Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

T(ee) + O + R + STA + I

Eli tämä torstain hernerokkapäivä lisättynä pannuisella kakulla.

Terveisin

TAMMI
Stadin väriarska
Viimeksi muokannut Stadinarska, 19.01.2017 9:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ole hernekeittoa syönyt pitkään aikaan. Tekisi mieli. Työpaikan ruokalasta saisi, mutta en jaksa mennä sinne asti. Kahvila on n 50 metriä lähempänä ja siellä ei tarvitse jonottaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ :shock:
Mä olen aika pienestä pitäen ollut sitä mieltä, että vaikka arvostan hyvää ja kiinnostavaa ruokaa, niin tarvittaessa syön kyllä hyvällä ruokahalulla mitä tahansa - paitsi hernekeittoa. Joku raja!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ymmärrä hernekeiton vastustajia. Vaimokaan ei pidä siitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hernekeitto on saatanasta. Sielunvihollisen juonia :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oon varmaan kertonut tän tsiljoonasti täällä, mutta mulla oli lapsuudessa ikävuosina 3-5 noin 2 vuoden jakso, joiden aikana uskoin, että hernekeitto on pyhä ruoka, eikä sitä voi tavallinen maallinen syödä. Homma alkoi sillä, että olin joskus joulun alla todennut, että "Jeesus se vaan syö hernekeittoa", jonka jälkeen olin kieltäytynyt itse ko. rokasta, koska se on vain Jeesusta varten. Mainittakoon, että pidin sekä hernekeitosta että nyt ruoasta ylipäätäänkin jo silloin, eli kyseessä ei ollut välttely-yritys.

Uppoaako Urpsulle se linssisoosi jota tuupataan kaiken intialaisen/nepalilaisen ruoan kylkeen? Mun suuhun se maistuu myös ihan hernarilta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:Oon varmaan kertonut tän tsiljoonasti täällä, mutta mulla oli lapsuudessa ikävuosina 3-5 noin 2 vuoden jakso, joiden aikana uskoin, että hernekeitto on pyhä ruoka, eikä sitä voi tavallinen maallinen syödä. Homma alkoi sillä, että olin joskus joulun alla todennut, että "Jeesus se vaan syö hernekeittoa", jonka jälkeen olin kieltäytynyt itse ko. rokasta, koska se on vain Jeesusta varten. Mainittakoon, että pidin sekä hernekeitosta että nyt ruoasta ylipäätäänkin jo silloin, eli kyseessä ei ollut välttely-yritys.

Uppoaako Urpsulle se linssisoosi jota tuupataan kaiken intialaisen/nepalilaisen ruoan kylkeen? Mun suuhun se maistuu myös ihan hernarilta.
Tää on kyllä jotenkin aika hämmentävä tarina (en muista lukeneeni sitä aiemmin)! Vaatii sulattelua.

Ymmärrän kyllä tuon nepalilaisen ("nepalilaisen") mömmön assosioimisen vähintäänkin hernarihtavaksi. Maustemaailma on kyllä sen verran epähernekeittomainen, että minusta se on kyllä ihan ok, joskaan en siitä erityisemmin välitä. Monesti nepalilaisella lounaalla valitsen sen usein listalta löytyvän mahdollisuuden yhdistää kaksi lounasannosta yhdeksi mix dishiksi kuitenkin osin juuri siitä syystä, että silloin tyypillisesti korvavaat sen linssimössön toisella pääruoalla.

Kun asuin Kaliforniassa, House of Curriesin linssipata olisi ollut riittävä syy ryhtyä kasvissyöjäksi - jos saman paikan kanaruoat eivät olisi olleet niin taivaallisia nekin (asemani jonkinlaisena gastarbeitarina vapautti minut jollain aika sumealla logiikalla mielestäni murehtimasta halpakanan ilmeistä epäeettisyyttä gastronomista nautintoa pilaavassa mittakaavassa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Exsun hernekeittojuttu osoittaa, että hernekeittoa ei ole tarkoitettu kaikille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten aiemminkin olen kertonut, syön pitkään samaa settiä. Nyt olen n 2 vuotta vähintään kerran viikossa (salikäyntien yhteydessä) syönyt Arnoldsilla Vuohenjuusto toastin, omenahillo Jammyn kanelisokerilla, pienen kokisen ja ison kahvin. Kaikki meni hyvin niin kauan, kun omistaja oli joku mokkakorva. Nyt reilu puoli vuotta omistaja on ollut suomalainen nainen ja mua häiritsee hänen tuttavallisuutensa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005049852.html

Varmasti joidenkin kohdalla näin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Voi olla. Ei ole oikein tartuntapintaa aiheeseen, vaikka olen hifistelijä, kun ei nuo statusjutut kiinnosta yhtään eikä sellaisia käsittääkseni ole lähipiirissäkään. Trendsetterinä mä tietenkin harrastin erikoisoluita jo ennen kuin suomessa oli pienpanimoita ja sushiin ihastuin japanissa, kun se oli vielä hyvin pientä suomessa, eikä kyseessä ollut mikään pyrkimys erottautua köyhistä, kun olin itsekin ihan persaukinen siihen aikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hernekeitto on yksi mun suosikki!! Tälläkin hetkellä lämmitän isoon kasariin tehtyä hernaria kolmatta päivää. Tämänkertainen resepti oli: kasvishernari, kuulotettua sipulia, kuulotettua chiliä (runsaasti), porkkanaa (runsaasti) ja jauhelihaa. Normaalisti teen kanalla ja vaihtelen noita vihannespuolen juttuja. Ja kaalikyselyyn en muistaakseni vastannut, mutta siis syön kaikkia kaaleja ja paljon. Suosikkini kaaliruuista on borssikeitto, namskis poks!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jaa-a. Sushia syö kyllä niin moni ihan lounaaksi notta miten sillä voi erottua? Jos oluita juo nautinnokseen eikä kännin aikaansaamiseksi, niin kotimainen bulkkilager ei oikein pärjää.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Jaa-a. Sushia syö kyllä niin moni ihan lounaaksi notta miten sillä voi erottua? Jos oluita juo nautinnokseen eikä kännin aikaansaamiseksi, niin kotimainen bulkkilager ei oikein pärjää.
Jotenkin tuntuu, että vastaat omaan kysymykseesi: halveksimalla lounasravintoloiden bulkkisushibuffia ja hehkuttamalla kallista ja autenttista sushia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mahtava otos. Mä en tällaisen perusteella vetelisi mitään johtopäätöksiä yhtään mistään paitsi kyselyn tekijästä. :D

"Kysymyslomake lähetettiin 4 000 satunnaisesti poimitulle 25–44-vuotiaalle Helsingissä asuvalle henkilölle. Lomakkeessa kyseltiin muun ohessa myös sushin kulutuksesta."
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Eikö tuo ole ihan normaali tutkimusotos?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä olen ennenkin sanonut, että epäilen, että mun makuaistini (tai hajuaistini) ei ole niin tarkka kuin monella. En kerta kaikkiaan koe suurimmassa osassa ruoista tai juomista mitään erityisiä hienoja vivahteita.

Toki olen joskus juonut esim. viiniä, joka on maistunut pahalta, eli ilmeisesti jotain maistan, mutta suurin osa viineistä maistuu mun mielestäni samalta ja samoin esim. kahveista. Tai jos huomaan niissä jotain eroja, en koe, että joku olisi sen parempaa kuin toinenkaan.

Toki on mahdollista, että ei vain kiinnosta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.01.2017 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^^No jaa, olisi kiva tietää onko määritelty mitään muuta kuin ikä. Esim. sukupuoli, sijainti Helsngissä (postinumeron mukaan) ym. kiintiöitä. Tulos voi olla erilainen, jos kysellään Kalliossa tai Eirassa jne. Olen itse työskennellyt opiskeluaikoina tutkimushaastattelijana ja jos nyt haluaa edes joten kuten pätevän tutkimuksen vääntää, niin aika paljon pitää ottaa asioita huomioon eikä lähetellä satunnaisesti lomakkeita jonnekin pelkkä ikähaarukka kriteerinä. Yleensä myös ikähaarukassa on eri ikäluokille tietty kiintiö, joka ei yleensä ole noin laaja kuin tuossa "tutkimuksessa".
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hernari on miesten ruokaa. Varsinkin kun lapaa liotettu niin kauan, että hyytyessään tavara pysyy lautasella vaikka mihin suuntaan kääntäisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai niin ja tärkein: tykkään hernekeitosta, mutta ei tietenkään mitään ruhonosia saa piilottaa sinne eli vegehernekeittoa minulle kiitos.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alkaahan se totuus tulla esiin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kahden tunnin palaverit on anaalista istua kun itseä koskevaa asiaa on vain pari minuuttia. Mutta kun business skype ei toimi ja asiajärjestys on satunnainen niin siinähän kökin. Asiaa toki pahentaa laiha automaattisumppi.

Roslundin purilainen helpotti edes vähän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kreitsu kirjoitti:^^No jaa, olisi kiva tietää onko määritelty mitään muuta kuin ikä. Esim. sukupuoli, sijainti Helsngissä (postinumeron mukaan) ym. kiintiöitä. Tulos voi olla erilainen, jos kysellään Kalliossa tai Eirassa jne. Olen itse työskennellyt opiskeluaikoina tutkimushaastattelijana ja jos nyt haluaa edes joten kuten pätevän tutkimuksen vääntää, niin aika paljon pitää ottaa asioita huomioon eikä lähetellä satunnaisesti lomakkeita jonnekin pelkkä ikähaarukka kriteerinä. Yleensä myös ikähaarukassa on eri ikäluokille tietty kiintiö, joka ei yleensä ole noin laaja kuin tuossa "tutkimuksessa".
:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Minulla on aivan kamalan alikehittynyt kyky kuunnella palavereissa ja oppitunneilla asiaa, joka ei liity itseeni tai työhöni. Ei hajuakaan miten jengi yleisesti moiseen reagoi tai mitä "suojamekanismeja" kenelläkin on, mutta itselle lopputulos on aina vitutusahdistus. Ei auta kännykän kopelointi, vaan pitäisi päästä pois.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Twinings+Happi+Ärrä+Suomen Turistiauto+Viiva pystysuoraan (19.1.2017)

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jaa-a. Sushia syö kyllä niin moni ihan lounaaksi notta miten sillä voi erottua? Jos oluita juo nautinnokseen eikä kännin aikaansaamiseksi, niin kotimainen bulkkilager ei oikein pärjää.
Jotenkin tuntuu, että vastaat omaan kysymykseesi: halveksimalla lounasravintoloiden bulkkisushibuffia ja hehkuttamalla kallista ja autenttista sushia.
Jaajaa. En tunne kyllä ketään joka ei söisi bulkkisushia. Sushi on 2000-luvun pizza - sitä syödään, koska siitä tykätään.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin