Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tänään palaveri maahantuojan ja suoramainosfirman kanssa. Toivottavasti ei mopo karkaa harrastuksen kanssa

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Klarna hoitaa käytännön puolen laskutuksessa. Mun ei onneksi tarvi noista itse välittää. Toivon, että kun sen verran iso operaattori, niin hoitavat homman. Varsinkin, kun myös heidän oma tilinsä on siitä kiinni, että laskutus pyörii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No Klarnahan on ollut todellinen esimerkki paskan turvan maksupalvelusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joka tapauksessa kyseessä multinationaalinen EU:n alueella toimiva maksupalveluja tarjoava kioski, joka saa tienistinsä maksupalveluista, niin lähtisin siitä, että homma toimii tai saavat laittaa lapun luukulle.

Jos kyseessä olisi pelkästään Suomea koskeva uudistus, voisin olla huolissani, mutta kun koskee koko EU:ta, Klarnan on pakko hoitaa homma.

Tässä uudemmassa hiukan professionaalisemmassa kioskissani mulla on myös Bambora ja PayPal, eli eiköhän joku noista kolmesta toimi ainakin..
Tarvittaessa Bamboran ja PayPalin plugaa nopeasti myös ekaan kioskiini.

Ps. tähän ehkä sopii täydellisesti slogan "Uhka vai mahdollisuus". Mitä olen katsonut noita kilpailevia kioskeja, niin mun mielestäni niissä maksupalvelut eivät ole kaikilla yhtä isojen operaattorien alla. ELi hyvällä tuurilla niillä homma bugittaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt uudempi kioski noussut Googlella joissain tapauksissa jo ekalle sivulle. Olen yrittänyt tehdä sivujen optimoimiseksi kaiken, mitä lääkäri ja pappi voi. On linkit ulkopuoliseen tekemääni juutuupivideoon, on sivut osittain englanniksi, on optimoitu eri sivujen osien pituudet, on linkitykset ulospäin asiaankuuluville sivuille, sisäiset linkitykset jne. On päivitetty sivu ahkerasti jne. Uskon kuitenkin, että pääosin nousu johtuu domainin ikääntymisestä. Kuten jossain toisessa ketjussa kirjoitin, domainin ikä on hyvin merkittävä tekijä page rankissa. Vaikka sivu olisi kuinka hyvä, se ei heti nouse tuoreella domainilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä uudempi kioski saattaa nousta kyllä ihan puoliammattimaiseksi. Toki voi olla tällä hetkellä vain sweet spot, ennen kuin isot toimijat heräävät. Mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että tästä saattaisi tulla jonkin verran rahaakin. Jos nyt sen verran saisi, että voisi liisata Model 3:n tämän piikkiin, niin se olisi sopivasti. Maksan nyt 300 euroa kuukaudessa varasto/toimisto vuokraa itselleni. Muuta en ota ulos.

Liikevaihto kyllä meinaa raketoida, viimeisen seitsemän päivän myynti 5839. Tätä menoa joutuu tilittämään alv:t joka kuukausi, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli kerran vuodessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 11:54 Joka tapauksessa kyseessä multinationaalinen EU:n alueella toimiva maksupalveluja tarjoava kioski, joka saa tienistinsä maksupalveluista, niin lähtisin siitä, että homma toimii tai saavat laittaa lapun luukulle.

Jos kyseessä olisi pelkästään Suomea koskeva uudistus, voisin olla huolissani, mutta kun koskee koko EU:ta, Klarnan on pakko hoitaa homma.
Ostin just jonkun pikkujutun netistä ja maksu oli Klarnalla. Piti näpytellä kännykkään tullut varmistuskoodi ennen maksun lopullista hyväksyntää. 8 numeroisena rasittavan pitkä, kun mun muistilla joutuu katsomaan numeroita muutaman kerran, mutta kai tähänkin tottuu. 4 numeroinen menisi yhdellä vilkaisulla riittävän luotettavasti oikein.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.09.2019 12:36 Tämä uudempi kioski saattaa nousta kyllä ihan puoliammattimaiseksi. Toki voi olla tällä hetkellä vain sweet spot, ennen kuin isot toimijat heräävät. Mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että tästä saattaisi tulla jonkin verran rahaakin. Jos nyt sen verran saisi, että voisi liisata Model 3:n tämän piikkiin, niin se olisi sopivasti. Maksan nyt 300 euroa kuukaudessa varasto/toimisto vuokraa itselleni. Muuta en ota ulos.

Liikevaihto kyllä meinaa raketoida, viimeisen seitsemän päivän myynti 5839. Tätä menoa joutuu tilittämään alv:t joka kuukausi, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli kerran vuodessa.
Itsekö sinä näpräät noita paketteja postiin?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.09.2019 12:37
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2019 11:54 Joka tapauksessa kyseessä multinationaalinen EU:n alueella toimiva maksupalveluja tarjoava kioski, joka saa tienistinsä maksupalveluista, niin lähtisin siitä, että homma toimii tai saavat laittaa lapun luukulle.

Jos kyseessä olisi pelkästään Suomea koskeva uudistus, voisin olla huolissani, mutta kun koskee koko EU:ta, Klarnan on pakko hoitaa homma.
Ostin just jonkun pikkujutun netistä ja maksu oli Klarnalla. Piti näpytellä kännykkään tullut varmistuskoodi ennen maksun lopullista hyväksyntää. 8 numeroisena rasittavan pitkä, kun mun muistilla joutuu katsomaan numeroita muutaman kerran, mutta kai tähänkin tottuu. 4 numeroinen menisi yhdellä vilkaisulla riittävän luotettavasti oikein.
EU:ta voi kiittää :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.09.2019 12:39
James Potkukelkka kirjoitti: 17.09.2019 12:36 Tämä uudempi kioski saattaa nousta kyllä ihan puoliammattimaiseksi. Toki voi olla tällä hetkellä vain sweet spot, ennen kuin isot toimijat heräävät. Mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että tästä saattaisi tulla jonkin verran rahaakin. Jos nyt sen verran saisi, että voisi liisata Model 3:n tämän piikkiin, niin se olisi sopivasti. Maksan nyt 300 euroa kuukaudessa varasto/toimisto vuokraa itselleni. Muuta en ota ulos.

Liikevaihto kyllä meinaa raketoida, viimeisen seitsemän päivän myynti 5839. Tätä menoa joutuu tilittämään alv:t joka kuukausi, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli kerran vuodessa.
Itsekö sinä näpräät noita paketteja postiin?
Juu. Tässä toisessa kioskissa kun ovat sen varran kallita (200-800 e/paketti), niin ei tarvitse niin kauheasti tuntimääräisesti tehdä töitä. Tietysti, jos tämä aivan riistäytyy käsistä, pitää joku palkata. Pidän kuitenkin epätodennäköisenä.

Ekan kioskin suhteen on näpertelyä. Jos joku haluaa itselleen nettikaupan, jolla tienaa n 300-400 e/kk, niin laita viestiä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.09.2019 12:46 Ekan kioskin suhteen on näpertelyä. Jos joku haluaa itselleen nettikaupan, jolla tienaa n 300-400 e/kk, niin laita viestiä :)
Eikös Homie ole työttömänä? Tuosta yrityksen alku alle. Vähän laajentaa toimintaa, niin tollahan jo elää :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.09.2019 12:53
James Potkukelkka kirjoitti: 17.09.2019 12:46 Ekan kioskin suhteen on näpertelyä. Jos joku haluaa itselleen nettikaupan, jolla tienaa n 300-400 e/kk, niin laita viestiä :)
Eikös Homie ole työttömänä? Tuosta yrityksen alku alle. Vähän laajentaa toimintaa, niin tollahan jo elää :ohyeah:
Varaston hinnalla voin myydä. Hatusta vedettynä varaston hinta about 500e. En viitsi lopettaakaan.

Ps. pitäisi kyllä hiiri pysyä kädessä, jotta voi kauppaa pyörittä. Mutta jos osaa kitinöidä, voi opetella, jos haluaa..
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.09.2019 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vielä tuosta kakkoskioskista, että tämä on ehkä poikkeustilanne, kun viimein sain varastoon tawaraa, joka oli ollut loppu ja oli patoutunut kysyntää. Mutta kyllähän tuo tämän hetkinen rataennätys kertoo, että potentiaalia on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pakko kyllä ihailla tuota tarmoa. Minulla ei arjen jäljiltä riitä energiaa mihinkään ylimääräistä velvollisuutta sisältävään.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.09.2019 13:11 Pakko kyllä ihailla tuota tarmoa.
:komp: Kyllä. Harkitsen perustavani nettikiskan, joka myy lähinnä Dave-fanipaitoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alkanut välillä jo kyllästyttää :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Järjestä rahoituskierros?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Ei oo uskottava tarina, kun ei tule tappiota!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos kassavirta on plussalla, niin suoraan pörssiin!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Myy koko paska pois könttänä ja ala harrastamaan jotain uutta. Keppihevostelu ja merenneitouinti antaa vaihtelua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 28.10.2019 13:56 Myy koko paska pois könttänä ja ala harrastamaan jotain uutta. Keppihevostelu ja merenneitouinti antaa vaihtelua.
Oon miettinyt, että muuttaisin maalle kansakouluun värjäämään kankaita luonnonväreillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lopetan ekan kioskin varmaan vuoden vaihtuessa. Jos päänuppi olisi aivan 130%:n kunnossa, ehkä jatkaisin, mutta nyt turhaa stressiä harrastuksesta. Jälkimmäistä kioskia kyllä jatkan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lopetat? Tulee siis IPO?
Vastaa Viestiin