Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nussikaa & nukkukaa...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei kumpaakaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aina hetkittäin meinaa kyllästyttää tämä homma. Mutta ei kait tästä rahaa maksettaisi, jos tätä huvikseen tekisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nythän mä vasta hokasin, että iPad toimii myös viivakoodinlukijana laskuja maksettaessa. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lievää identiteettikriisiä pukkaa. Tunnistan nimittäin itsessäni kovin yllättävän halun olla ainakin osin eri mieltä tämän terveen järjen purskahduksen kanssa: http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/5 ... lla+haisee Miten minusta on tulossa tällainen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti:Lievää identiteettikriisiä pukkaa. Tunnistan nimittäin itsessäni kovin yllättävän halun olla ainakin osin eri mieltä tämän terveen järjen purskahduksen kanssa: http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/5 ... lla+haisee Miten minusta on tulossa tällainen?
Mistä osista olit eri mieltä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:

Mistä osista olit eri mieltä?
+1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mähän kerroin keväisestä kärsimysnäytelmästä jossa istuin päivän miettimässä organisaation ydinarvoja. Täyttä paskaa.

Ps. voi toki olla, että kyseessä oli jonkinlainen kristinuskon pääsiäisajan riitti, jota minä kirkosta eronneena en ymmärtänyt. Kyllä em. puhdistautimisriitillä pitäisi vähintään kansanmurha saada anteeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiva saada verottajalta ohje, jossa 1200,00 + 600,00 = 2000,00. Toivottavasti tämän lippulappusen tekijä ei laske mun veroprosenttia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No pääosin olin kyllä ihan vastaanottavainen kaverin sanomalle, mutta olen kyllä sitä mieltä, että esim. suomalaisten yliopistojen tapauksessa (josta kirjoittaja jonkin verran kirjoittaa, ja jota tunnen vähän paremmin), tämä uusi strategiavetoisuusinnostus on tuonut aika paljon ihan hyvääkin. Kyllä se aikaisempi elo oli aikamoista pellossa elämistä, eikä tietty strategisesti suunnattu meritokratisuus ole ollut yksinomaan vastenmielistä. (Tästähän vähän puhuimme Jussi Valtosen kirjallisuus-Finalndian yhteydessä.) Tämä ei kuitenkaan ole ristiriidassa sen kanssa, etteikö strategiapuhesta suuri osa olisi nimenomaan nykytilanteen ja valta-asemien keinotekoista oikeuttamista. Mutta ei kuitenkaan kaikki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en tunne yliopistomailmaa tuosta näkökulmasta niin hyvin, että olisin osannut tuohon tarttua. Mä nään strategiatyön hyvänä ja kannattavana silloin, kun sitä tehdään aidosti ja sitoutuen. Esimerkiksi oman työnantajani strategiatyö on hyvin käytännön läheistä, ja suuret linjat tuodaan viipymättä ja suunnitelmallisesti myös toiminnan tasolle. Samaa en ole huomannut esimerkiksi kuntien tavassa toimia, joskin ymmärrän ettei pienen järjestön kaltainen notkeus ole isolle toimijalle edes mahdollinen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Romanileiriläisten kanssa työaika menee rattoisasti. Kunhan nyt ei kirppuja tai muuta "kivaa" saisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hullarikuvasto! Kuinka monta lahjaa voi itselleen ostaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Ärsyttää, kun aamulla herää siihen, että pää on kipeä. Jos olisin sortunut nauttimaan alkoholia, niin ymmärtäisin asian. Mutta nyt taitaa johtua siitä, että niska on vasemmalta puolelta ihan jumissa hyvästä tyynystä huolimatta.
Vesper kirjoitti:Hullarikuvasto! Kuinka monta lahjaa voi itselleen ostaa?
Mitäh? Missä mun kuvasto?? Sain vaan Hobbalot -kuvaston...
Ja vastauksena kysymykseen: aika monta :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

aydemir kirjoitti:Mitäh? Missä mun kuvasto?? Sain vaan Hobbalot -kuvaston...
Stokkan appi, siellä on kuvasto :mrgreen:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ostan vain tarpeeseen, ja niitä on vähän..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

iPhone 4S ja vanha Kenwoodin stereovahvistin meni tori.fi:ssä kaupaksi alle tunnissa. Laitoinkohan mä vähän liian halvat hinnat, kun ostajia tuli jonoksi asti? Kauppamiestä musta ei ainkaan tule.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Lievää identiteettikriisiä pukkaa. Tunnistan nimittäin itsessäni kovin yllättävän halun olla ainakin osin eri mieltä tämän terveen järjen purskahduksen kanssa: http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/5 ... lla+haisee Miten minusta on tulossa tällainen?
Kyllä melkein kaikki organisaatiot hyötyvät strategiasta. Ei sen strategian tarvitse mitään kovin suureellista tai monimutkaista olla.

Pitkäpiimäinen lässytys ilman selkeita valintoja ei ole mitään strategiaa. Esim. kolumnissa parjatut kunnat tarvitsevat jonkin strategian: Tähtääkö kunta esim. yritystoiminnan tai asukasluvun kasvuun. Jotkut hakevat veronmaksajia pystyttämällä kerrostaloja radan varteen ja toiset kaavoittavat kahden auton pientaloalueita. Tuloksena on kaksi aika erilaista kaupunkia.

Suurin osa strategioista on valitettavasti todella paskoja. Esim. julkisella sektorilla strategiat eivät tunnu olevan kovin hyvin sidoksissa organisaation perustehtävään. Lisäksi varsinkinn firmat sotkevat keskenään strategisen työn ja samojen päättäjien pyörittelemät operatiiviset tavoitteet. Eihän esim. kustannussäästö ole mitenkään strateginen tavoite. Jos vaihtoehtona on 9e ja 8e identtiset kilkuttimet, niin ei tuon halvemman valinta ole strateginen valinta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti:iPhone 4S.
Mikä oli markkinahinta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:iPhone 4S.
Mikä oli markkinahinta?
50€ mä siitä pyysin ja lähti kuin telkkä pöntöstä. Virheetön ulkokuori ja akku kertaalleen vaihdatettu. 8 Gt malli, eli ei sillä juuri mitään tee. Mulla se oli Spotify käytössä, mutta kun bluetooth yhteys mun kuulokkeisiin pätki niin pirun ärsyttävästi, niin laitoin kiertoon.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hyvin näyttää iPhone säilyttävän arvonsa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jaa. Pitäisköhän koittaa myydä myös noi pari 3S:ää. Kai ne nyt joku ostaa?

Pojalle joutuu ostamaan uuden luurin, että sekin pääsee pokettamaan. No nyt on hyvä tietää että 4S lähtee hyvällä hinnalla kiertoon.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Lievää identiteettikriisiä pukkaa. Tunnistan nimittäin itsessäni kovin yllättävän halun olla ainakin osin eri mieltä tämän terveen järjen purskahduksen kanssa: http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/5 ... lla+haisee Miten minusta on tulossa tällainen?
Kyllä melkein kaikki organisaatiot hyötyvät strategiasta. Ei sen strategian tarvitse mitään kovin suureellista tai monimutkaista olla.

Pitkäpiimäinen lässytys ilman selkeita valintoja ei ole mitään strategiaa. Esim. kolumnissa parjatut kunnat tarvitsevat jonkin strategian: Tähtääkö kunta esim. yritystoiminnan tai asukasluvun kasvuun. Jotkut hakevat veronmaksajia pystyttämällä kerrostaloja radan varteen ja toiset kaavoittavat kahden auton pientaloalueita. Tuloksena on kaksi aika erilaista kaupunkia.
Joo, olen tästä samaa mieltä. Lisäksi oma mielenkiinnon kohteeni liittyy ensisijaisesti juuri tiede- ja korkeakoulustrategiaan, tai sen puutteeseen/heikkouteen, sekä kansallisella että yliopistotasolla. Tästähän oli ihan hyvä juttu aamun Hesarin mielipideosastolla: http://www.hs.fi/mielipide/a1475639438792 Nykyinen tiede- ja korkeakoulupolitiikka on sisäisesti ristiriitainen kimppu aluepoliittisia ja tiedepolilttisia pyrkeitä, ja niihin enemmän tai vähemmän huonosti liittyviä ohjausmekanismeja. Selkeitä valintoja tarvittaisiin.

Tosin tuossa mielipidekirjoituksessa on aika isossa roolissa tuo korkeakouluyhteisölle aika tyypillinen ja mahdollisesti naiivi hinku profiilia nostavan, erillisen tiede- ja korkeakouluministerin nimeämiseen. Korkeakoulupolitiikassa touhuavat tuttuni ovat aika laajalti sitä mieltä, että oman ministerin puute on ollut selkeä etu sektorille. Mahdollisesti poukkoileva poliittinen ohjaus lisääntyisi, jos sektorilla olisi oma ministeri. Nyt oeptus- ja kulttuuriministeriön laajassa vastuukentässä sektori saa enemmän tilaa vaalikaudet ylittävään kehittämiseen. Lisäksi, vaikka nykyhallitus onkin tähän vähän muutosta tuonut, sektori on välttynyt monilta säästöpaineilta osin siksikin, että paine koskee ensisijassa koko ministeriötä jättäen tilaa sisäiselle priorisoinnille. Jos sektorilla olisi oma ministeri, hänen hallinnonalansa joutuisi defaultina saman paineen kohteeksi kuin muidenkin ministerien hallinnonalat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei tarvitse kovin suurta mielikuvtusta, jotta keksii, mikä olisi kepulaisen korkeakouluministerin johtotavoite..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 06.10.2016 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin