Oletko maistanut hyönteisiä?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Oletko maistanut hyönteisiä?

En
1
17%
Enkä tule maistamaankaan!
0
Ei ääniä
Tulen maistamaan
0
Ei ääniä
Olen sellaisenaan
3
50%
Suolapähkinöiden kera
1
17%
Olen leivän seassa
0
Ei ääniä
Olen makkaran seassa
1
17%
 
Ääniä yhteensä: 6

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kuvassa olutpalana, suolapähkinöiden kanssa ja makkaran seassa!

KuvaKuva
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En. Simpukoista kyllä pidän.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole maistanut hyönteisiä eikä kyllä suoraan sanottuna erityisesti tee mieli maistaakaan.

Ihmettelen vähän Homien assosiaatiota hyönteisistä simpukoihin. Simpukat ovat aika vakiintunut osa eurooppalaista keittiötä, hyönteiset eivät. Itselläni on itse asiassa ollut jotenkin erityisen simpukkahakuinen kausi tässä menossa. Olen joulun jälkeen ostanut eläviä sinisimpukoita varmaan enemmän kuin koko aikaisemmassa historiassani yhteensä.

Vaikka toisaalta, ehkä sikäli Homien rinnastus toimii, että simpukoiden normaalius ja hyönteisten erikoisuus on ehkä vähän yllättävää: muistaakseni raamatussa todetaan kaikkien äyriäisten ja simpukoiden olevan iljetys, mutta sellaisten hyönteisten kelpaavan ravinnoksi, jotka eivät liiku vatsa maassa ryömien, vaan jalkojensa varassa. Eli ainakin heinäsirkat olisivat hyvinkin perinteisesti kulttuuripiirissämme enemmän ok kuin simpukat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kyllähän hyönteisten rinnastus äyriäisiin tavallaan toimii hienosti. Huonosti se taas toimii, koska koppikset on jotain raivovihreiden maailmanpwlastuspaskaa, eikä kukaan puhu siitä miltä ne MAISTUU? Jos joku ei tykkää simpukoista, niin ei niitä simpukoita perustella ko henkilölle ’näissä on kuule proteiinia’.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 13.02.2018 9:07 En ole maistanut hyönteisiä eikä kyllä suoraan sanottuna erityisesti tee mieli maistaakaan.
Mä luulin, etten olisi sirkkoja maistanut ainakaan ennen kuin niistä aletaan tekemään uskottavia gourmee annoksia, koska en, ainakaan vielä, näe mitään tarvetta syödä näitä vaihtoehtoisia proteiinilähteitä. No, sosiaaliset tilanteet pystyy pilaamaan hyvät suunnitelmat. Maistelin sirkkoja sellaisenaan ilman lisukkeita.

Ulkonäöltään sirkat eivät ole mitenkään houkuttelevan näköisiä, mutta tämä varmaan johtuu vain siitä, ettei niiden ulkonäkö yhdisty mihinkään olemassa olevaan makunautintoon. Ällöttävämpiäkin otuksia tulee syötyä hyvällä ruokahalulla. Suutuntuma on ohut, kuiva ja hento. Hyvin mitäänsanomattomia pureskeltavaksi. Maku hyvin mieto, lähinnä vehnämäinen, joten leipään murskattuna niitä ei varmasti edes maista.

Ruoka-aineena itsessään siis mielestäni melko turha. Proteiinin lähteenä niiden käytön ymmärrän, jos jostain syystä perinteisemmän lihajalosteet ei kelpaa, eli soveltuu sellaiseen ideologiseen hörhöilyyn. Maistaminen ei muuttanut suhtautumistani sirkkojen syömiseen eli en edelleenkään näe mitään syytä miksi lisäisin niitä ruokavaliooni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Alan syödä sirkkoja, matoja ja levää sitten jos pihviä ja viljaa ei ole tarjolla. Toistaiseksi ei näköpiirissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Olisin ostanut sirkkapatukan, mutta olivat loppuneet. Ehkä seuraavalla kerralla sitten.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole keksinyt, jos en kyllä miettinytkään, syytä moisia syödä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Olen syönyt sirkkoja thaimaalaisen ystäväni valmistamana: pannulle sellaisenaan paistumaan ja hieman maustetaan (hyvin miedosti). Mukavan rapeita eikä ne nyt niin pahalta näytä kuin esim. joku lihakoukussa roikkuva elukka. Jos pitäisi valita mutusteleeko esim. sipsejä vai sirkkoja, niin sirkkoja vetelisin. Tosin en sipseistä muutenkaan piittaa enkä toisaalta tavitse sirkkoja ruokavaliooni toisin kuin jossakin Aasian maissa tarvitaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko maistanut hyönteisiä?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 13.02.2018 10:34
urpiainen kirjoitti: 13.02.2018 9:07 En ole maistanut hyönteisiä eikä kyllä suoraan sanottuna erityisesti tee mieli maistaakaan.
Mä luulin, etten olisi sirkkoja maistanut ainakaan ennen kuin niistä aletaan tekemään uskottavia gourmee annoksia, koska en, ainakaan vielä, näe mitään tarvetta syödä näitä vaihtoehtoisia proteiinilähteitä. No, sosiaaliset tilanteet pystyy pilaamaan hyvät suunnitelmat. Maistelin sirkkoja sellaisenaan ilman lisukkeita.

Ulkonäöltään sirkat eivät ole mitenkään houkuttelevan näköisiä, mutta tämä varmaan johtuu vain siitä, ettei niiden ulkonäkö yhdisty mihinkään olemassa olevaan makunautintoon. Ällöttävämpiäkin otuksia tulee syötyä hyvällä ruokahalulla. Suutuntuma on ohut, kuiva ja hento. Hyvin mitäänsanomattomia pureskeltavaksi. Maku hyvin mieto, lähinnä vehnämäinen, joten leipään murskattuna niitä ei varmasti edes maista.

Ruoka-aineena itsessään siis mielestäni melko turha. Proteiinin lähteenä niiden käytön ymmärrän, jos jostain syystä perinteisemmän lihajalosteet ei kelpaa, eli soveltuu sellaiseen ideologiseen hörhöilyyn. Maistaminen ei muuttanut suhtautumistani sirkkojen syömiseen eli en edelleenkään näe mitään syytä miksi lisäisin niitä ruokavaliooni.
No ni, lounasravintolan jälkiruokavaihtoehdoista yksi sisälsi heinäsirkkoja. Sosiaalinen tilanne ja ryhmäpaine koitui kohtaloksi, aivan kuten Vaga-B:lläkin.

Kokemus oli myös aika sama. Tosin kyllä mä ehkä kuitenkin pitäisin niitä ulkonäöllisesti vähän vastenmielisempänä kuin muita ruokia. Outoa, kun jälkiruoastani jää irtojalkoja lautaselle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin