Mannaryyni maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nuku Arska. Tukijasi valvoo...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olipas aika viileä keli mopoilla. Ei nyt kylmä sentään kuitenkaan.

Elämän merkkitapahtumia; ostin eilen Macbook Airin, en toki itselleni, mutta tyttärelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Terveiset Tupoksesta.
t. Liiviedustaja Huikkanen
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tänään olisi menulla suorinjaloin maastavetoa melko raskaalla painolla. Ongelmana eilen vedetyt grillitassut ja niiden aiheuttama kaasuvuoto. Katsotaan pysyykö oma naama peruslukemilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:Tänään olisi menulla suorinjaloin maastavetoa melko raskaalla painolla.
Sama. Ongelmana eilisestä treenistä käsiin ja sormiin tulleet vesikellot.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:...käsiin ja sormiin tulleet vesikellot.
Ja minä kun luulin olevani ahkera runkkaaja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Terveiset Kuopiosta!
Töitä ja kai se kalakukko on ostettava. Ja etsittävä yösija.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Reissaaminen alkaa tuntua nahoissa. Ihan ei menee 100 hotelliyötä ennen kesäkuun loppua rikki mutta ei jää paljoa allekaan. Reilut kolme viikkoa kun jaxais vielä räpistellä ni sais hetken hengähtää.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dynamo kirjoitti:Terveiset Kuopiosta!
Töitä ja kai se kalakukko on ostettava. Ja etsittävä yösija.
Saitko pysyvän pestin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:Reissaaminen alkaa tuntua nahoissa. Ihan ei menee 100 hotelliyötä ennen kesäkuun loppua rikki mutta ei jää paljoa allekaan. Reilut kolme viikkoa kun jaxais vielä räpistellä ni sais hetken hengähtää.
Kotimaassa vai pitääkö käydä myös ulkomailla?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tällä erää vain kotimaassa.

Hämmästyttävää muuten miten tuo astmapiippu on oikeasti auttanut, toki kaikista pahin siitospölykausikin taitaa kohta koivun osalta hellittää. Ilman sitä ei olisi voinut rullistella metriäkään, nyt sentään kohtuullisesti vaikka huippukondikseen onkin vielä matkaa.

Kylläpä muuten kriisin pukkas männäviikolla. Tapanani on ollut reissussa iltaisin striimata kotiservulta viihdettä. Yhtäkkiä kesken elokuvan BANG, domaini lakkaa vastaamasta. No, varadomainnimi toimii vielä, hyvä. Hyppäsin Puttyllä nassille - verkossa näkyy laitteita mutta xbox ja mediatoistin kateissa. Epäily - joka myöhemmin osoittautui todeksi - että pennut on käynyt kytkintä räpeltämässä.

Sitten kun rupeat virittelemään turvallista striimiputkea kyykänneen Embyn tilalle niin joutuihan siinä taas hetken päätä raapimaan. SSHFS toimi lopulta (oikean komennon muotoilu otti tovin) mutta läppärin Kodi:n puskuri ei toimi kuten pitää ja striimi katkoo parin minsan välein. Eihän semmoista voi katsoa. Vähän lisää lukemista - Kodi-clientin striimin puskurointi ei toimi kunnolla Samba-verkkojakojen kanssa, nyt ne oli mapattu käsillä olevaan linux-läppäriin. Vittu.

No lisää lukemista. Hää, Kodi ymmärtää SFTP:n eli SSH-putken läpi toimivan ftp-tiedonsiirron, käyttää samoja porttejakin eli reitittimeen ei tarvi uusia portteja aukoa. Salausavaimet oikeaan paikkaan läppärin levynkulmalle > ja taas mentiin.

Opettavainen harrastus tämä. Vaikka välillä olis kiva vaan käyttää eikä aina tunkata :)
Viimeksi muokannut KKK, 06.06.2016 15:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK kirjoitti:Tällä erää vain kotimaassa.

Hämmästyttävää muuten miten tuo astmapiippu on oikeasti auttanut, toki kaikista pahin siitospölykausikin taitaa kohta koivun osalta hellittää. Ilman sitä ei olisi voinut rullistella metriäkään, nyt sentään kohtuullisesti vaikka huippukondikseen onkin vielä matkaa.
Allergiat ovat homoutta.
Mistä johtuu allergioiden yleistyminen?
Johtavia hypoteesejä ovat lapsuuskodin ylisiisteys jolloin immuuunijärjestelmä alkaa saada hepulin mistä vaan, tai se, ettei sairasteta lastentauteja kuten tuhkarokko, vesirokko ja sikotauti kuten minä. Liikarokotettuja.

Mites sinulla?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minulla on siitepölyallergia mutta muutamaan vuoteen en ole tarvinnut antihistamiinia - en tiedä miksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ei osu toi hypoteesi muhun. Kaikki mahdolliset skiditaudit sairastettu enkä ole missään howardhughes-residenssissä varttunna.

Mie veikkaan että yhä enenevässä määrin lisäaineilla myrkytetty ja prosessoitu teollinen paskaruoka sekä ympäristön saastuminen ovat näitä allergiantuojia. Mä tosin olen niin vanha että skidinä allergian ollessa pahimmillaan safka ja maisema oli monta kertaluokkaa puhtaampaa kuin nyt, joten ehkä tämäkään hajatelma ei pidä vettä.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Käyttää ja ei tunkata = netflix.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Käyttää ja ei tunkata = netflix.
HBO toimii myös erinomaisesti ja sisältää hyvää kamaa vrt. Netflix.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

KKK kirjoitti:^ Ei osu toi hypoteesi muhun. Kaikki mahdolliset skiditaudit sairastettu enkä ole missään howardhughes-residenssissä varttunna.

Mie veikkaan että yhä enenevässä määrin lisäaineilla myrkytetty ja prosessoitu teollinen paskaruoka sekä ympäristön saastuminen ovat näitä allergiantuojia. Mä tosin olen niin vanha että skidinä allergian ollessa pahimmillaan safka ja maisema oli monta kertaluokkaa puhtaampaa kuin nyt, joten ehkä tämäkään hajatelma ei pidä vettä.
No ei sitten sovi sinuun, vanha ukko. Tosin minä olen vanhempi.
Mutta yleistyneethän allergiat ovat, ja siinä ei välttämättä yksilöissä kuten sinä vaan siinä yleistymisessä täytyy olla joku ei geeniperimään vaan ympäristöön ja kasvuoloihin littyvä syy. Minusta ihan uskottavia nuo ylisiisteys ja lastentautien sairastamattomuus.

EDIT: Tosin mahdollista sekin, että ennenaikaan ei niin huomioitu jos nenästä valui räkää tai oli joku syyhy jossakin.

Paras kaverini muutti Varkaudesta Kemijärvelle joskus 11-vuotiaana. Sitten minä kävin siellä ja Heikki myös usein meillä. Viipyen viikon kerrallaan. Heikki oli astmaattinen ja allerginen ties mille. Joten varottiin ettei petivaatteissakaan ollut muuta kuin keinokuitua. Lähdettyään huomattiin, että sillä olikin koko viikon ollut HÖYHENTYYNY. Johon hänen olisi luullut kuolevan, höyhenillekin allerginen kun oli. No ei mitään oireita, KOSKA HÄN EI TIENNYT MITÄ TYYNYSSÄ ON????

Eikä muuten saanut oireita meidän kissastakaan, vaikka kotonaan saatettiin pitää vain kilpikonnaa. Joten ovatko tuollaiset aina ihan todellisia vai psykosomaattisia?

Työkaverillani oli vakavasti allerginen pikkupoika.
Kerran pentu joutui sairaalaan kosketettuaan päiväkodissa pöytää, jolle muu lapsi oli hetkellisesti laskenut keitetyn ja kuoritun KANANMUNAN. Siis piipaa-auto vain sitä pöytää eikä munaa kosketettuaan. Toisen kerran joutui sairaalaan, koska maalla metsän laidassa oli sattunut seisomaan HIRVI!!!

Eiköhän se olisi parempi, jos tuollaiset kakrut lopetettaisiin lyömällä kirveen hamarapuolella? Ei teräpuolella, siitä tulisi liikaa sotkua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti:Jaaha. Holsku-pojan elokuun viimeinen päivä. Näykkäs kateuttaan poikaa kaksi kertaa; ensimmäisen ja viimeisen. Oli myös lähellä, että eläinlääkärin sijaan tarve olisi vain isolle kuopalle.
Jos koira on muuten terve, niin eikö olisi reilumpaa etsiä vain uusi koti, jos itsellä ei riitä hermo kouluttamiseen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti:Tänään olisi menulla suorinjaloin maastavetoa melko raskaalla painolla.
Vieläkin kroppa ihan puhditon. Piti tehdä 5x8, mutta jäin 4x6:een.

Huomisaamuna katsastuskin, varmaan sekin kosahtaa johonkin pieneen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Jaaha. Holsku-pojan elokuun viimeinen päivä. Näykkäs kateuttaan poikaa kaksi kertaa; ensimmäisen ja viimeisen. Oli myös lähellä, että eläinlääkärin sijaan tarve olisi vain isolle kuopalle.
Jos koira on muuten terve, niin eikö olisi reilumpaa etsiä vain uusi koti, jos itsellä ei riitä hermo kouluttamiseen?
Samaa mielipuolta. Tuo ääliö tapatti koiran turhaan.

Miten vakavasti se edes puri? Siis "näykki"?? No niinhän koirat tekee, minäkin leikkitappelin 38 kg saksanseisojamme kanssa, joka aina puntista ilolla veti mua tappelukseen. Sain aina verinaarmuja takinkin läpi, mutta entäs sitten? Pärjasin kuitenkin. Tuo Jannen juttu kuulostaa nykyajan hysterialta ja lisäksi piittaamattomuudelta "vain" eläimistä.

Jos ei psykologia auta tai ei elukoista oikeasti mitään ymmärrä, tuollaisen koiran saisi kiltiksi normaalin laumadynamiikan mukaan. Eli Janne olisi kerran voinut itse vaikka väkivallalla alistaa sen, jos kerran muka oli laumanjohtaja joka selittää ettei pentuja saa purra.

Mutta ne täkwondoilijat taivat olla neidimpiä kuin naiset. Anteeksi ei naiset vaan homot.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kaikki koirat ei sovi lasten kanssa yhteen eikä siinä välttämättä ole haluja ottaa riskejä sen kanssa että koulutus ei toimi. En minäkään toki olisi heti piikille viemessä, usein löytyy uusi koti jos vähän viitsii.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:Kaikki koirat ei sovi lasten kanssa yhteen eikä siinä välttämättä ole haluja ottaa riskejä sen kanssa että koulutus ei toimi. En minäkään toki olisi heti piikille viemessä, usein löytyy uusi koti jos vähän viitsii.
Tässä on kuitenkin ollut 9kk aikaa jo ennen vauvan tuloa pohtia koiran kohtaloa, jos on luonteeltaan sen tyyppinen, että vauvaperhe-elämä on turhan riskialtista. Miksi odottaa ja antaa mahdollisuus päällekarkaukseen?

Kuten gattis jo sanoikin, vauvan näykkiminen (tai ylipäätään noin pienen vauvan lähellä hengailu) on johtajuusongelma. Laumassa paikkansa tunteva koira antaa tilaa emolle ja pennulle ja usein välttelee jopa suoraa katsekontaktia vauvaan osoittaakseen, ettei ole uhka.

Koiran omistaminen toki on täysin vapaaehtoista, mutta harmittaa se tapa, millä eläimiä kohdellaan kuin kulutushyödykkeitä, jotka voi vain heittää roskiin kun tulee kivempi lelu tilalle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mummu nukkui pois lauantaina. 21 vuotta meitä oli elossa neljässä sukupolvessa. Tytär ehti kiintyä aika vahvasti isomummuun.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti:Moralistit, sovitaanko, ettei aleta opettaa isiä nussimaan.
Sen nussimisen jälkiseuraamukset olivat keskeisempi huolenaihe tällä kertaa!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mannaryyni maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä mä ton ylimielisyyden kuoppaisin ekana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin