Nunnukanunnukasunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mate testailussa. Eka setti oli aika tiukkaa laimealla annostuksellakin, mutta toinen jo ihan juotavaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Peltipoliisi välähti, vaikka nopeus oli mittarin mukaan 5 yli rajoituksen. Mittari näyttää 1-2km/h liikaa. Googlettelin ja ilmeisesti vahingonlaukaukset eivät ole tavattomia. Toki saattaa olle (ja ehkä todennäköisempääkin), että välähtää aina 3km/h todellisen nopeudenylityksenkin johdosta. Sakkoahan tuosta ei pitäisi tulla missään tapauksessa, mutta ei myöskään huomautusta, koska sen raja on 3km/h ylitys, mutta ensin tehdään tekninen vähennys 3km/h.

Eli ehkä kamera ottaa kuvan myös 3km/h ylityksistä, mutta ne eivät käsittääkseni johda edes huomautuksiin, koska teknisen vähennyksen jälkeen nopeus on täsmälleen nopeusrajoituksen mukainen. Turhaa stressiä kuitenkin.

Kiinnitin jo kameraa lähestyessäni huomiota siihen, että välähti myös kahden edellä ajavan kohdalla, eli ilmeisen herkäksi oli säädetty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Veikkaan virheellistä kalibrointia. Eli säädetty vahingossa esmes 20 liian vähän. Ainakaan ennen ei poliisi edes lähettänyt "anteeksipyyntöä" vahinkovälähdyksestä. Sattui mulle joku 8 vuotta sitten.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.03.2018 15:02 Peltipoliisi välähti, vaikka nopeus oli mittarin mukaan 5 yli rajoituksen.
Vaimo, tai siis minä auton haltijana, sai juuri kirjallisen huomautuksen 5 kmh ylityksestä.

Muistelisin, että kamerat ottavat kuvan myös alle sakkorajan, Tai ainakin kerran on itselläni välähtänyt ja mitään lappua ei herunut.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Näyttää siltä, että liikennekameroita parempi optio olisi laitta välähteleviä tolppia sinne tänne. Pelkkä salamavalo vaan yhdistettynä nopeusmittaukseen. Kaahaajat menisivät hermoraunioksi ja alkaisivat olla ihmisiksi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ keskinopeuskamerat ovat se ratkaisu. Jos ajansäästön mahdollisuus poistuu kokonaan, niin kaikki ryhtyvät ajamaan kuin kehä I:sellä, mutta infraa ei tarvita niin paljon.

Samassa yhteydessä voisi sitten nostaa nopeusrajoituksia monilla pätkillä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 05.03.2018 0:13 Näyttää siltä, että liikennekameroita parempi optio olisi laitta välähteleviä tolppia sinne tänne. Pelkkä salamavalo vaan yhdistettynä nopeusmittaukseen. Kaahaajat menisivät hermoraunioksi ja alkaisivat olla ihmisiksi.
Vaadin Valtionkonttorilta korvausta henkisestä kärsimyksestä ja tulonmenetyksestä (googlailin töihin päästyä nopetusvalvonnasta ja kollega ehti ottaa potilaan jonosta ennen mua)!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.03.2018 7:01 ^ keskinopeuskamerat ovat se ratkaisu. Jos ajansäästön mahdollisuus poistuu kokonaan, niin kaikki ryhtyvät ajamaan kuin kehä I:sellä, mutta infraa ei tarvita niin paljon.
Voi sitten huvin vuoksi ajaa välillä 100% yli nopeusrajoituksen ja välillä 50% alle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

So Hard kirjoitti: 05.03.2018 0:13 Näyttää siltä, että liikennekameroita parempi optio olisi laitta välähteleviä tolppia sinne tänne. Pelkkä salamavalo vaan yhdistettynä nopeusmittaukseen. Kaahaajat menisivät hermoraunioksi ja alkaisivat olla ihmisiksi.
Great minds think alike.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nunnukanunnukasunnuntai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.03.2018 8:47
Voi sitten huvin vuoksi ajaa välillä 100% yli nopeusrajoituksen ja välillä 50% alle!
Passaa teslamiehelle kun lataaminen ei pidennä lainkaan matka-aikaa? Elon Musk on keksinyt myös aikakoneen!
Vastaa Viestiin