Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 09.05.2018 9:43
James Potkukelkka kirjoitti: 09.05.2018 9:36 ^Oletko kokeillut jo ilmapumpulla puhdistamisen?
Joo, olen ja toimii hyvin sellaiseen likaan mikä sillä on lähteäkseen. Kennon pinnalla voi olla myös sellaista likaa mikä ei sillä lähde, kuten mulla on.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mikä vitun kenno? Vanhaan hyvään aikaan käytettiin kinofilmiä. Minä 200 ASA Kodakkia. Nopeahko oikeilla asetuksilla mutta ei vielä liian jyrkkä kontrasteissa kuten 400 saati 1000 ASA.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin lisäämässä tilaukseen ennen kuin ehtivät pakettia kasaamaan. Paree olla hyvä tai oot mulle 13,90€ pystyssä :kele:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 09.05.2018 9:50 Mikä vitun kenno? Vanhaan hyvään aikaan käytettiin kinofilmiä. Minä 200 ASA Kodakkia. Nopeahko oikeilla asetuksilla mutta ei vielä liian jyrkkä kontrasteissa kuten 400 saati 1000 ASA.
Kodak meni konkkaan 2012.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vittu mää oon vanha.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 09.05.2018 9:50 Mikä vitun kenno? Vanhaan hyvään aikaan käytettiin kinofilmiä. Minä 200 ASA Kodakkia. Nopeahko oikeilla asetuksilla mutta ei vielä liian jyrkkä kontrasteissa kuten 400 saati 1000 ASA.
Se on kato tätä nykyaikaa. Filmiä käyttää enää hard core harrastajat, kun haluavat fiilistellä sitä oikeaa valokuvausta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 09.05.2018 9:57Paree olla hyvä tai oot mulle 13,90€ pystyssä :kele:
Voit noutaa tyhjinä kaljatölkkeinä. Kestää tosin kerätä moinen kasa melko pitkään kun juuri tyhjensin kassin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 09.05.2018 9:59 Vittu mää oon vanha.
Et sä paljoa mua vanhempi ole. Olet vain jämähtänyt 80-luvulle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.05.2018 10:02
Gat kirjoitti: 09.05.2018 9:59 Vittu mää oon vanha.
Et sä paljoa mua vanhempi ole. Olet vain jämähtänyt 80-luvulle.
Olen samaa mieltä Elcon kanssa, että kahdeksankymmentäluku oli ihmiskunnan sivistyksen huipentuma. Tosin eri syistä hän. Vaikka alunperin pidin kasaria pilaantuneena verrattuna sivistyksen kehtoon eli seitkytlukuun. Sen jälkeen kaikki on vain huonontunut, ennen oli paremmin. Ei se ole vanhenemista, nuorempi väki on oikeasti perseestä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 09.05.2018 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 09.05.2018 10:02
Gat kirjoitti: 09.05.2018 9:59 Vittu mää oon vanha.
Et sä paljoa mua vanhempi ole. Olet vain jämähtänyt 80-luvulle.
Olen samaa mieltä Elcon kanssa, että kahdeksankymmentäluku oli ihmiskunnan sivistyksen huipentuma. Tosin eri syistä hän. Vaikka alunperin pidin kasaria pilaantuneena verrattuna sivistyksen kehtoon eli seitkytlukuun. Sen jälkeen kaikki on vain huonontunut, ennen oli paremmin. Ei se ole vanhenemista, nuorempi väki on oikeasti perseestä.
Nuorien haukkuminen on paras merkki seniiliydestä.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sivuttiin aihettta eilen irkissä (lienen seniili kun käytän vielä sellaista.) Työharjoittelija halusi taas tuntia aikaisemmin kotiin, kun ei ollut pitänyt kahvitaukoa.

<x> Nykynuoret on paskempia kuin me, mutta toisaalta mekin ollaan paskempia kuin aiempi sukupolvi
<x>Tätä kehitystä on jatkunut vuosituhansien ajan. Vaikea edes kuvitella, kuinka hienoa porukka on aikanaan ollut.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kadonnut kaverini Visa , ei Kitinäläinen, sanoi kerran ihan kiihkottomasti vanhempiensa sukupolvesta: "Eihän ne kuitenkaan mitään tájuu." Visa silloin lähes kolmekymppisenä tai jo yli.. Mikä oli ihan oikein, mutta nykynuoriso se vasta tyhmää onkin. Sokrateskin oli samaa mieltä. Eli huononee vain. Kun taas minun alkuperäinen rock- hevi- ja punksukupolveni oli se aito asia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 09.05.2018 10:35 Nuorien haukkuminen on paras merkki seniiliydestä.
Luin ensin että "Huorien haukkuminen..." :lol: :mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja exsu »

McJanne kirjoitti: 09.05.2018 18:00
Homeboy65 kirjoitti: 09.05.2018 15:25
So Hard kirjoitti: 09.05.2018 10:35 Nuorien haukkuminen on paras merkki seniiliydestä.
Luin ensin että "Huorien haukkuminen..." :lol: :mrgreen:
Homie on mr sarjakuristaja?
Aika rumasti sanottu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 09.05.2018 19:44
McJanne kirjoitti: 09.05.2018 18:00
Homeboy65 kirjoitti: 09.05.2018 15:25

Luin ensin että "Huorien haukkuminen..." :lol: :mrgreen:
Homie on mr sarjakuristaja?
Aika rumasti sanottu.
Tuli tuo assosiaatio varmaan muillekin. Meinasin jotain mukanokkelaa kirjoittaa, ei tosin Homieen liittyen, mutta "too soon" jne.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 09.05.2018 22:21
exsu kirjoitti: 09.05.2018 19:44
McJanne kirjoitti: 09.05.2018 18:00

Homie on mr sarjakuristaja?
Aika rumasti sanottu.
Pahoittelut.
Ei se mitään, huumoria peliin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 09.05.2018 9:34 Aktivoiduin, kun oli sopiva sivu auki, ja ostin kennonpuhdistussetin. Voin laittaa käyttökokemuksia sitten kun olen koittanut kennon puhdistaa. Tilasin pakettiautomaattiin, kun tuo liike on kaukana mun normaaleilta kulkureiteiltä.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... etti-APS-C
Ostin eilen ton saman. Yritin ensin ilmapumpulla. Kamera kuitenkin 8 vuotta vanha ja kennoa ei puhdistettu koskaan aiemmin. Ilmapumpulla lähti vain pieni osa.

Tuolla sitten lähti lähes kaikki. Lastat loppuivat kesken. Aikaa siinä kyllä meni useampi tunti. Olin alkuun liian varovainen ja vain hyvin hennosti sipsuttelin lastalla. Vaati lopulta kunnolla painamista, että kaikki lähti.

Eipä tuo mitään kellosepäntyötä tai rakettitiedettä lopulta ollut. Ainoa missä voi käytännössä mokata on paineilman käyttö. Ja lisäksi ohjeissa varoitetaan laittamasta puhdistusainetta yhtä tippaa enempää. Noudatin ohjetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Thanks :sir:

Mulla pakkaus vielä muoveissa. Jos vaikka viikonloppuna sais aikaiseksi suorittaa puhdistuksen. Jos lastoja riittää, niin vois vaikka käydä molemmat kamerat läpi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kuten varmaan tiedät, roskat saa parhaiten näkyviin kun kuvaa pienimmällä aukolla (isolla F:llä siis) vaaleaa taustaa ISO100:lla, tarkentaa kuvan pois fokuksesta ja liikuttelee kameraa valotuksen aikana. Näin tausta on pois fokuksesta. Sitten kuvankäsittelyssä (itse käytän GIMP:ä) automaatti valotuksenkorjaus.

Varoitan, että tulos on järkytys :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Joo, tiedän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2018 15:12
Ostin eilen ton saman. Yritin ensin ilmapumpulla. Kamera kuitenkin 8 vuotta vanha ja kennoa ei puhdistettu koskaan aiemmin. Ilmapumpulla lähti vain pieni osa.

Tuolla sitten lähti lähes kaikki. Lastat loppuivat kesken. Aikaa siinä kyllä meni useampi tunti.
Pidä kiinni harrastamisesta!

Bisnesmies olisi tuossa kohtaa sortunut hakemaan uuden rungon kaupasta.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 09.05.2018 13:00 Kadonnut kaverini Visa , ei Kitinäläinen, sanoi kerran ihan kiihkottomasti vanhempiensa sukupolvesta: "Eihän ne kuitenkaan mitään tájuu." Visa silloin lähes kolmekymppisenä tai jo yli.. Mikä oli ihan oikein, mutta nykynuoriso se vasta tyhmää onkin. Sokrateskin oli samaa mieltä. Eli huononee vain. Kun taas minun alkuperäinen rock- hevi- ja punksukupolveni oli se aito asia.
Onko hevi edelleen samanlaista kuin ennen? Nupit kaakkoon, yhteen ainoaan riffiin perustuvia biisejä ja sanoitukset älyttömän kohkauksen ylistyslauluja?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 09.05.2018 10:02
Vagabondo kirjoitti: 09.05.2018 9:57Paree olla hyvä tai oot mulle 13,90€ pystyssä :kele:
Voit noutaa tyhjinä kaljatölkkeinä. Kestää tosin kerätä moinen kasa melko pitkään kun juuri tyhjensin kassin.
Pidä tölkkis. Ihan on näppärän kapistus ja tekee siistiä jälkeä. Pari kuituliinaa vastustanutta pikku täplää, jotka ei vaikuttaneet kuvanlaatuun, sai lähtöpassit. Miksiköhän mulla ei aikaisemmin ole ollut tälläistä :think:

Vielä kun ehtis kennot joskus putsaamaan...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2018 15:12Olin alkuun liian varovainen ja vain hyvin hennosti sipsuttelin lastalla. Vaati lopulta kunnolla painamista, että kaikki lähti.
Kiitos tästä. Painoin heti alkuun kunnolla, niin tuli kohtuullista jälkeä. Nestettä laitoin heti ensimmäiseen lastaan. Vararunko tuli riittävän puhtaaksi ensimmäisellä yrittämällä ja kahdella lastalla. Pari hentoa täppää jäi, mutta siivoan ne tarvittaessa jälkikäsittelyssä. Päärunkoa nysväsin sitten kolmeen otteeseen, kun siinä on yksi sitkeä ja hyvin näkyvä pieni piste, joka ei tehnyt elettäkään poistumisen suuntaan. Jätin siihen kun kenno oli muuten täysin puhdas. On sen tähänkin asti saanut siivottua jälkikäsittelyssä, niin jatkan samaan malliin. Neljä lastaa vielä jälkellä, joten olisi vielä voinut yrittää, mutta kun ei antanut edes toivoa, niin saa olla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin