Tuhma torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Kenellä on kenellä ei? Omalla kohdallani voisin sanoa, että toivottavasti ainakin :wink:
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä on tuhhhhmaa tiedossa! :p: Hyvin todennäköisesti ajan motarilla rikesakon verran ylinopeutta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Käytiin eilen ihmettelemässä kylmäkoneita. Tämä kiinnosti sekä mua että vaimoa

http://www.gigantti.fi/product/kodinkon ... rs-177-4cm

Mutta sitten luin gigantin kysymyksiä ja vastauksia ja tämä hämmentää:

Mace 2
· vuosi sitten

Löytyykö esim hiottua alumiinia

Asiakaspalvelu
· vuosi sitten
Pinnoitteen materiaali on muoviseosta.



Wat? ei kait se nyt mitään muovia ole? Teräksenä myydään?! Materiaalilla ei liene mulle käytännön merkitystä, mutta täytyy saada tähän selvyys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuuliaisesti ostin Vagiksen suositteleman värähtely-vibraattorin, teipiksi otin kuitenkin paksumpaa jesaria. Lisäksi ostin Vesperin suosittaman listan, otin kuitenkin tarrallisena, nin helppo laittaa.

Tarkoitus on siis poistaa kuvissa nykyisen kaapin oikealla puolella oleva levy tarpeellisilta osin. Jääkaapin oven suuntainen lista on tarkouitus jättää paikoilleen.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siis toi yläkaappia kannatteleva levy?

Vaadin ennen kuvien lisäksi jälkeen kuvaa. Ja soita jo ammattilainen korjaamaan jälkiä ennenkuin vaimo palaa kotiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Bluntly kirjoitti: 16.02.2017 9:26 Siis toi yläkaappia kannatteleva levy?

Vaadin ennen kuvien lisäksi jälkeen kuvaa. Ja soita jo ammattilainen korjaamaan jälkiä ennenkuin vaimo palaa kotiin.
Mä olen B:n linjoilla. Jos yläkaappi ei ole muulla seinässä kiinni, niin se ottaa tuen pystylevystä. Tuki pois ja oikea kulma putoaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^juu, mutta ei tosiaankaan ole tarkoitus poistaa kokonaan, ettei kaappi tule alas..

Eli leikata se levy vain osittain pois. Jätän levyn takaosastaan koskematta (jääkaapin syvyys ei vaasi koko levyn poistoa) eli takaosasta kaappi saa tuen siitä. Kaapin etuosa täytyy ennen poistoa kiinnittää lisäruuveilla listaan, joka on jääkaapin oven suuntainen. Kyseistä listaa en siis poista. Lisäksi tarvittaessa täytyy parantaa listan kiinnitystä seinään listan taakse laitettavalla jonkinlaisella kulmaraudalla.

En ehkä poista levyä yläkaapin alareunaan asti, vaan ainoastaan sen verran, että, jääkaappi mahtuu. Näin levyn etureunan voi laittaa jääkaapin oven suuntaiseen listaan kiinni. Itse asiassa siinä on jo yksi naula.

edit: syvyys saattaisi sittenkin vaatia levyn alaosan poistoa kokonaan. Täytyy sitten käyttää kulmarautoja, jotta saa levyn yläosan pysymään paikoillaan.

On totta, että yläkaapin pysyminen paikoillaan vaatii harkintaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eihän se nyt vaadi kuin jykevät ruuvit kaapin sivuseinästä seinään. Jos on tarvis, alle voi vielä töötätä jonkun tukipulikan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ei tuo nyt oikein vastaa eilistä kuvausta. Toi on tosiaan kaapin runko mitä sä suunnittelet poistavasi, eikä mikään täytelevy. Toisekseen mitä tuo 5cm kaistale kantavan seinän ja kaapin rungon välissä pitää sisällään? Onko siellä pelkkää ilmaa vai jonkinlainen koolaus? Runkolevyn vois ehkä vielä katkaista, jos yläkaapin saisi tukevasti pultattua kantavaan seinään kiinni, mutta se ei taida olla ihan helppoa ton raon takia. Saako tuosta purettua tuon kaapin pois paikkoja rikkomatta, jotta voisit tarkistaa rakenteet?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ajattelen näin

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 8:49 Käytiin eilen ihmettelemässä kylmäkoneita. Tämä kiinnosti sekä mua että vaimoa

http://www.gigantti.fi/product/kodinkon ... rs-177-4cm

Mutta sitten luin gigantin kysymyksiä ja vastauksia ja tämä hämmentää:

Mace 2
· vuosi sitten

Löytyykö esim hiottua alumiinia

Asiakaspalvelu
· vuosi sitten
Pinnoitteen materiaali on muoviseosta.



Wat? ei kait se nyt mitään muovia ole? Teräksenä myydään?! Materiaalilla ei liene mulle käytännön merkitystä, mutta täytyy saada tähän selvyys.
Kysyin asiaa Samsungin huollosta. Ovi on metallia, siinä on sitten joku pinnoite päällä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisen ehdotus:

- poraile pikkureikiä kunnes löydät lastulevyn takaa joko horisontaalisen koolauksen tai betonia
- tee kuvan mukainen kapula
- liimaa reilusti
- kunnon ruuveilla poikkipuu koolaukseen / tulpilla betoniin
- pakkeloi ja maalaa

Kuvasta poiketen paras jos kapulan saisi heti tason alle, ei pää toimi näin vähällä kahvilla.
tuut.jpg
Vaihtoehtoisesti soita Puustellille ja tilaa koko keittiön remontti. Varaa parin viikon reissu etelään rempan ajaksi. Suosittelen tätä ratkaisua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ja olihan se siis niin, että B:n suosittelema Festivo menisi olemassaolevaan koloon työntämällä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.02.2017 10:27 Ja olihan se siis niin, että B:n suosittelema Festivo menisi olemassaolevaan koloon työntämällä?
Älä nyt sekoita asiaa!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Unohda kulmaraudat. Toi kaappi pitää saada pultattua siihen sivulla olevaan talon kantavaan seinään, jos meinaat kaapin rungon katkaista. Sinne kaapin rungon ja talon kantavan seinän väliin sä tarviit koolauksen. Onko siellä sellainen valmiiksi, jota voit hyödyntää vai pitääkö sellainen saada rakennettua? Jos pitää rakentaa, niin olisi helpompi, jos kaapin saa tilapäisesti pois paikaltaan.

Ei missään nimessä nauloja mihinkään. Kaikki liitokset ruuveilla. Jos talon kantava seinä kiviainesta, niin lyöntitulpat on kätevin vaihtoehto. Mä kiinnittäisin kaapin talon runkoon 2-3 kolmella ruuvilla sekä ala- että yläreunasta. Kai sulla on joku peitelevy tuohon jääkaapin ja yläkaapin väliin jäävään rakoon?

Edit: Meneekö tuolla kaapin ja kantavan seinän välisessä rakosessa sähköjohtoja?

Edit2: Lyöntitulppa siltä varalta ettet tiedä mikä se on: Kuva
Viimeksi muokannut Vagabondo, 16.02.2017 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ilmoitin pojan kolmen päivän nyrkkeilyleirille hiihtoloman ajankuluksi. Olis oikein oiva harrastus tohon säbän kylkeen. On aikaisemmin treenannut taekwondoa pari vuotta, mutta se ei sitten kuitenkaan napannut.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitoksia neuvoista. Täytyy miettiä. Seuratkaa hätäkeskuksen tilannehuonetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.02.2017 10:32 Unohda kulmaraudat. Toi kaappi pitää saada pultattua siihen sivulla olevaan talon kantavaan seinään, jos meinaat kaapin rungon katkaista
En kiistä asiantuntemustasi, mutta miksi ajattelet, että kulmaraudat olisi huono vaihtoehto?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä kulmarautakin kelpaa kunhan se menee koko kaapin matkan kuvani asoittamassa suunnassa JA on kiinni koolauksessa/betonissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 10:44
Vagabondo kirjoitti: 16.02.2017 10:32 Unohda kulmaraudat. Toi kaappi pitää saada pultattua siihen sivulla olevaan talon kantavaan seinään, jos meinaat kaapin rungon katkaista
En kiistä asiantuntemustasi, mutta miksi ajattelet, että kulmaraudat olisi huono vaihtoehto?
Koska suoraan talon runkoon pulttaaminen on huomattavasti tukevampi ja varmatoimisempi ratkaisu. Tässä tapauksessa myös huomaamattomampi ja siten tyylikkäämpi vaihtoehto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 16.02.2017 10:32Meneekö tuolla kaapin ja kantavan seinän välisessä rakosessa sähköjohtoja?
James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 10:42Seuratkaa hätäkeskuksen tilannehuonetta.
tilannehuone.fi kirjoitti:Espoo 16.02.2017 11:10:04 tulipalo muu: pieni
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :)

Sen verran alkoi epäilyttää, että menin tarkemmin katsomaan Festivoakin. Käytännössä 90cm leveää kylmiö-pakastinta en löydä kaupoista, vaikka Festivon sivujen mukaan sellainen onkin olemassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :sir:

Onko niistä koolauksen tunnistimista mihinkään, vai onko ne huuhaata?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 16.02.2017 11:38 Ainiin ja pura kaapisto helvettiin ja teetätä uusi, sun silmää alkaa ennemmin tai myöhemmin särkeä kuvatut jeesusteippipatentit.
No tokko tuossa tarvitsi muuta kuin rakentaa seinän puoli uusiksi ja laittaa sopivaa peitelistaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 11:37 Onko niistä koolauksen tunnistimista mihinkään, vai onko ne huuhaata?
Ne reakoi metalliin. Jostain kipsilevyseinästä niillä voi koolauksen löytää, kun levyn saumassa on tiivis rivi ruuveja, mutta suunnilleen samaan tarkkuuteen pääsee seinää koputtelemalla. Tässä sun tapauksessa tunnistimesta ei taida olla mitään iloa.

Tutki aluksi miten kaappi on laitettu paikoilleen. Todennäköisesti se on liitetty viereisiin kaappeihin jotenkin ja toiselta sivulta sivu- tai takaseinään. Hyvällä tuurilla sen saa vedettyä kokonaan pois paikaltaan pari ruuvia avaamalla, jolloin pääsisit näkemään rakenteet ja pystyisit paremmin harkitsemaan mitä kannattaa tehdä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin