Presidentti-tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentti-tiistai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Silloin kun 30 hengen koululuokassa äänestetään reissataanko luokkaretkelle Tampereelle vai Turkuun yhdellä äänellä voi kyllä olla merkitystä.
Noin niin kuin vertailun vuoksi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Presidentti-tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo jootkut pelkää että Thorvaldsin valinta johtaa sotaan Venäjän kanssa..
Viimeksi muokannut Niba, 16.01.2018 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentti-tiistai

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 16.01.2018 14:20
exsu kirjoitti: 16.01.2018 13:54 Mä olin ajatellut äänestää Haavistoa, mutta hänen esiintymisensä vaalitentissä Tampereella oli niin myötähäpeää herättävä, että en pysty. Mun 15- vuotiaan kummipojan ymmärrys globaalista ilmastonmuutoksesta on parempi
Onko tästä kirjoitettu vaikka jossain lehdissä enemmän? Kiinnostaisi lukea, kun Haavistohan on muuten koettanut nostaa globaalia ilmastonmuutosta melkein valiteemaksi, ja onhan hän toiminut jopa asiantuntijakirjoittajana Sitran aihetta koskevissa raporteissa. Yleisesti ottaen olin ajatellut, että tämä olisi Haaviston vahvuusalueita.
Tämä siis liittyi kysymykseen siitä, missä tilanteessa pitäisi puheen koko kansalle. Hän pitäisi siinä tilanteessa, jos suomalaiset voisivat omilla valinnoillaan vaikuttaa ratkaisevasti globaaliin ilmastonmuutokseen. Ja puhe olisi siis rohkaiseva ja kannustava näihin toimiin. Lienee tehokkain ekoteko olisi kansallinen joukkoitsemurha, mutta sekään tuskin olisi globaalissa kuvassa kovin ratkaiseva.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Presidentti-tiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Linkola oli oikeassa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentti-tiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 16.01.2018 19:54
urpiainen kirjoitti: 16.01.2018 14:20
exsu kirjoitti: 16.01.2018 13:54 Mä olin ajatellut äänestää Haavistoa, mutta hänen esiintymisensä vaalitentissä Tampereella oli niin myötähäpeää herättävä, että en pysty. Mun 15- vuotiaan kummipojan ymmärrys globaalista ilmastonmuutoksesta on parempi
Onko tästä kirjoitettu vaikka jossain lehdissä enemmän? Kiinnostaisi lukea, kun Haavistohan on muuten koettanut nostaa globaalia ilmastonmuutosta melkein valiteemaksi, ja onhan hän toiminut jopa asiantuntijakirjoittajana Sitran aihetta koskevissa raporteissa. Yleisesti ottaen olin ajatellut, että tämä olisi Haaviston vahvuusalueita.
Tämä siis liittyi kysymykseen siitä, missä tilanteessa pitäisi puheen koko kansalle. Hän pitäisi siinä tilanteessa, jos suomalaiset voisivat omilla valinnoillaan vaikuttaa ratkaisevasti globaaliin ilmastonmuutokseen. Ja puhe olisi siis rohkaiseva ja kannustava näihin toimiin. Lienee tehokkain ekoteko olisi kansallinen joukkoitsemurha, mutta sekään tuskin olisi globaalissa kuvassa kovin ratkaiseva.
Ok. Kuulostaa tosiaan vähän oudolta. Eikä Haavisto ehkä muutenkaan ole nyt ihan täysiä tyylipisteitä vetänyt, esim. tässä ajatuksessaan, että ei olisi presidenttinä vahvistanut lakia aktiivimallista (olipa aktiivimallista mitä mieltä tahansa, se ei ehkä ole sen tason asia, jonka takia presidentin tulee keikuttaa normaalia parlamentarismia).

Mutta kyllä mulle tuli eilistä YLE:n tenttiä toisella korvalla kuunnellessani sellainen tunne, että ei mulle ole näissä vaaleissa kuitenkaan tarjolla Haavistoa parempaa kandidaattia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin