Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Skoba ei ole valmis vieläkään. Soitan tänään Spede Pasaselle, ja jos valmistumisesta ei tietoa, otetaan ydinaseoptio käyttöön, eli waimo soittaa jälkimarkkinointipäällikölle.

asia 2) pitää ilmeisesti jälleen ottaa yhteyttä pankkiin, kun marginaalit näyttävät putoavan kovaa vauhtia. Vasta 2/17 neuvottelin marginaaleja alaspäin 0.75:een, mutta nyt se on jo aivan liikaa

http://www.hs.fi/koti/art-2000005217564.html

Ei millään jaksaisi ryhtyä väsäämään viestiä, mutta jos 15 minuutin työllä (aikabudjetti 5 minuuttia viesti, 2.5 minuuttia pankin edustajan soitto ja 7.5 minuttia uuden sopimuksen tarkistaminen ja kuittaus omilla ja vaimon pankkitunnuksilla) säästää muutaman satkun vuodessa, kait se on pakko.

Homman kauneushan on siinä, että kun kerran saa puristettua marginaalia alaspäin, pankki ei enää pysty sitä myöhemmin nostamaan. Eli kumulatiivisesti tulee tonnien säästö.

Edit: sopimuksen tarkistamiseen saattaa kulua muutama minuutti enemmän, koska tarkistan sen moneen kertaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ilmeisesti Kitinä kirjoittelu ei vie aikaa vain ainoastaan lisää sitä? Kirjoitelkaa lisää kitinään vaikka Markus Poussa kuolikin läskiin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä skobagate on kyllä first world problem par excellence. Minkähänlaista uhkailua ja kiristystä maahantuojaa kohtaan voisi harjoittaa? Joku kuluttajanvalituslautakunta antaisi päätöksen joskus puolen vuoden päästä..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Elämä on, oma mutta rämä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.05.2017 11:47 Tämä skobagate on kyllä first world problem par excellence. Minkähänlaista uhkailua ja kiristystä maahantuojaa kohtaan voisi harjoittaa? Joku kuluttajanvalituslautakunta antaisi päätöksen joskus puolen vuoden päästä..
Mä kysyisin sieltä maahantuojalta, että mikä heidän mielestään on kohtuullinen aika olla ilman korvaavaa tuotetta kun vatuloivat korjauksen kanssa. Väliaikainen pyörä alle tai kokonaan uusi tilalle. Nyt on kuitenkin ainoa käyttökausi juuri parhaimmillaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu, tätä on yritetty. Nyt vaimo soitti ja minä meilasin ja jälkimarkkinointipäällikkö lupasi mennä pajalle katsomaan missä mennään.

Tosiaan kun skoballa ehkä ajetaan 2-3 vuotta kesäisin, niin pari viikkoa korjauksessa on aika suuri prosentuaalinen osuus käyttöajasta. Hu tulee 2 viikko korjauksessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Neljä kertaa tänään raahautunut kahvimasiinalle, kerran saanut kahvia. Vielä viimeinen yritys.

Kannu puolillaa, mutta sammunut automaagisesti joskus menneisyydessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en pääse yli termistä "skoba".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi työpajan keittiössä pörisee Kaffe Queen, auloissa neljä Pelican riougea ja satunnaisesti catering firmalta saa ja sitten alakerran ruokalasta kahvit lounaan päälle.. ei kahvi lopu eikä kahvi
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 14:45 Mä en pääse yli termistä "skoba".

Kannattaisi hankkia auto eikä kukonpierua?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisikin hankkia uudet takaskobet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mikä kumma on skobà? Jotain nuorisokieltä?

Jameksen jutuista tuli mieleen, että vaikka en ole oikeasti rikas, useampi ihminen ja pienyrityskin on juridis-taloudellisti riippuvainen mun kännipäisistä ratkaisuistani. Toki he ovat niitä parempia ihmisiä ja minua varakkaampia ja lentelevät alvariinsa ulkomaille. Kuitenkin he ovat jossain määrin ja pari täysin riippuvaisia mun päätöksistä. Pelottava asia. Tasapaino että itse voisin edes olla Karhuissa ja maksalaatikossa ja sitten toisaalta he ja heidän elantonsa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Katsoin uudistuneen Vikingloton voittotodennäköisyydet ja lopetin pelaamisen (ollut kestona vetämässä).
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Bluntly kirjoitti: 22.05.2017 15:05 Pitäisikin hankkia uudet takaskobet.
Juuri eilen kävi kaveri ostamassa ylimääräisen vahvarin multa ja yritin tuputtaa sille mun ylimääräisiä 5+0 skobeja. Ei ollut opiskelijalla massia ostaa koko settiä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 14:45 Mä en pääse yli termistä "skoba".
Lapsilta opittu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hassu juttu tuon lainamarginaaliasian kanssa. Tunnen itseni jotenkin huonoksi ihmiseksi, kun olen taas kinuamassa marginaalin alentamista. Ei instituutioita kohtaan pitäisi olla jotain sosiaalisen kanssakäymisen tunteita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saitko? Luin juuri, että marginaalit olisivat painuneet jopa 0,5% alle, joten ajattelin itsekin vaatia oman 0,71:seni alemmas.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2017 8:40
urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 14:45 Mä en pääse yli termistä "skoba".
Lapsilta opittu.
Please, kirjoittakaa se oikein!
SKODA

Toivoo

TOUKOKESÄ
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Stadinarska kirjoitti: 23.05.2017 10:42
James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2017 8:40
urpiainen kirjoitti: 22.05.2017 14:45 Mä en pääse yli termistä "skoba".
Lapsilta opittu.
Please, kirjoittakaa se oikein!
SKODA

Toivoo

TOUKOKESÄ

Mitä napanöyhtä?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.05.2017 10:31 ^ Saitko? Luin juuri, että marginaalit olisivat painuneet jopa 0,5% alle, joten ajattelin itsekin vaatia oman 0,71:seni alemmas.
Projekti on aloittamista vaille valmis. Yritän tänään laittaa viestiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2017 10:49
sivustahuutaja kirjoitti: 23.05.2017 10:31 ^ Saitko? Luin juuri, että marginaalit olisivat painuneet jopa 0,5% alle, joten ajattelin itsekin vaatia oman 0,71:seni alemmas.
Projekti on aloittamista vaille valmis. Yritän tänään laittaa viestiä.
Olen ymmärryksessä, että tuo ei ole kovin helppoa ollenkaan. Raportoikaa tänne keinoistanne ja lopputuloksesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.05.2017 13:37
James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2017 10:49
sivustahuutaja kirjoitti: 23.05.2017 10:31 ^ Saitko? Luin juuri, että marginaalit olisivat painuneet jopa 0,5% alle, joten ajattelin itsekin vaatia oman 0,71:seni alemmas.
Projekti on aloittamista vaille valmis. Yritän tänään laittaa viestiä.
Olen ymmärryksessä, että tuo ei ole kovin helppoa ollenkaan. Raportoikaa tänne keinoistanne ja lopputuloksesta.
Mikä sun nykyinen marginaali on?

Mulla on nyt 0.75
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.05.2017 13:37
James Potkukelkka kirjoitti: 23.05.2017 10:49
sivustahuutaja kirjoitti: 23.05.2017 10:31 ^ Saitko? Luin juuri, että marginaalit olisivat painuneet jopa 0,5% alle, joten ajattelin itsekin vaatia oman 0,71:seni alemmas.
Projekti on aloittamista vaille valmis. Yritän tänään laittaa viestiä.
Olen ymmärryksessä, että tuo ei ole kovin helppoa ollenkaan. Raportoikaa tänne keinoistanne ja lopputuloksesta.
Marginaalien neuvottelun ei pitäisi olla vaikeaa, jos pystyy uskottavasti vaihtamaan pankkia marginaalin perässä. Jos pankin vaihto ei ole uskottavaa tai ei asiakkaana täytä speksejä uutisoituijen tasoisiin marginaaleihin, niin sitten tiputusta ei välttämättä tule.

http://www.hs.fi/talous/art-2000005074417.html

PAUNAN mukaan myös käsitys jopa puolen prosentin marginaaleista pitää sekin kutinsa.

”Niitä annetaan jo aika yleisesti Helsingissä aivan parhaille asiakkaille. Se tarkoittaa, että asiakkaalle on erittäin hyvä maksukyky ja hänen työllistymismahdollisuutensa ovat hyvät. Ammatin pitää olla sellainen, että hän hyvin todennäköisesti löytäisi uuden työn joka tilanteessa

Hyvä maksukyky tarkoittaa sitä, että lainanottaja selvittää Finanssivalvojan vaatiman stressitestin helposti. Testissä katsotaan, riittääkö asiakkaan maksukyky, jos korot nousevat kuuteen prosenttiin ja lainan takaisinmaksuaika on enintään 25 vuotta.”
Vastaa Viestiin