Tuhma torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 11:32Sen verran alkoi epäilyttää, että menin tarkemmin katsomaan Festivoakin. Käytännössä 90cm leveää kylmiö-pakastinta en löydä kaupoista, vaikka Festivon sivujen mukaan sellainen onkin olemassa.
Marssi Sellon Experttiin, toimitusmyynti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tärkeintä on ostaa riittävästi erilaisia hilavitkuttimia, vaikka ei lopulta tekisi mitään :mrgreen:

Tämä olisi kiva kaapin seinäkiinnityksen tutkimiseen ja koolauksen etsimiseen

http://www.clasohlson.com/fi/Tarkistusk ... r366158000
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 16.02.2017 11:58
James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2017 11:32Sen verran alkoi epäilyttää, että menin tarkemmin katsomaan Festivoakin. Käytännössä 90cm leveää kylmiö-pakastinta en löydä kaupoista, vaikka Festivon sivujen mukaan sellainen onkin olemassa.
Marssi Sellon Experttiin, toimitusmyynti.
:sir:

Sellon Expertti on muuten juuri laittanut kioskin kiinni. Ei toki, että se kaapin tilaamista muualle estäisi, mutta tiedoksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No en ihmettele. Paska palvelu ja kalliit hinnat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Diddley Bow kirjoitti: 16.02.2017 10:34 Ilmoitin pojan kolmen päivän nyrkkeilyleirille hiihtoloman ajankuluksi. Olis oikein oiva harrastus tohon säbän kylkeen. On aikaisemmin treenannut taekwondoa pari vuotta, mutta se ei sitten kuitenkaan napannut.
Meillä oli viime perjantaina kaksi 3. lk poikaa spontaanisti mukana nyrkkeilytreeneissä. Olivat siis monitoimitalolla leikkimässä/ hengailemassa kun aloiteltiin treenejä, ja olivat niin innoissaan, että pyysivät päästä mukaan. Muuten ryhmän nuorin on 6. lk ja 60% on kilpailevia 16-25- vuotiaita. Jätkät oli ihan tohkeissaan, ja innokkaita oppimaan. Jossain kohtaa toinen heistä kysyi silmät loistaen, että "onko tää ihan oikea harrastus?". Hänelle oli luvattu yksi ihan oikea harrastus, ja hän oli jo valinnut sählyn (ei tosin vielä aloittanut) kun se oli ainoa jonka hän tiesi, mutta nyt suunnitteli vaihtoa nyrkkeilyyn. Itseä ilahdutti erityisesti se, että meillä oli tosi tekniikkapainotteiset treenit, eli sparria ei näytetty pojille lainakaan ja esimerkiksi jalkatekniikkaa treenattiin paljon, ja silti intoilivat. Saa nähdä näkyykö tyyppejä huomenna.

Mutta kaiken kaikkiaan nyrkkeily on mun mielestä ihan aliarvostettu junnulaji. Se on (sopivassa seurassa) varusteiltaan ja harjoitustiloiltaan halpa, monipuolinen ja vähävammainen laji. Kaikissa seuroissa on mahdollisuus kilpailla tai olla kilpailematta ja ei tarvitse kilpailla peliajasta parempien kanssa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt kato ei mitään stiigaa ku everlaastia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai mun on tämä tänne kirjoitettava, kun kaikki kuitenkin sitä odottavat.

Eli. Sikäli kun kyse on tosiaan nyrkkeilystä eikä jostain kuntonyrkkeilystä, ja vaikka aikuisten vapaaehtoisten harrasteiden kieltäminen nyt on aika hankalaa, niin tässä nimenomaisessa asiassa voisi ehkä olla varovasti vaikka Brittien, Kanadan ja Australian Medical Associationien kannalla ja puoltaa kieltoa. Ainakin lapsien johdattaminen lajin pariin on korkeasti edesvastuutonta ja jyrkästi tuomittavaa.

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En oikeastaan osaa ottaa kantaa Urpiaisen mielipiteeseen, koska minulla ei ole kuvaa juniorinyrkkeilyn harjoituksista. Nyt ollaan nimenomaan menossa tutustumaan lajiin ja sen harjoitteisiin, kun tarjolla on mahdollisuus päästä tutustumaan erittäin hyvällä salilla. Jos se sitten johtaa siihen, että poika haluaa myöhemmin osallistua esimerkiksi sparraukseen tai jopa kisoihin, niin näin edetään.

Harrastuksen hintaan sen verran, että kyseisen salin hinnoilla liikutaan aivan samoissa kustannuksissa säbän kanssa. Jos poika innostuu lajista, niin se on siinä ja siinä, riittääkö rahkeet kahteen harrastukseen. Salibandy on pojalla jo kilpaurheilua, joten se edellä mennään.

No mutta ei mennä asioiden edelle. Katotaan rauhassa.

edit:
Nyrkkeilykoulusta loistava pohja uudelle harrastukselle
​​
Nyrkkeilykoulussa opetellaan nyrkkeilyn perustaitoja kuten liikkumista, väistöjä, blokkeja, perusiskusarjoja sekä kohotetaan peruskuntoa. Harrasteryhmä harjoittelee kaksi kertaa viikossa, maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 17.00-18.00. Ryhmässä ei lähtökohtaisesti sparrata, vaan keskitytään tekniikoihin ja pariharjoitteisiin. Ryhmän ikähaarukka on 7-16v.

Nyrkkeily sopii oivasti mukavaksi harrastukseksi, joka kehittää niin motoriikka, koordinaatiota kuin peruskuntoakin. Mikäli lajiin syttyy suurempi kipinä, voi Nyrkkeilykoulusta taitojen karttuessa siirtyä Kilparyhmään ja kokeilla kilpailemista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toiset lajit maksaa enemmän kuin toiset, mutta jotkut on sitten tähtitieteellisen kalliita.


Kakruna vaelsin lajista lajiin kokeillen kaikenlaista. Olin kuitenkin kaikissa huonoin niin eipä paljoa mikään napannut. Nuo kalleimmat jäi kun porukoilla ei ollut resusseja niihin.

Onneksi nykyisin harrastaminen on halpaa kuin saippua. Ellei olisi kokoajan hankkimassa jotain uutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 16.02.2017 13:08 Eli. Sikäli kun kyse on tosiaan nyrkkeilystä eikä jostain kuntonyrkkeilystä, ja vaikka aikuisten vapaaehtoisten harrasteiden kieltäminen nyt on aika hankalaa, niin tässä nimenomaisessa asiassa voisi ehkä olla varovasti vaikka Brittien, Kanadan ja Australian Medical Associationien kannalla ja puoltaa kieltoa. Ainakin lapsien johdattaminen lajin pariin on korkeasti edesvastuutonta ja jyrkästi tuomittavaa.
Janne tuossa jo kertoikin, ettei lasten eikä edes junnujen nyrkkeilyssä kyse ole päähän hakkaamisesta. Mikäli kilpailutahtoa on, niin junnut kilpailevat taitonyrkkeilyssä, eli tekniikkaa ilman vastustajaa (ns. varjonyrkkeily)/pistehanskoihin. Toisin sanoen, en tiedä miten tämä eroaa mielikuvastasi kuntonyrkkeilystä. Paitsi nyt ehkä siten, että ryhmän ainoa keski-ikää lähestyvä äiti-ihminen olen minä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitä taas luin?

Bataatti-kookossosekeittoa(G, L, M, Veg, VS)
Anjovissilakoita(*, A, L)
Keitettyjä perunoita(*, G, L, M, Veg)
Porsaan grillipihvi(G, L, M)
Cafe de Paris -maustevoita(A, VL, VS)
Maalaislohkoperunoita(G, L, M, Veg)
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yo dawg, I heard u like fish so I put fish in your fish so u can eat fish while u eat fish.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Nyt on maailma taas tasapainossa. Eilen lopputilin ottaneen, yli kolmekymmentä vuotta täyttäneen Koho Shooterin tilalle kotiin ja jääkentille kaveriksi muutti Bauer Vapor X700. Neitseellinen, koskematon, käyttämätön. Huokeaan 30€ hintaan. Kiitos tori.fi ja myyjä! :h:
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Potkunyrkkeily olisi monipuolisempi. Länsimainen kikkari on kuin nyrkkeilyä, mutta potkitaan myös. Thaiboxing sitten vähän erilaista.

Jos vauriot pelottaa, niin samaan tapaan liikuntaa saa ja samoja liikkumisen, etäisyyden, taktiikan ym. periaatteita on myös miekkalajeissa. Olympiamiekkailu tosin vaikuttaa melko neidiltä ja sen tekniikat ovat liikaa sääntöjen vääristämiä. Kendo samoin on jo kaukana kenjutsusta. Vaaratonta se länsimainen miekkailu ainakin, vaikka onkin oikeastaan kontaktilaji. Joskus harvoin jos terä katkeaa, sen särmä saattaa mennä puvun läpi, mutta ei kunnon varusteilla. Sitten on nykyään realistisempi keskiajan ja renessanssiajan miekkailu. Ihan oikeita tappavia tekniikoita, mutta ilman oikeaa terää ja varmasti suojaavin varustein. Seuroja taitaa olla ainakin Helsingissä ja Turussa.

Ja siis toistaen sekä mätkimis, potkimis ja miekkalajit ovat periaatteiltaan aika samantyyppisiä taktiikan ja etäisyyden ja ajoituksen ym- suhteen. Brassijujutsun tapainen äheltäminen sitten on eri maailmasta.
Viimeksi muokannut Gat, 16.02.2017 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 16.02.2017 16:16 Vai että potkunyrkkeily monipuolisempi. Sally mun nauraa sanoi (Sally) Albatross.
Kuin nyrkkeilyä lyöntejä, jalkatyötä ja väistöjä myöten, mutta toinenkin raajapari käytössä siihen iskemiseen- Monipuolisempaa siis. Mutta eihän siinä painita..
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gat kirjoitti: 16.02.2017 16:18
McJanne kirjoitti: 16.02.2017 16:16 Vai että potkunyrkkeily monipuolisempi. Sally mun nauraa sanoi (Sally) Albatross.
Kuin nyrkkeilyä lyöntejä, jalkatyötä ja väistöjä myöten, mutta toinenkin raajapari käytössä siihen iskemiseen- Monipuolisempaa siis. Mutta eihän siinä painita..
Olisko tuolla sulle paikka vapaana, venäläiset juo paljon ja niin sinäkin? Näin Pietarissapaljon sun näköisiä kaaleja?

Joo mulla ei ole tuhmia torstaita, ei minkään strategian tai näköpiirin katteessa..
eikä jaksaisikaan, normaali vie jo voimat..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 16.02.2017 16:56
Gat kirjoitti: 16.02.2017 16:18
McJanne kirjoitti: 16.02.2017 16:16 Vai että potkunyrkkeily monipuolisempi. Sally mun nauraa sanoi (Sally) Albatross.
Kuin nyrkkeilyä lyöntejä, jalkatyötä ja väistöjä myöten, mutta toinenkin raajapari käytössä siihen iskemiseen- Monipuolisempaa siis. Mutta eihän siinä painita..
Rajoitettuja liikkeitä, rajoittettuja tekniikoita, jäykkä asento, jäykkä (eri) etäisyys... Anteeksi nyt taas suora puhe, G-mies, mutta ei ole vaikea huomata, ettei sinulla ole käytännön kokemusta sekuntiakaan, mistään lajista.
Oletko varma ettet puhu nyt THAInyrkkeilystä? Länsimaisessa kickboxingissa taas on nyrkkeilyn lyönnit ja jalkatyö plus väistöt ihan siltään, mutta totta kai etäisyys on välillä eri koska koivet eikä aina iholla olla eikä pääse koko ajan. Riippuu tiki kunkin henkiläkohtaisesta tyylistä, olihan nyrkkeilyssäkin vaIkkapa Alilla lievästi omintakeinen ja yksipuolinen tyyli joka sopi vain hänelle. Thaikuilla kyllä minustakin kumma liikkuminen ja asento. Mutta ne polvipotkut ja kyynärpäät ehkä määrää sen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyytäsin ettei Gat edes yritä potkia ketään, ettei tule pahasti nenään? Pysyisit ihan kahdella jalassa niin samalla pystyssäkin olisi helpompi olla?
Toisaalta mielikuvaharjoittelu on avartavaa, voi hyvin huomata ettei tarvi potkia yhtään.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En tiedä missä asennossa planeetat ovat toisiinsa nähden juuri nyt, mutta niin monta hyvää asiaa on tänään tapahtunut, että heikompi lankeaisi uskoon. En edes tohdi ääneen alkaa näitä purkamaan, ettei elostelun jälkeen paha onni taas riivi minua selkäpiistä suohon.

Ja ei. Rakkaudella tai seksillä ei ole mitään tekemistä tämänhetkisen olotilani kanssa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 16.02.2017 17:27
Mun monipuolisuus tarkoittaa esim. kymmenottelua, tai ITF-kisalajeja (matsi, liikesarjat, hyppypotkut, voimamurskaus {junnuilla vielä pyykkipoikaottelu})

Mut ei jatketa tästä, mulle tulee vaan aivosärkyä, eikä sinunkaan kokemuksesi tästä näpyttelystä lisäänny laisinkaan.
Ilmeisesti käsitin väärin, että väitit nyrkkeilyn olevan tyylinä sinänsä monipuolisempaa kuin potkunyrkkeily. Eihän nyrkkeilyssä lajina varsinkaan noita luettelemiasi ole. Meni vähän ohi meidän horinat sitten. Mutta eipä edes täkvondossa alunperin taida olla mattopainia, joten brassijututsuka tai MMA-karju vääntäisi paitsi tietenkin mut myös sut solmuun ja nussisipa homo vielä perseeseenkin vaikkei näin raihnasta kuin minua halua. Kaikenlaista muuta hippaa treeneissä oli sitten jopa Ylioppilasmiekkailijoissa.

Oikeastaan asiani tuossa aiemmin oli, että realistinen ja nyrkkeilyä ym paljon vaarattomampi harrastus ja silti kontaktilaji löytyisi varmaan miekkailupuolelta, nykyään varsinkin se keskiaika/renessanssi, HEMA.

Asiaallisiin vittuiluihisi itsestäni.....
Missäs Vietnam-leffassa olikaan.....
"Have you seen combat?
-Yes I have, ON TV!
-You can certainly talk the talk, but can you walk the walk?! :lol: :oops:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Se oli Full metal jacket.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kaappi vaan työnnetään paikalleen, kyllä ne reunalistat sun muut antaa myöten.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tuhma torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo sain korjauksena uuuden Rosenlewin aukkoon, tilava kun piru, himmeänkokoiset kasvislootat..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin