Klovnit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mitä teen kun kohtaan klovnin?

vedän klyyvariin
6
67%
nauran päin naamaa
2
22%
juoksen karkuun
0
Ei ääniä
EOS
1
11%
 
Ääniä yhteensä: 9

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Luin kyllä vähän kursoorisesti. Väärin tulkitsemisen vaara on kyllä tuossa ilmeinen.
Toistaiseksi tuon perusteella on tuomittu Helsingin yliopistoon pommi-iskua suunnitellut ja yksi arvokuljetusryöstöporukka. Vakavien rikosten kohdalla näyttökynnys on hyvin korkea. Tjeu case Auer. Syytön my ass, mutta niin vain selvisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: Vakavien rikosten kohdalla näyttökynnys on hyvin korkea.
Varmaan. Mutta vaikka tyyppi olisi suunnitellut millaista rikosta tahansa ja kuinka huolellisesti ja tosissaan tahansa hän ei ole vielä ylittänyt rajaa suunnittelusta toteutukseen. Ja vasta tuon rajan ylityksen jälkeen pitäisi seurata rangaistus. Tästä voi tietysti olla eri mieltä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kannattipas taas meidän luopua niistä miinoista. Joka kylässä olisi hyvä olla miinametsä, jonne ajettaisiin pellet sun muut.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Vakavien rikosten kohdalla näyttökynnys on hyvin korkea.
Varmaan. Mutta vaikka tyyppi olisi suunnitellut millaista rikosta tahansa ja kuinka huolellisesti ja tosissaan tahansa hän ei ole vielä ylittänyt rajaa suunnittelusta toteutukseen. Ja vasta tuon rajan ylityksen jälkeen pitäisi seurata rangaistus. Tästä voi tietysti olla eri mieltä.

Aiemmin, kun rikoksen suunnittelu ei ollut rangaistavaa, poliisin oli hankala saada riittävää näyttöä. Esim. rahankuljetusrystön suunnittelussa poliisin piti antaa ryöstön alkaa ja keskeyttää se vasta sitten. Muuten näyttö olisi jäänyt saamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:Luin kyllä vähän kursoorisesti. Väärin tulkitsemisen vaara on kyllä tuossa ilmeinen.
kursoorinen (adj.) = pohjanmaalainen tapa tutustua ulkopaikkakuntalaisiin tapoihin omien vakiintuneiden käsitysten päivitysmielessä (nykysuomen sanakirja 2016).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18748
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:Mun kummityttö pelkää pellejä ja nyt ei uskalla kävellä töistä iltaisin yksin kotiin. Ihan silleen kevyesti toivon, että nää pellet kohtaa jonkun, joka antaa vähän isän kädestä. Vaikka noin ylipäätään en väkivaltaa kannatakaa...
Näistä saatanan urpoista on havaintoja jo meilläkin päin. Molemmat pojat pelkäävät kovasti, erityisesti nyt kun halloween tulee: "eihän ne tule ikkunan taakse, eihän?" Ollaan selitetty että tyhmiä teinejähän nämä, jotka todennäköisesti paskoisivat housuihinsa itsekin jos kohtaisivat jotain oikeasti peloittavaa. Selitin vanhemmalle pojalle hätävarjelupykälät ja kerroin mitä teemme jos tämmöinen tulee vastaan. Kerron klovnille lyhyesti, mihin laki antaa minulle mahdollisuuden ja annan 10 sekuntia aikaa poistua näköpiiristä. Sen jälkeen tulkitsen että tilanne on välittömästi uhkaava ja sit alkaa tapahtua ja ennenkaikkea sattua. Tai toinen vaihtoehto - välittömästi päälle kun ensimmäinen pelle ilmestyy näköetäisyydelle. Ennakkotapauksia riittää että on perusteltua olettaa kyseessä olevan uhan.

Vaikka joutuisin tuomituksi liioitellusta hätävarjelusta, maksan ne sakot mielelläni. Ei ole mistään kotoisin tämmöinen perseily.
Amazing shit happens!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pelkkä klovniksi pukeutuminen ei kai vielä anna oikein legitimiteettiä leipoa lättyyn?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti:Pelkkä klovniksi pukeutuminen ei kai vielä anna oikein legitimiteettiä leipoa lättyyn?
No periaatteessa edes lapsen raiskaaminen ei anna legitimiteettiä leipoa lättyyn, mutta tosiasissa Juhaa silti voi sattua leukaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minusta tämä on kyllä kummallisilla raiteilla koko keskustelu. Noin niinku lähtökohtaisesti suosittelisin KKK:llekin jotain sen suuntaista käyttäytymismallia, että jos yhdessä lasten kanssa pelleihin törmäätte, et rupea lukemaan lakia tai uhkailemaan fyyisesti, vaan naurat oikein leveästi ja kuuluvasti, että katsokaas lapsoset, tässä näitä hassuja, pelleileviä teinipoikia nyt on, eiks olekin lystikkäitä? Vähän kuin Särkänniemen kummitusjuna paitsi ilmainen! Hyvä show, mutta lähtekääs klovnit nyt jatkamaan matkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Njoo, varmaankin vanhemman räyhääminen vain lisää lapsen pelkoa. Jos siellä on pari 15 v kynäniskaa, niin kyllä ensimmäinen toimenpide on moikata ja vasta jos ryhtyvät pelottelemaan (mitä eivät kyllä KKK:n ollessa paikalla tee), niin vetää vasta sitten turpaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Minusta tämä on kyllä kummallisilla raiteilla koko keskustelu. Noin niinku lähtökohtaisesti suosittelisin KKK:llekin jotain sen suuntaista käyttäytymismallia, että jos yhdessä lasten kanssa pelleihin törmäätte, et rupea lukemaan lakia tai uhkailemaan fyyisesti, vaan naurat oikein leveästi ja kuuluvasti, että katsokaas lapsoset, tässä näitä hassuja, pelleileviä teinipoikia nyt on, eiks olekin lystikkäitä? Vähän kuin Särkänniemen kummitusjuna paitsi ilmainen! Hyvä show, mutta lähtekääs klovnit nyt jatkamaan matkaa.
Mä olen tytöilleni opettattanut ihan omalla esimerkillä, kuinka kiusaajalle laitetaan jauhot suuhun. Eli kiusaamisen tai vaikka pelottelun sattuessa perilliseni tulee kävellä korostetun rauhallisen kiusaajan eteen aivan lähietäisyydelle kasvot lähes kiinni toiseen. Olla hetken hiljaa silmiin tiukasti tuijottaen ja sitten sanoa "Pöö!" Tämä tehokkuus perustuu siis toisen hämilleen menoon oman kylmän rauhallisen toiminnan johdosta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21317
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Ainahan se on parempi, ettei lapsen tarvitse pelätä myös tuttujen aikuisten käytöstä.

Vaikea tuollaista hypoteettista klovnin kohtaamista kuitenkaan olisi pelastaa. Pienemmätkin jutut pelottavat pitkään. Ei siinä oikein auta se, että vanhemmat yrittävät pokkana selitellä pellejä hassuiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olen tytöilleni opettattanut ihan omalla esimerkillä, kuinka kiusaajalle laitetaan jauhot suuhun. Eli kiusaamisen tai vaikka pelottelun sattuessa perilliseni tulee kävellä korostetun rauhallisen kiusaajan eteen aivan lähietäisyydelle kasvot lähes kiinni toiseen. Olla hetken hiljaa silmiin tiukasti tuijottaen ja sitten sanoa "Pöö!" Tämä tehokkuus perustuu siis toisen hämilleen menoon oman kylmän rauhallisen toiminnan johdosta.
Joo, kyllä tästä keskimääräistä herkempi klovni voi jopa traumatisoitua: https://www.youtube.com/watch?v=BETLkEyb2yw
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

"Nää pellet on vain hassuja teinipoikia hassuissa tamineissa, mutta nyt kuoliaaksi ammuttuina heissä ei ole enää mitään pelättävää". Win-win.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä toivon että tarpeeksi moni pelle saa turpaan, että ilmiö laantuu. Viranomaiset eivät tämmöiseen pelleilyyn ehdi/pysty puuttua.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olen tytöilleni opettattanut ihan omalla esimerkillä, kuinka kiusaajalle laitetaan jauhot suuhun. Eli kiusaamisen tai vaikka pelottelun sattuessa perilliseni tulee kävellä korostetun rauhallisen kiusaajan eteen aivan lähietäisyydelle kasvot lähes kiinni toiseen. Olla hetken hiljaa silmiin tiukasti tuijottaen ja sitten sanoa "Pöö!" Tämä tehokkuus perustuu siis toisen hämilleen menoon oman kylmän rauhallisen toiminnan johdosta.
Joo, kyllä tästä keskimääräistä herkempi klovni voi jopa traumatisoitua: https://www.youtube.com/watch?v=BETLkEyb2yw
:D Tuolla käsitelyllä varmasti klovnilta menisi löysät housuun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olla hetken hiljaa silmiin tiukasti tuijottaen ja sitten sanoa "Pöö!" Tämä tehokkuus perustuu siis toisen hämilleen menoon oman kylmän rauhallisen toiminnan johdosta.
Ja sitten pelle tökkää moralla vatsaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Onks nää klovnit nyt tehneet (Suomessa) jotain väkivallantekoja?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei Suomessa, Ruotsissa kyllä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25563
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aamulla puhalsin ilmaa ulos sieraimistani kun kuulin radiouutisista, että klovnihavaintoja on syntynyt myös väärinkäsityksistä. Esim. jossain päin Suomea moottorisahan kanssa työskennelleestä työmiestä oli tehty hälytys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Siis onko tilanne siis se, että tämä typerä, lapsellinen, valitettava ja toivottavasti nopeasti päättyvä ilmiö, jossa klovnit pelottelevat pimeällä kulkevia lapsia, ei kuitenkaan ole parhaan tietämyksemme mukaan johtanut Suomessa yhteenkään tapaukseen, jossa klovnit olisivat kohdistaneet väkivaltaa pelottelemiinsa tyyppeihin? Suurin haitta toistaiseksi on se, että ylimitoitettu uutisointi aiheuttaa pelkotiloja lapsissa?

Ja tältä pohjalta Bluntly suosittaa välttämään väkivallattomia toimintamalleja pellejä kohtaan, koska puukosta saamisen uhka on niin ilmeinen? Ja KKK on oikein selittänyt lapsilleen, että isä hylkää normaalit toimintatavat ja pahoinpitelee fyysisesti tällaiset klovnit, koska niiden muodostama vakavan väkivallan uhka on niin moninkertaisesti toteen näytetty? Ja Vesper ja So Hard toivovat, että pellejä vedetään laajalti turpaan sen sijaan, että kohdattaessa aikuiset käyttäytyisivät aikuismaisesti?

Mä en nyt ole ihan varma, onko tämä Kitinän suosittelema toimintamalli nyt paras idea edes lapsien pelkojen tyynnyttämiseen. Kuulostaisi melkein siltä, että pikemminkin vahvistaa niitä. Lisäksi tekisi mieli keittiöpsykologisoida sillä, miten nykyään on muotia reagoida aggressiolla omaan pelkoreaktioonsa vieraan edessä, mutta en nyt viitsi mennä sinne.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Klovnit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Urpsu, mun mielestäsi, tai näin tulkitsen, palstan tilannekuva on tämänkaltaisissa tapauksissa usein se, että tietyillä kirjoittajilla, kuten minullakin joskus, tulee varsinkin omakohtaisuuden tai samaistuttavuuden mukana sellaista retorista äijälisää, joka kuulostaa hetimiten ennen kaikkea suoraselkäisen ryhdikkäältä. Tosipaikan tullen reagointi-/kostotapa ei kuitenkaan toteutuisi. En huolestuisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin