Klovnit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä teen kun kohtaan klovnin?

vedän klyyvariin
6
67%
nauran päin naamaa
2
22%
juoksen karkuun
0
Ei ääniä
EOS
1
11%
 
Ääniä yhteensä: 9

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:Siis onko tilanne siis se, että tämä typerä, lapsellinen, valitettava ja toivottavasti nopeasti päättyvä ilmiö, jossa klovnit pelottelevat pimeällä kulkevia lapsia, ei kuitenkaan ole parhaan tietämyksemme mukaan johtanut Suomessa yhteenkään tapaukseen, jossa klovnit olisivat kohdistaneet väkivaltaa pelottelemiinsa tyyppeihin? Suurin haitta toistaiseksi on se, että ylimitoitettu uutisointi aiheuttaa pelkotiloja lapsissa?

Ja tältä pohjalta Bluntly suosittaa välttämään väkivallattomia toimintamalleja pellejä kohtaan, koska puukosta saamisen uhka on niin ilmeinen? Ja KKK on oikein selittänyt lapsilleen, että isä hylkää normaalit toimintatavat ja pahoinpitelee fyysisesti tällaiset klovnit, koska niiden muodostama vakavan väkivallan uhka on niin moninkertaisesti toteen näytetty? Ja Vesper ja So Hard toivovat, että pellejä vedetään laajalti turpaan sen sijaan, että kohdattaessa aikuiset käyttäytyisivät aikuismaisesti?

Mä en nyt ole ihan varma, onko tämä Kitinän suosittelema toimintamalli nyt paras idea edes lapsien pelkojen tyynnyttämiseen. Kuulostaisi melkein siltä, että pikemminkin vahvistaa niitä. Lisäksi tekisi mieli keittiöpsykologisoida sillä, miten nykyään on muotia reagoida aggressiolla omaan pelkoreaktioonsa vieraan edessä, mutta en nyt viitsi mennä sinne.
Komppausta tälle. :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Ja Vesper ja So Hard toivovat, että pellejä vedetään laajalti turpaan sen sijaan, että kohdattaessa aikuiset käyttäytyisivät aikuismaisesti?
Aikuismainen keskustelu voi teoriassa vaikuttaa yksiin pelleilijöihin. Massaan vaikuttaa tieto, että voi sattua leukaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja elco »

Ilman muuta turpaan heti vaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi ainakin väkivaltakoneistossa (osa) suhtautuu karsaasti pelleihin.
Viimeisen viikon aikana pelleksi pukeutuneista henkilöistä on poliisille tehty lähes 30 tehtäväilmoitusta ympäri Itä-Suomea. Suurimmassa osassa tapauksista pelleasuisten käyttäytyminen on ollut uhkaavaa ja pelottelut ovat kohdistuneet usein lapsiin. Pelottelua on tehostettu mm. kepeillä, pesäpallomailalla, kirveellä, puukolla ja jopa moottorisahalla. Poliisin tietoon on tullut tapauksia, joissa lapset pelkäävät pelle -asuisten vuoksi mennä ulos, lähteä kävellen kouluun tai jäädä yksin kotiin.
Poliisi suhtautuu pelleasussa pelotteluun erittäin vakavasti, koska tahallinen pelottelu vaikkapa pelleasussa kaupungilla on rikos.
Poliisi ottaa tällaiset pelleksi pukeutuneet pelottelijat kiinni ja rikoksesta voi seurata tapauskohtaisesti rikesakko tai jopa useita päiväsakkoja. Vakavammissa tapauksissa saatetaan puhua jo esimerkiksi laittomasta uhkauksesta tai jopa vakavammista rikosnimikkeistä, jolloin kyseeseen voi tulla jo vankeusrangaistus. Alaikäisten pelleksi pukeutumisten kohdalla poliisi ottaa yhteyttä aina lasten vanhempiin ja seurauksena voi olla lastensuojeluilmoitus.
Kyse ei ole siis leikistä tai huvittelusta. Suomessa yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on lain mukaan kielletty toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä. Vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on myös lain mukaan kielletty. Tällaisia esineitä ovat muun muassa teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet, sekä patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet.
Pelleasuun pukeutuvan uhkaava käyttäytyminen ja muiden kaupungilla pelottelu saattaa koitua myös pelottelijalle itselleen kohtalokkaaksi: Joku voi hätävarjeluna lyödä naamioitunutta pelottelijaa tai tehdä jotain muuta vakavampaa hätävarjelun nimissä. Poliisi on huolissaan, että mikäli tällainen toiminta jatkuu niin riski ylilyönteihin kasvaa merkittävästi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Keskimääräinen pelle lienee 38 kiloinen nörri, joka ei vielä oikein erota persereikää ja klitorista toisistaan. Jos mä pari sellaista jossain tapaisin, niin ei mulla löytyis mitään syytä vetää niitä saman tien pataan. Vaikka he sitten pelottelisivat tai vaikka olisi pesismaila kädessään. Jos kohteena olisi oma lapseni, niin en mä siltikään vetäis niitä pataan, koska voisin saada siitä pahoinpitelytuomion. Jos sitten pellet hyökkäisivät minun tai lapsieni kimppuun, toki puolustaisin itseäni ja lapsiani käyttämällä tarvittavia voimakeinoja. Itsehillintä varmasti osin pettäisi, mutta en voi kuvitella, että mätkisin pellejä huvikseni joka puolelle.

Saa olla melkoisen tyhmä, että saattaa itsensä tuomiolle alttiiksi, kokonaissaldo kun jää mitenpäin vaan laskettuna rotevasti pakkaselle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja Vesper ja So Hard toivovat, että pellejä vedetään laajalti turpaan sen sijaan, että kohdattaessa aikuiset käyttäytyisivät aikuismaisesti?
Aikuismainen keskustelu voi teoriassa vaikuttaa yksiin pelleilijöihin. Massaan vaikuttaa tieto, että voi sattua leukaan.
Mun mielestä siihen massaan, johon itse kuulun, vaikuttaa erityisen kielteisesti tieto siitä, että tällainen natsipartiohenkinen väkivaltareaktio kuviteltuun väkivaltauhkaan nauttii niin laajaa suosiota kansan keskuudessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Onneksi ainakin väkivaltakoneistossa (osa) suhtautuu karsaasti pelleihin.
:?:
Mähän olen tässä mitä voimakkaimmin ilmaissut erittäin karsasta suhtautumista klovneihin. Ei minusta tuossa lainauksessasi kerta kaikkiaan mikään ole ristiriidassa minkään sanomani kanssa, saati sitten että jotenkin oikeuttaisi oman käden oiekuden katuväkivallan muodossa. Päinvastoin, sanoisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Urpsu, mun mielestäsi, tai näin tulkitsen, palstan tilannekuva on tämänkaltaisissa tapauksissa usein se, että tietyillä kirjoittajilla, kuten minullakin joskus, tulee varsinkin omakohtaisuuden tai samaistuttavuuden mukana sellaista retorista äijälisää, joka kuulostaa hetimiten ennen kaikkea suoraselkäisen ryhdikkäältä. Tosipaikan tullen reagointi-/kostotapa ei kuitenkaan toteutuisi. En huolestuisi.
Joo, sä olet varmaan taas aivan oikeassa. En mäkään oikeasti usko, että KKK, So Hard, Vesper tai Bluntly oikeasti kovin herkästi ryhtyvät julkisella paikalla hakkaamaan vieraita lapsia ilman, että heidän tai heidän läheistensä kimppuun on ensin ihan oikeasti hyökätty.

Ehkä tässä on tosiaan enemmän kyse siitä, että tuollainen äijäpuhe on minulle niin tavattoman vierasta ja luotaantyöntävää (kärsin pientä ulkopuolisuutta tässä tematiikassa aina toisinaan Kitinässä ja miksei tosielämässäkin). Minuakin sieppaa aika tavattomasti tämä klovneilu, ja eritoten lapsille ihan turhaan aiheutetut pelkotilat, ja tavallaan ymmärrän kiihtyneen "niitä klovneja pitäisi vetää turpaan!" -reaktion jonkinlaisena tuohtumuksen sisällöttömänä ilmauksena. Mutta että vielä vaälittömän ja ajattelemattoman reaktion jälkeenkin rupeaa kiihkottomasti puolustamaan tätä halua luopua aikuismaisesta käytöksestä ja turvautua brutaaliin väkivaltaan sen sijaan, että häpeäisi lapsellista ensireaktiotaan, on kyllä käsityskykyni tuolla puolen.

Ja kyllä mä siitä olen ilmiönä vähän huolestunutkin; tällainen harkitun hyväksyvä suhtautuminen väkivaltaan on minusta ikävä asia yhteiskunnassa, vaikka en uskoisikaan, että nämä hyväksyjät lähtisivät itse leipomaan turpaan paheksumiaan yksilöitä. Mutta saattavat kuitenkin ajautua vaikka oikeiden väkivaltarikollisten masinoimien natsipartioiden ymmärtäjiksi tai muiksi yhteiskunnan raaistumisen mahdollistajiksi ja yhteiskuntajärjestyksen rapauttajiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos joku pelle, ituhippi tai kuka tahansa rynnii päin heilutellen pesäpallomailaa, moottorisahaa tai vaikka nyrkkejään niin varaudun pahimpaan. Lisäksi tuppaan pelästymään kovista äänistä.

Oikeudelliset seuraamukset on kuitenkin pienempi paha kuin maata teholla, tai krematoriossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Ehkä tässä on tosiaan enemmän kyse siitä, että tuollainen äijäpuhe on minulle niin tavattoman vierasta ja luotaantyöntävää (kärsin pientä ulkopuolisuutta tässä tematiikassa aina toisinaan Kitinässä ja miksei tosielämässäkin). Minuakin sieppaa aika tavattomasti tämä klovneilu, ja eritoten lapsille ihan turhaan aiheutetut pelkotilat, ja tavallaan ymmärrän kiihtyneen "niitä klovneja pitäisi vetää turpaan!" -reaktion jonkinlaisena tuohtumuksen sisällöttömänä ilmauksena. Mutta että vielä vaälittömän ja ajattelemattoman reaktion jälkeenkin rupeaa kiihkottomasti puolustamaan tätä halua luopua aikuismaisesta käytöksestä ja turvautua brutaaliin väkivaltaan sen sijaan, että häpeäisi lapsellista ensireaktiotaan, on kyllä käsityskykyni tuolla puolen.
Mä taas luulen, että sua pelottaa, että sulle tulee varoittamatta vastapalloon kun lähdet käppäilemään kaupungille - ilman naamaria!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja Vesper ja So Hard toivovat, että pellejä vedetään laajalti turpaan sen sijaan, että kohdattaessa aikuiset käyttäytyisivät aikuismaisesti?
Aikuismainen keskustelu voi teoriassa vaikuttaa yksiin pelleilijöihin. Massaan vaikuttaa tieto, että voi sattua leukaan.
Mun mielestä siihen massaan, johon itse kuulun, vaikuttaa erityisen kielteisesti tieto siitä, että tällainen natsipartiohenkinen väkivaltareaktio kuviteltuun väkivaltauhkaan nauttii niin laajaa suosiota kansan keskuudessa.
Ei kyse ole väkuvaltauhasta vaan lasten suojelusta. Ei pelko ja traumat vaadi väkivaltaa. En ole erityisen huolestunut kukkahattuväen hyvinvoinnista. Aina niillä on joku suurempi tai pienempi murhe josta marista. Minulle opetettiin jo pienenä, että teoista voi olla seurauksia. Jos saa perseilyä johdosta pataansa, ollaan laiminlyödyn kasvatuksen tilkinnässä jo pitkällä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ehkä tässä on tosiaan enemmän kyse siitä, että tuollainen äijäpuhe on minulle niin tavattoman vierasta ja luotaantyöntävää (kärsin pientä ulkopuolisuutta tässä tematiikassa aina toisinaan Kitinässä ja miksei tosielämässäkin). Minuakin sieppaa aika tavattomasti tämä klovneilu, ja eritoten lapsille ihan turhaan aiheutetut pelkotilat, ja tavallaan ymmärrän kiihtyneen "niitä klovneja pitäisi vetää turpaan!" -reaktion jonkinlaisena tuohtumuksen sisällöttömänä ilmauksena. Mutta että vielä vaälittömän ja ajattelemattoman reaktion jälkeenkin rupeaa kiihkottomasti puolustamaan tätä halua luopua aikuismaisesta käytöksestä ja turvautua brutaaliin väkivaltaan sen sijaan, että häpeäisi lapsellista ensireaktiotaan, on kyllä käsityskykyni tuolla puolen.
Mä taas luulen, että sua pelottaa, että sulle tulee varoittamatta vastapalloon kun lähdet käppäilemään kaupungille - ilman naamaria!
:D
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Täällähän on päästy vauhtiin. Tarkennan lausuntoani sen verran, että en mä nyt sentäs lapsille toivo turpaanvetoa, aikuisille pelleilijöille ihan rauhassa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti:Täällähän on päästy vauhtiin. Tarkennan lausuntoani sen verran, että en mä nyt sentäs lapsille toivo turpaanvetoa, aikuisille pelleilijöille ihan rauhassa.
Entäs teini-ikäiset?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:En mäkään oikeasti usko, että KKK, So Hard, Vesper tai Bluntly oikeasti kovin herkästi ryhtyvät julkisella paikalla hakkaamaan vieraita lapsia ilman, että heidän tai heidän läheistensä kimppuun on ensin ihan oikeasti hyökätty.
En ryhtyisi enkä varmaan ole missään vaiheessa sanonutkaan itse ryhtyväni. Pidän vain todennäköisenä ja hyvänä juttuna, että pelleilyyn tulee vastareaktio sakinhivutuksena. Kyllähän vastaan tullut teinipelle ensisijaisesti menisi korvasta taluttaen keskustelemaan vanhempiensa kanssa vapaa-ajan harrasteistaan, toissijaisesti siviilipidätyksen kautta miekkamobiiliin. Nauroin ihan vääränä niille idareille jotka hyökkäsivät koiranulkoiluttajan päälle. Toivottavasti puri arkaan paikkaan ja tuli kimeä pelle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Täällähän on päästy vauhtiin. Tarkennan lausuntoani sen verran, että en mä nyt sentäs lapsille toivo turpaanvetoa, aikuisille pelleilijöille ihan rauhassa.
Entäs teini-ikäiset?
=lapsia
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Urpsu, mun mielestäsi, tai näin tulkitsen, palstan tilannekuva on tämänkaltaisissa tapauksissa usein se, että tietyillä kirjoittajilla, kuten minullakin joskus, tulee varsinkin omakohtaisuuden tai samaistuttavuuden mukana sellaista retorista äijälisää, joka kuulostaa hetimiten ennen kaikkea suoraselkäisen ryhdikkäältä. Tosipaikan tullen reagointi-/kostotapa ei kuitenkaan toteutuisi. En huolestuisi.
juu, toki näppäimistön takana ollaan kaikki keyboard warrioreja, jotka heti vetävät turpaan kaikkia väärintekijöitä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja KKK »

Otan osan moitteista ansaittuina. Mutta - leikitelläänpä hetki ajatusleikkiä. Nimenomaan leikkiä, koska tämä skenaario ei ole sellainen joka valvottaisi minua öisin.

Keskellä yötä vihamielinen taho päättää tunkeutua asumukseemme / kopistella ikkunan takana, lapset itkevät ja raskaana oleva vaimo siinä niitä yrittää lohdutella. Vaihtoehdot ovat
a) rynnätä vaatekomeroon soittamaan 112;een tietäen että lähin miekkataksi on hyvällä tuurilla 40 km ja huonolla 60 km päässä. Vasteaika on sitä luokkaa että in a worst case scenario koko sakki on fileoitu jo puoliksi riiputettu ennen kuin ensimmäisetkään siniset valot pihatiellä välkähtelevät.
b) torjua uhka itse mahdollisimman vähäistä voimaa käyttäen - koska Suomen hätävarjelupykälät ovat enemmän väärintekijän kuin uhrin puolella.
c) kuvata kännykkäkameralla hyökkääjät ja postata ne mahdollisimman moneen paikkaan, toivoen että sosiaalinen paine ajaa väärintekijät ilmoittautumaan poliisilaitoksella ei-tykkäysten pelossa.

Hyvinvointivaltion alasajo jatkuu sekä terveydenhuollon että järjestyksenvalvonnan kohdalla. Muistan senkin ajan jolloin polkupyörävarkaudesta kannatti tehdä rikosilmoitus koska osa niistä saatiin selvitettyä. Toki tämä tapahtui 1970-luvulla. Tänäpänä sulta saattaa lähteä pihasta - kärjistän tarkoituksella - parin kolmen tonnin fillari eikä se kiinnosta ketään. Auta armias, jos erehdyt varettamaan torrenttiverkosta albumin tai pari, ni eiköhän ole kohta käräjille kutsu postiloodassa. En syytä virkavaltaa, he varmasti tekevät parhaansa annetuilla resursseilla. Mutta näinpä vaan heilläkin näyttäisi olevan enemmän töitä kuin tekijöitä, ihan kuin kaikilla muillakin. Tai tähän kohtaa olisi kiva kuulla puheenvuoro ns. herrahissistä jossa liksan määrä korreloi käänteisesti työn haastavuuteen.

En yllytä ketään vigilantismiin, totean vain että nykyinen systeemi ei kykene suojelemaan veronmaksajiaan tasapuolisesti. Josta johdettuna:.
- samoilla veroeuroilla saan vähemmän
- verokarhu haluaa niitä kuitenkin enemmän
>> :kele:
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Hyvinvointivaltion alasajo? Tiedätkö. KKK että kaikkien leikkausten jälkeenkin käytetään terveydenhoitoon, koulutukseen ja sos.turvaan enemmän rahaa kuin "kultaisella 80-luvulla."
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin