Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uskoakseni kauppa pyörii tällä hetkellä aika tarkasti +-0 tuloksella. 84 tilausta toimitettuna. 1 palautus, palautettava tuote oli myyntikuntoinen. Eilen tuli ensimmäinen reklamaatio rikkoutuneesta tuotteesta, lupasin lähettää tänään uuden. Lisäksi aiemmin yksi kaupanpäälle jakamani tuote oli rikkoutunut. Tarjouduin lähettämään uuden tai palauttamaan ko. kaupanpäällisen hinnan, mutta eo. asiakkaasta ei enää lisäkysymykseni jälkeen kuulunut.

Myynti on n 500 euroa kuussa. ALV:a siis ei tilitetä, kun tilikauden liikevaihto jää 10 000:n alle.

Laitoin tuosta eilisestä tuotteesta edelleen reklamaation Kiinan pojalle. Saa nähdä, mitä vastaa. En ainakaan ryhdy sinne mitään lähettelemään. Postikulut täältä Kiinaan (kalliimpaa kuin Kiinasta Suomeen, koska Kiina kehitysmaastatuksella saa alennusta postikuluista) veisivät mahd. hyödyn.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiinan poika vastasi. Haluaa kuvan toimimattomasta tuotteesta. Valitettavasti tuotteen toimimattomuus ei kuvassa näy. Noh.. veikkaan, että lähettää silti uuden. Aiemmin ko. toimijan kanssa ainakin sujunut reklamamointi. Kerran lähetyksestä puuttui osa ja lähettivät puuttuvat tuotteet ongelmitta, vaikka eihän sitä puuttumistakaan voi oikein mitenkään todistaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ it’s a trap! Älä lähetä kuvaa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.08.2018 13:00 ^ it’s a trap! Älä lähetä kuvaa!
Varsinkin kun kuvasta voi saada väärän käsityksen, jonka mukaan peenis olisikin suurentunut, vaikka ei siis ole! Edelleen vain 22cm.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ alle normaalin?!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiinan poika lupasi lähettää korvaavan tuotteen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ helppoahan toi on kun saat itte ommeltua
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^toivottavasti ei sitten tule liian iso
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mitä kautta sulla kulkee maksut? Meillä on töissä ollut Checkoutin sellainen paketti, jossa hinta on pelkkä (pieni provikka). Nyt tämä poistuu valikoimista, ja tilalle tarjosivat 45€/kk - palvelua, joka on joinain kuukausina enemmän kuin myynti, eli ihan poskettoman hintainen. Nyt pitäisi löytää joku järkevämmän hintainen palvelu tilalle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Klarna. Ottavat 3% jokaisesta suorituksesta ja ei muita kuluja. Tuo on leivottu siihen, että mun verkkokauppani on https://www.vilkas.fi/ kautta.

Klarna kattaa myös luottotappiot omasta pussistaan.

Onko teillä verkkokauppaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo, myydään mm. päihdekasvatusmateriaalia nuorten kanssa työsketeleville ja jotain t-paita/hupparimeininkejä meidän jäsenille. Pienellä volyymilla, mutta olis kiva tarjota silti mahdollisimman helppo ja suora maksutapa. Soittelin nyt tuonne nykyisen palveluntarjoajan aspaan, pohtivat nyt voivatko tarjota meille jotain järkevämpää tilalle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuota Vilkasta voin kyllä suositella (toki ei kokemusta muista..). Onhan siinä tietysti vaivaa, jos joutuu vaihtamaan alustaa. Mutta vilkkaan kautta saa sitten Klarnan helposti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Perseen myyminen on varmaan vaikeaa verkkokaupasta?

No ehkä kiloittain onnistuu!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt alkaa liikevaihto nousta niin, että pakko vähentää mainontaa, ettei ALV-verovelvollisuusraja (10k vuodessa) mene rikki. Syyskuun ekan viiden päivän myynti 256€, eli nykytahdilla paukkuisi yli selvästi. Vähennän google-mainonnan alle puoleen (viidestä kahteen euroon/vrk). Pidän edelleen maksullisen ketjun asianharrastusfoorumilla, koska sitä kautta tulevat linkit uskoakseni nostavat page rankkia.

Yli puolet kaupoista tulee kyllä orgaanisen haun kautta. Kauppani on noussut tärkeimmissä tuotteissa googlen etusivulle. Nyt näyttää siltä, että ehkä tästä satanen-kaksi voisi tulla voittoa kuussa. Toki, jos vastaavan tuntimäärän vaikka jakaisi ilmaisjakelulehtiä, saisi vähintään saman tuntipalkan :mrgreen:

Kirjanpidon ja veroilmoituksen kanssakin menee varmasti yksi viikonloppu sitten aikanaan. Toistaiseksi en ole tehnyt kirjanpitoa lainkaan, mutta kaikki data on tietysti netissä tallella.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vilkas on nyt laittanut kauppaani mahdollisuuden tehdä tuotearvosteluja. Which is nice, koska kuukkeli tykkää tuotearvosteluista, ts. tuotearvostelut nostavat page rankkia. Spammasin nyt vanhoja asiakkaita ja pyysin arvosteluja. Laitoin houkuttimeksi kaupanpäällislahjan seuraavaan tilaukseen tuotearvostelun tehneille. Eo. tietysti houkuttelee myös tekemään uuden tilauksen.

Toivottavasti kukaan ei vedä GDPR-hernettä nenään. En ole aikoinani lupaa tuohon kysynyt. Nyt jatkossa kauppani kysyy tilausta tehdessä, voiko lähettää tuotearvostelupyynnön myöhemmin. Pyyntö lähtee jatkossa automaattisesti, jos antaa luvan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2018 10:35 Toivottavasti kukaan ei vedä GDPR-hernettä nenään.
No ei se ole kuin enimmillään 20 miljoonaa euroa tai neljä prosenttia yrityksen edeltävän tilikauden vuotuisesta maailmanlaajuisesta kokonaisliikevaihdosta :D Oikeasti riski ei ole kovinkaan suuri, mutta hyvä ettet ota tavaksi. Itsekin perustin yrityksen ja aloin puuhailla sen parissa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 12.09.2018 19:53 Itsekin perustin yrityksen ja aloin puuhailla sen parissa.
:jee:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt parin viime kuukauden liikevaihto mennyt karvan verran yli 10 000€:n vuotuisen rajan kuukausitasolla. Säädin mainontaa taas alemmas. Nyt enää 1€ päivässä googlen adwordsiin ja yksi maksullinen ketju asiaan kuuluvalla foorumilla (obs! Ei kitinä!). Nyt näyttää siltä, että ehkä n. 200€/kk tulisi voittoa.

Kuten jo aiemmin sanoin, saman tuntipalkan saisi varmasti ilmaisjakelua ja mainoksia jakamalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2018 9:18 Nyt parin viime kuukauden liikevaihto mennyt karvan verran yli 10 000€:n vuotuisen rajan kuukausitasolla. Säädin mainontaa taas alemmas. Nyt enää 1€ päivässä googlen adwordsiin ja yksi maksullinen ketju asiaan kuuluvalla foorumilla (obs! Ei kitinä!). Nyt näyttää siltä, että ehkä n. 200€/kk tulisi voittoa.

Kuten jo aiemmin sanoin, saman tuntipalkan saisi varmasti ilmaisjakelua ja mainoksia jakamalla.
Aikoinaan pelasin työn ohessa puoli ammatikseni pokeria. Systemaattisesti ja ammattimaisesti grindasin 10 kiloa verotonta vuodessa. Siltikään tuntipalkaksi ei jäänyt kummoinen summa. Enempää ei ollut saatavilla, sen verran kova taso ja pienet erot oli. Homma verotti selvästi energiaa kaikesta muusta, eikä varmastikaan ollut minulle pidemmän päälle hyväksi. Monelle muullekin asialle, josta voi tienata lasken automaagisesti juuri tuntipalkan. Vaikka sitten kirppistoiminnan osalta. Aika korkea tuo tuntipalkkaraja vapaa-ajalle muuten nykyään on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu. Tietysti on oleellista, että jos kyseessä on harrastus, tuntipalkalla ei varsinaisesti ole merkitystä. Yleensähän harrastukset maksaa, eli jos harrastus on edes +-0, se on jo positiivista :)

Mielenkiintoista, että pystyit pelaamaan pitkässä juoksussa voitolla. Mikä on käsityksesi, onko edelleen noin, vai ovatko tietokoneohjelmat muuttaneet asian?

Ps. jos tosiaan teit 10k vuodessa voittoa, sehän on aika hyvä?`Mullahan kyse ei ole 10k voitosta, vaan liikevaihdosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harmittaa, kun en tiedä, onko ohjelmassa joku bugi, vai tallentavatko ihmiset osoitteitaaan väärin. Molemmat ovat varmasti aivan mahdollisia vaihtoehtoja.

Toisaalta, jos 4 osoitetta n 140:stä on väärin, ehkä user error on todennäköisempi selitys? Jos olisi joku tietokannan ajoittainen ja osittainen korruptoituminen, varmaan olisi enemmän virheitä?

Suuri osahan käyttää mobiilaitteita, eli niissä on tietysti helpompi typottaa.

Edit: kysyin vilkkaan tuesta. Veikkaavat asiakkaan selaimen autofilliä syyksi..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^ Pokerinpeluu on ihan samanlaista kuin mikä tahansa muu työ. Se on siis työtä ja mitään ei saa ilmaiseksi, kun konteksti on pidempi aikaväli ja nettigrindaus. Sun pitää olla parempi kuin osa muista, pitää olla edgeä. Pelatessani apuohjelmat oli vasta tulossa ja ilmankin pärjäsi, jos oli systemaattisuutta ja pelikuria. Piti opetella vastustajat, rangensa, ja sitten kunkin pelitason piirteet. Piti luottaa omaan peliinsä, vaikka swingejä tuli. Oma peli ei saanut vuotaa. Pääosin pelasin NL100:sta. Paras kuukausi oli reilu 3k eli reilu 30 biniä uppia. Päivittäin tuli pelattua keskimäärin 1,5h-2h.

Nykyään lähes kaikki voittavat veturit käyttävät apuohjelmia. Niistä on paljon etua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2018 9:18 Säädin mainontaa taas alemmas. Nyt enää 1€ päivässä googlen adwordsiin ja yksi maksullinen ketju asiaan kuuluvalla foorumilla .
Nyt laitoin Google-mainonnan kokonaan tauolle. Maksullinen ketju foorumilla on edelleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Komulaisen sähköpyöräkeissi alkoi pelottaa ja päätin hankkia (varmaankin hätävarjelun liioittelua) kioskilleni vastuuvakuutukset. Tähän mennessä yksi tarjous OP vakuutuksesta, 365 e/vuosi, toiminnanvastuu, oikeusturva ja tuotevastuuvakuutus. Korvaa toiminnastuuta ja tuotevastuuta miljoonaan euroon asti. Jos ei muita tarjouksia tule (ymmärrettävästi tällainen harrastustoiminta ei välttis niin paljoa vak. yhtiöitä kinosta), niin otan tuon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2018 8:42 Komulaisen sähköpyöräkeissi alkoi pelottaa ja päätin hankkia (varmaankin hätävarjelun liioittelua) kioskilleni vastuuvakuutukset. Tähän mennessä yksi tarjous OP vakuutuksesta, 365 e/vuosi, toiminnanvastuu, oikeusturva ja tuotevastuuvakuutus. Korvaa toiminnastuuta ja tuotevastuuta miljoonaan euroon asti. Jos ei muita tarjouksia tule (ymmärrettävästi tällainen harrastustoiminta ei välttis niin paljoa vak. yhtiöitä kinosta), niin otan tuon.
Jos luet pienen präntin, olen melko varma ettei se korvaa mitään jos esim. myyty tuote ei olekaan ce-hyväksytty (kiinassa ajatellaan yleisesti, että ce on vain leima joka pitää laittaa jos tuote myydään Eurooppaan.) Maahantuojana sinä olet siitä vastuussa että ne ovat ce-hyväksyttyjä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin