Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sweet dreams, Gat. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Oho, joko se päivä vaihtui? Noh, niin se aika rientää kun on hauskaa :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Syövätkö yksin elävät naiset aamiaisensa alasti?

Älä avaa töissä-varoitus. Vaikka kaunista onkin.

http://voyeurhit.com/videos/Girl%20is%2 ... promo=1013
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Syövätkö yksin elävät naiset aamiaisensa alasti?
Harvemmin, ehkä joskus viikonloppuisin suihkun jälkeen. Useimmiten syön aamaisen autossa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Syövätkö yksin elävät naiset aamiaisensa alasti?
Harvemmin, ehkä joskus viikonloppuisin suihkun jälkeen. Useimmiten syön aamaisen autossa.
Oletko siis "yksin elävä nainen"?
Olet jo aika vanha ja sulla on liian isot tissit.
Mutta laupeuttani haluaisin auttaa ja sitten auttaa. Osaan tehdä pannulla oikeaoppisesti brittiläisen aamiaisen eli "Bacon and Eggs"- annoksen. Kunhan syöt sen suihkun jälkeen alastomana.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

ei ole olemassa liian isoja tissejä..
ASIAAN!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva

Monta päivää valmistellut demoa, paria tuntia ennen aktin alkua asiakas peruuttaa tilaisuuden. Syyttää auringonpilkkuja tai jotain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Syövätkö yksin elävät naiset aamiaisensa alasti?
Harvemmin, ehkä joskus viikonloppuisin suihkun jälkeen. Useimmiten syön aamaisen autossa.
Oletko siis "yksin elävä nainen"?
Olet jo aika vanha ja sulla on liian isot tissit.
Mutta laupeuttani haluaisin auttaa ja sitten auttaa. Osaan tehdä pannulla oikeaoppisesti brittiläisen aamiaisen eli "Bacon and Eggs"- annoksen. Kunhan syöt sen suihkun jälkeen alastomana.
Mieletön tarjous! Laitan sulle yv:nä osoitteen. Huomenna pidänkin vapaapäivän, että olis sopiva aamu vähän pidemmälle aamiaiselle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kerrankin mukava saada postia. Taloutemme saa kolmatta tonnia palautuksia nyhtäjältä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Voi veljet!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Kerrankin mukava saada postia. Taloutemme saa kolmatta tonnia palautuksia nyhtäjältä.
Mulle tuli taas kerran aivan tajunnanräjäyttävä verokokemus. Asunnon myynnistä tuli kuluineen ja veroineen päivineen viime vuonna kymppitonnin verran pakkasta, mikä sattui olemaan saman verran kuin 2015 vuokratuotot. Ajattelin tietenkin, että pääomatulo ja -tappio kumoavat toisensa. Vaan eipä kumoakaan: täksi vuodeksi on kuulemma säädetty laki, jossa pääomatuloja eritellään jotenkin tulolajeittain ja niin, etteivät tulolajit ole vähennettävissä toisistaan. Eli vuokratuotto ei ole vähennettävissä luovutusvoitosta. En tunne pykäliä, mutta tuntuu aivan helvetin järjenvastaiselta, jos myyntitappiota ei saa vähentää korkotuloista, vuokratuotoista jne.

Teoriassa impakti on nolla, koska pystyn vähentämään tappion tulevista luovutusvoitoista (jollei lajit ole sitten niin hienorakeisia, että asuntovarallisuuden luovuttaminen on oma lajinsa), mutta noin periaatteessa on kyllä veemäinen systeemi, joka minusta on tehty ainoastaan kiusantekomielessä. Kuten aina niin vastaus tulee olemaan eri tulolajien paketointi saman lajisiin kuoriin, mistä lopulta seuraa, että veroja maksavat vain tollot, mutta kuluja kaikki.

Vittumainen maa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En tunne tuota sijoitusasunnon verotusta niin hyvin, mutta se on "aina" ollut niin, että noita vähennyksiä katsotaan tulolajeittain yritystoiminnassa. Eli on

-elinkeinotoiminnan tulolähde
- maatalouden tulolähde
- muun toiminnan tulolähde (henkilökohtainen tulolähde)

Esim. mulla mun firman päätoimiala eli lääkäripalvelujen tuottaminen on elinkeinotoiminnan tulonlähde. Osakekauppa on taas muun toiminnan tulolähde (joka hämäävästi on "henkilökohtainen tulonlähde" vaikka onkin firman toimintaa). Noiden tappioita ei voi vähentää toisen voitosta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 22.09.2016 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kerrankin mukava saada postia. Taloutemme saa kolmatta tonnia palautuksia nyhtäjältä.
Mulle tuli taas kerran aivan tajunnanräjäyttävä verokokemus. Asunnon myynnistä tuli kuluineen ja veroineen päivineen viime vuonna kymppitonnin verran pakkasta, mikä sattui olemaan saman verran kuin 2015 vuokratuotot. Ajattelin tietenkin, että pääomatulo ja -tappio kumoavat toisensa. Vaan eipä kumoakaan: täksi vuodeksi on kuulemma säädetty laki, jossa pääomatuloja eritellään jotenkin tulolajeittain ja niin, etteivät tulolajit ole vähennettävissä toisistaan. Eli vuokratuotto ei ole vähennettävissä luovutusvoitosta. En tunne pykäliä, mutta tuntuu aivan helvetin järjenvastaiselta, jos myyntitappiota ei saa vähentää korkotuloista, vuokratuotoista jne.

Teoriassa impakti on nolla, koska pystyn vähentämään tappion tulevista luovutusvoitoista (jollei lajit ole sitten niin hienorakeisia, että asuntovarallisuuden luovuttaminen on oma lajinsa), mutta noin periaatteessa on kyllä veemäinen systeemi, joka minusta on tehty ainoastaan kiusantekomielessä. Kuten aina niin vastaus tulee olemaan eri tulolajien paketointi saman lajisiin kuoriin, mistä lopulta seuraa, että veroja maksavat vain tollot, mutta kuluja kaikki.

Vittumainen maa.
Itse asiassa laki on koko ajan ollut noin, se muuttui parempaan suuntaan mutta kannaltasi yhtä verovuotta liian myöhään.

https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakk ... set(34777)

Myyntitappio vähennetään pääomatuloista

Vuodesta 2016 alkaen omaisuuden myynnistä tai muusta luovutuksesta syntyneet tappiot vähennetään kaikista pääomatuloista. Ennen vuotta 2016 syntyneet myyntitappiot vähennetään vain myyntivoitoista, ei kaikista pääomatuloista. Muutos koskee siis vain vuonna 2016 tai sen jälkeen syntyneitä myyntitappioita.

Sun kyllä pitäisi saada ne takaisin anyways jos jotain pääomatulos ylipäänsä on.

Pääomatulolajin tappio

Jos pääomatuloista tehtäviä vähennyksiä on enemmän kuin pääomatuloja, syntyy alijäämä. Jos ansiotulojen verot eivät riitä tämän alijäämän vähentämiseen (eli alijäämähyvityksen tekemiseen), verotuksessa vahvistetaan pääomatulolajin tappio. Tappio vähennetään seuraavien 10 verovuoden pääomatulosta sitä mukaa kuin pääomatuloa syntyy.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
Vuodesta 2016 alkaen omaisuuden myynnistä tai muusta luovutuksesta syntyneet tappiot vähennetään kaikista pääomatuloista. Ennen vuotta 2016 syntyneet myyntitappiot vähennetään vain myyntivoitoista, ei kaikista pääomatuloista. Muutos koskee siis vain vuonna 2016 tai sen jälkeen syntyneitä myyntitappioita.
Sipilä on hieno mies!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sipilä tekee rahan teosta taidetta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Noihin aikuisten asioihin eli pörssijuttuihin ja verotukseen. Joista en lapsi tajuu, kun ei ole kiinnostanut.

Eikös se ole ollut koko ajan niin, että jos lunastaa surkeita sijoituksiaan tappiolla, siitä ei mene veroa? Onkos asia siitä vielä edistynyt?

Ja mikäs on sellainen kuin "sijoitusvakuutus"? Onko kaikilla muilla sijoittajilla sellainen?
Eihän mulla sitä. Olen kahdesti muuttanut rahastojeni painopistettä, ja ekalla kertaa pankin täti sanoi, että jos mulla olisi ollut vakuutus tätä keskustelua ei olisi tarvinnut käydä.

Nyttemmin en enää stressin välttämiseksi katso, onko mitään jäljellä. Alunperin laitoin peliin vain 350 000. Jonka olisin muuten voinut hävitä, nou hätä. Mutta kun muusta asiasta ensin voitin kahdessa oikeusasteessa mutta hävisin viimeisessä, kun en itse ollut puhumassa. Kohta ei jää kuin myydä maaomaisuus, että viheliäisen loppuelämäni alkoholissa ja röökissä pysyn.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Erikoista lekuritoimintaa työterveydessä tänään. Naislääkäri pakotti minun päättämään otanko antibiootit vai en, vaikka itse ensin kieltäydyin. Totesi monta kertaa, ettei hän minua tunne, vaan olen itse itseni paras tulkki. En menisi koskaan yksityiselle vastaanotolleen. Vitun itserakas ja ällöttävä tapaus muutenkin. Varmasti joku narsisti tai ainakin joku liberaali kokoomuslainen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Erikoista lekuritoimintaa työterveydessä tänään. Naislääkäri pakotti minun päättämään otanko antibiootit vai en, vaikka itse ensin kieltäydyin. Totesi monta kertaa, ettei hän minua tunne, vaan olen itse itseni paras tulkki. En menisi koskaan yksityiselle vastaanotolleen. Vitun itserakas ja ällöttävä tapaus muutenkin. Varmasti joku narsisti tai ainakin joku liberaali kokoomuslainen.
Olisit vastannut, että ettekös te ole käyneet koulua tätä varten..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti:Noihin aikuisten asioihin eli pörssijuttuihin ja verotukseen. Joista en lapsi tajuu, kun ei ole kiinnostanut.

Eikös se ole ollut koko ajan niin, että jos lunastaa surkeita sijoituksiaan tappiolla, siitä ei mene veroa? Onkos asia siitä vielä edistynyt?
Tappiot voi vähentää myyntivoitoista seuraavan 10 vuoden aikana. Mutta nythän SH kertoi, että 2016 alkaen voi vähentää myös muista pääomatuloista.

Yleisesti ottaen tavallisintahan on myydä samaan aikaan sekä voitolla että tappiolla olevia sijoituksia (jos niitä on), niin tappiot vähennetään myyntivoitoista heti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

8k tulee perheyksikköön takaisin. Kiva juttu, vaikka omia rahojammehan ne ovat. Iso palautus johtuu siitä, että vuoden ensimmäiset kuukaudet menivät isolla pidätysprosentilla ja viimeiset 7 kuukautta ei nostettu palkkaa ollenkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Meillä palautukset jää alle 2K:n. Summa siirtynee lyhentämättömänä talven lomabudjettiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Me käytämme rahat hyvin tod näk. siihen, että maksetaan sen verran vähemmän palkkaa nettona. Eli vähennetään tulevien verojen määrää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vagabondo kirjoitti:Meillä palautukset jää alle 2K:n. Summa siirtynee lyhentämättömänä talven lomabudjettiin.
Meillä samat molempiin kohtiin.

Vähän jännitti tänä vuonna, kun oli niitä Kelan perhe-etuuksia, ensimmäisen kerran sijoitusasunnon tulot (niin pienet että pyörivät pienellä veroprossan säädöllä) ja muuta poikkeavaa, että miten käy. Mutta melko hyvä arvio siis, oma osuus jäi about 600 plussalle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin