Rikesakkotiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poliisi lähestyi kirjeitse eilen. Toinen rikesakko tänä vuonna ylinopeudesta. Myrkkyä tuo, kun ovat alkaneet motareilla käyttää siirrettäviä kamera-autoja. Tarkalleen ottaen automaattinen nopeusvalvonta on motarilla mitannut mulle kolme kertaa ylinopeutta tänä vuonna, mutta yksi mittaus ilmeisesti teknisesti epäonnistunut (veikkaan, että salama heijastunut märästä tuulilasista ja kuvasta ei olisi voinut varmuudella tunnistaa kuskia) ja siitä ei koskaan mitään kirjettä tullut.

Nyt on pakko keventää vauhtia, koska kolmas rikesakko vuoden aikana veisi kilpailulisenssin hyllylle.

Kalibroin eilen nopeusmittaria. Se näyttää 1-2 km/h liikaa moottoritienopeudessa. Eli jatkossa ajan mittarin mukaan 10 km/h liikaa, siitä mittarivirhe pois on 9km/h ylinopeus ja siitä tekninen vähennys 3km/h ja poliisin mittaamaksi nopeudeksi tulee 6km/h kun sakkoraja on 7km/h.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkäpä joskus saan elämäni ensimmäisen rikesakon. Tai sitten en.

Toivottavasti Posti saa tänään toimitettua uuden pyykkikoneen, alkaa kalsarit loppumaan. Tekisi tosin mieli testata niitä mainostettuja bambu-pöksyjä, mutta eihän niitä saa kuitenkaan ihmisten koossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voiko ne bambu-pöksyt syödä käytön jälkeen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei, ne on pekonipöksyt. Sinapit omasta takaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Skoba siirretään nyt maahantuojalle ichmeteltäväksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Paljonkos rikesakkoa saa, kun äitini takia olen ollut Varkaudessa ja mun kesärenkaat on Orimattilassa?
Lisäksi jut päätettiin että ollaanpa kesäkuun alkuun asti Savossa. Häiritsee itseänikin se nastojen rapina.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 70 euroa".

Onhan auto katsastettu?

https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karaja ... sakko.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2017 15:36 "Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 70 euroa".

Onhan auto katsastettu?

https://oikeus.fi/tuomioistuimet/karaja ... sakko.html
Joo, on se muuten laillinen. Minäkin ajaessani eli joka kolmas päivä selvinpäin. Ja onhan mulla hyvä selitys ne äitini lääkärikuljetukset. Nyt taisivat vähäksi aikaa loppua, mutta tuntuu hölmöltä ajella sitäkään matkaa edestakaisin vain renkaiden takia. Äitini tietenkin olisi mukana, kun ei voi olla yksinään. Kovin halpaa on, jos vain 70. Bensakin maksaisi enemmän.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se on vaan että sakon lisäksi voidaan lätkäistä käyttökielto ja siinähän sitten taksilla kotiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 16.05.2017 17:24 Se on vaan että sakon lisäksi voidaan lätkäistä käyttökielto ja siinähän sitten taksilla kotiin.
Käytännössä en usko, että talvirankaista käyttökieltoa laitettaisiin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2017 17:28
So Hard kirjoitti: 16.05.2017 17:24 Se on vaan että sakon lisäksi voidaan lätkäistä käyttökielto ja siinähän sitten taksilla kotiin.
Käytännössä en usko, että talvirankaista käyttökieltoa laitettaisiin..
Mä veikkaan että juhannuksen tienoilla voi poliisilta huumori loppua selvittelyyn.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Davelle, että johan ne käy oveliksi, jos moottoriteiläkin on nopeusvalvontaa. Tähän asti vain peltipoliisit muilla teillä, ja nekin minua stressaavat riittävästi, vaikka en ole kiinni jäänytkään.

Moottoritiellä kyllä kerran poljin vanhan Pikkumustan mittarin yli 190. vaikka ei se varmaan oikeasti ollut kuin 180 plus. Hidastin ajoissa, ja sitten Lusin suoran eli lentokoneiden varalaskupaikan päässä oli valtava ratsia. Minua eivät pysäyttäneet, mutta taytyy myöntää että vähän pelotti. Vitun siat!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2017 17:28
So Hard kirjoitti: 16.05.2017 17:24 Se on vaan että sakon lisäksi voidaan lätkäistä käyttökielto ja siinähän sitten taksilla kotiin.
Käytännössä en usko, että talvirankaista käyttökieltoa laitettaisiin..
Joo, ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Se meni odotusten mukaan. Kivannäköistä peliä Kanadalta. Torstaina vielä suunnilleen samoilla numeroilla USA:lta nekkuun.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Rikesakkotiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 16.05.2017 18:22 On ne kelepo vehkeitä noi vakkarit ja limiitterit. Ei tarvi kyttiä ressailla ja pystyy keskittymään liikenteen seuraamiseenkin sujuvasti ja ennakoiden.

Limiitteristä tykkään nykyään enemmän, on vähän tatsia enempi autoon.
Olen luullut, että limittereitä on vain rekoissa ja mahdollisesti busseissa. Olin kyllä olikos 90-luvun alussa bussilla menossa Helsinkiin, ja eikös bussikuski saanut ylinopeussakot kyttääviltä sioil... polliiseilta.

Limitteri kuulostaa vähän holhoavalta. Mulla on vakionopeudensäädin, mutta senkin kanssa ongelma, koska nopeusrajoitukset vaihtelevat yllättäen. Varsinkin Varkaus-Orimatila-Varkaus-reitti oli pitkään yhtä tietyömaata. Nyt valmis mutta silti huonomuistisena mun pitää sillä melko tutullakin tiellä koko ajan skarpata ja nykiä sitä "vakkariakin" eestaas. Ja vielä arvioida paljonko ilkeää laittaa yli, mun ei ole kovin tarkkakaan.

Voihan vaikionopeudensäätimellä ajaa kuin normaalisti, mun palautuu nopeasti asemiin jollei hidasta tai kiihdytä pitkään. Muuten saa lepuuttaa kaviota, mikä on etu.

Kerran vain on mulle välähtänyt. Mutta ohitin silloin toista autoa ja ehkä ne ei saaneet selvää kumpi se oli.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin