Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 08.10.2018 9:02

Jos luet pienen präntin, olen melko varma ettei se korvaa mitään jos esim. myyty tuote ei olekaan ce-hyväksytty (kiinassa ajatellaan yleisesti, että ce on vain leima joka pitää laittaa jos tuote myydään Eurooppaan.) Maahantuojana sinä olet siitä vastuussa että ne ovat ce-hyväksyttyjä.
Olen lukenut pienen präntin.

https://www.pohjola.fi/loso/330883f.pdf

"3.2.10 Tuoteturvallisuutta koskevien määräysten vastainen toiminta
Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka aiheutuu lakien, asetusten
tai viranomaisten antamien tuoteturvallisuutta koskevien
pakottavien määräysten tai ohjeiden vastaisesta toimenpiteestä,
josta vakuutuksenottaja on tiennyt tai josta sen olisi pitänyt tietää"

Uskon, että jos tuote on myyjän mukaan CE-hyväksytty, niin ei voida lähteä siitä, että mun olisi pitänyt tietää, että se ei olekaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://tukes.fi/tuotteet-ja-palvelut/ce-merkinta

"Merkinnän kiinnittää valmistaja tai valmistajan valtuuttama edustaja.

CE-merkintää ei myönnä mikään viranomainen tai muu kolmas taho."

Esimerkkilista tuotteista, joiden vaatimustenmukaisuuden arviointiin pitää sisältyä ilmoitetun laitoksen arvio:

kaasulla toimivat kotitalouslaitteet
eräät koneet, mm. autonostimet, moottorisahat
henkilönsuojaimet, mm. ratsastus-, pyöräily- ja laskettelukypärät, hengityksensuojaimet
hissit
mittauslaitteet
osa rakennustuotteista.

En tuo maahan noita. Tuon vain tuotteita, joissa merkinnän vaatimusten täyttymisen arvioi valmistaja itse.

IMHO ei voi lähteä siitä, että "olisi pitänyt tietää", että tuote ei täytä vaatimuksia, jos valmistaja ilmoittaa, että se täyttää ja kolmannen osapuolen arviointia ei lain mukaan tarvita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onko niissä mitää CE-merkintää?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 08.10.2018 10:59 Onko niissä mitää CE-merkintää?
Joo. Pakkauksissa ja laitteissa on CE-merkintä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tussilla piirretty?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 08.10.2018 11:27 Tussilla piirretty?
Merkintä itsessään kyllä täyttää direktiivin määräykset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 08.10.2018 10:59 Onko niissä mitää CE-merkintää?
Bluntly kirjoitti: 08.10.2018 11:27 Tussilla piirretty?
Eilen mua harmitti nämä kysymykset, koska ajattelin, "tottakai niissä nyt CE-merkintä on, en kait mä nyt niin pösilö ole". Mutta sitten selvitin asiaa enemmän. Kiinan poika oli taas isonenää ovelampi!

Niissä ei olekaan CE-merkintää, vaan "China Export" - merkki, joka ei tarkoita yhtään mitään! Merkit erottaa siitä, että oikeassa CE-merkinnässä kirjaimet ovat kauempana toisistaan. Mikä myöskin mielenkiintoista, esim. Clas Ohlsonista ostamassani varavirtalähteessä on "China Export" - merkki, eli senkään kokoisen kioskin sisäänostajat eivät joko välitä tai tiedä (veikkaan ensimmäistä). Jos haluaisi, voisi tehdä Clas Ohlsonista rikosilmoituksen, koska se myy laitonta tavaraa.

Kuva

Jatkuu..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.10.2018 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eo:n perusteella olen päättänyt luopua "CE" merkintää edellyttävien tuotteiden myynnistä. Onneksi 90% myynnistä on muuta. En varmaankaan ota myöskään vastuuvakuutusta, koska jäljelle jäävällä tuotevalikoimalla en usko saavan aikaiseksi katastrofaalista vahinkoa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.10.2018 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.10.2018 8:35 Jos haluaisi, voisi tehdä Clas Ohlsonista rikosilmoituksen, koska se myy laitonta tavaraa.
Siitä vaan ajamaan kilpailijat pois markkinoilta!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No, kaikki verkkokaupat kuolee kun Amazon tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 09.10.2018 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 09.10.2018 8:35 Jos haluaisi, voisi tehdä Clas Ohlsonista rikosilmoituksen, koska se myy laitonta tavaraa.
Siitä vaan ajamaan kilpailijat pois markkinoilta!
Täytyypä käydä Clas Ohlsonilla tutustumassa tarkemmin valikoimaan ja sitten tehdä tarjous, josta ei voi kieltäytyä! 0.1% voitoista mulle, tai 90% valikoimastanne menee myyntikieltoon :juristi:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.10.2018 9:20 Täytyypä käydä Clas Ohlsonilla tutustumassa tarkemmin valikoimaan ja sitten tehdä tarjous, josta ei voi kieltäytyä! 0.1% voitoista mulle, tai 90% valikoimastanne menee myyntikieltoon :juristi:
Joskus annoin palautetta Prismalle siitä, että ostamani lampun asennusohjeet oli tehty jollain automaattikääntäjällä ja olivat lähes hengenvaaralliset. (Pieni oman edun ajaminenkin: olen osakkaana firmassa, joka teki teknisiä käännöksiä. Edit: mielikuva, että olen jo aiemmin kirjoittanut saman.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 09.10.2018 11:28 Joskus annoin palautetta Prismalle siitä, että ostamani lampun asennusohjeet oli tehty jollain automaattikääntäjällä ja olivat lähes hengenvaaralliset. (Pieni oman edun ajaminenkin: olen osakkaana firmassa, joka teki teknisiä käännöksiä. Edit: mielikuva, että olen jo aiemmin kirjoittanut saman.)
Mennyt aikamuoto tämän takia:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tran ... 316eb0b5b6
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko tuossa ostajassa vai ostettavassa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.09.2018 11:44
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2018 9:18 Säädin mainontaa taas alemmas. Nyt enää 1€ päivässä googlen adwordsiin ja yksi maksullinen ketju asiaan kuuluvalla foorumilla .
Nyt laitoin Google-mainonnan kokonaan tauolle. Maksullinen ketju foorumilla on edelleen.
Em. toimenpiteistä huolimatta kuukausimyynti n 1000 euroa edelleen. 10 000 rajan alla pysyminen edellyttäisi max 833. Ekat kuukaudet olivat sen verran hiljaisia, että tämä tilikausi ei vielä ole ongelma, mutta jatkoa ajatellen kyllä.

Nostin nyt vähän hintoja. Eiköhän se liikevaihto lopulta putoa, kun hintoja riittävästi nostaa! Tietysti nyt huonolla tuurilla liikevaihto vain nousee, jos en nostanut riittävästi...

Foorumin ketjua en halua poistaa, koska uskon sen selvästi nostavan googlen page rankkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.10.2018 8:46 Oletko tuossa ostajassa vai ostettavassa?
Ostettavassa. Tällä ostajalla on isommat suunnitelmat ja enemmän kokemusta bisnespuolesta. Käännösbisnes on Suomen työmarkkinoihin nähden siitä erikoinen ala että suuri osa tekijöistä on freelancereita. Meilläkin oli se ongelma, että olisi voinut ottaa enemmänkin tilauksia, jos olisi ollut osaavia tekijöitä. (Suuri osa noista ansaitsi firman kautta enemmän kuin minä itse päivätyössä it-alalla :) )

Ja firmaahan siis ei myyty, käännösbisnes oli alle puolet firman liikevaihdosta.

Vähän harmittaa, että "rehentelin" tällä. Itselläni ei ole asian kanssa muuta tekemistä, kuin että olen firman osakkaana ja tietysti hallituksessa alusta asti. Poistin osan kommentista jota et ehkä edes nähnyt.

Aiheesen liittyy siinä mielessä, että on itselleni lähinnä harrastus, josta kertyy kokemusta firman pyörittämisestä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ehtinyt nähdä muita kommentteja. Rehentely on aina paikallaan!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2018 9:09 En ehtinyt nähdä muita kommentteja. Rehentely on aina paikallaan!
Se poistettu rehentelyosuus oli lähinnä "tehkää perässä". Hauska ajatus vaan, että on perustanut firman, jonka liiketoiminta myydään piilaaksossa pääkonttoriaan pitävälle firmalle. En avaa diiliä tarkemmin mutta oman firman TJ on tuolla ostajafirman sivuilla yhtenä pomoista.

On itse kehitetty mm. oma tilausten hallintajärjestelmä. Firman osakkaista melkein kaikki ovat demoscenetaustaisia, ja humanisti-TJ viihtyy vapaa-ajalla kolvi kädessä. Ja sekin jollla ei ole scenetaustaa on vähintään yhtä nörtti (edit: ei kuulu oikeastaan tähän mitä hän tekee päivätyönään.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 06.11.2018 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.10.2018 10:16
James Potkukelkka kirjoitti: 26.09.2018 11:44
James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2018 9:18 Säädin mainontaa taas alemmas. Nyt enää 1€ päivässä googlen adwordsiin ja yksi maksullinen ketju asiaan kuuluvalla foorumilla .
Nyt laitoin Google-mainonnan kokonaan tauolle. Maksullinen ketju foorumilla on edelleen.
Em. toimenpiteistä huolimatta kuukausimyynti n 1000 euroa edelleen. 10 000 rajan alla pysyminen edellyttäisi max 833. Ekat kuukaudet olivat sen verran hiljaisia, että tämä tilikausi ei vielä ole ongelma, mutta jatkoa ajatellen kyllä.

Nostin nyt vähän hintoja. Eiköhän se liikevaihto lopulta putoa, kun hintoja riittävästi nostaa! Tietysti nyt huonolla tuurilla liikevaihto vain nousee, jos en nostanut riittävästi...

Foorumin ketjua en halua poistaa, koska uskon sen selvästi nostavan googlen page rankkia.
Olisiko hintojen nostaminen vähän auttanut, nyt rullaava viimeisen 4 viikon myynti 931. Eli vieläkin vähän liikaa. Mietin pitäisikö nostaa hintoja edelleen vai merkitä osa varastosaldoista nollaksi tarvittaessa. Viimesi mainittu olisi ainakin hyvin nopea keino rajoittaa myyntiä ja helposti säädettävissä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Äh. Kyllä tämä nyt meinaa mennä alv-rajan yli. No, ei kait auta kuin ryhtyä tilittämään. Rajahan on liukuva ja menee niin vähän rajan yli, että rahallisesti merkitys on vähäinen ja lisämyynti kuitenkin kannattaa. Ongelma on vain lisääntyvä työ. Ei varmaankaan mikään kovin iso homma kuitenkaan, tällainen pikkukioski voi tilittää alv:t kerran vuodessa.

En olisi etukäteen arvannut, että on näin vaikea tehdä asiallista kauppaa, jossa myynti kuitenkin pysyy aisoissa. Toki ongelmaa ei olisi, jos tekisi riittävän paskaa työtä, mutta se sotisi harrastusideaa vastaan. Edelleenkin tietysti tämä on rahallisesti merkityksetöntä puuhastelua. Voittoa tullee n 300 kuussa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Pistä sun skidit pyörittämään sitä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 05.11.2018 21:36 ^ Pistä sun skidit pyörittämään sitä?
Kun olen ollut matkoilla, ovat hoitaneet. Muuten olisi vähän Andy Warholmainen idea ulkoistaa harrastus jonkun muun hoidettavaksi :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt ajattelin ehkä kenties mahdollisesti laajentaa aivan eurooppalaiseen tuontiin ja aivan eri sektorille. Bongasin nimittäin yhden niche tuoteryhmän, jonka tuotteita myydään Suomessa yli 30% kalliimmalla kuin Saksassa. Onko raadilla käsitystä, miten kunnialliset eurooppalaiset oem-valmistajat myyvät tuotteitaan jälleenmyyntiin? Onko se pelkästään alan tukkujen kautta, vai onko mahd. ostaa suoraan valmistajalta (eo:ssa ehkä vaadittaisiin isoja volyymejä, jotka eivät tule ak:lla kyseeseen..).

Jos vain saisin tuotteet myyntiin, uskoakseni pystyisin myymään niin, että siitä jäisi voittoa sen verran, että sillä voisi jopa olla aivan fiskaalistakin merkitystä. Mutta veikkaan, että kaatuu siihen, että eivät halua antaa pikkukioskille myyntiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuli jo vastaus.. liian pieni volyymi :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En heti antanut periksi, vaan kysyin, paljollako pitäisi ostaa kuukaudessa, jotta myisivät. Veikkaan, että vastaukseksi tulee joku viisinumeroinen summa..

Jos olisi alle 10k, voisin kokeilla, jos vaimo antaa luvan (veikkaan, että ei anna). Tai noh, kyllähän se joku 9k jo hirvittäisi niin, että saattaisi jäädä paskan puhumiseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin