Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pian minusta tulee MaalisHomeboy. Keep on sleeping...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poliisi epäilee, että käsikranaatti heitettiin vahingoittamistarkoituksessa!1

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005106830.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ En ymmärrä. Eihän noissa lähiöonneloissa tapahdu juuri mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eikä Ruotsissa ole mitään no-go zoneja valtaapitävien mielestä.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 28.02.2017 9:06 ^ En ymmärrä. Eihän noissa lähiöonneloissa tapahdu juuri mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eikä Ruotsissa ole mitään no-go zoneja valtaapitävien mielestä.
Asiaa. Tai todellisuuspakoisen urpiaisen mielestä varmaan "hullu-ahoilua".

Itselläni oli taas puhelimen akku loppu. Sitten se käynnistettäessä piippaa, mitkä kaikki tuntemattomatkin ovat soittaneet. No, soittakoot uudestaan. Mä en viiti kun mulla on se puhelinfobia.

Toissapäivänä ajoin äiteeni kanssa Varkaudesta Orimattilaan. Iltapimiällä, kun mun piti odotella promilleja. Tällä kertaa sujui hyvin. Ehkä koska tiet olivat mustia ja reunat lumesta valkoisia. Joten näki missä tie menee.

Tämä koska eilenaamulla oli tapaaminen veronkiertoneuvojani kanssa. Sujui.

Orimattilassa talossa jossa on Suomen suurin outlet-myymälä, Megastore. Ostin kirjoja halvalla. Hieno paikka. koiratkin ovat tervetulleita. On sisällä koiraparkki ja vielä miesparkki miehille jotka eivät jaksa naisensa vaateostoksia!

Nyt ei ole enää pakko olla Orimattilassa, mutta on pakko 13.3 mennessä mennä Varkauteen. Äitini lääkäriaika.

Äiti on aina missä minä olen, koska eihän se enää pysty käymään kaupassa tai saa ruokapurkkejakaan auki.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jännä kymppi tulossa... ja.mielenkiintoinen. Maaritti on tietenkin ykköspyssy, mutta Krista vaanii heti takana ja mitä tekee Justiina? Pakko kuitenkin uskoa Kristan kultaan, muutenhan menis ihan luuseritouhuksi. Ootko, Vesper, katsomossa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.02.2017 9:43Ootko, Vesper, katsomossa?
Lauantaina vasta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.02.2017 9:43Pakko kuitenkin uskoa Kristan kultaan, muutenhan menis ihan luuseritouhuksi.
Tämä on kyllä ihme ilmiö suomalaisessa(kin) urheilupuheessa tämä laajalle pesiytynyt tarve sekä korostaa omaa (mahdollisesti irrationaalista) uskoaan suomalaisten menestykseen, että toimittajilla laajaan esiintyvä hinku hakea erilaisia faneja ja/tai urheilijoita tunnustamaan julkisesti oma uskonsa suomalaisten menestykseen. Ja nimenomaan asenne on tuo, että uskoa toisaalle osoittavien tosiasioiden aiheuttamassa paineessakin pitää kuitenkin olla, ja siitä pitää todistaa väkevästi. Jotenkin tämä vielä sopii amerikkalaiseen puheenparteen, joka on muutenkin sellaisen herännäiskristillisyyden kyllästämää, mutta että Suomessa.

Mahdollisesti irrationaalisen henkilökohtaisen uskon olemassaolo on minusta aika mielenkiinnoton seikka tässäkin yhteydessä, rationaaliset perustelut sen sijaan eivät. Oikeastaan kun haastateltava korostaa päinvastaisista perusteluista huolimatta uskoaan suomalaisten voittoon, toimittajan pitäisi minusta kannustavan hehkutuksen sijaan koettaa selvittää, onko haastateltavalla muutenkin ote todellisuudesta katoamassa. Vähän kuin tyypit, jotka korostavat vihaavansa häviämistä ja tappiota yli kaiken: hännystelyn sijaan pitäisi kysyä, aiheuttaako tämä psykologinen vajavaisuus paljon ongelmia arkipäivässä, ja käykö haastateltava mahdollisesti esimerkiksi terapiassa saadakseen psyykensä tasapainoisemmaksi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 28.02.2017 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ei kiinnosta talviurheilu eli hiihdot sun muut. Täällä on nyt käynnissä Rugbyn Seven Nations ja se hieman häiritsee elämääni viikonloppuisin, kun pubien terassit ovat täynnä juoppoja enkä minä meinaa mahtua sekaan lenkin päätteeksi ryystämään sitä yhtä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kreitsu kirjoitti: 28.02.2017 10:49 Ei kiinnosta talviurheilu eli hiihdot sun muut. Täällä on nyt käynnissä Rugbyn Seven Nations ja se hieman häiritsee elämääni viikonloppuisin, kun pubien terassit ovat täynnä juoppoja enkä minä meinaa mahtua sekaan lenkin päätteeksi ryystämään sitä yhtä.
Onks se nykyisin 7 nations? Mun mielestä se oli ennen Six Nations, eli 4 brittein saarilta ja Ranska + Italia. Onko Pohjois-Irlannilla nykyisin oma joukkueensa vai mitä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kreitsu kirjoitti: 28.02.2017 10:49Ei kiinnosta talviurheilu eli hiihdot sun muut.
En nyt sentäs näin jyrkästi suhtaudu. Mäkihyppy on ihan ok tv-laji vaikkei niillä tädeillä tissejä olekkaan. Muuten talvilajit on ihan anaalista. Paitsi curling.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 28.02.2017 10:49 Ei kiinnosta talviurheilu eli hiihdot sun muut. Täällä on nyt käynnissä Rugbyn Seven Nations ja se hieman häiritsee elämääni viikonloppuisin, kun pubien terassit ovat täynnä juoppoja enkä minä meinaa mahtua sekaan lenkin päätteeksi ryystämään sitä yhtä.
Vuosia sitten (30 vuotta?) BBC erehtyi näyttämään hiihtoa TV:ssä (kenties jonkinlaista brittiläistä huumoria tai perverssiyttä). Tämä aiheutti tuohtumusta. Joku ihmetteli kolumnissaan, miksi ihmeessä heille näytetään kondomiin pukeutuneita suomalaisia hiihtämässä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

urpiainen kirjoitti: 28.02.2017 10:51 Onks se nykyisin 7 nations? Mun mielestä se oli ennen Six Nations, eli 4 brittein saarilta ja Ranska + Italia. Onko Pohjois-Irlannilla nykyisin oma joukkueensa vai mitä?
Ei ole, vaan Six Nations. Puhun paskaa :D Kertonee siitä kuinka hyvin olen perillä rugbyssa. SyytäN tästä korvamatoani!

"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Luin tuota jompikumpi-ketjua. Kaksi vastausta vähän järkyttivät.

Ensinnäkin, Bluntly valitsee kuhan jotenkin itsestäänselvästi ohi ahvenen, ja nimenomaan ruoanlaittomielessä. Kalastuskohteena saattaisin ehkä kuhan valitakin näistä vaihtoehdoista, mutta vaikka kuha on ruokakalanakin toki erinomainen, kyllä ahven on kuitenkin hienostuneisuudessaan omaa luokkaansa ruokakalana. Kuha on kuitenkin niin hyvä sekin, että järkytykseni on aika pientä.

Pieneksi jää pöyristyneisyyteni myös toisessa tapauksessa: Vagabondo valitsee yhtä ilmiselvästi proseccon ohi cavan. Toki prosecco on ollut jonkinlainen muotijuoma viime vuosina, mutta ajattelin tämän muodin koskevan enemmän sellaisia yökerhojen pintaliitäjiä kuin herrasmiesmäisiä nautiskelijoita, jollaiseksi Vagabondo muuten haluaa profiloitua. Vaikka on toki hyviäkin proseccoja, suuri osa esim. Alkon valikoimasta nyt kuitenkin maistuu päärynäiseltä smurffilimulta. Cava on sentään kunnianarvoisa, oikealla shampanjametodilla valmistettu kuohuviini, joka on, ainakin kuivana, lähtökohtaisesti erinomaista. Tulkitsen, että Vagabondon vastaus on enemmän yleisen Italia-arvostuksen signalointia kuin vakava enologinen puheenvuoro. Koska tämä on aivan kunnianarvoisa ja osin minunkin jakama suhtautuminen, on järkyttyneisyyteni Vagabondon väärän vastauksen edessä siis kovin pientä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hiihdon katsominen on kyllä sama kuin katsoisi maalin kuivumista.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Niin, vaikka jotenkin lämmöllä muistelen sellaista suomalaisen yhtenäiskulttuurin kadonnutta aikaa, kun esim. omalla ala-asteellani raahattiin koulun pari televisiota juhlasaliin, jotta koko koulu pääsi katsomaan kesken oppituntien joidenkin isojen hiihtokisojen ratkaisuhetkiä. Siinä oikein tunsi, miten Kekkosen isällisen rakastavat kasvot hymyilivät koko nousevan sukupolven yllä. Voi tuota viattomuuden aikaa!

Sitä paitsi, juuri briteillä ei pitäisi olla mitään valittamista hiihdon tylsyydestä. Aika lämmöllä muistelen myös sitä, kun aikanani hankin ensimmäisen oman televisioni Briteissä ja napsautin sen oliko nyt BBC 2:lle. Sieltä tuli hiljaisuutta ja tyhjä nurmikko. Hetken kuluttua rauhallinen selostajanääni kertasi, että katsomme siis Englannin ja Pakistanin välisen kriketin test-ottelun toista päivää, ja parhaillaan on menossa teetauko. Kaunista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 28.02.2017 11:04Tulkitsen, että Vagabondon vastaus on enemmän yleisen Italia-arvostuksen signalointia kuin vakava enologinen puheenvuoro.
Oikein tulkittu. Häpeäkseni täytyy tunnustaa etten ole koskaan nauttinut cavaa luonnollisessa ympäristössä, joten proseccolla on vahva emotianaalinen etulyöntiasema.

Jos puhutaan vakavissaan kuohuviineistä, eikä vain kahteen vaihtoehtoon rajattuna, niin yksittäisistä tuotemerkeistä meidän perheessä vannotaan Franciacortan nimeen ohi ylihintaisen Shampanjan. Suomesta vaan niiden saatavuus on surkeaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.02.2017 11:14 parhaillaan on menossa teetauko. Kaunista.
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.02.2017 10:39
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.02.2017 9:43Pakko kuitenkin uskoa Kristan kultaan, muutenhan menis ihan luuseritouhuksi.
Tämä on kyllä ihme ilmiö suomalaisessa(kin) urheilupuheessa tämä laajalle pesiytynyt tarve sekä korostaa omaa (mahdollisesti irrationaalista) uskoaan suomalaisten menestykseen, että toimittajilla laajaan esiintyvä hinku hakea erilaisia faneja ja/tai urheilijoita tunnustamaan julkisesti oma uskonsa suomalaisten menestykseen. Ja nimenomaan asenne on tuo, että uskoa toisaalle osoittavien tosiasioiden aiheuttamassa paineessakin pitää kuitenkin olla, ja siitä pitää todistaa väkevästi. Jotenkin tämä vielä sopii amerikkalaiseen puheenparteen, joka on muutenkin sellaisen herännäiskristillisyyden kyllästämää, mutta että Suomessa.

Mahdollisesti irrationaalisen henkilökohtaisen uskon olemassaolo on minusta aika mielenkiinnoton seikka tässäkin yhteydessä, rationaaliset perustelut sen sijaan eivät. Oikeastaan kun haastateltava korostaa päinvastaisista perusteluista huolimatta uskoaan suomalaisten voittoon, toimittajan pitäisi minusta kannustavan hehkutuksen sijaan koettaa selvittää, onko haastateltavalla muutenkin ote todellisuudesta katoamassa. Vähän kuin tyypit, jotka korostavat vihaavansa häviämistä ja tappiota yli kaiken: hännystelyn sijaan pitäisi kysyä, aiheuttaako tämä psykologinen vajavaisuus paljon ongelmia arkipäivässä, ja käykö haastateltava mahdollisesti esimerkiksi terapiassa saadakseen psyykensä tasapainoisemmaksi.
Nyt kävi niin, etten tavoittanut pointtiasi. Mä olen urheiluspekuloinneissani hyvin selkeästi tilastotieteilijäperustalla. Ajatteluni lähtee todennäköisyyksistä, perustasoista ja muista vaikuttimista. Mua vituttaa kaikenlaiset puoskaritulkinnat ja epämääräisille mutureaktioille perustuvat arvaukset silloin kun on kyse toimittajista. Mutta siis kevyet urheiluveikkaukset ovat toinen asia ja ne ovat sellaista romantisointia, mikä on kannatettavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 28.02.2017 11:27Jos puhutaan vakavissaan kuohuviineistä, eikä vain kahteen vaihtoehtoon rajattuna, niin yksittäisistä tuotemerkeistä meidän perheessä vannotaan Franciacortan nimeen ohi ylihintaisen Shampanjan. Suomesta vaan niiden saatavuus on surkeaa.
Kyllä Alkon hinnaston mukaan halvin shamppis on edullisempi kuin halvin Franciacorta, joten Suomen oloissa shampanjahan on suorastaan ryöstö! Ne kerran kun olen franciacortaa juonut, tuli lähinnä fiilis että mitäs Marlin helmeilevää ne oikein täällä juo.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.02.2017 11:43 Nyt kävi niin, etten tavoittanut pointtiasi. Mä olen urheiluspekuloinneissani hyvin selkeästi tilastotieteilijäperustalla. Ajatteluni lähtee todennäköisyyksistä, perustasoista ja muista vaikuttimista. Mua vituttaa kaikenlaiset puoskaritulkinnat ja epämääräisille mutureaktioille perustuvat arvaukset silloin kun on kyse toimittajista. Mutta siis kevyet urheiluveikkaukset ovat toinen asia ja ne ovat sellaista romantisointia, mikä on kannatettavaa.
Joo, reagoin vain siihen, että näytit kirjoittavan pitäväsi Björgeniä objektiivisesti ottaen suosikkina, mutta uskovasi kuitenkin Pärmäkosken voittoon. Mutta tosiaan, kun muistaa tarkemmin viestihistoriaasi, pointtini ei tosiaan sovellu sinuun oikeastaan ollenkaan.

Olen siis ollut aistivinani, että suomalaiseen urheilupuheeseen on pesiytynyt hyvin voimakas painotus sille, että pitää uskoa suomalaisten voittoon, usko ei saa horjua oli mikä oli. En tunne itse oikein vetoa tällaiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 28.02.2017 11:53Kyllä Alkon hinnaston mukaan halvin shamppis on edullisempi kuin halvin Franciacorta, joten Suomen oloissa shampanjahan on suorastaan ryöstö!
Jos halvan shampanjan maku miellyttää, niin sitten varmasti näin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kesälomat sovittiin. Viikot 26-29. :cheer:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 28.02.2017 12:24
So Hard kirjoitti: 28.02.2017 11:53Kyllä Alkon hinnaston mukaan halvin shamppis on edullisempi kuin halvin Franciacorta, joten Suomen oloissa shampanjahan on suorastaan ryöstö!
Jos halvan shampanjan maku miellyttää, niin sitten varmasti näin.

Ei oikeastaan, budjettijuomissa paras hinta/laatu on minusta cavoissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti: 28.02.2017 1:19 Pian minusta tulee MaalisHomeboy. Keep on sleeping...
Ottakaa rosvot kiinni!

Mitä siitä tulisi, jos ympärillä liehuisi maalisjameksia,maalisbluntleja,maalisohardeja, maaluselcoja, maalisylermiylihankalaa, maaliapoikuutta, maaliskreitsua, maalisvesperiä, maalissleatoitia, maalisnarskua, maalisaydemiriä maalisurpiaisia ja olisihan se kamalaa nähdä maalisnipanen.

Nyt minunkin pitää heittää Cavaa tuulensuojaan kostoksi! :D

On vain yksi MAALIS

Nimittäin

HELMIARSKA
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tinalo avaa tiistai-ketjun

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 28.02.2017 13:01
Vagabondo kirjoitti: 28.02.2017 12:24
So Hard kirjoitti: 28.02.2017 11:53Kyllä Alkon hinnaston mukaan halvin shamppis on edullisempi kuin halvin Franciacorta, joten Suomen oloissa shampanjahan on suorastaan ryöstö!
Jos halvan shampanjan maku miellyttää, niin sitten varmasti näin.
Ei oikeastaan, budjettijuomissa paras hinta/laatu on minusta cavoissa.
Olette te aikamoisia tarkkamaistajia ja kalliisiin huippushampanjoihin tottuneita asianharrastajia, jos osaatte pitää Alkon edullisempia shampanjoita jotenkin erityisen halvanmakuisina budjettijuomina! Minun suuhuni ne "edulliset" shampanjat, joita olen maistanut, ovat olleet yleensä aivan erinomaisia ja huonoimillaankin vain vähän mitäänsanomattomia, mutta perushyviä juhlajuomia.

Sinänsä olen samaa mieltä siitä, että edullinenkin kuiva cava on pääsääntöisesti oikein hyvää. Ei yhtä hyvää kuin edullinen shampanja, mutta hinnaltaankin sitten joku kolmasosa. Proseccon taas maistan päärynälimuksi useinkin. Franciacortia en juuri tunne, mutta kyseessä ei kai ole mikään erityisen perinteinen viinityyppi, ja vähän epäilen, että sen nostamisessa jotenkin "halpaa shampanjaa" paremmaksi vaikuttaa taas yleinen italofilia. Mikä on tietysti oikein ok peruste viinimieltymyksille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin