Eläinlääkäriperjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanhemman chihun kanssa tänään vatsan ja sydämen uä. Oltiin jo pari päivää sitten tutkimuksissa ja nyt jatketaan. Pelkona on, että syövästä kysymys. Maksa on suurentunut. Vanha rouva on 10v.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Joo-o, paikallisella Jameksella pitää käydä uusimassa nippu reseptejä tänään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On hassua, että aiemmin pidin lemmikkien ylenpalttista lääketieteellistä tutkimista ja hoitoa järjettömänä, mutta ajatus muuttuu, kun oma lemmikki. Mutta tietysti koira pitää lopettaa, jos se kärsii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Toinenkin eno sitten kuoli. Ei pudonnut veneestä. :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 10:07 On hassua, että aiemmin pidin lemmikkien ylenpalttista lääketieteellistä tutkimista ja hoitoa järjettömänä, mutta ajatus muuttuu, kun oma lemmikki. Mutta tietysti koira pitää lopettaa, jos se kärsii.
Iäkkään koiran kohdalla saattohoito on usein armollisempi kuin isot operaatiot. Toki nuo minirodut taitaa olla aika pitkäikäisiä, joten sikäli ei ehkä vielä niin raihnainen ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

juu, ei varmaankaan mitään isoa leikkaushoitoa. Jos syöpä on, niin kyllähän se on menoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 10:07 On hassua, että aiemmin pidin lemmikkien ylenpalttista lääketieteellistä tutkimista ja hoitoa järjettömänä, mutta ajatus muuttuu, kun oma lemmikki. Mutta tietysti koira pitää lopettaa, jos se kärsii.
Lemmikki on kuitenkin perheenjäsen ja siihen muodostuu tunneside. Minulla on ollut kaksi isoa koiraa, joista toisella oli syöpä ja toisella krooninen maksatulehdus. Valitsin molemmille ikuisen unen pitkien, kivulaiden ja todennäköisesti hyödyttömien hoitojen sijaan. Monesti on vain ihmisen itsekkyyttä jatkaa eläimen elämää, vaikka tiedossa olisi kärsimystä/kipua, koska ei itse halua käsitellä menettämisen tuskaa. Toivottavasti saatte hyviä uutisia ja se ei ole syöpää tai muuta vakavaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Päädyin tekemään pro bono casea. Voi sen perjantai-illan toki näinkin viettää :napu:
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 9:23 Vanhemman chihun kanssa tänään vatsan ja sydämen uä. Oltiin jo pari päivää sitten tutkimuksissa ja nyt jatketaan. Pelkona on, että syövästä kysymys. Maksa on suurentunut. Vanha rouva on 10v.
Sikäli hyviä uutisia, että ei mitään ilmeistä maligniteettia löytynyt. Ilmeisesti maksatulehdus. Koira tällä hetkellä vaikuttaa voivan aivan hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 12.01.2018 18:50 Päädyin tekemään pro bono casea. Voi sen perjantai-illan toki näinkin viettää :napu:
Siviilipalvelusaikaani naistenklinikan ruumishuoneella ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan. Voisitko mitenkään tutkia, olisiko valituksella läpimenon mahdollisuuksia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2018 10:43
Fiona kirjoitti: 12.01.2018 18:50 Päädyin tekemään pro bono casea. Voi sen perjantai-illan toki näinkin viettää :napu:
Siviilipalvelusaikaani naistenklinikan ruumishuoneella ei suostuttu pyynnöistäni huolimatta enää kolmatta kertaa jatkamaan. Voisitko mitenkään tutkia, olisiko valituksella läpimenon mahdollisuuksia?
:D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Käytin myös oman 10v "wanhan herran" eläinlääkärillä. Tutkittiin sydän, silmät ja polvet. Kaikki priimaa :h: Viimeksi näyttelyssä tuomari naureskeli, että onpas pentumainen veteraani ja eipä tuota kaveria kyllä ikä paina :) Onhan noista vanhuksista silti aina vähän huoli, ikinä ei tiedä milloin on viimeinen päivä yhdessä.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2018 9:15
James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 9:23 Vanhemman chihun kanssa tänään vatsan ja sydämen uä. Oltiin jo pari päivää sitten tutkimuksissa ja nyt jatketaan. Pelkona on, että syövästä kysymys. Maksa on suurentunut. Vanha rouva on 10v.
Sikäli hyviä uutisia, että ei mitään ilmeistä maligniteettia löytynyt. Ilmeisesti maksatulehdus. Koira tällä hetkellä vaikuttaa voivan aivan hyvin.
No ei se vointi kyllä hyvä ole. Poika tulee pe lomalle armeijasta, ei ennen sitä tehdä mitään, ellei vointi aivan romahda.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Epäilemämme dg eli lisämunuaisen kuorikerroksen liikatoiminta, eli Cushingin tauti varmistui. Onneksi siihen on lääkitys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mukava kuulla, vaikka olenkin yhä hämmentynyt siitä, että sanallistit itsesi koiran omaiseksi. Toisaalta, arvostamani Uschanov juuri viikonlopun Hesarissa argumentoi voimakkaasti, että minun pitäisi päästä yli hämmennyksestäni - osin juuri siitä syystä, että Uschanovkin pääsi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin. Uschanovin kirjoitus toi kyllä mieleen sen, miten olin vihainen, kun veljeni kuoleman jälkeen eräs henkilö mainitsi minulle olevansa surullinen kissansa kuolemasta. Eli vaikka tunteet ovat samoja, kannattaa olla hyvin varovainen. Itse en lähtisi kenellekään läheisensä menettäneelle puhumaan oman lemmikkini kuolemasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kissan kuolemaan kanmattaa tuetysti vastata harmittelemalla ikkunaan lentänyttä pikkulintua.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Eläinlääkäriperjantai

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Virkistysalueet tulisi kuorruttaa pitkospuilla ettei tarvitse astua muurahaisen päälle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin