Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Tiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täytyy soittaa ja pyytää laittamaan mopo ajokuntoon. Josko to voisi hakea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

On noi hauskoja noi tori.fi palvelussa pörräävät "ostajat". "I will pay you with Pay Pal or bank transfer and send my pick up agent to collect...". Just näin. Pitkä kirjoitus tuli postilaatikkooni per heti kun olin lähettänyt oman vastineeni, että tavara on vielä myynnissä. Googlauksen perusteella kyseinen ostaja olisi espanjalainen kotirouva. Aivan varmasti aktiivisesti seuraa toria.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Diddley Bow kirjoitti: 02.05.2017 16:20 On noi hauskoja noi tori.fi palvelussa pörräävät "ostajat". "I will pay you with Pay Pal or bank transfer and send my pick up agent to collect...". Just näin. Pitkä kirjoitus tuli postilaatikkooni per heti kun olin lähettänyt oman vastineeni, että tavara on vielä myynnissä. Googlauksen perusteella kyseinen ostaja olisi espanjalainen kotirouva. Aivan varmasti aktiivisesti seuraa toria.
Minkälaista scammia tuossa oikein edes yritetään?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

aasi kirjoitti: 02.05.2017 16:28Minkälaista scammia tuossa oikein edes yritetään?
Ihan niin alkeellista kuin että maksusuoritetta ei koskaan tapahdu, mutta tavaran noutaja käy. Ihmiset vissiin vieläkin lankee tohon, vaikka tästä on kirjoiteltu interwebin maailmassa.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eivät kai yritä tuollaista. Nykyisin yleinen taitaa olla semmoinen, jossa ostaja 'maksaa' tuotteen plus rahdin, mutta myyjän pitää välittää rahtirahat 'kuriirille'. Kun 'rahti' on välitetty, ostaja peruu maksun rai paljastuu ettei rahaa ole koskaan liikkunutkaan.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.05.2017 18:08 ^ eivät kai yritä tuollaista. Nykyisin yleinen taitaa olla semmoinen, jossa ostaja 'maksaa' tuotteen plus rahdin, mutta myyjän pitää välittää rahtirahat 'kuriirille'. Kun 'rahti' on välitetty, ostaja peruu maksun rai paljastuu ettei rahaa ole koskaan liikkunutkaan.
Koitin sanoa jotain tollasta.Tässä tapauksessa tarjottiin pick up agenttia, eli jos huijaus on kehittynyt? En tiedä yksityiskohtia.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen sain vastaavan viestin, kun torissa möin pyörääni. Saman tyyppinen taustalogiikka kuin nigerialaiskirjeessä, eli riittää kun yksi miljoonasta lankeaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin