Perjantai pelastaa satiaiset

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Oletko nähnyt satiaisen?

Mikä se on?
0
Ei ääniä
En ole
1
33%
50/60
0
Ei ääniä
näytepuollossa
1
33%
ajettiin lääkkeillä pois!
0
Ei ääniä
pidäm omaa reservaattia jalkovälissäni, siellä sijaitsee suojelualue!
1
33%
 
Ääniä yhteensä: 3

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei Robinson Crusoen Perjantai eikä Beerjantai vaan uusin Muoti?

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hyvää Paris Hiltonin Syntymäpäivää!

Paljon onnea Paris..

Jostain syystä Paris Hilton on mun FB kaveri, mistä olis arvannu..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jotain ikävää on tapahtunut, Paris ei olekaan enää mun fb paita ja perse..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Älysin viimein katsoa kaapin yläpuolelta tilannetta ja ymmärtääkseni tämä helpottaa asiaa huomattavasti. Kaapin yläreunan voi kiinnittää oikealla olevaan kantavaan seinään kaapin yläpuolelta ja kiinnitysmekanismi jää piiloon.

Kaappi lattialta katsottuna:
Kuva

Kaapin yläosa katon rajasta katsottuna:

Kuva

Tämä kuva katsoo kaapin ja seinän vieressä olevaa rakoa ylhäältä alas. Se on täysin tyhjä ilman mitään rakenteita.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaappi on luultavasti suunniteltu niin, että tuki tulee alapuolelta.

Kiinnikkeet ylös ja tuki alhaalta poikki -> kaappi romahtaa jääkaapin päälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt kaappi tukeutuu pystysuoriin levyihin kaapin päiden läpi menevillä ruuveilla. Jos tuki tehdäänkin katon läpi, täytyy tosiaan ottaa huomioon, että ruuvit eivät reveydy katon läpi.

Jos sen sijaan päädyn kiinnittämään alapuolelta pois leikattavan levyn oikealla puolella olevaan kantavaan seinään, ei kaapin kiinnitys muutu kaapin näkökulmasta, se kiinnittyy edelleen pystysuoraan levyyn.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käy hakemassa se Festivo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei huono neuvo varmastikaan. Voisihan sitä käydä Gigantissa kysymyssä, saako sinne 90 senttistä Festivoa tilattua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei hitsi, 895mm leveän Festivon korkeus on 2060 mm. Taitaa olla liian korkea tuohon. En mitannut korkeutta aivan millilleen, mutta katsoin, että 204cm kaappi mahtuu, tod. näk. tuo ei mahdu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuo on jääkaappi. Pitää olla jääkaappi-pakastin eli Festivon termein kylmiö-pakastin. http://www.festivo.fi/application/files ... t-2017.pdf
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, jäi F uupumaan.

No ainoa ratkaisu taitaa olla, että ostat samantien uuden kämpän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Asioiden tutkiminen helpottaa aina. Oletko jo mitannut kuinka leveä tuo rako seinän ja kaapin rungon välissä on? Myös tuon talon seinän materiaali oli edelleen mulle epäselvä. Jos se on kiviainesta, niin reiän paikat voi valita vapaasti, mutta vaatii paremman poran. Jos se on puurunko, niin sun tarvii etsiä siitä runkotolppien paikat.

Mä nään 2 vaihtoehtoa miten mä voisin tuon kaapin levennyksen toteuttaa:

1) Poralla neljä ruuvinreikää kaapin runkoon. Kannattaa jättää sopivalle etäisyydelle reunoista, että on helppo tehdä. Jotain 5-10cm vähän kaapin rakenteista riippuen. Pujota yläkautta 2 sopivan paksuista palkkia täyttämään seinän ja kaapin välinen rako. Jo poratuista ruuvinreiistä näet koska ne on oikealla kohdalla. Poraa ruuvin reiät myös näihin palkkeihin. Seinän rakenteesta riippuen joko ruuvaat vain kaapin puurunkoon kiinni tai sitten poravasaralla reiät kiviseinään ja lyöntipropuilla kaappi seinään kiinni. Sen jälkeen kun kaappi tuettu seinään voit huoletta leikata tuen pois.

2) Levyn leikkaamisen sijaan mä varmaan purkaisin kaapin. Hankkisin sopivan kokoisen palan lastulevyä valkoisella pinnoitteella ja asentaisin sen yläkaapin rungon ja koko kaapin runkolevyn (sen minkä leikkaamista suunnittelet) väliin. Viimeisenä vaiheena sitten kaventaisin peitelistan sopivan levyiseksi.

Edit: Nykyiseen kaappiin sopivan jääkaapin hankkiminen on tietysti helpompi vaihtoehto, mutta tarjolla olevista vaihtoehdoista itse käyttäisin vanhaa ilman jääpalakonetta, koska se on kaikista edullisin vaihtoehto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.02.2017 10:25 Asioiden tutkiminen helpottaa aina. Oletko jo mitannut kuinka leveä tuo rako seinän ja kaapin rungon välissä on? Myös tuon talon seinän materiaali oli edelleen mulle epäselvä. Jos se on kiviainesta, niin reiän paikat voi valita vapaasti, mutta vaatii paremman poran. Jos se on puurunko, niin sun tarvii etsiä siitä runkotolppien paikat.

Mä nään 2 vaihtoehtoa miten mä voisin tuon kaapin levennyksen toteuttaa:

1) Poralla neljä ruuvinreikää kaapin runkoon. Kannattaa jättää sopivalle etäisyydelle reunoista, että on helppo tehdä. Jotain 5-10cm vähän kaapin rakenteista riippuen. Pujota yläkautta 2 sopivan paksuista palkkia täyttämään seinän ja kaapin välinen rako. Jo poratuista ruuvinreiistä näet koska ne on oikealla kohdalla. Poraa ruuvin reiät myös näihin palkkeihin. Seinän rakenteesta riippuen joko ruuvaat vain kaapin puurunkoon kiinni tai sitten poravasaralla reiät kiviseinään ja lyöntipropuilla kaappi seinään kiinni. Sen jälkeen kun kaappi tuettu seinään voit huoletta leikata tuen pois.

2) Levyn leikkaamisen sijaan mä varmaan purkaisin kaapin. Hankkisin sopivan kokoisen palan lastulevyä valkoisella pinnoitteella ja asentaisin sen yläkaapin rungon ja koko kaapin runkolevyn (sen minkä leikkaamista suunnittelet) väliin. Viimeisenä vaiheena sitten kaventaisin peitelistan sopivan levyiseksi.

Edit: Nykyiseen kaappiin sopivan jääkaapin hankkiminen on tietysti helpompi vaihtoehto, mutta tarjolla olevista vaihtoehdoista itse käyttäisin vanhaa ilman jääpalakonetta, koska se on kaikista edullisin vaihtoehto.
Talo on siporexia, eli siihen porakone menee kuin kirves voihin. Tuossa kohtaa on kuitenkin myös teräspalkki, mutta se on kantavan seinän etuosassa, suurin osa väliseinästä on siporexia. Se vaatii omanlaisensa tulpat, jotta pysyy kiinni.

Poraus ei ole tosiaan ongelma, Siporex on pehmeää. Siporex tulppien saaminen puun läpi puolestaan ei onnistune, koska niissä on omanlaisensa siivekkeet Siporexin pehmeyden takia.

Kuva
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.02.2017 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vagabondo kirjoitti: 17.02.2017 10:25 Edit: Nykyiseen kaappiin sopivan jääkaapin hankkiminen on tietysti helpompi vaihtoehto, mutta tarjolla olevista vaihtoehdoista itse käyttäisin vanhaa ilman jääpalakonetta, koska se on kaikista edullisin vaihtoehto.
Tämä! Lisäksi mahdollinen ostaja sitten joskus saattaa laittaa keittiön muutenkin uuteen uskoon, joten voi siinä kohtaa halutessaan ostaa uuden jääkaapin. Lisäksi kylmäkonemallistot elävät ja muuttuvat, joten jos myynti ei tapahdu tänä vuonna, niin väliin sopiva kone saattaa putkahtaa markkinoille myöhemminkin. Onko se koneen rikkoutuminen laitettu jo kotivakuutukseen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ongelma ei ole jääpalakoneen puute, vaan talon myynti, jos jääpalakone on rikki ja ostaja kiinnittää huomion siihen ja alkaa epäilä vesivahinkoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.02.2017 10:40 Ongelma ei ole jääpalakoneen puute, vaan talon myynti, jos jääpalakone on rikki ja ostaja kiinnittää huomion siihen ja alkaa epäilä vesivahinkoa.
Anna kaupan päälle rulla foliota. Tai vaihda kaappi sitten, kun myynti on ajankohtainen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.02.2017 10:36 Talo on siporexia, eli siihen porakone menee kuin kirves voihin. Tuossa kohtaa on kuitenkin myös teräspalkki, mutta se on kantavan seinän etuosassa, suurin osa väliseinästä on siporexia. Se vaatii omanlaisensa tulpat, jotta pysyy kiinni.
No sitten vaihtoehdon 1 työjärjestys pitää olla vähän erilainen. Samalla kun teet kaappiin reiät poraat myös siporeksiin tulpan reiät. Kaappiin tulee vähän isot reiät, mutta kun hankit uppokantaruuveja joissa on leveä kartio, niin se on ihan OK. Poraamisen jälkeen tulpat paikoilleen. Kiiloihin riittävän isot reiät valmiiksi, että ne on helppo kohdistaa riittävällä tarkkuudella paikoilleen. Sen jälkeen kaappi ruuveilla seinään kiinni. Kahden pitkittäisen kiilan sijaan voit myös käyttää neljää irtonaista palikkaa, jos se tuntuu helpommalta ratkaisulta. Seinämateriaalista johtuen mä kallistuisin vielä voimakkaammin 2 vaihtoehdon puolelle. Tämä tosiaan siltä pohjalta, että tosiaan haluat uuden jääkaapin eikä se mahdu nykyisen paikalle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti: 17.02.2017 10:21 Joo, jäi F uupumaan.

No ainoa ratkaisu taitaa olla, että ostat samantien uuden kämpän.
Luulisin että täydellinen Keittöremppa riittää?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niin Täit ovat palanneet! Miksei satiaiset saisi tilaisuutta? Varmaan reheväperseiset afrikkalaiset ovat mukanaan tuoneet, siinä missä Sankkerin, Tippurin ja Kupan(HIV)?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 17.02.2017 10:39
Vagabondo kirjoitti: 17.02.2017 10:25 Edit: Nykyiseen kaappiin sopivan jääkaapin hankkiminen on tietysti helpompi vaihtoehto, mutta tarjolla olevista vaihtoehdoista itse käyttäisin vanhaa ilman jääpalakonetta, koska se on kaikista edullisin vaihtoehto.
Tämä! Lisäksi mahdollinen ostaja sitten joskus saattaa laittaa keittiön muutenkin uuteen uskoon, joten voi siinä kohtaa halutessaan ostaa uuden jääkaapin. Lisäksi kylmäkonemallistot elävät ja muuttuvat, joten jos myynti ei tapahdu tänä vuonna, niin väliin sopiva kone saattaa putkahtaa markkinoille myöhemminkin. Onko se koneen rikkoutuminen laitettu jo kotivakuutukseen?
Keittiöt myös kuluvat ja vanhenevat, joten kannattaa tiedustella puolisolta onko tämä suunnitellut tekevänsä keittiöremontin jossain vaiheessa jo ennen talon myymisen ajankohtaiseksi tulemista. Uusi jääkaappi ja kaapin tuunaus on vähän turhaa tässä vaiheessa, jos rouva pistää koko keittiön uusiksi viiden vuoden päästä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuvista päätellen koko keittiön parasta ennen päivä on mennyt jo ajat sitten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.02.2017 10:53 Uusi jääkaappi ja kaapin tuunaus on vähän turhaa tässä vaiheessa, jos rouva pistää koko keittiön uusiksi viiden vuoden päästä.
Kyllähän rouva varmasti laittaisi keittiön uusiksi vaikka heti, jos olisi rahaa :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perjantai pelastaa satiaiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 17.02.2017 10:56 Kuvista päätellen koko keittiön parasta ennen päivä on mennyt jo ajat sitten.
12 vuotta vanha. Eihän se tietenkään mitään kuuminta hottia enää ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin