Miracle Maanantai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juhuu täällä taas!

https://1drv.ms/i/s!AgDFOw8qdoRQgp8XYYr-5EI9pXOxkw

Rlämä on, joskus kovaa, yhä ylös yrittää..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Taas se ehti ensin. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tyttö lukittautui vessaan aamulla, kun ei halunnut päikkyyn. Olin jo hakemassa talttapäätä varastosta, kun tuli ulos. Muutoin ihan jees pössinki. Huomenta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihan hirvittävästi haluaisin ostaa Under Armourin "pink ribbon" vaatteita, mutta niitä ei näemmä saa tilattua kuin jenkeistä. Mutta kyllä mun tukemisen raja menee siinä, että 46 euron toppi maksaa kuluineen 99 euroa Suomeen postitettuna. Miten näitä ei saa tilattua Euroopasta?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mikä ihana mahdollisuus. Kaikilla muilla eväät, saan valita luonaspaikan ihan itse.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon varmaan tyyliin* 3 viikkoa syönyt joka arkipäivä lounaaksi pinaatti-feta pasteijan, smoothien ja lasin vettä.

* halusin lisätä tämän sanan postaukseeni. Mielestäni ärsyttävä nykyilmaus. Joo, olen vanha kiukkuinen mies.

Kun ensimmäisen kerran kuulin tuon tyttäreni suusta aikoinaan olin, että what the heck.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Oon varmaan tyyliin* 3 viikkoa syönyt joka arkipäivä lounaaksi pinaatti-feta pasteijan, smoothien ja lasin vettä.

* halusin lisätä tämän sanan postaukseeni. Mielestäni ärsyttävä nykyilmaus. Joo, olen vanha kiukkuinen mies.

Kun ensimmäisen kerran kuulin tuon tyttäreni suusta aikoinaan olin, että what the heck.
Ehkä sinäkin olet erehtynyt ilmauksen tuoreudesta: http://www.hs.fi/sunnuntai/a1475205141551
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Ihan hirvittävästi haluaisin ostaa Under Armourin "pink ribbon" vaatteita, mutta niitä ei näemmä saa tilattua kuin jenkeistä. Mutta kyllä mun tukemisen raja menee siinä, että 46 euron toppi maksaa kuluineen 99 euroa Suomeen postitettuna. Miten näitä ei saa tilattua Euroopasta?!
Tilaa enemmän kerralla, niin saat ilmaisen toimituksen. Siis jos stadiumin, zalandon, etc valikoimista ei oikeaa mallia löydy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kuulin sen kuitenkin tyyliin 2 vuotta sitten ensimmäisen kerran tyttäreni suusta.

Sitä käytetään nykyään kuten yhdysvaltalaisessa puhekielessä "like" sanaa. It was like two years ago.

Mielestäni nuo Uschanovin kolumnin artikkelin esimerkit ovat hiukan erilaisia kuin nykyinen puhekielen käyttö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Olen kyllä samaa mieltä. Ehkä aihepiiristä johtuen, Hesarin kommenttiketjun pointit ovat ihan järkevähköä keskustelua. Nimimerkki "Juho-Aleksi" tekee pointtisi minusta hyvin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:Tilaa enemmän kerralla, niin saat ilmaisen toimituksen. Siis jos stadiumin, zalandon, etc valikoimista ei oikeaa mallia löydy.
Toimituksen hinta ei ole ongelma, saisin sen verran ison tilauksen aikaan. Mutta noi fakin verot ja tullit tohon hinnan päälle. Ostaisin, jos tuotteet olis sen verran edullisemmat jenkeissä. Ja näitä rintasyöpätuotteita ei näköjään EU-alueella myydä.

Ei kai se auta kun ottaa lennot ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Juu, Juho-Aleksi on juurikin naulaa sen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti:^^Kuulin sen kuitenkin tyyliin 2 vuotta sitten ensimmäisen kerran tyttäreni suusta.

Sitä käytetään nykyään kuten yhdysvaltalaisessa puhekielessä "like" sanaa. It was like two years ago.
Me käytettiin tuota ilmaisua jo tyyliin sata vuotta sitten. Sitä edelsi niinku. Se oli niinku ainakin sata vuotta vanha ilmaisu. Niinku.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^Kuulin sen kuitenkin tyyliin 2 vuotta sitten ensimmäisen kerran tyttäreni suusta.

Sitä käytetään nykyään kuten yhdysvaltalaisessa puhekielessä "like" sanaa. It was like two years ago.
Me käytettiin tuota ilmaisua jo tyyliin sata vuotta sitten. Sitä edelsi niinku. Se oli niinku ainakin sata vuotta vanha ilmaisu. Niinku.
Sä oot tyyliin trendsetter!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Mutta noi fakin verot ja tullit tohon hinnan päälle.

Ei kai se auta kun ottaa lennot ;)
Lennot on varmasti paras vaihtoehto. Aina kannattaa lähteä.

Silloin kun tilasin, niin tullit ja verot muodosti muistaakseni noin kolmanneksen lopullisesta hinnasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mutta noi fakin verot ja tullit tohon hinnan päälle.

Ei kai se auta kun ottaa lennot ;)
Lennot on varmasti paras vaihtoehto. Aina kannattaa lähteä.

Silloin kun tilasin, niin tullit ja verot muodosti muistaakseni noin kolmanneksen lopullisesta hinnasta.
ALV 24% ja muistaaksen 10% vaatteissa tulli

edit 12% tulli

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/net ... imerkkeja/

ALV kenties lasketaan hinnasta, jossa tulli mukana? Siinä tapauksessa 38.9% tulli + alv

Tahot, jotka yleensäkin ovat väärässä (vihreät, vasemmisto ja muut sinnepäin kallellaan) vastustavat EU:n ja Yhdysvaltojen vapaakauppasopimusta. Jos se olisi, ainakin tulli jäisi pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tahot, jotka yleensäkin ovat väärässä (vihreät, vasemmisto ja muut sinnepäin kallellaan) vastustavat EU:n ja Yhdysvaltojen vapaakauppasopimusta. Jos se olisi, ainakin tulli jäisi pois.
EIköhän sekin raha sitten otettaisi tuloveroista.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Tahot, jotka yleensäkin ovat väärässä (vihreät, vasemmisto ja muut sinnepäin kallellaan) vastustavat EU:n ja Yhdysvaltojen vapaakauppasopimusta. Jos se olisi, ainakin tulli jäisi pois.
EIköhän sekin raha sitten otettaisi tuloveroista.
Yleisesti ottaen kauppa kannattaa kaikille osapuolille, muutenhan sitä ei käytäisi. Uskoisin kaupan vilkastuvan tullimuurien purkamisesta. Suomihan on hyötynyt valtavasti globalisaatiosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Silloin kun tilasin, niin tullit ja verot muodosti muistaakseni noin kolmanneksen lopullisesta hinnasta.
Siinä tapauksessa 38.9% tulli + alv
Joo. Tekee näköjään 28% lopullisesta hinnasta, joten korjataan muotoon vajaa kolmannes lopullisesta hinnasta.

Tullilla on näköjään laskuri netissä: https://tullilaskuri.tk/

Pienistä tilauksista ei näköjään mene tullia:
"Tul­li­mak­su pi­tää mak­saa, jos ti­lauk­sen ar­vo il­man pos­ti­ku­lu­ja on y­li 150 eu­ro­a. Ko. sum­man y­lit­ty­es­sä tul­li­mak­sun suu­ruus las­ke­taan ti­lauk­sen ar­vos­ta si­säl­tä­en pos­ti­ku­lut."
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Silloin kun tilasin, niin tullit ja verot muodosti muistaakseni noin kolmanneksen lopullisesta hinnasta.
Siinä tapauksessa 38.9% tulli + alv
Joo. Tekee näköjään 28% lopullisesta hinnasta, joten korjataan muotoon vajaa kolmannes lopullisesta hinnasta.

Tullilla on näköjään laskuri netissä: https://tullilaskuri.tk/

Pienistä tilauksista ei näköjään mene tullia:
"Tul­li­mak­su pi­tää mak­saa, jos ti­lauk­sen ar­vo il­man pos­ti­ku­lu­ja on y­li 150 eu­ro­a. Ko. sum­man y­lit­ty­es­sä tul­li­mak­sun suu­ruus las­ke­taan ti­lauk­sen ar­vos­ta si­säl­tä­en pos­ti­ku­lut."
Jos tullia ei mene, niin eikö silloin pitäisi mennä pelkkä alv 24%? Kuinka päädyit 28%:iin?

Ps. tuo laskuri ei varmaankaan ole tullin, kun domain on tk?

Edit: alv lasketaan postikulut mukaan lukien, eli se selittää 28%:n
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei tää kauheasti houkuta tilaamaan...
Liitteet
Under Armour.PNG
Under Armour.PNG (9.58 KiB) Katsottu 190 kertaa
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14910
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aika karmea shipping. Jopa pakettien forwardointipalvelut ottavat vähemmän.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi voi olla salilla ihan vain random() t-paidassa ja ikivanhoissa korisshortseissa, popotkin jo kymmenisen vuotta vanhat.

Tänään sittet takaisin uusittuun kuntokeskukseen. Kuvat ainakin näyttivät ihan siisteiltä, kyykkypaikoille oli saatu alaraudat. Ostin nostovyönkin pari viikkoa sitten ja jo nyt unohdin sen lahjakkaasti kotiin, pakko käydä hakemassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Onneksi voi olla salilla ihan vain random() t-paidassa ja ikivanhoissa korisshortseissa, popotkin jo kymmenisen vuotta vanhat.

Tänään sittet takaisin uusittuun kuntokeskukseen. Kuvat ainakin näyttivät ihan siisteiltä, kyykkypaikoille oli saatu alaraudat. Ostin nostovyönkin pari viikkoa sitten ja jo nyt unohdin sen lahjakkaasti kotiin, pakko käydä hakemassa.

Pärkkele soikoon ne on ilmeisesti roudanneet mun vakisalilta varusteet sinne sun salille ja tuoneet Sellon salit kuluneet vehkeet tilalle!

Mutta eo. vaihtorytäkässä salille viimein ilmaantunut istumapohjekone. Olenkin sen puutteesta laittanut palautelaatikkoon viestiä jo 2 vuotta sitten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miracle Maanantai!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti:Ei tää kauheasti houkuta tilaamaan...
No ei. Sen takia tuolta pitääkin tilata yli 189,83 eurolla, että jää toimituskulut kokonaan pois. Kahdensadan tilaus tulee kotiin alle 300 eurolla. Riippuu sitten ostettavien vaatteiden kappalehinnoista/saatavuudesta euroopan liikkeisiin suhteutettuna, että kannattaako. Toi sun kuvassa oleva item kustantaa siis 64,58 euroa osana isompaa tilausta tullin tietojen perusteella laskettuna. Sun kuvasta items+duties&taxes on yhteensä 63,54 jostain syystä.

EDIT: Oletuksena siis, että olisit tilaamassa Under Armourin omasta nettikaupasta: https://www.underarmour.com/en-fi
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin