Joulun jälkeinen Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Urpsu, iskikö sensuuri?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

mitä mitä, jäikö multa jotain näkemättä?!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, yritin olla hauska, mutta lopputulos taisi olla enemmän koulukiusaamista kuin hauskaa. Asia myös korostui, kun viestini sattui uuden sivun avaajaksi, niin ajattelin sitten poistaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: Sinä yrität selitellä itsellesi, ettet ole alkoholisti.
Tämä faktojen luetteleminen on tietysti taas täysin turhaa, mutta... :roll:
Olen tässä kuussa ottanut kuppia kaksi kertaa.
Viime kuussa röpötin kaksi kertaa, yksi kerta oli PIENTÄ maistelua.

Eli hurjaa menoa ja turha selitellä, selvä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Sinä yrität selitellä itsellesi, ettet ole alkoholisti.
Tämä faktojen luetteleminen on tietysti taas täysin turhaa, mutta... :roll:
Olen tässä kuussa ottanut kuppia kaksi kertaa.
Viime kuussa röpötin kaksi kertaa, yksi kerta oli PIENTÄ maistelua.

Eli hurjaa menoa ja turha selitellä, selvä.
Alkoholin suurkulutus on eri asia kuin alkoholismi. Suurkulutus on alkoholinkäyttömäärään sidottu termi.

Taulukko 3. Alkoholismin eli alkoholiriippuvuusoireyhtymän kriteerit ICD-10:n mukaan

Kolmen tai useamman seuraavista kriteereistä on esiinnyttävä yhdessä ainakin yhden kuukauden ajan tai toistuvasti 12 kuukauden pituisen jakson aikana.

1. Voimakas himo tai pakonomainen halu ottaa alkoholia.
2. Heikentynyt kyky hallita alkoholin käytön aloittamista, määrää tai lopettamista.
3. Vieroitusoireita alkoholin käytön päättyessä tai vähentyessä. Voi ilmetä (a) alkoholille tyypillisenä vieroitusoireyhtymänä tai (b) alkoholin tai muun samankaltaisesti vaikuttavan päihteen käyttönä vieroitusoireiden lievittämiseksi.
4. Sietokyvyn kasvu. Voi ilmetä siten, että (a) käytettyä annosta suurennetaan päihtymyksen tai entisen vaikutuksen saavuttamiseksi tai (b) entinen annos tuottaa selvästi heikomman vaikutuksen käytön jatkuessa.
5. Käytön muodostuminen elämän keskeiseksi asiaksi. Voi ilmetä (a) muista merkittävistä kiinnostuksen kohteista tai tyydytyksen lähteistä luopumisena joko osittain tai kokonaan siten, että (b) tuntuva osa ajasta kuluu alkoholin hankkimiseen, käyttöön ja sen vaikutuksista toipumiseen.
6. Käyttö jatkuu huolimatta sen aiheuttamista kiistattomista haitoista, joista käyttäjä on tietoinen tai joista hänen voidaan olettaa olevan tietoinen

Boldasin ne kohdat, jotka tänne kirjoittamasi perusteella osuvat kohdallesi.

Tätä enempää en viitsi omassa laa-laa-landiassaan elävää aikuista ihmistä herätellä. Jos todellisuuden kieltäminen tekee sinut onnellisemmaksi, so be it.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jaksatko Homie kommentoida Vesperin boldaamia kohtia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti:Jaksatko Homie kommentoida Vesperin boldaamia kohtia?
No en jaksa. Ainakaan nyt. Olen aika sippi. Kohta kirjaston kahviautomaatille...kofeiinin käytöstä ei sentään paheksuta täällä. :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Jaksatko Homie kommentoida Vesperin boldaamia kohtia?
No en jaksa. Ainakaan nyt. Olen aika sippi. Kohta kirjaston kahviautomaatille...kofeiinin käytöstä ei sentään paheksuta täällä. :)
ok. Lue kuitenkin ajatuksella Vesperin boldaamat kohdat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti:No en jaksa. Ainakaan nyt. Olen aika sippi. Kohta kirjaston kahviautomaatille...kofeiinin käytöstä ei sentään paheksuta täällä. :)
Ei täällä sinänsä varmaan sitä alkoholin käyttöäkään paheksuta, vaikka ajatukset melko värikkäästi tänne näppikseltä purskahteleekin. Ainakin omalla kohdallani jaksan jankuttaa, koska olen kai jollain tasolla huolissani kanssakirjoittajistani. Jos ei kiinnostaisi sun hyvinvointisi tippaakaan, en tuhlaisi siihen ajatustakaan.

Tää on vähän kuin korjaavan asiakaspalautteen antaminen. Jos en aio asioida paikassa enää uudelleen, en viitsi auttaa heitä parantamaan toimintaakaan, joten palaute jää antamatta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:Joo, yritin olla hauska, mutta lopputulos taisi olla enemmän koulukiusaamista kuin hauskaa. Asia myös korostui, kun viestini sattui uuden sivun avaajaksi, niin ajattelin sitten poistaa.
Ei olisi tarvinnut sensuroida. Hauska juttu. Nauroin. :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Joulun jälkeinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kiva kuulla. Noin se oli tarkoitettukin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin