Talvirengastiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pitäisi varata aika hiihtoliiton hyväksymien renkaiden laittoon. Yleensä olen aina varannut ajan vasta, kun sääennuste ennustaa lumisateita, mutta silloinhan ajat ovat jo menneet pitkälle. Nyt ajattelin ottaa renkaat alle reilusti ajoissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tämän kuun viimeiselle päivälle otin. Näyttää niin lämpimältä ennuste iltapäiväksi silloin ettei ehkä jänskätä ajaa. Eli täysi lumimyrsky päällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yleensä olen aina ajatellut, että on virhe laittaa renkaat alle jos keli ei vaadi. Mutta tuleehan sitä toisaalta keväälläkin ajettettua sitten monta viikkoa talvirenkailla, vaikka sää ei enää vaadikaan. Eli turha pihdata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti: 24.10.2017 16:48 Renkaat vaihtui kahden päivän aikana kolmessa lokaatiossa, rikki meni tunkki, pultit ja ristikkoavain. Ja hermot.

Kotona eilen yksi pyörä, muissa yksi pultti per pyörä niin jumissa, että kanta pyöristyi.

Tänään sitten momamo.fi - rokotukset (kuoletläskitutkimus) ja siitä Konalan Vianorille, tyylikkäästi jonon ohi kun kaveri on juitsarina. Pultit saatiin höllättyä, joten eikun vaihtamaan siinä pihassa. Kaksi vaihdettu ja toista laskiessa tunkki paskaksi ja talon tunkit kaikki rekan alla. Kiva.

Siitä ajelin sitten Kahvimaan Autolle miten siellä valohoidossa oleva Paschkatti jaksaa (huonosti, pakosarja irti, molemmat etulaakerit sökö, vaihdelaatikossa yks vaihde riq ja startti pillun päreinä.
Sain kuitenkin hallitunkin lainaan, joten eikun tunkki alle ja löysäämään pultteja.

Ristikkiavain rikki. Saatana, ajatus kaljanjuonnista kutkuttaa.

Passkatista sitten nappasin toisen ristikkoavaimen ja homma loppuun minuuteissa...

Paskatin avain unohtu taskuun eikä tiskille, eli ajatti vielä lapsen hoidosta hakemisen, koirien juoksutuksen ja kaupoilla ja tankilla käymisen lisäksi töitten jälkeen lenkin sitä kautta.

Niin ja tämä siis ennen töitä, 11 pääsin jo mestoille aiotun ysin sijaan.

Aika perusrenkaanvaihto?
Tätä en pystynyt lukemaan iloisella mielellä,oivoi.

LOKAARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

En vaihda ennen 15.11 meni miten meni, hätähousut vaihtaa..
Sääennusteisiin ei voi luottaa ja aina pääsee metrolla ja bussilla tai junalla tai millä van..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

14.11 vasta sai ajan
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pitäisi laittaa tänään toiseenkin autoon kitkat alle. Täytyy tsempata tässä päivällä, että ehtii kauniin sään aikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voi olla aamuliikenne huomenna aikamoista liukastelua

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/espoo?forecast=short
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meikkis varasi pe klo 7:30 varikon. Vaimon kanssa sovittiin, et se menee hu aamulla pitkällä, kun ei välttis riitä, et itse suoriutuu moitteetta. Tulee kyl tiukka aamu, kun pitäis jotenkin hoitaa muksut eskariin ja kouluun ja nuorin painos mukaan pajalle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 25.10.2017 9:57 Pitäisi laittaa tänään toiseenkin autoon kitkat alle. Täytyy tsempata tässä päivällä, että ehtii kauniin sään aikaan.
Tehty. Korjasin saman tien talosta yhden repsottaneen syöksytorven joka on odottanut, että isäntä viitsii hakea tikkaat varastosta ja kiinnittää sen uudelleen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tää elo on jotenkin mennyt semmoiseksi, että äijäpisteitä on raavittava kasaan mistä vain suinkin irtoaa, niin vähissä ne ovat viime aikoina olleet. Tässä hengessä olen viime vuodet vaihtanut renkaat itse, mutta jotenin nyt ei asia ole inspiroinut. Taidan mennä nämä kylmät vielä kesärenkailla ja palata asiaan marraskuun puolivälin kieppeillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Saat tuosta kolme äijäpistettä, siis edgellä elämisestä. Ei humanistinössö uskaltaisi noin kauan odottaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuuluisi oikeastaan typerimmät uutiset -ketjuun, mutta asiayhteyden takia tähän.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005422532.html

Mun ymmärtääkseni näillä jonottajilla on talvirenkaat mukana kyydissä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.10.2017 12:59 Voi olla aamuliikenne huomenna aikamoista liukastelua

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/espoo?forecast=short
Nääh. Mullla on jatkuva neliveto ja kitkarenkaat. Kuitenkin nastarenkaat ovat paremmat, joten varasinpa ajan mestaan jossa omani ovat varastossa. Iltapäiväaikoja ei ollut, joten huomenna torstaina kammottavan aikaisin 10:30. Eiköhän lumesta läpi pääse ja sitäpaitsi nyt on satsin viimeinen karhutölkki menossa. Aamulla on siis lievä krapula mutta ei promilleja. Sitten K-kaupasta lisää Karhua ja röökiä, joka sekin on melkein lopussa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Talvirenkaiden sijaan ostin eilen talvikengät. Hinta 6 e 30 centtiä. Itäkeskuksen Kierrätyskeskus. Kenkinä enää lenkkarit ja nekin hajoamassa. Ei niinkään rahanpuutetta mutta numeron 46 "popoja" ei ole aivan helppo löytää...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Mun renkaat on kausisäilössä ja ne saa sieltä ulos aikasintaan 72h kuluttua. Noh, Carstationilla eka vapaa aika on vasta tiistaina, joten samapa tuo. Ilmotin töihin jo, että tuun toimistolle sitten kun kesäkumeilla uskaltaa ajaa. Saattaa tulla etäpäivä huomenna :D
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Helppoa on täällä syrjäseuduilla! Ti aamuna oli maa jäässä, joten ilmaisin miehelle huoleni siitä, että perjantaina pitäisi aikaisin aamulla autoilla. Parin tunnin päästä tuli viesti, että homma kunnossa. Mies oli kauppareissulla tuupannut auton parkkihallin autopesulan pojille, ja tullessa oli valmis. Hinta vaihtelee 20-30€ riippuen miten kärkkäästi haluaa kuittia/ korttimaksua.

Tänä aamuna oli kiva katsoa lapsen lumi-ihmettelyä. Osoitteli ensin pitkään hiljaa ja sitten tuli hyvin hartaalla äänellä lausuttu "Waaaaaaaaaaau".
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.10.2017 15:25 ^ Saat tuosta kolme äijäpistettä, siis edgellä elämisestä. Ei humanistinössö uskaltaisi noin kauan odottaa.
:(
No niinhän siinä sitten kävi kuten saattoi arvatakin: illalla petti hermo ja vaihdoin kuitenkin ne talvirenkaat. Sinne meni nekin pisteet.
:(
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Liikenne veti aamulla itse asiassa paremmin kuin yleensä (olin kyllä lähtenyt liikkeelle n 10 min normaalia aiemmin) ja hiihtelin töihin ongelmitta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Liikennettä oli vähän, tiet sulat mutta vetiset. Olisi varmaan ollut turvallisempaa niillä kesärenkailla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lunta oli tippunut kymmenen senttiä ja kun mateennahkoilla luisteli, oli meno aika jännää. Tosin kävin vain päikyssä ja lähi rismassa. Yksi auto tiensivussa luisuneena, vain.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: 26.10.2017 8:20
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.10.2017 15:25 ^ Saat tuosta kolme äijäpistettä, siis edgellä elämisestä. Ei humanistinössö uskaltaisi noin kauan odottaa.
:(
No niinhän siinä sitten kävi kuten saattoi arvatakin: illalla petti hermo ja vaihdoin kuitenkin ne talvirenkaat. Sinne meni nekin pisteet.
:(
Haha! Henkinen yliote: kesägummit edelleen alla!

Huomenna tosin mahdollisesti luonnonvoimien päihittämänä bussillametrolla duuniin, metrollabussilla tennikseen ja kävellenbussilla kotiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti: 26.10.2017 20:03
urpiainen kirjoitti: 26.10.2017 8:20
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.10.2017 15:25 ^ Saat tuosta kolme äijäpistettä, siis edgellä elämisestä. Ei humanistinössö uskaltaisi noin kauan odottaa.
:(
No niinhän siinä sitten kävi kuten saattoi arvatakin: illalla petti hermo ja vaihdoin kuitenkin ne talvirenkaat. Sinne meni nekin pisteet.
:(
Haha! Henkinen yliote: kesägummit edelleen alla!
Huomenna tosin mahdollisesti luonnonvoimien päihittämänä bussillametrolla duuniin, metrollabussilla tennikseen ja kävellenbussilla kotiin.
:D
No kyllä sitä illalla uhottiin voimansa tunnossa henkisestä yliotteesta, muuta tänään lyö arki naamaan kuin kiloinen lahna. Siellä sitä vaan tuskaillaan proletariaatin osana Itä-Helsingin karjankuljetusvaunuissa, kun Espoossa humanistinössötkin ajelevat ylhäisessä yksinäisyydessä henkilöautoillaan (no, patongilla) postikorttimaisemissa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Dallasin aamulla bussipysäkille, jossa mittailin, että tiehän on melkein sulana. Takaisin autolle ja kesägummeilla duuniin.

Henkinen yliote.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talvirengastiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:doh:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin