Trumpin Runollinen Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

köäännös oikeaan päin!
Mitä mokaa tänään? Ehtiikö, voimme luottaa häneen!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

imho Trump ei ole mokannut. Hän on toteuttanut ennen valintaansa antamiaan lupauksia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 9:44 imho Trump ei ole mokannut. Hän on toteuttanut ennen valintaansa antamiaan lupauksia.
On siinä sellainen pieni ongelma (en tiedä voiko sitä mokaksi sanoa), että osa niistä toteutuksista on ristiriidassa lain kanssa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 31.01.2017 10:54
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 9:44 imho Trump ei ole mokannut. Hän on toteuttanut ennen valintaansa antamiaan lupauksia.
On siinä sellainen pieni ongelma (en tiedä voiko sitä mokaksi sanoa), että osa niistä toteutuksista on ristiriidassa lain kanssa.
Joo, näin voi käydä. Vielä ei kait ole muuta päätetty tuomarin toimesta, kuin että voimassaolevan viisumin haltijoiden maahantuloa ei saa estää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaapi olla tauti taas iskemässä. Silmäluomet kuivuu ja halkeilee, nokasta tulee verta, ojentajassa hillitön elohiiri ja selkä ihan jumissa.

Lopetan kohta kaiken ja alan muumiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä haluisin kirjoittaa jotain, mutta oon liian syvällä omassa kuplassani ottaakseni kantaa mihinkään yhteiskunnalliseen eikä mulla ole mitään mistä valittaa. Täytyy tyytyä perushehkutuksiin:

Mun elämä on ihanaa ja oon tällä hetkellä tosi onnellinen :mrgreen: :h: :gee:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onnellisuus on pantava verolle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti: 31.01.2017 11:41 Taitaapi olla tauti taas iskemässä. Silmäluomet kuivuu ja halkeilee, nokasta tulee verta, ojentajassa hillitön elohiiri ja selkä ihan jumissa.

Lopetan kohta kaiken ja alan muumiksi.

Kuin luotu sinulle?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 11:00
Kreitsu kirjoitti: 31.01.2017 10:54
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 9:44 imho Trump ei ole mokannut. Hän on toteuttanut ennen valintaansa antamiaan lupauksia.
On siinä sellainen pieni ongelma (en tiedä voiko sitä mokaksi sanoa), että osa niistä toteutuksista on ristiriidassa lain kanssa.
Joo, näin voi käydä. Vielä ei kait ole muuta päätetty tuomarin toimesta, kuin että voimassaolevan viisumin haltijoiden maahantuloa ei saa estää.

Olen Perjantaina menossa ryssiin eli Pietariin, varmaan usan viisumi ellei green card tipahda postiluukusta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.01.2017 11:52 Onnellisuus on pantava verolle.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 11:50
Mun elämä on ihanaa ja oon tällä hetkellä tosi onnellinen :mrgreen: :h: :gee:
Kysyn aivan vakavissani ja ilman mitään wattuilua; oletko sä oikeasti noin onnellinen suurimman osan ajasta?

Mä henk. koht. en ole onneton enkä onnellinenkaan n 95% ajasta. N 2.5% sitten onneton ja 2.5% onnellinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Se on martzan sivunikki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 31.01.2017 13:01 Se on martzan sivunikki.
Nythän mä vasta hokasin :doh:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 12:44
Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 11:50
Mun elämä on ihanaa ja oon tällä hetkellä tosi onnellinen :mrgreen: :h: :gee:
Kysyn aivan vakavissani ja ilman mitään wattuilua; oletko sä oikeasti noin onnellinen suurimman osan ajasta?

Mä henk. koht. en ole onneton enkä onnellinenkaan n 95% ajasta. N 2.5% sitten onneton ja 2.5% onnellinen.
Tänään mä olen jostain syystä normaalia onnellisempi, joten en mä näin onnellinen ole suurinta osaa ajasta, mutta kyllä mä varmaan suurimman osan ajasta olen onnellinen. Ainakin mä pyrin siihen. Toki toisinaan koomaan tuollaisessa neutraalitilassa ja tietenkin satunnaisesti olen ärtynyt tai joskus jopa hetkellisesti vihainen. Onneton en mielestäni kuitenkaan ole käytännössä koskaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 13:07
urpiainen kirjoitti: 31.01.2017 13:01 Se on martzan sivunikki.
Nythän mä vasta hokasin :doh:
Huijaat. Eihän tässä ole kuin reilu vuosi siitä kun asiaa viimeksi käsiteltiin:
Vagabondo kirjoitti: 19.11.2015 15:20
urpiainen kirjoitti:Vagabondo on Martza.
Tässä tän mustan kirjan puuttumisen taas huomaa. Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa mainitsemastasi kitisijästä. Hyvä, että tunnistan tuollaisen nikin olevan olemassa :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 13:39
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 13:07
urpiainen kirjoitti: 31.01.2017 13:01 Se on martzan sivunikki.
Nythän mä vasta hokasin :doh:
Huijaat. Eihän tässä ole kuin reilu vuosi siitä kun asiaa viimeksi käsiteltiin:
Vagabondo kirjoitti: 19.11.2015 15:20
urpiainen kirjoitti:Vagabondo on Martza.
Tässä tän mustan kirjan puuttumisen taas huomaa. Mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa mainitsemastasi kitisijästä. Hyvä, että tunnistan tuollaisen nikin olevan olemassa :oops:
Täytyy nyt tulostaa tästä huoneentaulu itselleni, ettei totuus enää unohdu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 13:32
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 12:44
Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 11:50
Mun elämä on ihanaa ja oon tällä hetkellä tosi onnellinen :mrgreen: :h: :gee:
Kysyn aivan vakavissani ja ilman mitään wattuilua; oletko sä oikeasti noin onnellinen suurimman osan ajasta?

Mä henk. koht. en ole onneton enkä onnellinenkaan n 95% ajasta. N 2.5% sitten onneton ja 2.5% onnellinen.
Tänään mä olen jostain syystä normaalia onnellisempi, joten en mä näin onnellinen ole suurinta osaa ajasta, mutta kyllä mä varmaan suurimman osan ajasta olen onnellinen. Ainakin mä pyrin siihen. Toki toisinaan koomaan tuollaisessa neutraalitilassa ja tietenkin satunnaisesti olen ärtynyt tai joskus jopa hetkellisesti vihainen. Onneton en mielestäni kuitenkaan ole käytännössä koskaan.
Hmm. Kiinnostaa tuo kohta "pyrin siihen". Kuka ei pyrkisi? Noh.. ehkä joku uskonnollista syistä saattaa pyrkiä ei-onnellisuuteen (sikäli kun nyt uskonnoista tiedän, onhan niissä monenlaisia hulluuksia), mutta eiköhän lähes jokainen ihminen pyri onnellisuuteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 13:44 Hmm. Kiinnostaa tuo kohta "pyrin siihen". Kuka ei pyrkisi? Noh.. ehkä joku uskonnollista syistä saattaa pyrkiä ei-onnellisuuteen (sikäli kun nyt uskonnoista tiedän, onhan niissä monenlaisia hulluuksia), mutta eiköhän lähes jokainen ihminen pyri onnellisuuteen.
Mä taas väittäisin, että aika harva siihen oikeasti pyrkii, vaikka lähes kaikki sitä varmaan toivoo. Moni vain ajelehtii elämässään eteenpäin eivätkä tietoisesti pyri tekemään onnellisuuden mahdollistavia valintoja ja siten helposti päätyvät ratkaisuihin, jotka hetkellisesti saattavat luoda onnellisuuden tunnetta, mutta johtavat pitkällä tähtäimellä negatiiviseen lopputulokseen. Osa syynä tähän varmaankin on, ettei täysin hahmota omia onnellisuuden lähteitään, eli sitä mikä elämässä loppupeleissä on tärkeää. Tähän päälle sitten ne jotka oikein keräävät negatiiivisiä fiiliksiä milloin milläkin konstilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kuka meistä on onnellisin? Siinä onkin hieno aihe!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ole onneton olen lähinnä tyytymätön, tyytyväiset ihmiset eivät nimittäin aikakirjojen mukaan saavuta mitään.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mä olisin onnellinen jos saisin edes kerrankin pillua ilmaiseksi itseäni nuoremmalta hoikalta mieluummin melkein pystytisumisulta. Samanikäinenkin olisi käynyt kun olin nuorempi. Pillun ilmaiseksi saanti olisi minulle ennen kaikkea henkinen arvo ja sinetti että minäkin olen ihminen. Mutten ole.

Kun kuolen, minkä vaan uskonnon mukaan joudun ikuiseen kärsimykseen. Tai luultavasti kuoleman jälkeen ei ole mitään. Tai jos on jotain hyvää. alkuun haluaisn ennen suurempia valaistumisia matkustella huomaamatta ja näkymättömänä ajassa ja avaruudessa. Toki historian tärkeimmät tapahtumat katsoisin ja ulkoavaruutta. Kuitenkin aloittaisin tirkistemällä joskus himoamiani naisia suihkussa ja saunassa, aikana jolloin he olivat nuoria. Minulla on jo valmis lista. CityKitinämisuja siinä ei vielä ole, mutta voin pyynnöstä harkita. Jaa en kysy teiltä, ei tarvitse lupaa haamuna.
Viimeksi muokannut Gat, 31.01.2017 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 31.01.2017 14:50
James Potkukelkka kirjoitti: 31.01.2017 13:44 Hmm. Kiinnostaa tuo kohta "pyrin siihen". Kuka ei pyrkisi? Noh.. ehkä joku uskonnollista syistä saattaa pyrkiä ei-onnellisuuteen (sikäli kun nyt uskonnoista tiedän, onhan niissä monenlaisia hulluuksia), mutta eiköhän lähes jokainen ihminen pyri onnellisuuteen.
Mä taas väittäisin, että aika harva siihen oikeasti pyrkii, vaikka lähes kaikki sitä varmaan toivoo. Moni vain ajelehtii elämässään eteenpäin eivätkä tietoisesti pyri tekemään onnellisuuden mahdollistavia valintoja ja siten helposti päätyvät ratkaisuihin, jotka hetkellisesti saattavat luoda onnellisuuden tunnetta, mutta johtavat pitkällä tähtäimellä negatiiviseen lopputulokseen. Osa syynä tähän varmaankin on, ettei täysin hahmota omia onnellisuuden lähteitään, eli sitä mikä elämässä loppupeleissä on tärkeää. Tähän päälle sitten ne jotka oikein keräävät negatiiivisiä fiiliksiä milloin milläkin konstilla.
Kuten jo antiikin kreikkalaiset - ja erityisesti tietysti alkuperäinen Iso-Arska - opettivat, ihmisen tulee toimillaan tähdätä eudaimoniaan. Eudaimoniaa on tunnetusti vaikea kääntää nykykielille, mutta kyseessä on siis jonkinlainen onnellisuuden ja inhimillisen kukoistuksen välimuoto, jossa on samaan aikaan väkevä moraalinen sävy: eudaimonia saavutetaan elämällä tavalla, joka maksimoi ihmisen hyveellisyyttä. Toisaalta sitten kreikkalaisille hyveessä on vahvasti myös jonkinlainen ei-moraalinen eksellenssin sävy: on hyveellistä aktualisoida potentiaaliaan myös ei-moraalisissa asioissa, kuten fyysisessä kyvykkyydessä ja kauneudessa, moraalisen potentiaalin ohella ja lisäksi.

Kuitenkin ihmiselle lajityypillisin potentiaali, jota aktualisoida, on järjenkäyttö. Eudaimoniaan siis johtaa elämä, jossa pyritään mahdollisimman järkiperäisesti ja rationaalisesti elämään mahdollisimman hyveellisesti yksityishenkilönä sekä yhteisön jäsenenä. Eudaimoniaa tavoitellaan siis sitä kautta, että tavoitellaan järjen mukaista ja moraalista elämää. Eudaimonia siis seuraa jonkinlaisena sivutuotteena, jos hyvän ja kauniin elämän rakentaminen onnistuu. Mutta eudaimoniaan itseensä ei siis tarkkaan ottaen pyritä, vaan sen rakennusosiin.

Erityinen seuraus tästä aristoteelisesta hyvän elämän ja eudaimonian analyysista on, että siinä missä ihminen ei tavallaan voi olla erehtynyt omasta alemman tason onnellisuudestaan (onnellisuuden kokemus on se, mitä onnellisuus on), niin ihminen voi olla erehtnyt siitä, onko hän saavuttanut eudaimonian. Eudaimonia kun on enemmän rationaalisen järjen kuin aistimellisen mielihyväkokemuksen asia, ja siten avoin debatille ja rationaaliselle argumentaatiolle. Hyvä argumentti, joka johtaa ihmisen lähemmäksi järkiperäistä hyeellisyyttä, osoittaa tien kohti suurempaa eudaimoniaa. Eudaimonian tavoittelu ei ole sisäisen itsetutkiskelun asia, vaan avoimen filosofisen debatin kohde.

Tästä pääsemmekin samaan näkemykseen, johon päädyimme edelliselläkin kerralla tästä asiasta väännettäessä (mamu-ketjun Mill-debatti - sen sentään muistan, vaikka olinkin unohtanut paljastaneeni jo aiemmin Vagiksen Martzauden), eli että Vagiksen onnellisuuskäsite ja ymmärrys elämän tarkoituksesta on aristoteelisesta näkökannasta katsottuna jotenkin aika vulgääri, kun sulkee niin paljon poliittiseen ja eettiseen hyveellisyyteen liittyviä pohdintoja pois jonkinlaista mielihyvällistä tai mielialallista onnellisuutta häiritsevinä asioina. Asiahan on aivan päinvastoin: Vagiksen omaan napaan tuijottava naiivi onnellisuuskäsitys estää häntä kulkemasta tiellä, joka johtaisi todelliseen eudaimoniaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun mielestä on erityisen naiivia mainostaa omaa onnellisuuttaan ja paasata omaa kaavaansa siihen päätymiseen. On aivan järjetöntä vertailla onnellisuutta ihmisten välillä. Omaa onnellisuuttaan voi sitten pohtia ja vertailla oman elämänsä varrella. Tottakai asiasta voidaan kuitenkin puhua yleisellä tasolla ja pohtia syitä yleiseen hyvinvointiin ja parempaa elämään, mutta minua ei ainakaan vakuuta marzamaiset hössötykset omasta onnellisuudesta, vaan melkeimpä päinvastoin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hei minä yllä mainitsin PILLUN. En vielä sanonut että mikä ongelma teillä muka on, jos saatte pillua ilmaiseksi ja olette uskaltaneet sitä pyytää ja Saaneet. Eiköhän teillä yliolennoilla ole jo tarpeeksi kelpoisuutta ja onnea ja nautintona ali-ihmiseen verrattuna!! :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Trumpin Runollinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 31.01.2017 17:52Vagiksen omaan napaan tuijottava naiivi onnellisuuskäsitys estää häntä kulkemasta tiellä, joka johtaisi todelliseen eudaimoniaan.
Tulkitset väärin. Mä en halua kulkea tietä joka johtaisi todelliseen eudaimoniaan, kuten en myöskään ole kiinnostunut eri uskontojen tarjoamista reiteistä onneen ja autuuteen. Kuljen mieluummin omaa polkuani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin