iPhone X -perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep. Nyt Dave pääsee tekemään emoji-leffan ja lähettämään asiakkaille päristelynaamoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.11.2017 13:52 Jos panssarilasia meinaat, sen tehtävänä on ottaa iskuenergia ja levittää se itseensä, tarvittaessa hajoamalla, jolloin puhelimen lasiin tuleva energia vähenee. Ei se itse puhelimen rakennetta jäykistä.

Plus tietysti muodostaa vaihdettava pinta naarmuille.
On selvää, että panssarilasi toimii kuvaamallasi tavalla silloin, kun isku tulee näytön pintaan. Mutta fundeerasin juuri, auttaisiko se jotenkin myös muusta suunnasta tulevaa iskua vastaan (esim. reuna edellä pudotessa). Toki näytön pintaan kiinnitettävä panssarilasi pakostakin jossain määrin jäykistää puhelimen rakennetta (erityisesti lasia, jossa se on kiinni), ei siitä ole mitään epäilystä imho. Kokonaan toinen kysymys tietysti on, onko sillä mitään käytännön merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei hyvin kevyesti liimatulla joustavalla lasilevyllä joka on mllimetrin kymmenysosia paksu voi olla alumiinirungon lujuuteen mitään sellaista vaikutusta, joka edes kompensoisi lisäpainon tuoman iskuenergian kasvun. Sitä varten myydään suojakuoria
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.11.2017 16:07 Ei hyvin kevyesti liimatulla joustavalla lasilevyllä joka on mllimetrin kymmenysosia paksu voi olla alumiinirungon lujuuteen mitään sellaista vaikutusta, joka edes kompensoisi lisäpainon tuoman iskuenergian kasvun. Sitä varten myydään suojakuoria
Vagabondon pitää laatia lujuuslaskelma!

Ota huomioon, että ko. panssarilasi liimautuu suoraan puhelimen näyttöön, joka puolestaan tod. näk. on suhteellisen löysästi kiinni rungossa. Eli voi olla, että näyttölasi "kelluu" rungossa ja lasiin suoraan liimautuva toinen lasikerros jäykistää sitä niin paljon, että sillä on jotain merkitystä. Tai sitten ei...

Lisäpainolla ei varmastikaan ole merkitystä, koska itse panssarilasi on omaan painoonsa nähden hyvin jäykkä.

Eniweis ostin nyt mustan puhelimen suojaksi silikonisen mustan kondomin, joka peittää puhelimen reunat ja takaosan. Siedettävän näköinen. Sitten vielä liimaan sen panssarilasin näyttöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nykyään näyttö ja sen takana oleva elektroniikka ovat yleensä yhtenäinen komponentti. Eli se lasi ei ole löysästi kiinni. Päinvastoin, sitä ei yleensä saa enää erikseen irti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.11.2017 16:17 Vagabondon pitää laatia lujuuslaskelma!
Mieluummin ei. Mä oon parhaani mukaan vältellyt elektroniikkaa sekä opinnoissa että työelämässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.11.2017 16:30 Nykyään näyttö ja sen takana oleva elektroniikka ovat yleensä yhtenäinen komponentti. Eli se lasi ei ole löysästi kiinni. Päinvastoin, sitä ei yleensä saa enää erikseen irti.
Ihan keskustelemisen ja vänkäämisen ilosta haluan sanoa, että voi olla, että ko. paketti kuitenkin kelluu rungon sisässä. Mutta selvyyden vuoksi todettakoon, että en väitä, että panssarilasi oleellisesti näyttöä jäykistäisi. Lähinnä fundeeraan, onko sillä jotain vaikutusta..

En siis usko siihen siihen niin paljoa, että olisin uskaltanut jättää uuden puhelimeni ilman silikonisuojusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kukin tyylillään. Tuon hintaisen kanssa en lähtisi leikkimään ilman Otterboxia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.11.2017 16:43
Ihan keskustelemisen ja vänkäämisen ilosta haluan sanoa, että voi olla, että ko. paketti kuitenkin kelluu rungon sisässä. Mutta selvyyden vuoksi todettakoon, että en väitä, että panssarilasi oleellisesti näyttöä jäykistäisi. Lähinnä fundeeraan, onko sillä jotain vaikutusta..
Ei oo vaikutusta. Älyluurien lasi muutenkin on sellaista ikään kuin sitkeää, eli ei ota itseensä taivuttelusta. Toisaalta luurit taad eivät juuri koskaan hajoa taivuttelun takia. Lähes aina luurin vauriot ovat joko tippumisesta hajonnut lasi tai kastuminen.

Itselläni on 7:ssa ohut silikonikortsu, mutta näytössä ei mitään. Silikonin suurin etu tulee siitä, että muuten järjettömän liukkaasta luurista saa jonkin otteen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.11.2017 20:29 tippumisesta hajonnut lasi tai kastuminen.
En puhunut laitteen taipumisesta missään farkkujen takataskussa, vaan laitteen läpi menevästä värähtelystä sen pudotessa.

En tunne lasin hajoamisen fysiikkaa, mutta jos laite putoaa kulma edellä ja lasi siitä rikkoutuu, niin lasinhan ehkä hajottaa laitteen läpi menevä värähtely eli aaltoliike eli taipuminen.Tällöin laitteen värähtely sen äkisti hidastuessa rikkoo lasin.

Toinen mahdollisuus tietysti on, että itse puhelimen värähtely ei riko lasia, vaan itse lasin nopea hidastuminen aiheuttaa itse lasiin liikkeen, joka rikkoo sen.

Jälkimmäisessä tapauksessa panssarilasi ei varmastikaan auta, koska myös panssarilasi on mukana samassa liikkeessä. koska sekin hidastuu yhtä nopeasti. Ensimmäisessä tapauksessa (rungon läpi menevä aaltoliike äkillisen impulssin takia) panssari saattaa auttaa. Ehkä.

Eo. on tällaista fundeerausta. Käytännön tasolla mulla on nyt se silikonkortsu ja panssarilasi molemmat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

En hanki ei ole fyffee, enkä mitään monopolin pelaamiseen sopivaa, onneksi työkänny pelaa..

Pitän kuumottavii päivityksii Someen vaikka ei oo ees varaa, joku tuli kateelliseksi hienosta ruuasta, vaikka taiteilija tuttu lyttäsi annoksen..
Ateneumit ja kkaikki käyny taiteilija..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Niba kirjoitti: 08.11.2017 15:51 En hanki ei ole fyffee, enkä mitään monopolin pelaamiseen sopivaa, onneksi työkänny pelaa..

Pitän kuumottavii päivityksii Someen vaikka ei oo ees varaa, joku tuli kateelliseksi hienosta ruuasta, vaikka taiteilija tuttu lyttäsi annoksen..
Ateneumit ja kkaikki käyny taiteilija..
No eihän nuo kännykät nyt niin eri hintoja omaa, ettei nyt voisi parempaa kännyä ostaa (anteeksi kielellinen kömpelyys).
Hyvä känny on nykyajan perusväline ja antaa se paljon iloa käyttää parasta mitä saa. Varsinkin jos ei saa, mutta vaikka saakin. Missään ei ole ylärajaa, näet. Voi saada paljon!

Marraspoika lopettaa. Eikä oo varma ostaako uutta. Pitää olla ostamisen VIRE.

MUKAVAINEN MARRASTURSKAINEN ARSKALAINEN
Vastaa Viestiin