Köyhälistömaanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Samasta työstä Suomessa 50 000 vuodessa, Sveitsissä 110 000.

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005211054.html

Onneksi kompensaationa Suomessa maksetaan 50 000:n vuosipalkasta enemmän veroja (prosentuaalisesti) kuin Sveitsissä 110 000:sta.

Kuten jutusta tuli esille, kahden lapsen päivähoitoon menee Sveisissä vuodessa 40 000 enemmän kuin Suomessa, eli lapsiperheille se tietysti on erittäin suuri kuluerä. Mutta jos ei ole lapsia tai päivähoitoa ei enää tarvita, elintasoero Suomeen on huikea. Sairausvakuutusmaksut aavistuksen tasaavat.

Koulutuksen hintaa jutussa ei kyllä käsitelty. Ainakin Yhdysvalloissa college fund vie vanhempien rahoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tytön skoba ei vieläkään ole valmis. Jos asia ei tänään etene, täytyy soittaa itse maahantuojalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt on eskaloitu asiaa maahantuojan jälkimarkkinointiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.05.2017 8:49 Samasta työstä Suomessa 50 000 vuodessa, Sveitsissä 110 000.

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005211054.html

Onneksi kompensaationa Suomessa maksetaan 50 000:n vuosipalkasta enemmän veroja (prosentuaalisesti) kuin Sveitsissä 110 000:sta.

Kuten jutusta tuli esille, kahden lapsen päivähoitoon menee Sveisissä vuodessa 40 000 enemmän kuin Suomessa, eli lapsiperheille se tietysti on erittäin suuri kuluerä. Mutta jos ei ole lapsia tai päivähoitoa ei enää tarvita, elintasoero Suomeen on huikea. Sairausvakuutusmaksut aavistuksen tasaavat.

Koulutuksen hintaa jutussa ei kyllä käsitelty. Ainakin Yhdysvalloissa college fund vie vanhempien rahoja.
Joka ikinen työssäkäyvä suomalainen lääkäri, ekonomi ja dippainssi kuuluu maailman rikkaimpaan 1 %:iin. Mutta tämäkään ei taida häiritä valittamistasi?
Mieti sitäkin miksi ulkomailla työskentelevät suomalaiset matkustavat kotimaahaan hoitoon, synnytyksiin ja hammaslääkäriin.
Onko suomalaisella hyväosaisella noin a b s o l u u t t i s e s ti kovin kurjaa? Sveitsiläinen ekonomi ym. on tietysti myös keppikerjäläinen Bill Gatesiin verrattuna.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En minä henk. koht. valita. Olen tyytyväinen ansiotasooni. Mua vain harmittaa muiden suomalaisten asiantuntijatehtävissä toimivien puolesta.

Suomalaiset ulkomailla työssäkäyvät eivät kyllä mun uskoakseni juuri Suomeen lääkäriin tule, koska heillä on vakuutus, joka kattaa hoidon ulkomailla. Heitä näkee lähinnä silloin, kun ovat työmatkalla tai lomalla Suomessa.

Lisäksi EU-maiden jäsenet saavat saman hoidon ilman vakuutuksia kuin paikallisetkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kyllä mä mieluusti ottaisin 1-4K enemmän palkkaa tästä samasta työstä. Ei se olisi mulle mikään ongelma. Ei vaan taida löytyä työnantajan katteista noin paljoa löysää, vaikka vientiteollisuudessa työskentelenkin ja palkka muodostuu kansainvälisillä markkinoilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 15.05.2017 13:18 Joka ikinen työssäkäyvä suomalainen lääkäri, ekonomi ja dippainssi kuuluu maailman rikkaimpaan 1 %:iin. Mutta tämäkään ei taida häiritä valittamistasi?
Enemmin davella taitaa olla valittamista kuin sinulla, joka elät töitä tekemättä kuin ruhtinas verrattuna johonkin perse ruvella raatavaan kiinalaiseen maajussiin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 15.05.2017 14:17 Kyllä mä mieluusti ottaisin 1-4K enemmän palkkaa tästä samasta työstä. Ei se olisi mulle mikään ongelma.
Nyt täytyy kyllä kompata ninnimäisesti :komp:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hä, mulle jää palkasta elämiskulujen jälkeen 30% eikä se ole paljon, nimitys valkokaulusköyhällistö sopii, ja vielä kun yksin asuu kaikki maksaa kaksin verroin.. Palkka tonnin jäljessä yleisestä saman koulutksen ja iän omaavista, kun vain on ollut neuvotteluasetelmat niin huonot, jokin tilanne aina ollut huono.. Ei voi sanoa että sinkkuja mitenkään koreasti men isi.. :kele:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.05.2017 15:01
Homeboy65 kirjoitti: 15.05.2017 13:18 Joka ikinen työssäkäyvä suomalainen lääkäri, ekonomi ja dippainssi kuuluu maailman rikkaimpaan 1 %:iin. Mutta tämäkään ei taida häiritä valittamistasi?
Enemmin davella taitaa olla valittamista kuin sinulla, joka elät töitä tekemättä kuin ruhtinas verrattuna johonkin perse ruvella raatavaan kiinalaiseen maajussiin?
Minä en valita.
James ei valita omasta puolestaan vaan muiden hyväosaisten. Onhan se toki kurjaa jos ei ole varaa kahteen mersuun vaan ainoastaan yhteen. Voi kohtalon kovuutta.

Niba ja kumpp. Tietysti voitte olla tyytymättömiä elintasoonne jos vertailukulma on aina ylempänä eikä koskaan alempana. Noin tilastollisen todennäköisyyden mukaan molempien vertailukulmien pitäisi tulla aivan yhtä usein mieleen. Vrt. kolikon heitto.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Köyhälistömaanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

T O U K O
Se on siinä!
Vastaa Viestiin