Kankea keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Parin viimeisen päivän treenien jälkeen luulen että keskiviikkona liikkuminen voi olla hiukan kankeaa.... Pitäisköhän sitä opetella venyttelemään vai onko se ihan homojen hommaa?

Kävin eilen leffassa ja sinä aikana olin saanut kaksi puhelua yhdeltä mieheltä jota tapailin pari vuotta sitten eli heti eroni jälkeen. En ole tyypistä kuullut yli vuoteen, joten vähän ihmetyttää mitä hänellä voisi olla asiaa. En siis soittanut takaisin, mutta ehkä soitan tänään. Tai sitten en. Päätöksiä, päätöksiä... :roll:
Save a horse, ride a cowboy
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jahas ja ohhoh. Kuiva kausi päättyi rankkasateisiin. Patelle kolme. Armiakin säesti. Kouluviikko jatkuu Hervannassa. Huomenta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aydemir kirjoitti: 15.02.2017 0:34Pitäisköhän sitä opetella venyttelemään vai onko se ihan homojen hommaa?
Alen alkanut vakavasti harkitsemaan samaa kun liikkuminen nykyisin muistuttaa kääpiökävelyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aydemir kirjoitti: 15.02.2017 0:34 En ole tyypistä kuullut yli vuoteen, joten vähän ihmetyttää mitä hänellä voisi olla asiaa.
Olen aika varma, mitä asiaa hänellä oli :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No niinhän se tietysti oli, että jääpalakone vuoti taas. Onneksi oli hälytin. Tuota nykyistä kaappia en ryhdy enää korjauttamaan, kun nyt toisen kerran jo vuotaa.

Täytyy ostaa joku uusi side-by-side kaappi, mutta ongelmaksi ilmaantui, että kaapin paikka on 90cm ja kyseinen leveys näyttää nykyään olevan käytännössä tuntematon. LG:llä olisi yksi karvalakkimalli ilman ulkoista vesiliitäntää, mutta en sellaista halua. Kaikki muut side by side kaapit ovat hiukan leveämpiä, tyypillisimmillään 912mm. Jenkkikaapit taas ovet selvästi kapeampia, olisi ruman näköinen jos niin kapean laittaisi.

Löysin tällaisen https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... si-ja-jaap
jonka leveys on 908mm.

Se on siis 8mm liian leveä. Nykyisen kaapin paikka on kavennettu juri 90cm leveyiseksi laittamalla siihen levy. Sitä pitäisi ilmeisesti höylätä 8mm.

Peukalo on tukevasti keskellä kämmentä, mutta ehkä joku tällainen toimisi?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/789263/B ... sahkohoyla
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.02.2017 9:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla on pää nyt jostain syystä kankea. Taidan lähteä aamujäille tuulettelemaan harmaita aivosoluja. Näyttäis olevan vähintäänkin upea keli ulkoilulle.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 8:51 No niinhän se tietysti oli, että jääpalakone vuoti taas. Onneksi oli hälytin. Tuota nykyistä kaappia en ryhdy enää korjauttamaan, kun nyt toisen kerran jo vuotaa.

Täytyy ostaa joku uusi side-by-side kaappi, mutta ongelmaksi ilmaantui, että kaapin paikka on 90cm ja kyseinen leveys näyttää nykyään olevan käytännössä tuntematon. LG:llä olisi yksi karvalakkimalli ilman ulkoista vesiliitäntää, mutta en sellaista halua. Kaikki muut side by side kaapit ovat hiukan leveämpiä, tyypillisimmillään 912mm. Jenkkikaapit taas ovet selvästi kapeampia, olisi ruman näköinen jos niin kapean laittaisi.

Löysin tällaisen https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... si-ja-jaap
jonka leveys on 908mm.

Se on siis 8mm liian leveä. Nykyisen kaapin paikka on kavennettu juri 90cm leveyiseksi laittamalla siihen levy. Sitä pitäisi ilmeisesti höylätä 8mm.

Peukalo on tukevasti keskellä kämmentä, mutta ehkä joku tällainen toimisi?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/789263/B ... sahkohoyla
Eiks tää ole miehekkäämpi - ja kapeampana menee survomalla? Tai sit ruuvaa se kavennuslevy irti hiomisen sijaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Itse asiassa tuota harkitsin kyllä, mutta musta ei oikein imho ole kiva (pyydän anteeksi poliittisesti epäkorrektia mielipidettä).

Se levy on tosiaan hankala juttu, kun se jääkaapin yläopuolella on säilytyskaapin ja seinän välissä, eli sitä ei pysty sieltä poistamaan. Oman vaatimattoman käsitykseni mukaan ainoat mahdollisuudet ovat joko höylätä levy ohuemmaksi tai sitten sahata se säilytyskaapin alapuolelta kokonaan halki ja poistaa siten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. En mä toki oikeasti kuvitellut, että jotenkin osaisin auttaa tässä asiassa. Mutta olen tässä nyt hihitellyt jo minuuttikaupalla ajatukselle - faktalle - että minä annan keskustelupalstalla vinkkejä kodin remppahommissa. Internetin koko kuva.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kuva tilanteesta niin Kitinä kyllä kertoo miten toimia.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kaikki neuvot ovat tarpeen!

Mulle kävisi nykyinenkin kaappi siten, että ei vain käytetä jääpalakonetta, mutta ongelmaksi muodostuu jossain vaiheessa tod. näk. tapahtuva talon myynti. Jos yrität myydä taloa, joudut sanomaan, että jääpalakone ei toimi. Silloin tietysti tulee eteen, että se on vuotanut. Todellisuudessa vuoto on ollut hyvin vähäinen ja heti havaittu, mutta ostaja helposti menee puihin tässä.

Voisin ostaa side by side -kaapin ilman jääpalakonettakin, mutta suoraan sopivaa ei löydy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos ei tarvita jääpalakonetta niin Festivo 90 CF kylmiöpakastin. Jos tarvitaan niin mielen täysikorkeat jääkaappi ja pakastin vierekkäin (902mm).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 9:35 Se levy on tosiaan hankala juttu, kun se jääkaapin yläopuolella on säilytyskaapin ja seinän välissä, eli sitä ei pysty sieltä poistamaan. Oman vaatimattoman käsitykseni mukaan ainoat mahdollisuudet ovat joko höylätä levy ohuemmaksi tai sitten sahata se säilytyskaapin alapuolelta kokonaan halki ja poistaa siten.
Mä en ole oikein koskaan tiennyt tälle työkalulle sopivaa nimeä, mutta ei näytä valmistajakaan tietävän :D Joka tapauksessa tuollaisella monitoimityökalulla saa levyn siististi ja suhteellisen helposti katkaistua siitä säilytyskaapin alapinnan tasosta ilman, että tarvii purkaa rakenteita.

Jos siis nyt oikein ymmärsin ongelman. Halkaisu on pitkä sivun suuntainen leikkaus ja katkaisu taas poikittain pitkään sivuun nähden. Tein rohkean oletuksen, että käytit vahingossa väärää termiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Katkaisusta tosiaan oli kyse!

Tuo linkkaamasi vehje vaikuttaa aika hyvältä siihen tarkoitukseen. Ainoa ongelma, tuleeko leikkauslinjasta suora. Mutta ehkä siihen voisi kiinnittää jonkinlaisen tilapäisen ohjauslistan jotenkin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 15.02.2017 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.02.2017 10:07 Jos ei tarvita jääpalakonetta niin Festivo 90 CF kylmiöpakastin. Jos tarvitaan niin mielen täysikorkeat jääkaappi ja pakastin vierekkäin (902mm).
Festivossa oli jotain mikä ei mua sytyttänyt. Jos ymmärsin oikein, heillä ei ole 90 cm leveää jääkaappipakastinta. Ovatko nuo Mielen kaapit siis yhteensä 902mm? voisi juuri ja juuri sopia väkivaltaa käyttäen..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 10:18Festivossa oli jotain mikä ei mua sytyttänyt. Jos ymmärsin oikein, heillä ei ole 90 cm leveää jääkaappipakastinta. Ovatko nuo Mielen kaapit siis yhteensä 902mm? voisi juuri ja juuri sopia väkivaltaa käyttäen..
Festivolla ei ole 900mm levyistä kaappia kun CF90 on 'vain' 895mm leveä. Veikkaisin tuon 5mm raon olevan huomattavasti pienempi ongelma kuin se, että otat pyörivän sähkökoneen käteen ja revittelet seinän ihan vituiksi.

Mielet toki vaatisivat lämpenemisen takia muutaman millin väliin, mutta se on vain sähkölaskukysymys. Ja paikalleen sovittelu voi olla melko helvettiä.

Menisin Festifolla, on ainakin kotimainen laatutuote.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 10:17 ^Katkaisusta tosiaan oli kyse!

Tuo linkkaamasi vehje vaikuttaa aika hyvältä siihen tarkoitukseen. Ainoa ongelma, tuleeko leikkauslinjasta suora. Mutta ehkä siihen voisi kiinnittää jonkinlaisen tilapäisen ohjauslistan jotenkin.
Sä voit käyttää sitä yläpuolella olevan kaapin pohjaa ohjurina. Toi ei naarmuta sitä, kunhan pidät terän lappeellaan sitä vasten. Tuon laitteen toiminta perustuu pieneen värähtelyyn, niin kuin kipsileikkuri sairaaloissa. Mun piti rakennusvaiheessa muokata uunikaappia, kun olivat laittaneet hyllytason 2cm väärälle korkeudelle, enkä halunnut purkaa koko kaappia, niin ajoin tuollaisella sekä puutapit että ruuvit poikki jotka pitivät hyllyä paikoillaan ja kiinnitin sen sitten oikealle korkeudelle. Kaapin pystylevyihin ei tullut mitään jälkiä vaikka tungin terän sinne levyn ja hyllylevyn reunan väliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Yhteenvetona voisi nyt sanoa, että Davella on kaksi vaihtoehtoa (sen hiomisen voinee unohtaa).

1. Bluntlyn ehdottama Festivo: järkevä ja (suhteellisen) helppo ratkaisu. Mahtuu paikalle, jää jopa pienet ilmaraot. Toisaalta tylsä veto, eikä tipu äijäpisteitä.

2. Ostat Vagabondon ihmekoneen ja modaat keittiösi itse ylikokoiselle kaapille sopivaksi. Kaikki katastrofin mahdollisuudet ilmassa, ehdottamasti miehekkäämpi ratkaisu.

Tää on nyt vähän kuin iltapäivälehden luonnetesti. Valintasi kertoo kaiken sinusta!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Helmikuussa kun näköjään menee kaikenmaailman kerhojen, yhdistysten ja liittojen vuosimaksut niin voi todellakin todeta *Palkka tuli, palkka meni*.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.02.2017 10:53 Yhteenvetona voisi nyt sanoa, että Davella on kaksi vaihtoehtoa (sen hiomisen voinee unohtaa).

1. Bluntlyn ehdottama Festivo: järkevä ja (suhteellisen) helppo ratkaisu. Mahtuu paikalle, jää jopa pienet ilmaraot. Toisaalta tylsä veto, eikä tipu äijäpisteitä.

2. Ostat Vagabondon ihmekoneen ja modaat keittiösi itse ylikokoiselle kaapille sopivaksi. Kaikki katastrofin mahdollisuudet ilmassa, ehdottamasti miehekkäämpi ratkaisu.

Tää on nyt vähän kuin iltapäivälehden luonnetesti. Valintasi kertoo kaiken sinusta!
On vielä yksi vaihtoehto

3. Yrittää unohtaa koko ongelma ja toivoa, että se ratkeaa jotenkin itsestään (esim. ydinsota tai kuolen muuten ennen asunnonvaihtoa).

Muttaa joo, nämä kolme vaihtoehtoa tässä on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 15.02.2017 10:33
James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 10:17 ^Katkaisusta tosiaan oli kyse!

Tuo linkkaamasi vehje vaikuttaa aika hyvältä siihen tarkoitukseen. Ainoa ongelma, tuleeko leikkauslinjasta suora. Mutta ehkä siihen voisi kiinnittää jonkinlaisen tilapäisen ohjauslistan jotenkin.
Sä voit käyttää sitä yläpuolella olevan kaapin pohjaa ohjurina. Toi ei naarmuta sitä, kunhan pidät terän lappeellaan sitä vasten. Tuon laitteen toiminta perustuu pieneen värähtelyyn, niin kuin kipsileikkuri sairaaloissa. Mun piti rakennusvaiheessa muokata uunikaappia, kun olivat laittaneet hyllytason 2cm väärälle korkeudelle, enkä halunnut purkaa koko kaappia, niin ajoin tuollaisella sekä puutapit että ruuvit poikki jotka pitivät hyllyä paikoillaan ja kiinnitin sen sitten oikealle korkeudelle. Kaapin pystylevyihin ei tullut mitään jälkiä vaikka tungin terän sinne levyn ja hyllylevyn reunan väliin.
Pelkäsin nimenomaan, että jos käytän kaapin pohjaa ohjurina, kaapin pohja naarmuuntuu. Mutta kyllä tämä nyt kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 11:10 Pelkäsin nimenomaan, että jos käytän kaapin pohjaa ohjurina, kaapin pohja naarmuuntuu. Mutta kyllä tämä nyt kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.
Harjoittele ja testaa nyt kuitenkin ennen kuin teet, kun sulla ei ole aikaisempaa kokemusta, ettei synny vahinkoa. Merkkikoneiden lisäksi clas ohlsonilla ja biltemalla näyttää ainakin olevan omia halpis koneita myynnissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 15.02.2017 11:36
James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 11:10 Pelkäsin nimenomaan, että jos käytän kaapin pohjaa ohjurina, kaapin pohja naarmuuntuu. Mutta kyllä tämä nyt kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.
Harjoittele ja testaa nyt kuitenkin ennen kuin teet, kun sulla ei ole aikaisempaa kokemusta, ettei synny vahinkoa. Merkkikoneiden lisäksi clas ohlsonilla ja biltemalla näyttää ainakin olevan omia halpis koneita myynnissä.
Kait sulla on vastuuvakuutus!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 10:17Tuo linkkaamasi vehje vaikuttaa aika hyvältä siihen tarkoitukseen. Ainoa ongelma, tuleeko leikkauslinjasta suora. Mutta ehkä siihen voisi kiinnittää jonkinlaisen tilapäisen ohjauslistan jotenkin.
Ruuvaat alle sen listan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kankea keskiviikko

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 15.02.2017 11:55
James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2017 10:17Tuo linkkaamasi vehje vaikuttaa aika hyvältä siihen tarkoitukseen. Ainoa ongelma, tuleeko leikkauslinjasta suora. Mutta ehkä siihen voisi kiinnittää jonkinlaisen tilapäisen ohjauslistan jotenkin.
Ruuvaat alle sen listan.
:idea:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin