Daven uusi harrastus

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei tuu enää vastausta, taisivat ohjata spam-filtteriin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Asiassa tapahtuikin pientä edistystä. Sain yhteyden suomalaiseen viralliseen maahantuojaan, joka alustavasti näytti vihreää valoa. Mutta mihin hintaan mahtaa mulle myydä.. ko. maahantuoja myös myy kuluttajille ko. tuotteita, joten tuskin haluaa mun kilpailevan hinnalla itsensä kanssa..Toisaalta pakko jonkin verran halvemmalla myydä mulle kuin loppukäyttäjille, koska muutenhan homma ei tekisi mitään järkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Asia on edistynyt. Olen tilannut releet suomalaiselta maahantuojalta. Ensi viikolla pitäisi tulla ensimmäinen satsi. Aion tehdä tämän astetta ammattimaisemmin kuin ketjun alkuperäisharrastuksen ja perustan tätä varten uuden Oy:n. Sitten mulla on kaksi Oy:tä, ensimmäinen päivätyötä varten ja toinen tätä varten ja alkuperäinen harrastustoiminta jatkuu toiminimellä.

Syy Oy:n perustamiseen on, että kuten sanoin, aion tehdä tätä hiukan ammattimaisemmin ja Oy mahdollistaa omien ja firman rahojen erottamisen (molempiin suuntiin, ts. en myöskään vastaa Oy:n toiminnasta muuten kuin siihen sijoittamieni varojen puitteissa) ja Oy on helpompi myydä tarvittaessa.

Täytyy ottaa kuukkeli käteen ja katsoa, miten se Oy perustetaan. Ensimmäisen perustamisen hoiti puolestani juristi. Saa nähdä, turvaudunko nytkin ammattiauttajaan, vai teenkö harrastusmielessä itse.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä turha tehdä itse. Esim. tämä 149€ + alv voi olla järjevä, ei tarvitse selvittää kaikkea itse.

https://www.valjas.fi/valjas-start-osak ... CwEALw_wcB
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla on kovin vähän sanottavaa tähän ketjuun, kun meillä on hieman eri maku harrastusten suhteen. Mielelläni kuitenkin seuraan ketjua, joten kannatan raportoinnin jatkamista. Eli tää oli vaan kannustusviesti, ettei kaikki tän sivun postaukset oo sulta :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiitoksia! :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2019 10:07 Ehkä turha tehdä itse. Esim. tämä 149€ + alv voi olla järjevä, ei tarvitse selvittää kaikkea itse.

https://www.valjas.fi/valjas-start-osak ... CwEALw_wcB
Onneksi ko. kioski ei vastannut puhelimeen eikä vastaajaan jättämääni viestiin.

Oy olikin aivan helppoa perustaa itse ja säästin 149€. Täytyy kiittää viranomaisia siitä, että ko. homma on tehty helpoksi. Kaikein pystyi tekemään netissä. Uskoakseni vaivalloisimmaksi kohdaksi tulee yritystilin avaaminen, veikkaan, että se vaatii fyysistä pankkikonttoriin menoa, vaikka avaankiin samaan pankkiin, jossa jo nykyisen Oy:ní tili. Osakepääoma vielä maksamatta, kun ei ole tiliä vielä. Sen jälkeen Oy on virallisesti valmis. Y-tunnuksen sai jo.

Aloitin myös nettisivujen teon eilen. Jos releet saisi ensi viikolla, voisi hyvällä tuurilla olla viikon päästä kioski pystyssä. Yksi viive vielä on sen jälkeen kun saanut nettisivut valmiiksi, eli Klarnan maksujärjestelmän aktivointi. Klarna ei aktivoi, ennenkuin ovat tarkistaneet kaupan, eli Klarnaa on vielä turha lähestyä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 08.03.2019 8:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mites se LEI-tunnus?

Ja kai tukkukortti on jo hakusessa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Pörssikaupankäynti ei ole ajankohtaista. EI kait sitä muuten tarvi? Varsinaisella päivätyön Oy:lläni on LEI.

edit: "3.1.2018 alkaen yrityksellä tai yhteisöllä täytyy olla LEI-yhteisötunnus, jotta se voi tehdä sijoituspalvelujen tarjoajille toimeksiantoja julkisen kaupankäynnin kohteina olevista rahoitusvälineistä"

Eli tuo ei pikkukioskiani koske. Toivottavasti joskus koskee, koska sehän tarkoittaisi, että homma menisi hyvin :) En kuitenkaan usko, että tämä Oy:ni tulee saavuttamaan tilannetta, jossa rahaa olisi niin paljon, että sitä voisi ryhtyä sijoittamaan.

Mulla on ainakin toistaiseksi vain yksi toimittaja, jonka kanssa olen asioinut puh ja meilillä, eli tukkukorttia en varmaankaan tarvitse. Ainakaan vielä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Välillä mä kyllä fanitan sua aika mittavasti!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onnistui yritystilin avaaminen kioskin nimeen ilman käyntiä pankissa. Myöhemmin pitää kyllä käydä allekirjoittamassa papereita, mutta sain nyt tilin avattua, jotta sain perustamispääoman maksettua. Laitoin kuitin maksutapahtumasta Kaupparekisteriin. Saa nähdä, kuinka kauan päätöksen saaminen kestää.

Täytyy toistamiseen kehua YTJ:tä siitä, että ovat tehneet sähköisen asioinnin jouhevaksi. Pankkikin oli ko-operatiivinen, siinä tietysti auttoi, että olen vanha asiakas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt potkukelkka on tökännyt väliaikaisesti hiekkaan kaupparekisterissä. Ilmoitus odottaa käsittelyä. Releiden pitäisi saapua tänään postissa, mutta en voi avata kauppaa ennen kuin kioski on merkitty kaupparekisteriin (tai noh.. kyllähän mä avaisin, mutta Klarna ei aktivoi laskutusta ennen sitä).

Laitoin kiirehtemisanomuksen kaupparekisteriin. Tuskin se mitään vaikuttaa, mutta aina voi yrittää.

Tiedän olevani monelle palveluntuottajalle rasittava aasiakas, koska haluaisin, että oma asiani käsiteltäisiin aina heti... :oops:

Toisaalta kaverin veli on asiakaspalvelussa ja kertoo, että he aina vastaavat "kiirehditään" :lol:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vaasan kaveri myy postimerkkejä Huuto.netissä ja tienaa aika hyvin ylimääräistä, viime vuonna melkein kymppitonnin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ihan mukava tili
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Potkukelkka nytkähti taas liikkeelle. Kaupparekisteröinti nyt tehty. Vielä pitäisi Klarnan aktivoida maksupalvelunsa.

Vielä täytyy ottaa toiminnanvastuu-, tuotevastuu- ja oikeusturvavakuutus ja hommata kirjanpitäjä. Mutta kun saan Klarnan palvelun toimimaan, avaan kaupan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suosittu asiaan liittyvä bloggaaja lupasi blogata ja twiitata kaupan avaamisesta (ilmaiseksi!). Kunhan Klarna nyt avaisi maksuportaalin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pe avasin kioskin ja la olisi tullut kaupat, mutta Klarna ei toiminutkaan :maanantai: Ilmeisesti jokin aktivointi vielä puuttui.
Sain laitettua PayPalin maksuportaalin tilalle, mutta kaupat meni ohi suun. Jahka Klarnan kauppiastuki aukeaa, selvitän asiaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2019 8:49 Pe avasin kioskin ja la olisi tullut kaupat, mutta Klarna ei toiminutkaan :maanantai: Ilmeisesti jokin aktivointi vielä puuttui.
Sain laitettua PayPalin maksuportaalin tilalle, mutta kaupat meni ohi suun. Jahka Klarnan kauppiastuki aukeaa, selvitän asiaa.
Miten voit ehtiä tuota kaikkea? Minä koetin katsoa mitä kioskisi myy tai missä se on? En löytänyt. Mitä voit kertoa?

MAALIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 18.03.2019 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2019 8:49 Pe avasin kioskin ja la olisi tullut kaupat, mutta Klarna ei toiminutkaan :maanantai: Ilmeisesti jokin aktivointi vielä puuttui.
Sain laitettua PayPalin maksuportaalin tilalle, mutta kaupat meni ohi suun. Jahka Klarnan kauppiastuki aukeaa, selvitän asiaa.
Miten voit ehtiä tuota kaikkea? Minä koetin katsoa mitä kioskisi myy tai missä se on? En löytänyt. Mitä voit kertoa?

MAALIARSKA
En ole halunnut kertoa kioskeistani täällä enempää, koska sitä kautta henkilöllisyyteni selviäisi heti.

Mitä tulee aikaan, niin aikaahan on aina siihen mitä haluaa ja jos ei jotain halua tehdä, siihen ei ole koskaan aikaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sain Readpeakiin 75€ promokoodin, niin ajattelin kokeilla natiivimainontaa (en usko, että toimii mulla, mutta kun en maksa mitään, voihan sitä kokeilla).

Natiivimainonnan ideahan on kirjoittaa artikkelimaisia (toimituksellisen näköisiä) juttuja ja ne laitetaan sitten muun median sekaan. Esim. IS:n ja monen muun median juttujen seassa näkyy niitä. Niissä on aina pieni banneri "mainos", mutta muuten näyttävät toimitukselliselta tekstiltä.

Readpeakin alustalla laaditaan natiivimainontalinkkejä, jotka vievät omalla sivulla olevaan natiivimainontaan sopivaan artikkeliin. Mediat sitten tarkistavat, hyväksyvätkö jutut sivulleen.

Edit: nyt on liikennettä, mutta tuleeko kauppoja...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2019 9:45
Stadinarska kirjoitti: 18.03.2019 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2019 8:49 Pe avasin kioskin ja la olisi tullut kaupat, mutta Klarna ei toiminutkaan :maanantai: Ilmeisesti jokin aktivointi vielä puuttui.
Sain laitettua PayPalin maksuportaalin tilalle, mutta kaupat meni ohi suun. Jahka Klarnan kauppiastuki aukeaa, selvitän asiaa.
Miten voit ehtiä tuota kaikkea? Minä koetin katsoa mitä kioskisi myy tai missä se on? En löytänyt. Mitä voit kertoa?

MAALIARSKA
En ole halunnut kertoa kioskeistani täällä enempää, koska sitä kautta henkilöllisyyteni selviäisi heti.

Mitä tulee aikaan, niin aikaahan on aina siihen mitä haluaa ja jos ei jotain halua tehdä, siihen ei ole koskaan aikaa.
Hyvät vastaukset. Tosin on vaikea aina ymmärtää kioskiasiaa kun ei hallitse koko kokonaisuutta mitä myydään ja mikä tarkoitus.

Todella sitä jaksaa tehdä ja siihen on aikaa, mitä todella tykkää tehdä. Tämä on nähty

STADIN MAALISKUU
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 19.03.2019 10:19 mikä tarkoitus.

Harrastus kait määritelmän mukaan on jotain sellaista, mitä tehdään pääsääntöisesti ajankuluksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2019 10:26 Harrastus kait määritelmän mukaan on jotain sellaista, mitä tehdään pääsääntöisesti ajankuluksi.
Mm. Mun mielestä ajankulun pitäminen harrastuksen päämääränä tuo mukaan sellaisen maalin kuivumisen katselun assosiaation, joka ei sovi ihan hyvin yhteen (mun) harrastusten kanssa. Määritelmässä voisi ehkä korostua enemmän rentoutuminen mukavan ajanvietteen parissa tai nautinnon hakeminen keskittymällä asioihin, joista on kiinostunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Daven uusi harrastus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Usein tuntuu, että Dave on harrastustoiminnassaan ponnekkaampi kuin moni edes ansiotyössä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin