Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

On
5
71%
Ei
2
29%
 
Ääniä yhteensä: 7

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Tuossa sun linkkaamassa jutussa sanottiin, että asuntomurtojen lisääntyminen johtuu ammattimaisista ulkomaalaisten ryhmistä, jotka tekevät keikkaa selvin päin. Miten nämä narkit siihen liittyvät?
Ei nyt ihan heti tule mieleen otsikkoa, että latvilaisten murtomiesten kommandojoukko pönki väkisin asuttuun kämppään. Saatikka, että sapelimies hoiti homman.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Meillä kun on viiden hengen perhe, kipinävuorot voi jakaa kohtuu hyvin.
Eikö teillä ollut se vahtikoirakin?
Kaksi vahtikoiraa!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

So Hard kirjoitti:Pelkääkö joku teistä siis oikeasti sisääntunkeutujia ja vielä varustautuu semmoisen varalta?
:D

Mun metalliputkeni on jäänyt tuohon sellaiselta ajalta, kun yhden mökkiläisen melko aggressiivinen koira juoksenteli täällä irrallaan ja omista koirista huolimatta (tai niiden takia?) päivysti välillä tossa meidän terassilla.
Toinen naapuri posautti siltä sittemmin pään pehmeäksi. Koiralta, ei mökkiläiseltä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Olihan tuo tiedusteltu, mutta kovin heikosti kuten nyt narkit tekee.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1468120820936
Tuossa sun linkkaamassa jutussa sanottiin, että asuntomurtojen lisääntyminen johtuu ammattimaisista ulkomaalaisten ryhmistä, jotka tekevät keikkaa selvin päin. Miten nämä narkit siihen liittyvät?
:jee:
Tämä huomio tavoittaa aika hienosti sen, miten johonkin ajatuskuvioon jämähtynyt mieli poimii uutisvirrasta omiin pelkoihin ja päähänpinttymiin liittyviä elementtejä ja yhdistelee niitä aika järjettömästi, jotta ne saadaan sopimaan yhteen näiden pelkojen kanssa ja jopa vahvistamaan niitä. Vieläkö sä olet sitä mieltä, että B ei ole Pertsan reinkarnaatio?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti:Vieläkö sä olet sitä mieltä, että B ei ole Pertsan reinkarnaatio?
:oops:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja elco »

Laukaisimen painelukombinaatio taisi osoittautua pertille liian haastavaksi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Laukaisimen painelukombinaatio taisi osoittautua pertille liian haastavaksi.
Tai sitten Pertti tunkeutui väkivalloin Bluntlylle ja kaappasi B:n identiteetin kun ei ollut vesuria eteisessä pysäyttämään Pertin maaniset para-noi-doo kamppailuliikkeet ja vahvistetun turvakypärän.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hei siis onhan minulla vakavia delirium-tiloja, välipäivinä dokaamisesta kun täytyy raitistua autolla ajamista varten. Mutta ne ovat luonteeltaan paniikkihäiriöitä pelko-oksentelun kera ja aiheeltaan alle minuutin välein vaihtuvia ihan aiheellisia surun, häpeän ja pelon tunteita. Ihan pikkuasioistakin. Mutta ei niihin liity kuvitelmia taloon tunkeutujista. Katuväkivaltaakaan en osaa pelätä.

Onhan täällä maalla aitoja rosvojakin, juurikin Itä-Uudellamaalla. Niitäkin jotka ryysivät maalaistaloon jopa isäntäväen ollessa siellä. Helpompaa kuin kerrostaloissa eikä maallamaalla olevaa taloa kohta uskalla jättää tyhjilleen edes viikoksi. Mitä lienevät valkoihoisia ulkomaalaisia.

Enemmän kuin tuo varsin myöhäinen "kehitys", minua on hintelänä nynnypoikana jo nuorena aina kiinnostaneet aseet ja niiden käyttö. Mitkä vaan aseet hävittäjäkoneista käsiaseisin ja teräaseisiin. Olettamatta, että itse osaisin käyttää, vaan joku atavistinen kamppailuvietti nössölläkin. Ja ehkä myös amerikkalaistyylinen asenne, että johan on Orwellilaista, jos kansalaisilta viedään aseet ja pitäisi vain soittaa kytllle ja linnaan joudut itse jos puolustaudut. No vaikka sitten lusimaan mieluummin, jos jotain niin epätodennäköistä kävisi.

Yhdyn heterosti Bluntlyyn, että vesuri on huono aseena. On minulla klassinen kahdenkäden vesuri, itse asiassa just eteisen vajantapaisessa. Mutta siinä on koukkukärki, ei pistoterää. On myös suomalainen uusi keksintö lyhyempiteräinen hukarityyppinen Skrama (edit: https://www.varusteleka.fi/fi/product/t ... eras/28025 ), jota voi käyttää yhdellä tai kähdella kädellä. Käy mainiosti maastoon leukun parannettuna versiona, mutta aseena olisi sittenkin kömpelö ja vaikka kärki onkin, on kovin tylppäkulmainen.

Kyllä se niin vaan on, että vaikka työkalut käyvät tilapäisaseiksi, oikeat aseet ovat eri asia kuin työkalut. Vanhanajan laivoissakin oli joka paikassa kirveitä, mutta mieluummin käyttivät sapeleitaan. Lyhyt laivastosapeli on tarkoitettu nimenomaan ahtaisiin paikkoihin ja laivan kannen alla tappeluun.Voi pistääkin, kun ei ole liian käyrä. Rystyssuoja on kuin nyrkkirauta. Käytetään (kuulemma) kuin tavallista sapelia. Mikä on helpompaa kuin nykyinen pistomiekkailu, joka sopii vain herrasmiesten sovittuihin kaksintaisteluihin, ja onkin nissä paras. Mutta nyt ei ole kyse sellaisesta.

Kovin painava ei teräaseen tarvitse olla. Ei tuo mun puolentoistakäden pitkämiekkakaan paina kuin puolitoista kiloa, ja sekin on yli historiallisen keskimäärän. Kevyttä asetta isokin mies liikuttelee nopeammin ja tarkemmin, ja kevyempikin ase tekee ainakin haarniskoimattomaan ihan saman letaalin vaikutuksen.

Psykologisesti sitten mietin, että vaikka rosvo ymmärtäisi haulikon aseeksi, pistoolin aseeksi, puukon aseeksi, pesäpallomailan aseeksi..... niin mahtaisiko muuta kuin nauraa miekan nähdessään. Kuvittelen että vaikka täysin teräaselain vastaisesti lähtisin kylille tuo 1400-luvun tyylin mukainen pitkämiekka vyöllä, niin mahtaisivatko edes poliisit mieltää sen aseeksi? Vai leluksi tai rekvisiitaksi?
Viimeksi muokannut Gat, 16.11.2016 17:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos näkisin jonkun hörhön kadulla miekan vs. haulikon kanssa, niin on siinä se oleellinen ero, että miekkaa voi juosta karkuun, haulikkoa ei. Toki molemmissa tapauksissa soittaisin 112.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kun joku tunkeutuu taloosi, onko sinulla mitään varalle?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti:Jos näkisin jonkun hörhön kadulla miekan vs. haulikon kanssa, niin on siinä se oleellinen ero, että miekkaa voi juosta karkuun, haulikkoa ei. Toki molemmissa tapauksissa soittaisin 112.
Onkohan noin? Tietenkään kukaan ei kanna miekkaa kadulla tappelusmielessä. Eikä alan oikeat harrastajat valmistaudu snagaritaisteluun. Mutta itse olen kuljetellut tuota suoraa pitkämiekkaani Varkauden ja Orimattilan väliä, ja kahdesti kulkenut sata metriä parkkipaikalta taloon vieressä olevan yläasteen kakaralauman läpi ja ollut tätien kanssa hississä miekka tupessa olalla. Kukaan ei reagoinut. Nykysuomessa voisi olla eri efektit jos olisi haulikko kainalossa. No joo, eihän sekään paljaana.

Kuitenkin osaamattomankin kädessä miekka on ainakin kymmenen kertaa vaarallisempi kuin joku shokeeraava morapuukko vyöllä. Jollaisia kyllä näkee rakennusduunareilla jopa Siwassa :-)

Edit: Pitkä takki ja lyhyt rystyssuojaton miekka voisi olla mahdollinen, paskaleffa Highlander-tyyliin :-)
Mutta hankala varmaan istua ja pitäähän se kädensuoja olla miekassa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin