Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 11.04.2018 8:21 Facebook - mainonta on halvempaa, ja sitä voi kohdentaa melko tehokkaasti.
Juu. Facebookilla ja Googlella on kuitenkin se oleellinen ero, että googlesta etsitään jotain, Fb:sta ei. Itsekin huomasin, että Fb:n mainoshinnat ovat erittäin paljon alhaisemmat, mutta halpaan hintaan on syynsä. Itse en ole koskaan klikannut Fb-mainosta, Google mainosta kyllä, kun olen etsinyt jotain tiettyä tuotetta.

Vaikka Fb:n mainokset voikin suunnata demografisesti, on osuvuus silti heikko verrattuna Googlen hakusanamainontaan. Ja Googlella maksetaan sitten vain klikeistä, ei näytöistä.

Tärkeä olisi saada saitti nousemaan orgaanisissa (=ei maksetuissa) hauissa. Nyt on alhaalla kakkossivulla, jonne kukaan ei mene. Se vaatisi tietysti linkkejä muualta ko. sivulle. Menen nyt Huuto-nettiin laittamaan tuotteita ja spammaan sinne myös linkit omalle sivulle. Saa nähdä, koska Huutonetin ylläpito puuttuu asiaan ja vaatii rekisteröitymään kauppiaaksi. Täytyy sitten siinä vaiheessa tehdä niin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ häh? Maksaako joku edelleen näytöistä? Miksi?

Olen ollut siinä uskossa, että maailma on tyhmimpiä msinostajia lukuunottamatta siirtynyt klikkipohjaisuuteen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti: 11.04.2018 8:21 Facebook - mainonta on halvempaa, ja sitä voi kohdentaa melko tehokkaasti.
En tiedä sen enempää, mutta nettimarkkinointia työkseen tekevä ja verkkokauppaa sivutoimena pyörittävä ex-työkaveri vasta kommentoi twitterissä että ei ole enää Facebookiin panostanut kun ei ole tuloksellista. Toki tarkoitti enimmäkseen että sen kaupan oman facebook-sivun päivittäminen ja sisällön saaminen ihmisten näkyville ei kannattanut, mutta jatkoi kyllä että ei maksullisiakaan mainoksia ole enää pyörittänyt.

Mutta varmasti tässä on Davelle harrastusta pitkäksi aikaa kun lähtee integroimaan mainosalustojen seurantoja myynnin seurantoihin ja excelöimään erilaisten markkinointipanostusten kannattavuutta!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2018 8:35 ^ häh? Maksaako joku edelleen näytöistä? Miksi?

Olen ollut siinä uskossa, että maailma on tyhmimpiä msinostajia lukuunottamatta siirtynyt klikkipohjaisuuteen.
Niin, ei niistä varmaan moni maksakaan ja siksi FB mainonta on niin halpaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 11.04.2018 8:42

Mutta varmasti tässä on Davelle harrastusta pitkäksi aikaa kun lähtee integroimaan mainosalustojen seurantoja myynnin seurantoihin ja excelöimään erilaisten markkinointipanostusten kannattavuutta!
Google analytics on jo tulilla!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ensimmäinen asiakas :shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 10:12 Ensimmäinen asiakas :shock:
Siitä se alamäki alkaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 11.04.2018 10:14
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 10:12 Ensimmäinen asiakas :shock:
Siitä se alamäki alkaa.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 10:12 Ensimmäinen asiakas :shock:
Joudut siis myymään ja postittamaan tuotteen?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.04.2018 17:39
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 10:12 Ensimmäinen asiakas :shock:
Joudut siis myymään ja postittamaan tuotteen?
Juu. Juhlallisesti laitoin postilaatikkoon. Mietin kyllä, pitäisikö ottaa valokuva, jotta sen voisi liittää firman historiikkiin, mutta jäi ottamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 18:15
So Hard kirjoitti: 11.04.2018 17:39
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 10:12 Ensimmäinen asiakas :shock:
Joudut siis myymään ja postittamaan tuotteen?
Juu. Juhlallisesti laitoin postilaatikkoon. Mietin kyllä, pitäisikö ottaa valokuva, jotta sen voisi liittää firman historiikkiin, mutta jäi ottamatta.
Laskitko paljonko jäi katetta omalla tuntipalkallasi tästä postitusoperaatiosta?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Dave ei vielä nosta tästä yrityksestä palkkaa, joten postittaminen oli halpaa!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.04.2018 20:32
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2018 18:15
So Hard kirjoitti: 11.04.2018 17:39

Joudut siis myymään ja postittamaan tuotteen?
Juu. Juhlallisesti laitoin postilaatikkoon. Mietin kyllä, pitäisikö ottaa valokuva, jotta sen voisi liittää firman historiikkiin, mutta jäi ottamatta.
Laskitko paljonko jäi katetta omalla tuntipalkallasi tästä postitusoperaatiosta?
Koska kyseessä todellakin on harrastus, ei palkkakysymys ole relavantti. Ei kalassa käymiselle tai lintujen bongauksellekaan lasketa tuntipalkkaa. Mutta osto ja myyntihinnan erotus tuotteelle sekä huomioiden postikulut, sain reilu 5 euroa enemmän kuin maksoin. Eli myyntikate (?) 5 euroa. Kun otetaan mukaan Google Adwords kulut, menee +-0. Lisäksi on tietysti myyntialustan kulu 45 euroa/kuussa. Eli pienellä tappiolla menee tässä vaiheessa. Tietysti myyntialustan kulu/ tuote riippuu oleellisesti siitä, paljonko tulee myytyä.

Eniten aikaa on kulunut tuotteiden valokuvaukseen, koska olen aloittanut opettelun nollasta. Mutta se on ollut erityisen mukavaa puuhastelua ja opettelua. Joku kuvaa kukkia, minä verkkokaupan tuotteita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hetkinen - Adwords maksaa niin paljon, että jos sen ansiosta myyty jotain, koko myyntikate menee markkinointiin?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en kyllä uskalla kysyä, kuka sen ensimmäisen tuotteen osti...
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.04.2018 9:25 Hetkinen - Adwords maksaa niin paljon, että jos sen ansiosta myyty jotain, koko myyntikate menee markkinointiin?
Adwords vs. myyntikate riippuu tietysti konversiosta (=kuinka suuri osa saitille tulleista ostaa jotain) ja tuotteiden katteesta.

Adwordsin hinnat määräytyvät automaattisella huutokaupalla ja mun hakusanoilla 1 klikki maksaa reilu 50 senttiä. Jos yksi kymmenestä saitille tulleesta lopulta ostaa 5 euron myyntikatteisen tuottaan, lopputulos on tosiaan +-0. Eli verkkokaupan perustavoitteita on konversion nosto ja kertamyynnin nosto, koska molemmilla tavoin saa samalla klikin hinnalla enemmän myyntikatetta.

Kertaostoksen nostamiseksi sitten yritetään leipoa erilaisia osta kaksi, maksa kolme jne juttuja ja ilmaisia toimituksia jonkun määrärajan ylittävästä hinnasta. Konversiota sitten yritetään nostaa kilpailukyisilla tuotteiteilla ja hyvän näköisellä saitilla. Esim. kuvien koko kuulemma vaikuttaa konversioon, mitä isommat kuvat, sitä parempi konversio.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 12.04.2018 10:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2018 9:26 ^ en kyllä uskalla kysyä, kuka sen ensimmäisen tuotteen osti...
Joku turkukulainen se oli, eli ei sukulainen :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2018 9:47
sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2018 9:26 ^ en kyllä uskalla kysyä, kuka sen ensimmäisen tuotteen osti...
Joku turkukulainen se oli, eli ei sukulainen :D
Palauttaa sen kumminkin!
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

:off: Ihmetyttää onko kirpparimyynti Helsingissä mitenkään kannattavaa? Pöytävuokrat jotain 25 - 35 e/viikko.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.04.2018 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2018 9:47
sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2018 9:26 ^ en kyllä uskalla kysyä, kuka sen ensimmäisen tuotteen osti...
Joku turkukulainen se oli, eli ei sukulainen :D
Palauttaa sen kumminkin!
:pliis:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2018 9:47 . Esim. kuvien koko kuulemma vaikuttaa konversioon, mitä isommat kuvat, sitä parempi konversio.
Suomalaisten verkkokauppojen perisynti on paskat kuvat ja tuotekuvaukset.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2018 9:47
sivustahuutaja kirjoitti: 12.04.2018 9:26 ^ en kyllä uskalla kysyä, kuka sen ensimmäisen tuotteen osti...
Joku turkukulainen se oli, eli ei sukulainen :D
Pelkäsin, että joku espoolainen lääkäri.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On mielenkiintoista yrittää löytää toimivia edullisia ad words -sanoja, koska hinnat tosiaan määrittää huutokauppa-algoritmi. Nyt löysin uskoakseni omaan käyttööni yhtä tehokkaan, mutta aiempaa edulliemman ad words sanan, jonka klikkihinta on nyt 35 senttiä. Tosin nuo muuttuu tilanteen mukaan.

Mainosbudjetti on 5 euroa/päivä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yritin astroturfingia blogeissa ja keskustelupalstoilla, mutta vaikea saada läpi. Blogistit eivät julkaise ja modet poistavat keskustelupalstoilla. Ainoastaan suoli24:een saa läpi. Tuli sieltäkin sitten muutama klikki.

Koska totesin astroturfingin vaikeaksi, hankin sitten maksullisen yritystilin eräälle asiaan liittyvälle palstalle. 50 €/kk saa kirjoittaa yhteen ketjuun. Yritän ed. pitää mainosbudjetin 5€/vrk tasolla, eli täytyy sitten vastaavasti hiukan vähentää Adwordsien käyttöä.

FB tarjoaa ilmaista mainosrahaa 30€ ja sillä olen saanut klikkejä kyllä.

Yhteensä nyt tavaraa myyty neljälle asiakkaalle.

Vaikuttaa hyvin vaikealta saada kauppa nousemaan Googlen page rankingissa. Nyt killuu hakusanoissa parhaimmillaankin kolmannella sivulla tai vielä syvemmällä. Em. maksullinen yritystili on panostus siihen suuntaan, kyseessä on varsin suosittu palsta, eli kun nyt saan laittaa linkkejä sinne, toivottavasti nostaa page rankkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mitenkäs ihan rehellinen spämmäys? Opettelet vähän ohjelmointia ja väsäät hyvän madon. Sitten botnetilla spämmäämään.

Verkostomarkkinointi on myös jees. Yhdistettynä modernisti kryptoon, tietty. Forkkaa joku kolikko, ja myy aloituspakkauksia sukulaisillesi. Kolikoilla voi ostaa kamaa verkkokaupastasi ja kolikoita holdaamalla tienaa 400%.
Vastaa Viestiin