Tiistain näköinen päivä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei vielä lunta, huomenna talvikiekot joka kulmaan. Pimeetä on kuin Per Saukossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No ei vielä lunta, mutta jotain ihme hyhmäräntää nyt kumminkin, persut puhuvat typeriä radion uutisohjelmassa, IFK pelaa taas huonosti, duunissa on just nyt lähinnä typeriä pakkopullaprojekteja, fillarista puhkesi eilen rengas, ensi viikolla alkaa marraskuu. Vaikea taas muistaa, miksi olikaan lottovoitto syntyä Suomeen.

Edit. Ja ei kun tunnelmaa täydentämään: http://m.iltalehti.fi/uutiset/201610242 ... EcGnQduRHy
Hallituksen kakkospuolueen (nimellisesti, turistejahan ne ovat) ajatuspaja julkaisee kirjan tasa-arvosta. Kun toimittaja kysyy ihan asiallisesti, miten voi ottaa tasa-arvosta kirjoittamaan tyypin, joka osallistuu esim. natsien marsseille, niin ajatuspajan toiminnanjohtaja toteaa, ettei siinä ole ongelmaa, itsekin osallistuin samaan tapahtumaan. Maailma on hullu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Vaikea taas muistaa, miksi olikaan lottovoitto syntyä Suomeen.
https://youtu.be/sJdAlETagUY?t=4m
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elämäni ensimmäinen influenssarokote otettu. Katsotaan kuinka käy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mistä tuollainen epäilevä suhtautuminen? Influenssarokote taitaa olla niin harmiton rokotus, että ilman poikkeavaa, painavaa syytä olisi varsin epärationaalista olla ottamatta sitä, vaikka tietty monenlainen irrationaalisuus on tietyissä piireissä nykyisin muotia.

Meillä työnantaja tarjoaa rokotteen, jolloin itsensä rokotuttaminen on paitsi minulle maksutonta, myös vaivatonta, ja kuuliaisena pikku työmuurahaisena olenkin influenssarokotteen ottanut ainakin kymmenisen vuotta vuosittain - ja ihmettelen niitä, jotka eivät näin toimi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämän vuotinen rokoto ei kai ole mikään juosten kustu kun ei ole mitään uutta kantaa ryskimässä päälle. Rokote kuitenkin toimii vain pieneen osaan tautityypeistä eli ihan arpapeliähän tuo on. Lisäksi meikäläisen kroppa tuntuu ottavan ihan normirokotteetkin aika vastahakoisesti sisään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Rokote kuitenkin toimii vain pieneen osaan tautityypeistä eli ihan arpapeliähän tuo on.
Oletko sä noin niinku laajemminkin sillä kannalla, että jos täydellisen varmaa ratkaisua joltain riskiltä suojautumiseen ei ole tarjolla, kaikki riskin todennäköisyyttä tutkitusti merkittävästi pienentävät, kustannuksiltaan mitättömät suojautumiskeinot ovat turhaa arpapeliä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos haitat on suuremmat kuin hyödyt niin ei ole kannattavaa. Riskianalyysi on hieno juttu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, noinhan se on. Tarkoitin vain, että tässä nimenomaisessa kontekstissa luulisi kaikkien muiden kuin magneettimedian aivopesemien hörhöjen asettuneen rokotekannalle jo vuosia sitten. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Jos haitat on suuremmat kuin hyödyt niin ei ole kannattavaa. Riskianalyysi on hieno juttu.
Kunpa tämä olisi keksitty aiemmin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eihän rokotteen ottaminen ole mikään pers'pano, mutta avantoharrastukseni takia flunssa pysyttelee kaukana tai vieraillessaan kehossani yrittää poistua nopeasti paikalta, ilmaista olisi, toisaalta sairaaloissa ja terveydenhuollossa on enemmän taudinaiheuttajia, koska niitten kantajiakin on paikalla, tavallisissa paikoisssa taudin saaminen on arpapeliä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisi myös alkaa käymään Virossa lekurilla. Ehkäpä siellä lekuri tekee muutakin kuin antaa buranaa kun sanoo, että jalassa on neula.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Influenssarokote taitaa olla niin harmiton rokotus, että ilman poikkeavaa, painavaa syytä olisi varsin epärationaalista olla ottamatta sitä, vaikka tietty monenlainen irrationaalisuus on tietyissä piireissä nykyisin muotia.
En ole koskaan ottanut. En ole havainnut sellaista ongelmaa, jota pitäisi yrittää korjata.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Influenssarokote taitaa olla niin harmiton rokotus, että ilman poikkeavaa, painavaa syytä olisi varsin epärationaalista olla ottamatta sitä, vaikka tietty monenlainen irrationaalisuus on tietyissä piireissä nykyisin muotia.
En ole koskaan ottanut. En ole havainnut sellaista ongelmaa, jota pitäisi yrittää korjata.
Ottamatta nyt kantaa siihen, pitääkö sun ottaa rokote vai ei, huomautan, että analyysisi ei oikein toimi harvinaisissa, vakavissa riskeissä.

Samalla logiikalla voisi näet sanoa, että en käytä turvavöitä autoillessa tai kypärää mopoillessa, koska en ole havainnut ongelmaa, jota pitäisi yrittää korjata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, myös palovakuutukset olisivat aika kyseenalaisia, ja henkivakuutusta ei tietenkään voisi ottaa kukaan. Vaikka toki on se ero, että influenssa on perusterveelle yksilölle suurella todennäköisyydellä aika harmiton (työnantajalle toki kallis, koska aiheuttaa tyypillisesti niin pitkän poissaolon), enkä kyllä totuuden nimessä saisi varmaan itsekään otettua, jos työterveydenhoitaja ei tulisi tänne sorvin ääreen niitä piikkejään tökkimään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lisää purnausta:

Menin syöttölään tyhjävatsaisena ja ruokalistan muikkujen houkuttelemana. No kuikut lillui jossain nesteessä eli ei niitä voinut ottaa. Kalkkuna nyt on kalkkunaa eli täysin mautonta turhaketta, otin kuitenkin pari pientä biitiä. Annoin myös kasvispihveille mahdollisuuden ja kuinkas kävikään, nämä olivat täynnä linnunsiemeniä.

Saakutti kun on nälkä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:Ottamatta nyt kantaa siihen, pitääkö sun ottaa rokote vai ei, huomautan, että analyysisi ei oikein toimi harvinaisissa, vakavissa riskeissä.

Samalla logiikalla voisi näet sanoa, että en käytä turvavöitä autoillessa tai kypärää mopoillessa, koska en ole havainnut ongelmaa, jota pitäisi yrittää korjata.
Vakavissa riskeissä ongelma on havaittavissa ilman omakohtaista testaamistakin. Logiikka ei siis ole sama. Kypärän hyödyt on toki tullut testattuakin. Useampaan kertaan :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Vaikka toki on se ero, että influenssa on perusterveelle yksilölle suurella todennäköisyydellä aika harmiton (työnantajalle toki kallis, koska aiheuttaa tyypillisesti niin pitkän poissaolon), enkä kyllä totuuden nimessä saisi varmaan itsekään otettua, jos työterveydenhoitaja ei tulisi tänne sorvin ääreen niitä piikkejään tökkimään.
Ei mulla ole koskaan influenssa aiheuttanut pitkää poissaoloa töistä. Ilmeisesti mulla on luonnostaan kohtuullinen vastustuskyky, kun ei nuo läheskään aina tartu ja silloin kun tarttuu, niin menee yleensä ohi hyvin pienillä oireilla.

Ja joo, luultavasti ottaisin, jos joku tulisi piikkiä työpisteelle omatoimisesti tarjoamaan. Ei mulla varsinaisesti mitään kyseistä rokotetta vastaan ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Never say never again
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Ottamatta nyt kantaa siihen, pitääkö sun ottaa rokote vai ei, huomautan, että analyysisi ei oikein toimi harvinaisissa, vakavissa riskeissä.

Samalla logiikalla voisi näet sanoa, että en käytä turvavöitä autoillessa tai kypärää mopoillessa, koska en ole havainnut ongelmaa, jota pitäisi yrittää korjata.
Vakavissa riskeissä ongelma on havaittavissa ilman omakohtaista testaamistakin.
Oletko nähnyt paljon autokolareissa olleita, jotka turvavyö on pelastanut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Vakavissa riskeissä ongelma on havaittavissa ilman omakohtaista testaamistakin.
Oletko nähnyt paljon autokolareissa olleita, jotka turvavyö on pelastanut?
:roll:

Oliko tässä joku idea takana, mikä ei vaan auennut mulle, vai tulkitsetko vain ongelman havainnoinnin provosointitarkoituksessa hieman hölmösti?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luulen että Dave pyrkii osoittelemaan, että ei-hölmöllä tulkinnalla alkuperäinen argumenttisi on vuorostaan vähän, niin, hölmö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Vakavissa riskeissä ongelma on havaittavissa ilman omakohtaista testaamistakin.
Oletko nähnyt paljon autokolareissa olleita, jotka turvavyö on pelastanut?
:roll:

Oliko tässä joku idea takana, mikä ei vaan auennut mulle, vai tulkitsetko vain ongelman havainnoinnin provosointitarkoituksessa hieman hölmösti?
Niin. En mä ainakaan ole omakohtaisesti (ammattini ulkopuolella ) havainnoinut, että turvavyön käytöstä tai palovakuutuksesta olisi hyötyä. Eli yritän sanoa, että itse suoritettava havainnointi on aika huono peruste arvioida harvinaisten, mutta vakavien tapahtumien riskiä ja niiltä suojautumisen toimien tarpeellisuutta.

Edit; hokaan nyt että erotat ei vakavat riskit ja vakavat riskit.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9423
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tiistain näköinen päivä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:En mä ainakaan ole omakohtaisesti (ammattini ulkopuolella ) havainnoinut, että turvavyön käytöstä tai palovakuutuksesta olisi hyötyä.
Sattumalta multa löytyy havainnot näistä molemmista, joskaan en ole henkilökohtaisesti ollut osallisena kummassakaan. Mutta tosiaan, alkuperäisessä viestissä puhuin ihan puhtaasti influenssasta omakohtaisesti, enkä esitellyt mitään yleispätevää elämänfilosofiaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin