iPhone X -perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

iPhone X tulee tänään myyntiin. Elisan keskustan myymälään tulee 100 kpl:n erä. Pitää iltapäivällä singahtaa katsomaan, olisiko vielä jäljellä. Ennakkotilauksena menisi yli kuukauden päähän. Veikkaan kyllä, että menneet ennen kuin pääseen sinne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ wut? Mistä lähtien Lumia-mies on juosdut ompun perässä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Davehan on ollut fanboy jo pitkään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, tulin kaapista jo kauan sitten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21319
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ pidin sinua X-tasoa miedompana fanina.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No jos rahaa on heittää hukkaan niin mikäs siinä, veroilla kustannetään köyhien hyvinvointia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 03.11.2017 9:18 No jos rahaa on heittää hukkaan niin mikäs siinä, veroilla kustannetään köyhien hyvinvointia.
Juu, kyllähän valtio saa tuosta 24% alv:n versus se, että maksaisin 20% yhtiöveroa. Eli firma häviää 4% (ja valtio voittaa) ja mä saan uuden leikkikalun.

Ymmärtääkseni tuon voi poistaa kokonaan samana vuonna (käyttöikä alle 3 vuotta), eli suoraan vähentää tämän vuoden verotettavaa tulosta.

Jos oikein tarkkoja ollaan, tietysti firma menettää aavistuksen 4%:a enemmän, koska verot menevät ennakkoveroina ja vasta vuoden 2017 verotuksen valmistuessa 2018 tämä huomioidaan.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.11.2017 9:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

SA myös!
Pitää ehtiä sinne, jos vaikka kouraisisin Ompun! Sitten Dave tulee myöhästyneenä ja... eiköhän päästä yhteisymmärrykseen siitä, että firma häviääkin 4,2%, hihii!

Mut kyllä itsellenikin tahdon. Vanha puhelin on jo...no vanha!
Katsotaan nyt missä vireessä oon kun tuun kauppaan, saattaa olla että olen nuuka muikkunen!

MARRASARSKA VALLATON
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.11.2017 9:35
Bluntly kirjoitti: 03.11.2017 9:18 No jos rahaa on heittää hukkaan niin mikäs siinä, veroilla kustannetään köyhien hyvinvointia.
Juu, kyllähän valtio saa tuosta 24% alv:n versus se, että maksaisin 20% yhtiöveroa. Eli firma häviää 4% (ja valtio voittaa) ja mä saan uuden leikkikalun.

Ymmärtääkseni tuon voi poistaa kokonaan samana vuonna (käyttöikä alle 3 vuotta), eli suoraan vähentää tämän vuoden verotettavaa tulosta.

Jos oikein tarkkoja ollaan, tietysti firma menettää aavistuksen 4%:a enemmän, koska verot menevät ennakkoveroina ja vasta vuoden 2017 verotuksen valmistuessa 2018 tämä huomioidaan.
Ooops :oops: :dumb: :facepalm:

Ei sitä tietenkään voi noin laskea. Koska enhän mä maksa pelkkää alv:a, vaan koko puhelimen hinnan. Valtion kannalta laskelma oikein, mun firman kannalta ei. Toki, _jos_ on sitä mieltä, että iPhonen oikea arvo mulle on sen veroton hinta, laskelma on oikein.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jännä fiilis. Kalenterissa menneisyydessä palavereja palaverien perään. Tulevaisuudessa seuraava tapahtuma 1.12, firman pikkujoulut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 03.11.2017 12:50 Jännä fiilis. Kalenterissa menneisyydessä palavereja palaverien perään. Tulevaisuudessa seuraava tapahtuma 1.12, firman pikkujoulut.
Nyt on aika aloittaa viimeistelyharjoitukset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No eihän niitä puhelimia enää klo 14 ollut :(
Olivat menneet suoraan jonottajille heti aamulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2017 12:15No eihän niitä puhelimia enää klo 14 ollut :(
iPhone X historian särkyvin iPhone
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei oo vielä mennyt rikki!

Eilen sain. Vaati kyllä yritteliäisyyttä. Olin joka päivä tsekannut varastosaldot Verkkokaupassa, Powerissa, Gigantissa, Elisalla, DNA:lla ja Telialla. Eilen klo 17 maissa yllättäen huomasin, että Gigantti Megastore Vantaalla yksi puhelin! Hyppäsin välittömästi autoon ja lähdin Vantaalle. Kävelin ripeästi Giganttiin, jonotin 20 min ja sydän pamppaillen myyjän luo. "Ei ole". Kaikki menneet jo eilen. Lähdin pää painuksissa pois. Autossa tsekkasin varastosaldot uudelleen ja sitkeästi näytti, että yksi puhelin pitäisi olla. Uusi 20 min jonotus, eri myyjä nyt. Edelleen sama vastaus. Näytin kännystä, että nettisivu näyttää, että on. Myyjä epäilevästi haki jotenkin eri tavalla ja kyllä tosiaan yksi puhelin näyttäisi olevan, vaikka ei kuitenkaan ole. Suostui kuitenkin lähtemään varastoon katsomaan ja lo and behold, on siellä yksi puhelin! Ehkä joku satasen ennakkovarauksen tehnyt ei ollut hakenut.

:dream:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ekat vaikutelmat:

Naamalukitus toimii mulla hyvin. Tunnistaa joka kerta nopeasti, lasit päässä tai ilman. Paremmin kuin vanha sormenjälkitunnistus (jota ei siis enää ole), jossa välillä pitää yrittää us. kertaan (ja sormi märkänä ei toimi). Hesarin toimittaja valitti, että naamalukitus ei tunnistanut, jos katsoi bussissa alaviistoon (itse en luonnollisestikaan bussissa matkusta), otin tämän huomioon siten, että korostetusti opetin naamani myös napaan tuijottaessa. Kotinamiskuukkelin poistuminen ei haittaa, uudet eleet oppii nopeasti ja tuntuvat luontevilta.

Ainoa miinus, että näyttö on mun makuuni True tone -asetuksella liian lämmin/keltasävyinen ja ilman sitä liian kylmä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.11.2017 8:32 ^Ei oo vielä mennyt rikki!
Nyt putosi pöydältä lattialle. Vielä ehjä!

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pirun kallis turhake (jonka hinnasta 1/3 ilmaa) eikä tietenkään suojakoteloa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vetelen ihan paljaalla vielä. Eilen yritin laittaa eri merkin suojakalvon kuin mitä yleensä olen käyttänyt, mutta otin pois, kun ei näyttänyt hyvältä (osittain omaa kämmäystä). Koteloa en käytä, pilaa ulkonäön.

Täytyy tänään ostaa Belkinin kalvo. Sillä 7 kestänyt vuoden ajan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja kalvo auttaa mihinkä?

No jos joku tussailee näyttöön niin voi vaihtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Miksi sä olet Bluntly niin kiinnostunut siitä, mihin Dave rahansa laittaa? Jos Dave saa luurista iloa niin sehän on ihan hyvä juttu. Kotivakuutuksen kiinteällä omavastuulla on oikeastaan sen parempi mitä kalliimpi ja helpommin rikkoutuva puhelin on. Saapa enemmän vastinetta vakuutukselleen jos jotain sattuu. Kaikki nykyluurit menee paskaksi kunnon iskusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 07.11.2017 13:26Kaikki nykyluurit menee paskaksi kunnon iskusta.
Kumma kun mulla ei ole mennyt yhtään vaikka osaan olla melkoinen rähmätassu tuon härpäkkeen suhteen. Ai niin, mulla on kuoret.

Ei siinä ostamisessa mitään pahaa ole. Onhan se huijarin unelma myydä sinistä voita tyhmille, tai ylihintaista paskaa. Alvillahan tämä maa pyörii.
Vakuutuskorvaukset kuitenkin nostaa mun vakuutusmaksuja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen tosiaan miettinyt sitä, miten paljon kalvo auttaa. Oma teoriani on, että se auttaa myös muuten kuin suorassa iskussa jäykistämällä puhelinta. Mulla on menossa seiskassa toinen kalvo, ekan vaihdoin kun kalvo murtui ja toisessakin kalvossa jo vähän murtumaa, mutta puhelin siis edelleen täysin ehjä. Voi olla, että ilman kalvoa ei olisi. Ehkä.

Ps. "kalvo" tarkoittaa kiinni tarttuvaa lasimaista rakennetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos panssarilasia meinaat, sen tehtävänä on ottaa iskuenergia ja levittää se itseensä, tarvittaessa hajoamalla, jolloin puhelimen lasiin tuleva energia vähenee. Ei se itse puhelimen rakennetta jäykistä.

Plus tietysti muodostaa vaihdettava pinta naarmuille.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 07.11.2017 13:32
So Hard kirjoitti: 07.11.2017 13:26Kaikki nykyluurit menee paskaksi kunnon iskusta.
Kumma kun mulla ei ole mennyt yhtään vaikka osaan olla melkoinen rähmätassu tuon härpäkkeen suhteen. Ai niin, mulla on kuoret.

Ei siinä ostamisessa mitään pahaa ole. Onhan se huijarin unelma myydä sinistä voita tyhmille, tai ylihintaista paskaa. Alvillahan tämä maa pyörii.
Vakuutuskorvaukset kuitenkin nostaa mun vakuutusmaksuja.
Vaikea sanoa teknisesti edistyksellisintä puhelinta markkinoilla ylihintaiseksi paskaksi. Hinta on oikein niin kauan kun ostajat ostavat. Kestävyys on vain yksi ominaisuus, ja nykypäivän laitteiden vaihtovälillä ei edes erityisen merkittävä. Itse en arvioi X:n tuovan itselleni riittävästi iloa tai hyötyä hintaansa nähden, mutta Daven tuloilla ja salkullahan tuo vähemmän kuin kuukauden nettirahaspekulaatio.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: iPhone X -perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jostakin syystä minäkin olen nyt innostunut sonni hankkimaan Xphonen!

MARRASARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin