Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisi tosiaan kysyä, olisivatko nuo kuumat sinkut, jotka koko ajan meilailevat mulle, kiinostuneita mainostamaan tuotteita.

Verkkokauppa-coin on mielenkiintoinen idea :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Damn, hittituotteeni on nyt loppuunmyyty. Alunperin varastosaldo oli 4 kpl. Onnistuneen FB-kamppanjan (vieläpä FB sponssaamilla krediiteillä) ansiosta meni eilen 3 ja tänään 1. Tilasin jo eilen lisää, mutta kestää 2-3 viikkoa saada lisää. Jos ollaan aivan tarkkoja, mulla oli kyllä adwords päällä myös, mutta varsinainen myyntiryntäys tuli kun aloitin FB-kamppanja. VArmaan Google analyticsistä saisi ulos, kumman kautta nuo tapahtuneet ostot tulivat, jos osaisi. Saattaisi kyllä vaatia jota lisäkoodia sivulle, jotta tuon pystyisi träkkäämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kai tuplasit varaston?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei kerralla voi tilata enempää kuin 22€, ettei mene ALV:a tullissa :) Mutta kiitos huomautuksesta, voisi kyllä tänään tilata toisen lisäsatsin. Pysäytin nyt Fb:sta ja Adwordista ko. tuotteen mainonnan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Nyt huomasin, että taas tuli tilaus Turkuun. Joko jostain syystä mun tuotteeni Turussa kiinnostavat kovasti tai sitten joku kilpailija aikoo tilata ja palauttaa kaikki. Menneet kyllä eri osoitteisiin :think:

Viidestä asiakkaasta kolme Turussa :o Ehkä eka asiakas on sitten kovasti kehunut mun kauppani.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Klikkaakohan kukaan enää "Tykkää meistä Fb:ssa" namiskoja? Täytyy nyt kuitenkin yrittää sellainen väsätä sivulle. Ilmeisesti jotkut naksuttelevat kaikkea minkä näkee. Kauppani Fb-kotisivu saanut 3 (Sic!) tykkäystä Fb- mainoskamppanjan myötä :)

Fb:n integroimisen hyöty on varmasti aivan marginaalinen, mutta eihän se maksa mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä jotenkin samaan aikaan sekä ihailen että puistelen päätäni sun harrastustarmollesi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin mäkin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tytär vinkkasi, että kannattaa laittaa Fb-mainokseen, että klikkaamalla osallistut arvontaan :idea:
Kieltämättä tuolla saisi paljon klikkejä (ja fb-mainonnassahan ei makseta klikeistä).

Em. asia ei kuitenkaan ole aivan yksinkertainen

http://www.kuulu.fi/blogi/facebook-tykk ... vastaisia/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt näyttää pahalta. Eilen tilauksia tuli 40:llä ja tänään jo 20:llä. JOs tulee tätä tahtia, niin 10k:n alv raja paukkuu. Keskimääräinen päivämyynti ei saisi ylittää 27 €. Täytyy tarvittaessa laittaa kioski kiinni vähäksi aikaa :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ perusta kilpaileva nettikauppa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :idea:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No niin, nyt tänään tilauksia 32€:lla. Täytynee vähän vähentää mainontaa.

Huomaan nyt, että otin myös turhan laajan tuotevalikoiman, koska lähes puolet tuotteista vielä puuttuu ja jo tällä saa alv-rajan rikki. Toisaalta harrastusmielessä enemmän askarreltavaa, kun laaja valikoima.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Hieno puuhastelua Dave!

Jos haluat niin voin antaa pro bono SEO vinkkejä paremman näkyvyyden + google rankkauksen saavuttamiseen. Se on vähän niinku mun geimi nykyään, puhua googlea :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kiitos mielellään!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kohta loppuu tohtorointi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eiköhän savea ala kohta pakettien kiikutus vituttaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Voin perustaa yrityksen paketitovelta.com
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 19.04.2018 15:48 Eiköhän savea ala kohta pakettien kiikutus vituttaa.
Tuskin se, mutta kirjanpito voi tökkiä. En ole vielä tutustunut, miten toiminimen kirjanpito tapahtuu. Erityisesti varastokirjanpito on mysteeri. Tlitoimistot ovat tietysti spammanneet, mutta en aio ostaa kirjanpitoa. Tulohan on mun henk. koht. tuloani.

Yksi syy, miksi en aio ylittää alv-rajaa on juuri byrokratian vähentäminen. ALV:ssähän on huojennus, jonka takia käytännössä vähän yli 10k:n ylittävästä toiminnasta ei paljoa alv:a menisi, mutta se kuitenkin lisäisi byrokratiaa huomattavasti, kun pitäisi alv:t ilmoittaa ja tilittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 19.04.2018 15:48 Eiköhän savea ala kohta pakettien kiikutus vituttaa.
Ei davella ole vielä samana päivänä kotiinkuljetusta a la amazon. Kannattaisi kyllä kokeilla. Olisi ostaja ihmeissään kun paketti saapuisi teslalla. Pakuissa ei kato riitä kiihtyvyys kiivastempoiseen jakeluun.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.04.2018 10:15
So Hard kirjoitti: 19.04.2018 15:48 Eiköhän savea ala kohta pakettien kiikutus vituttaa.
Ei davella ole vielä samana päivänä kotiinkuljetusta a la amazon. Kannattaisi kyllä kokeilla. Olisi ostaja ihmeissään kun paketti saapuisi teslalla. Pakuissa ei kato riitä kiihtyvyys kiivastempoiseen jakeluun.
Kieltämättä tuo toisi harrastukseen uusia ulottuvuuksia kun toimittaisi tilauksia maakuntiin :D

Taksipalvelutkin heinäkuussa vapautuvat, eli samalla voisi ajaa taksikyytiä! Hitsi, pitää olla varovainen tämän taksin kanssa vitsaillessa, ettei käy samoin kuin verkkokaupasta vitsaillessa :shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ älä myy maakuntiin. Pysyy liikevaihtokin kurissa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2018 12:51
Nyt huomasin, että taas tuli tilaus Turkuun. Joko jostain syystä mun tuotteeni Turussa kiinnostavat kovasti tai sitten joku kilpailija aikoo tilata ja palauttaa kaikki. Menneet kyllä eri osoitteisiin :think:

Viidestä asiakkaasta kolme Turussa :o Ehkä eka asiakas on sitten kovasti kehunut mun kauppani.
Ohimenevän hetken "pelkäsin" rikkoneeni anonymiteettisi. Tilasin googlesta löytämästäni täysin tuntemattomasta kaupasta jotain ja varastosaldona oli mainittu neljä. Ja olen Turussa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Verkkomainonnasta itselläni on kokemusta aidan molemmin puolin.

Oma firma pyörittää sivustoa, jolla on viikossa n. 50000 eri kävijää, ja kävijät ovat jakaumaltaan pääasiassa sitä joukkoa, joka ostaa eniten netissä. Erilaiset isotkin mainosmyyntifirmat lupaavat järkevää tuottoa, mutta käytännössä yritys loppuu parissa kuukaudessa ja firmat ottavat osan (30%) google-mainoksienkin tuotosta. Nyt on taas uusi kokeilussa ilman em. ehtoa.

Parilla kaverilla taas oli vuosia sitten verkkokauppa. Yksi (entinen) yhtiökumppani oli vähän käärmeissään, että sitä varten perustettiin uusi yhtiö. Turskaahan siitä vain tuli. Oli ilmaista mainontaa yhteistyökumppanin kautta ja ulkomaillakin tunnettu suomalainen brandi, jonka tuotteita myytiin. Postin hintojen nousu vaan vei kaikki katteet.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt tuli ensimäisen kerran vähän negat. palautetta tavaramerkkiasiassa. Kieltämättä näin jälkikäteen ajatellen tymästi laitoin Kiinasta tilaamani härpäkkeen myyntiin ja käytin kuvauksessa tunnettua tavaramerkkiä, vaikka kyseessä olikin sen kopio. En väittänyt, että kyseessä on ko. tuote, vaan tarkoitin, että myymäni tuote on sen kaltainen. Jokatapauksessa tein tymästi. Joku oli jo ilmoittanut saitille, jossa pidän ketjua, että on informoinut tavaramerkin omistajaa. Katsoin viisaimmaksi vetää tuotteen pois. Ei onneksi tullut suurta tappiota, reilu 20 €. Kaikki tämä, ennenkuin ehdin edes mainostaa tuotetta, eli joku oli aktiivisesti skannannut saittiani.

Näin retrospektoskooppisesti ajatellen en tajua, miksi en tajunnut, että tuo osuu omaan nilkaan. Kaipa ajattelin, että ko. tavaramerkin haltija ei olisi Suomessa niin aktiivinen, että tarttuisi asiaan, mutta ilmeisesti nettikaupat vahtivat toisiaan ja tod. näk. joku kilpaileva nettikauppa asialla ilmiantajana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin