko ajan ja tiesi aika hyvin, mitä teki vaatimattomalla materiaalillaan. Ei näyttänyt siltä, että ammattimiehet jyräsivät sattumamenestyjät, kuten joskus on ollut asian laita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Aina hehkutetaan sitä Suomen mahtavaa joukkuepelaamista niin kyllä minusta kanukit iskivät juuri siihen. Olivat kuulemma katsoneet Suomen peliä pukukopissa ennen omaa välieräänsä. Eli näkivät, että Suomen lähtö on hidas ja että puolustus perustuu trappiin ja puolustajat ovat hentoja. Resepti oli pistää kiekot kulmiin missä kanukit voittavat mennen tullen ja kova karvaus kun Suomi yrittää lähteä höökimään: tulos oli aika murskaava ja numerot mairittelivat Suomea.

Venäjä on ainoa huippumaa, joka ei ole vielä tajunnut miten Suomi pelaa ja miten se voitetaan. Näinollen se oli unelmavastustaja välierään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: Oli Kanada parempi ja ansaitsi voittonsa, mutta Suomi oli mukana pelissä koko ajan ja tiesi aika hyvin, mitä teki vaatimattomalla materiaalillaan. Ei näyttänyt siltä, että ammattimiehet jyräsivät sattumamenestyjät, kuten joskus on ollut asian laita.
Samalla linjalla. Ei Suomen peli kehnoa ollut, mutta Kanadalla sen sijaan todella kovaa settiä. Lopputulos olisi voinut olla paljon kovempikin nöyryytys. Ansaittu hopea, ja hyvä suoritus.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puolustus:

Kiekko laitaan muhimaan kunnes menetetään. Taisi osa paremmista puolustajista olla telakkakunnossakin.

Hyökkäys

Pitkä päähän ja perään vaikka mahis on äärettömän lähellä nollaa.

Ehdottomasti parempi voitti ja hyvä niin. Syksyllä sitten uudestaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen raakasti eri mieltä. Kaksi ekaa erää oli sysipaskaa peliä, huonointa koko turnauksessa. Jalonen ei osannut muuttaa systeemiä kun Kanada muutti omansa. Kolmannessa Kanada vähän väsyi ja Suomi pääsi matkaan kun Kanada jarrutti fyysisyyttään. Ilman Koskista olisi ollut todella rumat luvut taululla.

Tuomarit salli taas Kanadalle melkoisen hakkaamisen ja koukkimisen, Ahon "sukellusjäähy" parhaana esimerkkinä mutta mitä muuta voi odottaa kun tuomarina on katkera ryssä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laineen valinta parhaaksi hyökkääjäksi oli kyllä aika hassu. Median kannalta arvoikkaimman pelaajan valinta oli ymmärrettä, vaikkei ehkä peliesitysten perusteella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Muistaako kukaan sen jenkkipelin joskus, kun ameriikkalaiset tajusivat Suomen hitaan liikkeellelähdön ja parkkeerasivat hyökkääjän Suomen maalin kulmalle, mikä pisti Suomen pelin täysin sekaisin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitä jääkiekkoasiantuntijoita maailma onkaan menettänyt Kitinälle.

Edit. Olipas typoja
Viimeksi muokannut Vesper, 23.05.2016 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä Suomen peliä ihan turnauksen alkupeleistä lähtien hallitsi se, että vaikka puolustus puolusti ihan uhrautuvasti, niin vähänkään aggressiivisemman prässin kohdatessaan puolustuksen taito ja pelinopeus ei vain ole riittänyt järkevän hyökkäyksen rakentamiseen. Jenkit karvasivat Suomea aika pahasti jumiin, ja alkusarjan Kanada-pelin ensimmäiseen viiteen minuuttiin Suomi ei saanut varmaan kertaakaan pelattua kiekkoa pois omalta puoliskoltaan. Ja eilenkin Suomen puolustajat olivat koko ajan ihmeissään sen kanssa, miten vähän heillä oli aikaa rakennella hyökkäykseenlähtöä. Sen siitä saa kun ei ole yhtään NHL-pakkia koko joukkueessa. Montaa kontrolloitua joukkuehyökkäystä Suomi ei saanut koko pelissä. Ja tällä kertaa Suomi ei saanut samanlaisia tuurionnistumisiakin maalinteossa kuin aiemmin.

Mutta puolustussuuntaan meni sillä tavalla ok, että pitkistä pyörityksistään ja kulmapelin hallinnastaan huolimatta Kanadan todelliset maalipaikat olivat siedettävissä lukemissa. Mutta kun ei päästä sieltä prässin alta hyökkäämään sitten millään. Se täytyy kyllä myöntää, että jatkuva epäilyni Koskisen tason riittämistä kohtaan osoittautui lopulta perusteettomaksi. Kova suoritus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:Mikä jääkiekkoasiantunijoita maailma onkaan menettänyt Kitinälle.
Ei Kitinäanalyysi ole koskaan menetettyä, Kaikkihan tätä lukee!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mäkin haluan sanoa jotain viisasta; Jääkiekko on momentum game!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jenkit vs. Kanada välierässä näki, että jenkkien karvaus sekaannutti ihan yhtä kovin änäripakit kuin kotimaiset serkkunsa. Voimakas karvauspeli on aina kompromissi, jossa riskielementti korostuu. Mielestäni finaalissa Suomi ei pelannut erityisen huonosti, itse asiassa lähellä tasoaan. Kanada oli vain lukenut läksynsä ja osasi olla parempi. Oikea joukkue voitti kultaa. Suomen hopea on hieno suoritus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mites muuten World cup valinnat, perjantainahan päätös tulee. Eli mahtuisiko Laine tai Aho joukkueeseesi? Mä ottaisin pelkän Ahon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mites muuten World cup valinnat, perjantainahan päätös tulee. Eli mahtuisiko Laine tai Aho joukkueeseesi? Mä ottaisin pelkän Ahon.
World cupissa ei ole sijaa Laineen hasardeille ja menetyksille. Aho ei ole pienien kaukaloiden mies.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen häkeltynyt.

Tuli palaverissa puhe vanhoista paskatekniikoista kun joudumme käyttämään taas RSA-salausta. Olin ainut tiimistä, joka on käyttänyt matriisiprintteriä. Tunnen itseni vanhaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla jäi välierä väliin poikien säbän takia ja finaali unen takia. Ilmeisesti Skoda Cup oli kuitenkin kiinnostava, kun siitä riittää juttua vielä tänään. Mä itse tulkitsin sen tapahtuman tänä vuonna olevan näytönpaikka World Cupiin. Eniten olisi kiinnostanut nähdä Corey Perryn pelit välierässä ja finaalissa. Ei ole mikään ison jään pelaaja, mutta armoton pienemmällä kentällä. Ihmettelin jo alunperin ettei mahtunut WC rosteriin. No mut se jägiksestä.

Huomenna saa taas mennä vahtimaan poikia hallille, kun vakkarivalmentajilla on yllättäen menoja näin kauden lopussa. No ei se haittaa. Huomenna mennään mun ehdoilla. Eli ”pihapelit” pystyyn mailajaoilla. Viikonloppuna tuli yks, jos toinen pelimies supisemaan korvaan kenen kanssa haluaa/ei halua pelata ja millä paikalla haluaa/ei halua pelata.

Jaan porukan kahtia ja vastuutan kumpaankin joukkueseen kapteenin. Saavat nyt itse päättää miten pelaavat. Mä puutun menoon ainoastaan jos pojilla karkaa homma lapasesta.

Vamos!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Alkaa tää halpa öljy riittämään. Voitais palata normaaliin 100 USD/balleri hintatasoon.

Ei niin, ettei tää olis kiva tuolla bensatankilla käydessä, mutta töissä on turhan hiljaista tällä hintatasolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^rikkipesureita tekemään?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ En usko, että talosta löytyy prosessiosaamista moiseen.

Oikeastaan parin-kolmen kuukauden lomautus olisi oikein tervetullut ja urakehityksen kannalta työpaikkaa olisi pitänyt vaihtaa jo aikoja sitten, joten ei tää nyt ole maailmanloppu vaikka työt ei ihan äkisti lisääntyisikään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vagabondo kirjoitti:Alkaa tää halpa öljy riittämään. Voitais palata normaaliin 100 USD/balleri hintatasoon.
Voi kestää yllättävän pitkään. Liian monta toimijaa, joilla ei ole varaa lopettaa pumppausta - kallis investointi reikään on jo tehty ja rahoituskulut juoksevat. Yhdysvalloissa on jo useita liuskeöljytoimijaa konkurssissa, mutta konkurssipesän kannattaa silti pyörittää toimintaa tyrehtymiseen asti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ehtyvätkös nuo liuskeöljykentät perinteisiä nopeammin ilman jatkuvaa ylläpitoa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin