Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.07.2019 9:27 ^Tarkoitatko, että mainostaisin nettihesarissa? Google ei mene niin halpaan. Se erottaa, että kyseessä on mainos ja siinä oleva linkki ei nosta page rankkia tai jos nostaa, niin vain vähän. Tietysti sillä näkyvyyttä saisi mainoksen muodossa.
Tarkoitin ihan paperisia lehtiä, joita ainakin vanha kansa vielä lukee. Isot lehdet, paikallislehdet, ilmaisjakelulehdet. Aikakauslehdet myös. Niissä maksetuissa mainoksissa on usein myös nettisivun osoite printattuna.

Saisit ehkä asiakkaita, ja lisää nettisivusi käyntejä, jolloin Google niiku välillisesti saattaisi huomata kasvaneen kävijämäärän.

Tai junaile joku ihan lehtiartikkeli kioskistasi. Rapalan uistintehtaasta oli lyhyt juttu siinä Playboyssa, johon sattui myös Marilyn Monroen alastonkuvat. Seurauksena tilaustulva.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 19.07.2019 9:56
James Potkukelkka kirjoitti: 19.07.2019 9:27 ^Tarkoitatko, että mainostaisin nettihesarissa? Google ei mene niin halpaan. Se erottaa, että kyseessä on mainos ja siinä oleva linkki ei nosta page rankkia tai jos nostaa, niin vain vähän. Tietysti sillä näkyvyyttä saisi mainoksen muodossa.
Tarkoitin ihan peperisia lehtiä, joita ainakin vanha kansa vielä lukee. Isot lehdet, paikallislehdet, ilmaisjakelulehdet. Aikakauslehdet myös. Niissä maksetuissa mainoksissa on usein myös nettisivun osoite printattuna.

Saisit ehkä asiakkaita, ja lisää nettisivusi käyntejä, jolloin Google niiku välillisesti saattaisi huomata kasvaneen kävijämäärän.

Tai junaile joku ihan lehtiartikkeli kioskistasi. Rapalan uistintehtaasta oli lyhyt juttu siinä Playboyssa, johon sattui myös Marilyn Monroen alastonkuvat. Seurauksena tilaustulva.
Ok. Googlemainonnan uskon sopivan mulle paremmin, koska tämä on aika niche-juttu ja printti ei anna mahd riittävän hyvin kohdentaa. Googlemainonnan etu on, että se näkyy nimenomaan niille, jotka ovat ko. asiasta kiinnostuneita. Lisäksi google on aika edullinen. Nyt menee mainontaan 300 e kuussa, sillä ei saisi printtimainosta mihinkään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Itse en klikkaile Googlen mainoksia. Vaikka miten pirullisella algoritmillä olisi hakujeni perusteella just mulle seulottu. itse etsin asiat öööhh Google-haulla.

En muutenkaan ihan käsitä mainontaa. Jos vaikka jääkiekkokaukaloihin joku jo valmiiksi tunnettu pulju ostaa kalliilla rahalla nimensä ja logonsa, lisänneekö asiakkaita. JUKU! TUOSSA KAUKALOSSA LUKEE BMW, NOKIA JA SAMSUNG!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 19.07.2019 10:24 Itse en klikkaile Googlen mainoksia. Vaikka miten pirullisella algoritmillä olisi hakujeni perusteella just mulle seulottu. itse etsin asiat öööhh Google-haulla.

En muutenkaan ihan käsitä mainontaa. Jos vaikka jääkiekkokaukaloihin joku jo valmiiksi tunnettu pulju ostaa kalliilla rahalla nimensä ja logonsa, lisänneekö asiakkaita. JUKU! TUOSSA KAUKALOSSA LUKEE BMW, NOKIA JA SAMSUNG!!
Se tutkitusti toimii, vaikka siihen ei usko. Kun nimi näkyy joka paikassa, se tekee brändistä luotettavan tuntuisen.

Mutta itse googlemainoksiin, että itsekin kuluttajana ja tietoa etsiessäni luotan enemmän pagerankin nostamiin orgaanisiin tuloksiin kuin mainoksiin. Eli kuluttajat kyllä tajuavat, että mainokset ovat maksettuja ja varsinaiset hakutulokset tuntuvat luotettavammilta. Senhän takia juuri yritän sitä rankia nostaa :)

Mainoksenhan saa näkyvään sille, jolle haluaa, kun maksaa. Siinä ratkaisee vain raha. Page rankissa puhutaan niistä orgaanisista hakutuloksista, missä järjestyksessä ne ovat. Ekan kioskini olen siis saanut näkymään hakutuloksissa googlen ekalla sivulla ja sen takia mun ei tarvi sitä juuri rahalla mainostaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Nylkyäänhän mainoksia on melkein mahdoton myydä suoraan vaikkapa johonkin harrastukseen liittyvälle nettisivulle (tämä tuli selväksi jo 10+ vuotta sitten.) Mainosmyyjät lupaavat tuotoista 9,4 hyvää ja 10 kaunista, mutta eivät pahimmillaan saa sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen myytyä yhtään ainoaa mainosta.

Pitää olla jokin tosi hyvä syy että laittaisi lehtiin normaalihintaisen mainoksen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Asiakkaita olisi, mutta tawaraa ei :cry:

Onneksi huomenna tulee lisää saldoa.

Kakkoskioski myös nyt hiukan plussalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.07.2019 10:33
Se tutkitusti toimii, vaikka siihen ei usko. Kun nimi näkyy joka paikassa, se tekee brändistä luotettavan tuntuisen.
Mainos maksetaan ennen kuin siitä saa hyötyä ostamisen tai usein toistuvan ostamisen muodossa. Mainostaminen kertoo, että tuotteen myyjä uskoo saavansa tuottoa mainostusinvestoinnilleen toistuvien ostosten muodossa. Jos tuote olisi paska, niin myyjä tuskin uskoisi tekevänsä toistuvia kauppoja. Mainostaminen kertoo myyjän uskovan tuotteeseen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harrastukseni yksi mielenkiintoinen harrastusaspekti on seurata saitille tulevan liikenteen lähteitä. Nyt asianharrastusfoorumilla tänään joku oli maininnut sivuni ja se poiki paljon liikennettä. En ollut tuosta keskustelupalstasta aiemmin tietoinenkaan, kyseessä aito postaus siis.

Juuri tällä hetkellä yksi kävijä tekemäni tuotteen Youtube-esittelyn kautta ja yksi tullut suomi.24:stä, veikkaan viimeksi mainitun olevan tekemäni astroturfingin pohjalta.

FB:ssa olen asianharrastajien saiteilla jatkuvasti ja tasapainoilen bannia/pahennusta tuovan spammin rajoilla ja lähettelen yv:tä myös. Viimeksi mainitut tosin suurimmaksi osaksi jäävät huomaamatta, koska oletuksenahan Messenger ei näytä tuntemattomilta tulevia viestejä, ellei niitä osaa erikseen katsoa.

Aika paljon tämä siis vaatii työlästä monikanavaista markkinointia, että saa asiakkaita haaviin.

Google-mainosbudjetti tällä kakkoskioskilla 10€/päivä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muutaman metrin päässä istuvalla jannulla kanssa osa nettikaupasta. Kai nekin tulosta tekee vaikka melko hattaratuote.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.07.2019 11:34 Muutaman metrin päässä istuvalla jannulla kanssa osa nettikaupasta. Kai nekin tulosta tekee vaikka melko hattaratuote.
Nettikaupan etu on, että sitä voi pyörittää pienellä sitoutuneella pääomalla ja kiinteillä kustannuksilla. Jos ei tuu tulosta, eipä tule paljoa tappiotakaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nämä tosin taitaa valmistuttaa tuotteensakkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 31.07.2019 11:39 Nämä tosin taitaa valmistuttaa tuotteensakkin.
Se on sitten jo aivan eri tason juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun asiakkaan paketti juuttunut postiin, niin tuli tutustuttua (vaikea sana tavata) Postin korvauksiin, jos paketti katoaa.

20 €/kg. Aivan /c:stä.

Esim. ko paketti painaa alle 4 kg ja myyntihinta about 700€. Luotan kyllä, että ko paketti vielä saapuu perille. Maannut nyt kuitenkin seurantatietojen mukaan ti alkaen Porissa. Paketti on sen verran iso, että ei se kadota voi, mutta aina tietysti vaarana, että työntekijät varastavat.

Yrittäjän kannalta ikävää, että jos paketti katoaa, joudun palauttamaan rahat asiakkaalle, mutta saan Postilta vain murto-osan lähetyksen arvosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Paketti näkyy vieläkin liikkumatta Porissa :(

Soitin Postin aspaan. Epäilivät, että paketti on mennyt määränpäähänsä (olisi seuraava askel Porista), mutta määränpäässä ei ole luettu koodia ja siksi jumittaa siellä. Aspa lupasi soittaa määränpään postiin.

Edit: löyty heti :ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hämmentävää. Kuinka vaikea on muka rakentaa noin simppeliin bisnekseen automaattisia hälytyksiä, jotka laukevat kun tapahtuu jotain selviä poikkeamia. Onko Postilla jokin muu bisnes, jonka kehittäminen on tärkeämpää?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ainakin tuo perusskenaario, jota aspa heti veikkasi, olisi tosiaan perin helppo hoitaa. Paketti kulki vikkelästi Poriin saakka, mutta sitten koodien mukaan jämähti sinne. Viimeinen kirjaus oli ti iltapäiv. Porissa ja tod näk siis ollut jo samana iltana lopullisessa määränpäässään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Postin kanssa on päivittäin jotain ongelmia. Järjestelmä antaa mm. lähettää postiennakkopaketteja sellaiseen SmartPostiin, josta niitä ei voi lunastaa. Lisäksi jatkuvasti katoaa paketteja (=putoaa kuormasta jonnekin), paketit ohjautuu väärin ja niiden palauttaminen ohjeistetaan postinumeroon, minne pakettia ei voi palauttaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Katoaako pysyvästi usein? Työntekijät varmaan varastavat aika suuren osan pysyvästi katoavista..

Yritän nyt ehkäistä tuon mulla olleen ongelman (että määränpääkonttori ei skannaa) sillä, että toimitan vain automaattiin jatkossa. Pakettia ei varmaan saa automaattiin sisään ilman skannausta, eli toivottavasti tuo auttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ymmärtääkseni skannausta tehdään useissa kohdissa prosessia. Noista skannauksists syntyy se lähetysseurannan tapahtumaketju.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.08.2019 10:59 ^ ymmärtääkseni skannausta tehdään useissa kohdissa prosessia. Noista skannauksists syntyy se lähetysseurannan tapahtumaketju.
Joo, kyllä skannataan moneen kertaan. Mutta uskoakseni kesken matkan ei niin helposti jää nököttämään, kun paketti aina lajitellaan eteenpäin. Ongelma on siinä määränpäässä, kun matka päättyy. Ei niin helposti varmaankaan jämähdä lajittelukeskuksissa. Toivottavasti.

Kun lajittelukeskus ei ole minkään paketin lopullinen määränpää, niin ei uskoakseni niin helposti sinne jää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2019 10:54Pakettia ei varmaan saa automaattiin sisään ilman skannausta, eli toivottavasti tuo auttaa.
Kyllä saa.

Ja kyllä katoaa ihan pysyvästi, viimeksi viime viikolla ollaan etsitty pakettia joka näyttäisi olevan meillä, mutta ei ole meille tullut. Olen nähnyt niin kirjavan joukon Postin kuskeja, etten kyllä yhtään ihmettele. Jättävät myös pakettikuormia ihan mihin sattuu, meillä esim. täysin avonaiselle lastauslaiturille, vaikka tämä on heiltä monta kertaa kielletty.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Btw, yrittäjäryhmissä aika moni verkkokauppias kertoo käyttävänsä muita palveluja Postin sijaan. Ehkä sunkin kannattais tsekata, jos liikennettä on jo ihan säännöllisesti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 06.08.2019 11:55
James Potkukelkka kirjoitti: 06.08.2019 10:54Pakettia ei varmaan saa automaattiin sisään ilman skannausta, eli toivottavasti tuo auttaa.
Kyllä saa.

Okei :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 06.08.2019 11:57 Btw, yrittäjäryhmissä aika moni verkkokauppias kertoo käyttävänsä muita palveluja Postin sijaan. Ehkä sunkin kannattais tsekata, jos liikennettä on jo ihan säännöllisesti.
Katteet ovat niin pienet, että täytyy yrittää löytää halvin (kuljetus kuuluu hintaan). Mutta tietysti, jos paketti katoaa pysyvästi, tulee persnettoa tukevasti.

Harmi, kun yli 2kg:n paketteihin ei saa vakuutustakaan, postilla vakuutus vain alle 2 kg tuotteille.

Viittatko johonkin naamakirjan ryhmään?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti: 06.08.2019 11:57 Btw, yrittäjäryhmissä aika moni verkkokauppias kertoo käyttävänsä muita palveluja Postin sijaan. Ehkä sunkin kannattais tsekata, jos liikennettä on jo ihan säännöllisesti.
Posti kuitenkin vie tilastoissa nopeiten ja luotettavimmin perille, kun sitä on testattu.

Oikeastaan kaikkien toimijoiden ongelma on se, että osa ketjusta on alihankittu ja alihankkijoiden laatu vaihtelee kovasti.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin