Tikkuinen tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eilen maanantaina vein kirjeitä postilaatikkoon ja sitten koska Päiviönsaaren Siwa on lopetettu, menin "tankkaamaan" sen talon pubiin. Pitkästä aikaa. Tein sosiologisen kokeilun että jospas olisin ponnistelematta ja teeskentelemättä ihan minä ja puhuisin niinkuin haluan vaikkakin kohteliaasti... niinkuin ne muutkin juopot siinä.

Kyllähän se sujui, mutta minun juttuni olivat niin heidän savolaishengen maailmansa ulkopuolella että mulle tuli kolme turpaanvetouhkausta ja yksi tappouhkaus!! Enkä edes solvannut heitä enkä käynyt käsiksi, vaikka yksi hörhö ranteeseeni tarttuikin. Vain baarimirri eli kaljaviskitiskimisu oli lempeä, sanoinhan häntä "söpöksi".

Joten joo, kyllä pussikaljoittelu on parempaa. En tarvitse kapakkasosiaalisuutta. Ei ulkomaailmassa minulle ketään ole, vain sirpaleina maailmalla asia kerrallaan.

Heräsin aikaisin, nyt kauhulla odottelen saapuvaa krapulaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ihme ubersosiaalinen hippi. Jos mä menen kaljalle, niin ei sinne mennä tuntemattomille puhumaan vaan juomaan kaljaa!
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.03.2017 6:46 Eilen maanantaina vein kirjeitä postilaatikkoon ja sitten koska Päiviönsaaren Siwa on lopetettu, menin "tankkaamaan" sen talon pubiin. Pitkästä aikaa. Tein sosiologisen kokeilun että jospas olisin ponnistelematta ja teeskentelemättä ihan minä ja puhuisin niinkuin haluan vaikkakin kohteliaasti... niinkuin ne muutkin juopot siinä.

Kyllähän se sujui, mutta minun juttuni olivat niin heidän savolaishengen maailmansa ulkopuolella että mulle tuli kolme turpaanvetouhkausta ja yksi tappouhkaus!! Enkä edes solvannut heitä enkä käynyt käsiksi, vaikka yksi hörhö ranteeseeni tarttuikin. Vain baarimirri eli kaljaviskitiskimisu oli lempeä, sanoinhan häntä "söpöksi".

Joten joo, kyllä pussikaljoittelu on parempaa. En tarvitse kapakkasosiaalisuutta. Ei ulkomaailmassa minulle ketään ole, vain sirpaleina maailmalla asia kerrallaan.

Heräsin aikaisin, nyt kauhulla odottelen saapuvaa krapulaa.
Mitä sä niille kerroit, kun tuli tappouhkauksia ja turpaanvedolla uhkailtiin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tere teille!

On se niin että kun oli välillä hiukan aktiivisempi niin nyt jo pikkuinen tauko herätti huolestuneen kysymyksen!
Maalisarska voi oikein hyvin. Ohhoh...
Ohhoh. Minä kirjoitan TÄYSIN VAHINGOSSA päiväketjuun kun piti laittaa Sanomiini! Huh. Maalisarska harvoin tekee erhettä.

No kommentoidaan tuota Gatia, että hän on nyt aina epäilyttänyt minua siinö suhteessa, että mikä on totuus terveydessä, kotiasioissa, ripuleissa, päänvärjäyksessä, panottomuudessa, pultsariudessa, varakkuydessa, kaljoittelussa, naisasioissa. Mutta varsinkin terveysasioissa, joidenka gatin tekstien mukaan hänellä olisi erittäin vakava mahdollusuus olla vakava tauti. Totuus saattaa olla harmaa. Mutta Poikuushan on ihan ok ja Stadinarskan tukijakin, ymmärtäisin. Toki hän varjelee imagoaan ja silloin ei voi näyttää kaikkea sympatiaansa.
Älä loukkaannu epäilevistä kysymyksustäni, Poikuus!

Muutako asiaa? Muutoin elämä Maalusarskalla menee kivasti. Illalla aion mennä työkavereiden kanssa pizzalle! Sanokaapa mitä nestettä otan Frytti Di Maren kaa?

MAALISARSKA
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 07.03.2017 6:46 Eilen maanantaina vein kirjeitä postilaatikkoon ja sitten koska Päiviönsaaren Siwa on lopetettu, menin "tankkaamaan" sen talon pubiin. Pitkästä aikaa. Tein sosiologisen kokeilun että jospas olisin ponnistelematta ja teeskentelemättä ihan minä ja puhuisin niinkuin haluan vaikkakin kohteliaasti... niinkuin ne muutkin juopot siinä.

Kyllähän se sujui, mutta minun juttuni olivat niin heidän savolaishengen maailmansa ulkopuolella että mulle tuli kolme turpaanvetouhkausta ja yksi tappouhkaus!! Enkä edes solvannut heitä enkä käynyt käsiksi, vaikka yksi hörhö ranteeseeni tarttuikin.
Minä kun luulin että savolaiset ovat lupsakoita. :shock:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2017 8:27 Mitä sä niille kerroit, kun tuli tappouhkauksia ja turpaanvedolla uhkailtiin?
Yritin vain olla sosiaalinen ja kuuntelin naapuripöytien juttuja ja lyöttäydyin mukaan. Tulin pöytiinsäkin ensin luvan pyydettyäni. Ja sitten sanoin aiheesta josta itse puhuivat.

Pilluun ei vielä ehditty.
Aihepiirit olivat muistaakseni ainakin:

-Ajokortin hankkiminen ja monet kurssit nykyään
-Koiran ilman hihnaa ulkoiluttaminen
-Koiran koulutus jyrkkä kuri versus luonnonmukaisempi lempeä koulutus
-Kellot
-Tietokoneet versus älypuhelimet nettikäytössä
-Brittiautot ja nelivetoiset autot
-Uskonnot, koska joku äijä lauloi helluntaiseurakunnan kuorossa vaikkei kuulemma hellari olekaan. Ja minä avauduin Raamatusta ja sen historiasta samalla tieteellisellä tavalla kuin täällä Kitinässä

Kaikissa aiheissa olin toisinajattelija.

Joten kolme juoppoa uhkasi vetää minua turpiin ja se kolmas myös kertoi puukottavansa minut tai työntävänsä haulikonpiipun perseeseeni ja laukaisevansa, koska kuulemma puhun "paskaa". Ei kuunnellut perusteluitani eikä sanonut omiaan vaikka pyysin. Tarttui ranteeseen mutta ei uskaltanut lyödä kuin selkään läpsytellen, jota minä huomautin loukkaavaksi.

Mä en heitä henkilöinä muista arvostelleeni, vaikka yksi haukkui partani huolimattomän näköiseksi. Liekö ollut homo. Perustelin kaikki asiani rauhallisesti mutta ei kuunneltu. Kummeksuttiin ja uhkailtiin.

Joten en minä käsitä, miksi halutaan mennä baariin "tapaamaan ihmisiä", ellei sitten vain pillun takia. Ollakseen sosiaalinen pitää ajatella just kuin ne siellä tai sitten koko ajan tietokoneen tarkkuudella aistia mitä nuo ymmärtävät ja miten niille sopii puhua. Minusta vaikuttaa, ettei muilla sellaista estoa ole, ovat jo valmiksi niin samaa laumaa, että luulevat asenteitaan ja kinnostuksiaan itsestäänselvyydeksi.

Mä kuitenkin vain kokeilin, että jospas minäkin olisin sensuroimatta omaa itsenäni niinkuin varmaan muutkaan eivät käytä sitä sordinoa. En siis mielestäni edes loukannut, pelkkä toisinajattelu johti uhkauksiin. Jos tuota maanantai-iltana, niin mitenhän perjantaina jos samaa tekisin? No ehkä ei. Sellaisen lukisitte Iltalehdestä että montako kuoli minun lisäkseni.

Mutta koehenkilönä vaikkapa Urpiainen olisi sopiva. Urpiainen menköön illaksi johonkin pääkaupunkiseudun räkälään, kuunnelkoon siellä muiden junttijuttuja ja kommentoikoon oppineella sosiologikielellään. Kauanko pysyisi edes elossa?

Minulla ainakin vaikka yrittäisinkin, aina mun jutut on liikaa ihmisten maailman ulkopuolella. Eihän se sitten mitään sosiaalista "ihmisten tapaamista" voi olla. Joko en saa puhua tai jos puhun, se ei kelpaa. Muut kyllä sen saman kulttuurinsa sisällä estoitta hölpöttävät heille itsestäänselvissä tai jopa synnynnäisissä rajoissa.
Viimeksi muokannut Gat, 07.03.2017 14:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ urpsu nyt kuitenkin osaa toimia sosiaalisissa tilanteissa...

Meikäläisellekän ei tulisi mieleen avautua jollekin viinaan retkahtaneelle jyväjemmarille totuuksia kotiböndelän elinvoimasta ja kepun kieroudesta.

Tässä repliikkejä iltaa varten:
- kylläpä karhu maistuu
- on se kulta-iivo kova poika
- aika kovia pakkasia
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.03.2017 14:15 ^ urpsu nyt kuitenkin osaa toimia sosiaalisissa tilanteissa...

Meikäläisellekän ei tulisi mieleen avautua jollekin viinaan retkahtaneelle jyväjemmarille totuuksia kotiböndelän elinvoimasta ja kepun kieroudesta.

Tässä repliikkejä iltaa varten:
- kylläpä karhu maistuu
- on se kulta-iivo kova poika
- aika kovia pakkasia
Asiaa puhut.
Mutta mitä todellista sosiaalisuutta ja ah oh ihmisten tapaamista se on, jos et itse saa olla oma itsesi? Miksi sitten mennä sitten, kun kalsarikännit ovat parempi asia?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Kyllä olisi kirveellä töitä"
"Bumbtsibum alkaa taas"
"Doupattuja on ne norjalaiset"
"Näki sen kun Soini pääsi ministeriauton penkille, niin ei muu enää kiinnostanut"
"Miksi helvetissä pörssivoittoja ei laiteta verolle"
"Miksi helvetissä osinkokeinottelua ei laiteta verolle"
"Ranskalainen maatalous saa hehtaaria kohti enemmän tukea kuin suomalainen"
"Kansanedustajien palkka ja määrä pitäisi puolittaa"
"Neekereille pitäisi laittaa vesuri käteen ja risusavottaan"
"Muistan kun kesällä -98 vai oliko se -97 kun oli se pitkä hellekausi, niin panimot joutuivat pullottamaan olen liian aikaisin, jotta ei loppuisi, oli helvetin pahaa".
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.03.2017 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paras kun pitää naaman ummessa ja kittaa kaljaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jyväsiä sioille..

Pitää osata kuunnella, eikä heti håröjä mielipiteitään esittää?

Kuuntelun taito on edellytys aineenvaihdunnan jatkumiselle.

Ja ilmeisesti eritteiden vaihdollekin?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat on nyt kyllä ihan hyvin jäljillä. Kirjoittaa vain kokemuksensa tarkasti muistiin, niin siinä on valmiina etnometodologiseen tutkimusperinteeseen (https://www.thoughtco.com/what-is-ethno ... gy-3026553) nojaava sosiologian gradu.

Etnometodologiahan perustuu tähän vanhaan viisauteen, että poikkeus vahvistaa säännön. Roomalaisethan eivät toki tarkoittaneet, että säännöillä olisi (aina) poikkeuksia, vaan että iso osa normeista on sellaisia, että emme edes itse tiedosta niiden olemassaoloa ennen kuin joku rikkoo niitä vastaan. Tällöin vasta tiedostamme, että nyt ei asiat mene niin kuin pitäisi, ja reagoimme tähän poikkeukseen pyrkien palauttamaan normin mukaisen järjestyksen. Vasta normin rikkominen vahvistaa, että koko ajan oli olemassa käytöstä säätelevä normi/sääntö.

Tyypillinen etnometodologinen tutkimusmetodi onkin jalkautua kansan pariin, ja käyttäytyä oudosti, mikä paljastaa sekä implisiittiset normit että tavan korjata rikkoutunut sosiaalinen järjestys. Aika moni etnometodologinen koe onkin jouduttu keskeyttämään, koska normin rikkomisesta sanktioiva käytös on tosiaan niin tyypillisesti turpaanveto. Vaikuttaisi siltä, että Gatilla on merkittävää luontaista lahjakkuutta etnometodologiseen kenttätyöhön.

Mitä minuun tulee, niin en käy lähiökeskikaljakuppiloissa, joissa pitäisi puhua persujen latteuksia. Suosittelen Gatillekin ympäristön ja seuran tarkempaa valikoimista. (Vastaus ei kuitenkaan välttämättä ole kalsarikännit yksin persejönsesterissä.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuinka moni oikeasti ylipäänsä lähtee yksin baariin ajatuksenaan mennä juttelemaan tuntemattomille? Siis ei sillain seuranhakumielessä?
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 07.03.2017 14:54 Gat on nyt kyllä ihan hyvin jäljillä. Kirjoittaa vain kokemuksensa tarkasti muistiin, niin siinä on valmiina etnometodologiseen tutkimusperinteeseen (https://www.thoughtco.com/what-is-ethno ... gy-3026553) nojaava sosiologian gradu.
Tästähän on joskus kasarilla tehtykin Tampereen yliopistossa tutkimusta, eli olisi jo hyvä aika uusinnalle. http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=941494
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti: 07.03.2017 15:01 Kuinka moni oikeasti ylipäänsä lähtee yksin baariin ajatuksenaan mennä juttelemaan tuntemattomille? Siis ei sillain seuranhakumielessä?
Mä oon tehnyt tota joskus yksin matkustaessa ulkomailla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 07.03.2017 15:01 Kuinka moni oikeasti ylipäänsä lähtee yksin baariin ajatuksenaan mennä juttelemaan tuntemattomille? Siis ei sillain seuranhakumielessä?
Tiesinhän minä, ettei se toimi. Vittumaisuuttani vain jatkoin samoista aiheista joita itse puhuivat, en tuonut uusia aiheita pöytään.

Mutta kun tuntemattomille ei voi puhua, miten niitä kaveripiirejä sitten syntyy? Tai pillua saa? Ala-asteelta astiko ne tuntee tai ovat muuten samaa heimoa?

Itse löysin nykyään muuanne kaikonneet kaverini Yliopiston vessanseinäkirjoitusten kautta. Nehän mainittiin jopa kulttuurihistorian luennolla esimerkkinä "Nykyaikaisesta yliopistokulttuurista". Enhän mä muuten olisi niitäkään hyypiöitä lopulta livenä tavannut tai edes jututtanut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.03.2017 15:13Mutta kun tuntemattomille ei voi puhua, miten niitä kaveripiirejä sitten syntyy? Tai pillua saa? Ala-asteelta astiko ne tuntee tai oat muuten samaa heimoa?
Sosiaalisista kontakteistahan ne. Kouluista, työpaikoista, harrastuksista, vaikkapa kemuista tai mökkiviikonlopuista, kaverien kavereista jne. En kyllä yhtään kaveria baarista hakenut.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 07.03.2017 15:03
urpiainen kirjoitti: 07.03.2017 14:54 Gat on nyt kyllä ihan hyvin jäljillä. Kirjoittaa vain kokemuksensa tarkasti muistiin, niin siinä on valmiina etnometodologiseen tutkimusperinteeseen (https://www.thoughtco.com/what-is-ethno ... gy-3026553) nojaava sosiologian gradu.
Tästähän on joskus kasarilla tehtykin Tampereen yliopistossa tutkimusta, eli olisi jo hyvä aika uusinnalle. http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=941494
Joo, vaikka mun muistaakseni Lähiöravintola ei ole sinänsä etnometodologinen tutkimus, vaan rakentaa Bourdieun teorialle sosiaalisista kentistä, ja niiden kuvaamisessa metodina on pikemminkin tarkkailu ja haastattelut kuin etnometodologinen disruptiivinen osallistuminen. Mutta sitä suurempi tarve olisi metodologisesti vähän räväkämmälle uusinnalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 07.03.2017 15:04
So Hard kirjoitti: 07.03.2017 15:01 Kuinka moni oikeasti ylipäänsä lähtee yksin baariin ajatuksenaan mennä juttelemaan tuntemattomille? Siis ei sillain seuranhakumielessä?
Mä oon tehnyt tota joskus yksin matkustaessa ulkomailla.
Sama. Esmes Köpiksessä menin väijymään pubiin futista ja lyöttäydyin brittien ym. seuraan ihan vaan koska oli samanhenkistä jengiä ja hauskempaa sillain.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 07.03.2017 15:13 Mä kuitenkin vain kokeilin, että jospas minäkin olisin sensuroimatta omaa itsenäni niinkuin varmaan muutkaan eivät käytä sitä sordinoa. En siis mielestäni edes loukannut, pelkkä toisinajattelu johti uhkauksiin.
So Hard kirjoitti: 07.03.2017 15:01 Kuinka moni oikeasti ylipäänsä lähtee yksin baariin ajatuksenaan mennä juttelemaan tuntemattomille?
miten niitä kaveripiirejä sitten syntyy?
So Hard kirjoitti:Sosiaalisista kontakteistahan ne. Kouluista, työpaikoista, harrastuksista, vaikkapa kemuista tai mökkiviikonlopuista, kaverien kavereista jne. En kyllä yhtään kaveria baarista hakenut.
Tiesinhän minä, ettei se toimi. Vittumaisuuttani vain jatkoin samoista aiheista joita itse puhuivat, en tuonut uusia aiheita pöytään.

Mutta kun tuntemattomille ei voi puhua, miten niitä kaveripiirejä sitten syntyy?
No kyllä mä ajattelisin, että erilaiset Prisman/ABC:n kahvilan pystyparlamentit ja lähiöpubin jauhamisringit ovat varmasti monelle ihan hyviä ympäristöjä saada aikaansa kulumaan ja jopa hankkia uusia tuttavapiirejä.

Pitäisi vaan ymmärtää, että kaikissa sosiaalisissa ryhmissä kommunikaatio on aina hyvin monitasoista ja monitavoitteista. Itse asiasta puhuminen ja mielipiteiden vaihto on vain yksi, ja paradoksaalisesti jopa vähän pinnallinen, osa kommunikaatiota. Kommunikaation syvempiä funktioita ovat erilaiset yhteenkuuluvaisuuden ja luottamuksen rakentamisen ja ylläpitämisen operaatiot, joiden suhteen erityisesti ryhmään mukaan pyrkivän ulkopuolisen tulee olla todella herkkävainuinen. Gatin täytyy ensin voittaa näiden potentiaalisten tuttavuuksiensa hyväksyntä ja luottamus, minkä jälkeen he kyllä hyväksyvät yhdeltä heistä aika suurtakin toisinajattelemista. Eihän nyt mihinkään ryhmään voi mennä ulkopuolisena paasaamaan toisten väärässoloa - jos siis haluaa rakentaa kaveruussuhteita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Urpiainen:

En minä mitään kaveruussuhteita etsinyt. Kokeilin vain saanko olla minä ja ajatella ja puhua niinkuin minä. Niinkuin ne muutkin. Ei kelpaa. Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin. Se pitää vain hyväksyä. vaikka ilmaista pillua olisi toki kiva saada. Mutta "pelimiesmäisyys" vaatisi minulta huijaamista, en osaa. Toisaalta nussivat juntit ovat jo valmiiksi samassa maailmanselityksessä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 07.03.2017 15:53 Urpiainen: Kokeilin vain saanko olla minä ja ajatella ja puhua niinkuin minä. Niinkuin ne muutkin.
Tarkoitin, että tämä itsesäälivä käsitys on luullakseni epätosi.

Tuskin on niin, että muilta sallitaan sellaista, mitä sinulta ei sallita. Todennäköisempää on, että muut ovat osallistuneet sosiaalisen luottamuksen ja yhteenkuuluvuuden pitkäjänteiseen rakentamiseen, ja tätä kautta rakentaneet itselleen tilaa olla räväkästikin poikkeavia ilman, että se koetaan uhkaksi tai hyökkäykseksi. Sinä taas koetat vapaamatkustaa ja vähät välittää vastavuoroisesta sosiaalisen suhteen rakentamisesta, vaan vaadit ihan stadinarskana itsellesi erityisoikeutta putkahtaa ulkopuolelta paasaamaan näkemyksiäsi osallistumatta vuorovaikutukselliseen rakennustyöhön. Sitten vielä itsesäälivästi valitat, että sinulle ei anneta oikeutta olla samalla tavalla oma itsesi kuin muut saavat olla, vaikka tosiasiassa se on päinvastoin juuri sinä, joka vaadit itsellesi erivapauksia ryhmäytymisen ylläpitämisen kollektiivisista velvollisuuksista. Miksi muiden pitäisi olla vastaanottavaisena yleisönä kohkaamisellesi, jos sinä et tee osuuttasi ryhmän ylläpidossa etkä osoita arvostavasi ja kunnioittavasi muita, vaan lähinnä haluat osoittaa heidän erheensä?

Kun joku vaatii itselleen oikeutta olla sensuroimaton oma itsensä vailla sordiinoa, tarkoittaa tämä usein käytännössä sitä, että narsistinen ja egoistinen henkilö haluaa muista ihailevaa yleisöä omalle esitykselleen, mutta ei ole ollenkaan kiinnostunut näistä muista henkilöistä, heidän panoksestaan tai kollektiivisesta vastuusta rakentaa miellyttävää sosiaalisuutta kaikkien nautittavaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olipa U hienosti pistetty.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Kiitti. Mut tää oli aika helppo. Kunhan kuvasin itseäni Kitinässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tikkuinen tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Urpiainen.
Ei minua enää kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat. Ehkä se on käänteistä narsismia. Tiedänhän minä, että parempia ovat kuin minä, mutta heillä on se oma maailmansa.

Totta kai osaan olla lipevä ja kohtelias välttämättömissa taloudellis-byrokraattissa keskusteluissa. Pelkään puhelinsoittoja ja pakollisia tapaamisia ja silti olen hyvä niissä.

Mutta muuten en ihmisiä halua tavata. Ilmainen pillukin olisi liian vaikea asia. Jotku baarijuopot Savossa eivät kuitenkaan ole taloudelllis-byrokraattisessa riippuvuussuhteessa minuun enkä minä heihin. Ei edes potentiaalisesti, koska en enää ole Varkautelainen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin