Perunajauho perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Sleeping, folks?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hesarin pitäisi maksaa mulle palkkiota vakituisen avustajan roolista. Taas meilasin, että taulukossa virhe. Nyt yritetty oikaista.

"Oikaistu 29.9. kello 10:31: Grafiikassa moottorin esilämmityksen kuukausi- ja vuosikustannukset olivat väärin päin. Lisäksi vuosikustannukset oli lähteessä laskettu väärin."

https://www.hs.fi/koti/art-2000005387639.html

Ei taulukko vieläkään ole ihan oikein kyllä :roll:

Yläasteen matikka on Noonalle ja Mintulle liian vaikeaa...

Laitoin taas meiliä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Terveiset Bangkokista!

Kesällä tuli oltua suomessa pari kuukautta, oli oikein mukavaa ja osasi nauttia asioista joita ei aiemmin arvostanut. Hiljainen hämeentie ja täysin ruuhkattomat tiet joka paikassa tuntui hyvältä <3 Tuli soiteltua keikkkaa, pidettyä kahdet omat häät (yhden all nighter reivit kavereille & sukuloideille päivä-ilta puutarhajuhlat) ja nähtyä ystäviä joita oli kovin ikävä

Pari viikkoa sitten tultiin takaisin Taikamaahan, missä ollaan nyt sitten pari kuukautta ennen eteenpäin muuttamista. Jännää hommasta tekee ettei tiedetä minne sitä muuttaisi: Duunit jatkuu internetissä, niin voidaan mennä minne oikeastan huvittaa.

Jos vaimoni haluaa hakea töitä niin se voi olla suomessa, mutta mahdollinen Ecuadorin villi kortti pilkistää pakasta. No sitä kerkeää miettiä sitten suomessa tarkemmin, hoidetaan ensin tämä show nyt ensin pakettiin.

Pitää vielä Laos ja Cambodia käydä katsomassa, Malediivejä mietin myös koska halpoja lentoja (30e suunta).
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos palkka on sama taikamaassa ja Suomessa, taitaa olla järkevintä pysyä taikamaassa? Tietenkään raha ei ole ainoa mittari elämässä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

McJanne kirjoitti: 29.09.2017 11:54 Kamppaamislajivalkku III-taso toinen lähiviikonloppu Varalassa edessä. Toivottavasti on bensaa tankissa kun vaimo kotiutuu ja toivottavasti kotiutuu pian.
Flowparkkiin samalla?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 11:33 ^Jos palkka on sama taikamaassa ja Suomessa, taitaa olla järkevintä pysyä taikamaassa? Tietenkään raha ei ole ainoa mittari elämässä.
Raha ei todellakaan ole mittari itselleni elämässä noin yleensäkään. Kunhan sitä on tarpeeksi ettei tarvi murehtia ja voi tehdä mitä yleisesti haluaa.
Suomessa palkallani elää kyllä ihan hyvin ilman mitään ongelmia, täällä voi sitten vähä revitelläkin. Syödä missä haluaa, mitä haluaa, mennä saarille tai mitä nyt tulee mieleen tehdä.

Ecuadorissa on ehkä jopa halvempaa olla ja asua kuin Bangkokissa. BKK on nykyään yllättävän kallis paikka.

Ihan rehellisesti puhuen: Ei mua haittaa täältä muuttaa vaikka sinne Ecuadoriin. Etelä-amerikkalainen kulttuuri on paljon lähempänä sitä mistä itse pitää.

Mulla on suuria vaikeuksia hyväksyä ja sietää kasvojen menetys kulttuurin tuomia paskoja puolia, jotka näkyy vahvasti arjessa. Ahdistaa myös valtiovallan toiminta, kansaa alistetaan pitämällä ihmiset tyhminä ja aivopesemällä suurin osa uskomaan että tämä malli on paras mitä on. Käy sääliksi ihmisiä joille ei anneta mitään oikeita mahdollisuuksia saavuttaa potentiaalia tai viedä yhteiskuntaa eteenpäin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mitäs järjestely, jossa asuisi kesät Suomessa (touko-elokuu) ja muun ajan muualla? Vai onko liian vaivalloista?

Edit: noinhan sä itse asiassa teitkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 12:21 Mitäs järjestely, jossa asuisi kesät Suomessa (touko-elokuu) ja muun ajan muualla? Vai onko liian vaivalloista?

Edit: noinhan sä itse asiassa teitkin.
Jeps, nyt oltiin heinä - syyskuu suomessa. Ei ole liian vaivalloista käydä kääntymässä. Vaimo tosin pohti töihin palaamista niin sen takia suomikin voisi olla luvassa, ellei sitten repaise jotain aivan muuta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miten asuminen menee, jos olet Suomessa 2-3kk vuodesta? Rahallahan tietysti saa kaikkea..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 12:21 Mitäs järjestely, jossa asuisi kesät Suomessa (touko-elokuu) ja muun ajan muualla? Vai onko liian vaivalloista?
Tuolla järjestelyllä pääsee veronmaksajaksi Suomeen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 29.09.2017 13:02
James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 12:21 Mitäs järjestely, jossa asuisi kesät Suomessa (touko-elokuu) ja muun ajan muualla? Vai onko liian vaivalloista?
Tuolla järjestelyllä pääsee veronmaksajaksi Suomeen.
Mikä on aikaraja verokarhun iskemiselle?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

72 päivää juoksevan 12kk aikana.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 12:48 Miten asuminen menee, jos olet Suomessa 2-3kk vuodesta? Rahallahan tietysti saa kaikkea..
Ollaan taktikoitu hommat niin että meidän vuokra-asunto odottelee siellä palaamista kotiin. Yks kaveri asuu meidän huoneessa ja on edelleen sama kämppis siellä lisäksi jonka kanssa muutettiinkin asuntoon.

Tuo Ecuadorin homma ois ehkä just sopiva liike siksi aikaa kun toi väliaikainen vuokralainen hankkii itselleen uudet mestat. Asuttiin siis olkkarissa kun oltiin käymässä suomessa. Siellä asunnossa on siis kaikki meidän tavarat yms, me maksetaan pientä vuokraa ettei tarvinnut alkaa hoitaa niille paikkaa.

Helsingin asuntomme vuokra on suhteellisen edullinen 360e per naama ,siis silloin kun siellä itse asutaan:)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti: 29.09.2017 14:08
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.09.2017 12:00
McJanne kirjoitti: 29.09.2017 11:54 Kamppaamislajivalkku III-taso toinen lähiviikonloppu Varalassa edessä. Toivottavasti on bensaa tankissa kun vaimo kotiutuu ja toivottavasti kotiutuu pian.
Flowparkkiin samalla?
Vaimo on niin äkänen, että jää lapsen ja mahapallon ja koirien kanssa kotiin. Kuuraketti vois kyllä olla kova. En annan gång då!
Ei se pallomahoineen olis sinne päässytkään, ja muksu on liian pieni. Mutta mee ite, on hieno!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Otin netti hesarin viikonloppupainatuksella, viikonlopun lehdet ainakin olleet aiemmin pakumpia, mutta pelkkää pe numeroa ei myyty..miinulle.. ainakaan..

Luovuin 3kk ylimääräisistä tv kanavista, saa nähdä tuleeko minusta parempi ihminen? En ehtinyt katsoa aiemminkaan kuin 2% tarjonnasta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 29.09.2017 15:55 Otin netti hesarin viikonloppupainatuksella..
Painettu nettihesari?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ prittasin just internetin. Pitänee ostaa lisää paperia.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Laita Hämis Mikä soi nyt -ketjuun jotain mielenkiintoista.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Luotan nettiversioon. Olen niin nykyaikainen.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.09.2017 16:06
Niba kirjoitti: 29.09.2017 15:55 Otin netti hesarin viikonloppupainatuksella..
Painettu nettihesari?

ei ku VKL painos sen lisäksi, tarvii biojätepussin sisuksia lissää..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Tulinpa näin viikon lopuksi ja työviikon lopuksi katsomaan mitä perjantaiketjussa on. Monta postausta. Ja kylläpä oli nyt kiinnostava ketju! Ihan hyvää selväsanaista kerrontaa. Erityisesti Hämärän jutut. Ne eivät alkuunkaan olleet "hämärämiehen" juttuja vaan hyvää kirjallista esitystä. Olin joskus saanut aika väärän kuvan sinusta, mutta se oli väärä!

Hienoa, luen ne vielä. Joskus täällä on kovin epämääräistä kirjoittelua ja konkretia jää kokonaankin, mutta ei nyt. Katson itseänikin peiliin koska laitan liikaa hypoteesia ja ajatuksia ja huumoria, joka ehkä ei avaudu.

Syysarska kiittää siis.

Loistavaa viikonloppua. Toivottaa vanha kunnon
Stadinarska. Vielä runsas vuorokausi olen

SYYSARSKA
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei niitä valjaita ole niin pienille, muuten olisi varmasti omakin kääpiö siellä riekkumassa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Perunajauho perjantai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Bhven kirjoitti: 29.09.2017 16:25 Laita Hämis Mikä soi nyt -ketjuun jotain mielenkiintoista.
Jotain mielenkiintoista.. No laitetaan! :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin