Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse olen vuosia ottanut alkoa kerran viikossa. Se rytmittää viikon ja alkon ottaminen on siirtymäriitti arjesta vapaalle. En vedä pönttöä himmeäksi (erityistilaisuudet erikseen toki) vaan otan 6-8 olutta. Kun on oppinut tämän, olisi vaikea olla pe iltana ilman alkoa (jos on la aamuna töitä, otan la iltana). Se ei tuntuisi viikonlopulta.

Kysymys ihmisille, jotka eivät noudata eo. toimintamallia. Miten koette siirtymisen arjesta viikonloppuun? Onko siinä jokin erityisasia, jonka teette vain silloin? Tuleeko vapaallaolofiilis aivan au naturel ilman mitään erityisrituaaleja/toimenpiteitä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Miten koette siirtymisen arjesta viikonloppuun? Onko siinä jokin erityisasia, jonka teette vain silloin? Tuleeko vapaallaolofiilis aivan au naturel ilman mitään erityisrituaaleja/toimenpiteitä?
Työpaikalta poistuminen tai koneen kiinni laittaminen riittää, tulee vapautunut olo. Aikanaan oli tapa hakea olut/siideri tai kaksi plus jotain herkkua, mutta vyötärönseudun kehityskäyrä pisti luopumaan. Lauantaina herää paljon virkistyneempänä kun ei juo lainkana alkoholia. Virkeä ja vapaa lauantai onkin viikon paras päivä, sunnuntaina täytyy jo miettiä työvaatteita ja dorkilta työnarkkareilta pukkaa maileja.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvin satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta alkoa menee vain pe ja la. Monta vuotta ainakin toisena päivä tuli vedettyä niin, että oli reilussa humppelissa. Nyt tuo näyttää vähentyvän kun krapula ei ole kovinkaan mukavaa.

Alkoholi peittää kivasti kropan kymmenet kolotukset ja vaivat, hetken aikaa on myöskin kivaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^juu se on selvä, että la on paljon pirteämpi, jos ei ota alkoa lainkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole koskaan tarvinnut mitään riittejä töistä vapaalle siirtymiseen. Dave, sä olet vanilijamies muutenkin eli tuttua ja turvallista.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 27.09.2016 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja elco »

En tykkää juoda yksin. Saatan toisinaan, ehkä kerran kuussa ottaa 1-3 kaljaalonkeroa tai puoli pulloa samppanjaa vaimon kanssa. Sama lauantaisin, jos siltä tuntuu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:En tykkää juoda yksin. Saatan toisinaan, ehkä kerran kuussa ottaa 1-3 kaljaalonkeroa tai puoli pulloa samppanjaa vaimon kanssa. Sama lauantaisin, jos siltä tuntuu.
Vaimo ei halua ottaa alkoa? En mäkään yksin halua ottaa. Otetaan molemmat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Harvemmin Perjantaisin, paitsi viime perjantaina jolloin oli Stadin panimon belgiolut itapahtuma, torstai on yleensä saunakokoontuminen pari kertaa kuussa, silloin meni nuorempana pilkkuun asti, nyt joutuu hellittämään reilusti ennen viimeistä metroa, muuten ei ole mitään erityistä päivää, parhaana viikkona kesäisin voi saunomisia kertyä viisikin kertaa viikossa..
Täytyy laittaa vissiin kalenteriin että muistaa ryypätä EDES kerran viikossa!
Viimeksi muokannut Niba, 27.09.2016 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti:
Täytyy laittaa vissiin kalenteriin että muistaa ryypätä kerran viikossa!
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En tarvitse riittiä, riittää kun jättää työmeilit lukematta. Ja sekin on nykyisin helppoa, kun olen siirtänyt kaikki siihen moodiin, että työ tunkee vapaa-ajalle vain jos itse sen sallin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Työpaikalta poistuminen tai koneen kiinni laittaminen riittää, tulee vapautunut olo.
Sama. Tosin toisinaan, jos illasta on joutilasta aikaa ei oikein mitään järkevää tekemistä ja töissä on joku kriittinen vaihe meneillään, kuten sunnuntaina ja eilen, niin työasiat palaa mieleen. Silloin yleensä palaan suosiolla koneelle tekemään mieltä vaivaavan jutun loppuun.
Toisaalta kotona en koskaan pääse ihan täysin töistä eroon, vaan lomilla pitää lähteä aina jonnekin reissuun, jotta saa nollattua kunnolla.

Alkoholi ei myöskään ole sidoksissa viikonloppuihin tai lomiin, vaan juon yhtä sujuvasti myös arkisin. Monesti tosin en kaipaa sitä 1 annosta enempää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mua ei vapaalla työasiat vaivaa lainkaan. Olen siitä onnellisessa asemassa, että työ on paloiteltu lyhyisiin pätkiin (=potilaskäynteihin), jotka eivät liity toisiinsa mitenkään.

Äärimmäisen harvoin (käytännössä ei koskaan) työasiat tulevat häiritsevästi tai ylipäätään mitenkään mieleen vapaalla. Mulla ei ole edes teknistä mahdollisuutta hoitaa työasioita kotonani.

Toki firman kirjanpitoa joskus pitää sekoitella, mutta se ei vuositasolla vie kuin murto-osan kotona vietetystä ajasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Mua ei vapaalla työasiat vaivaa lainkaan.
Etkö mieti koskaan potilaita, esim. sellaisia joita et ole osannut auttaa? Tai joilla on todettu jotain vakavaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mua ei vapaalla työasiat vaivaa lainkaan.
Etkö mieti koskaan potilaita, esim. sellaisia joita et ole osannut auttaa? Tai joilla on todettu jotain vakavaa?
Nille on annettu lähete erikoislääkärille, daah.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bussikaistalla mikään moraali vaivaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Mua ei vapaalla työasiat vaivaa lainkaan.
Etkö mieti koskaan potilaita, esim. sellaisia joita et ole osannut auttaa? Tai joilla on todettu jotain vakavaa?
Jos koen, että vaiva on sellainen, että en itse osaa auttaa, mutta johon on mahdollisesti jotain apua olemassa, teen lähetteen eteenpäin.

Jos vaiva on sellainen, että en itse osaa auttaa ja parhaan käsitykseni mukaan kukaan muukaan ei voi auttaa ratkaisevasti (esim. degeneratiiviset selkävaivat, toki näihin on fysioterapiaa jne saatavilla ja sitten lähetän tietysti sinne), niin asia ei silti mua häiritse vapaalla.

Esim. syöpäsairaudetkaan eivät mua häiritse vapaalla. Jos potilaiden kohtalot vaivaisivat mua vapaalla, tämä olisi hyvin raskasta.

Toki sellainen tilanne, missä itse tietää mokanneensa, on raskas. Niitä onneksi tulee hyvin harvoin. Samaten tilanne, jossa potilas syyttää sua jostain aiheetta (ainakin omasta mielestäsi..) on toki raskas. Mutta näitäkin tulee hyvin harvoin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei ollut siis syytös, puhdasta uteliaisuutta. Itse olen joskus ihan vakavastikin harkinnut lääkärin uraa, mutta ajattelin sen olevan liian raskasta juuri siitä syystä, että todennäköisesti ihmiskohtalot jäisivät vaivaamaan.

Minua on kerran tutkinut neurologi löytämättä varsinaista syytä oireille. Soitti sitten parikin kertaa seuraavina kuukausina ja kyseli vointia ja oireita. Oli ilmeisesti jäänyt vaivaamaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:jossa potilas syyttää sua jostain aiheetta (ainakin omasta mielestäsi..)
:shock: Takavasemmalta pamahti täysin odottamaton sinä-passiivi!

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmiset ovat erilaisia (daah). Kyllähän tämä on joillekin liian raskasta. Muistan esim. yhden kollegan, joka koki raskaaksi sen, että ei pystynyt vastaamaan ihmisten odotuksiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:jossa potilas syyttää sua jostain aiheetta (ainakin omasta mielestäsi..)
:shock: Takavasemmalta pamahti täysin odottamaton sinä-passiivi!

Kuva
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ai niin. Nuorena lääkärinä on yhtä helvettiä, koska maan tavan mukaan nuorimmat hoitavat vittumaisimpia hommia eli etupäivystävät ja ammattitaito on vielä vaatimaton. Silloin oli raskasta. Onneksi se on taakse jäänyttä aikaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mutta itse ketjun aiheeseen: kyllä se erityinen asia, joka erottaa vapaan arjesta, on kuitenkin se, että vapaalla en mene töihin. Viikonloppufiilis tulee ennen muuta tunteesta, että aamuksi ei tarvitse laittaa kelloa soimaan ja lähteä viuhtomaan kohti työpaikkaa, vaan on hyvin aikaa jonkin muun tekemiseen tai vaikka vain oleiluun.

Kuulostan kyllä alkoholismiaan itseltään peittelevältä Homielta, mutta en mä koe, että jotenkin kaipaisin määräannosta alkoholia vapaapäivän aattona saadakseni itseni viikonlopputunnelmaan - vaikka samaan aikaan on kyllä totta, että mieluusti laitan perjantai-illaksi (ja lauantaiksi) vähän enemmän valmistelua vaativaa ruokaa ja avaan hyvähkön viinipullon. Saatan kyllä ottaa arkenakin lasin-pari, jos koen, että ruokaelämys siitä kovasti paranisi, mutta tämä ei ole mitenkään jokaviikkoista. Useimpina viikonloppuina, en kuitenkaan kaikkina, sen sijaan juon viiniä ruoan kanssa. Mutta kyllä vapaapäivän tekee vapaapäivän ohjelma, ei alkoholi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:
Kuulostan kyllä alkoholismiaan itseltään peittelevältä Homielta,
Oli sen verran provosoivaa tekstiä taas että tuli laskettua: viime kesänä (1.6. - 31.8.) tuli vedettyä kännit 7 kertaa. Alkoholismia? :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^diskuteerattiinkos me aiemminkin tästä, että ilmeisesti sä otat viikkotasolla enemmän alkoa kuin minä ja silti mä koen alkon jotenkin merkityksellisemmäksi elämässäni?

Mä siis otan sen 6-8 annosta viikossa. Paljonko sulla menee viikossa?

Ps. en yritä saada sua synnintuntoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kysymys ihmisille, jotka eivät ota alkoa kerran viikossa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Kuulostan kyllä alkoholismiaan itseltään peittelevältä Homielta,
Oli sen verran provosoivaa tekstiä taas että tuli laskettua: viime kesänä (1.6. - 31.8.) tuli vedettyä kännit 7 kertaa. Alkoholismia? :roll:
Montako kertaa arvioit, että eo kännikertojen lisäksi ei tullut vedettyä kännit, mutta muuten vähän laitoit "tuulensuojaan"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin