APUA!!!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 02.05.2018 22:14 Kaveri ehdottelee miesten mukavia kolmen kimppa -kerhoja joihin ei naisia päästetä ja puhuttelee mussukaksi. Ei ihan 130% heteroa.

Alkoholiongelmaisen, vähintään keskivaikeasti masentuneen ihmisen elämää ei muuteta antamalla nettipalstalla ohjeita tarttua itseään niskasta kiinni, semminkin kun taustalla on lukuisia jo lapsuusajasta peräisin olevia traumoja, itsetuntoa tallaavia kokemuksia ja epäonnistumisia. Tosiasia on, että vaikka jollain ilveellä joku naisihminen sankarimme elämään ilmaantuisi, niin ei hän tietäisi mitä sellaisen kanssa tekisi.
Olet oikeassa! Minä tunnustan.Minä olen ylihetero ja oikeastaan inhotti kirjoittaa mussukasta tarkoittaen sinua, koska kyllähän me tiedämme, että kuka on mussukka. Hän on minun mussukkani ja pehmeä nainen. Jos olisi tullut kolmen kundin kerho, olisin vienyt meidät mukavasti veneelläni yksinäiselle saarelle ja kuinka ollakaan olisin kurvannut itse mukavasti kotiin ja jättänyt teidät saarelle mukavasti. Ja julistanut itseni mukavimmaksi Kitinässä. Sinä sitten juttelisit Jameksen kanssa seuraavan vuoden mukavia. Olisin järkännyt teille lämpimän kodin ja ruokaa paljon. Olen niin mukava.
Hakisin teidät vuoden kuluttua jos lupaatte antaa minulle mukavasti mukavimman tittelin.

----

Asiallisesti olet Gat-tapauksessa ja masentuneen ihmisen tapauksessa täysin oikeassa. Ei ne ulkopuolisen nettiohjeet ole toimivia.

---

Asiallisesti myös sinä olet oikeasti tullut jossain määrin mukavammaksi! Se minun on pakko myöntää.
Se on hyvä juttu. Mehän ollaan oikeasti tultu toimeen hyvin!

TOUKOTYYPPI
Missi ties, se on myönnettävä.
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 02.05.2018 20:54 Leaving Las Varkaus ei Orimattilaa kauemmas vie, ehkä Helsinkiin kerran tai kaksi. Ainoa mikä muuttaisi Gattacan elämässä mitään olisi raitistuminen ja pitkä psykoterapia, vaikea sanoa kumpi on epätodennäköisempää.
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Neuvoihin ja vittuiluihin myöhemmin.
Nyt vain että tarkastus taisi onnistua, Yksi äijä vain käveli nopeasti huoneet läpi mitään kommentoimatta ja selitykseeni sanoi että joo ei täysremonttia, siirretään asunto minun nimiini. Kertoi menevänsä sanomaan sille toimiston tiukkinaiselle jonka kanssa asioin. Sanoin että tarttisin vain uuden vesilukon lavuaariin ja uuden vessanpytyn kannen, Johon hän että niistä voin soittaa huoltomiehelle.

Joten taisipa onnistua. Itse kylläkin jälkisiivósin tahroja vaikka kuinka, siirtelin huonekaluja ja mattoja lattiavaurioita kätkemään ja enimmäkseen purin olohuoneen perukan rojupyramidin survoen laatikoita mm. sängyn alle. Naamioin oman huoneenikin.

Taidan vasta huomenna uskaltaa mennä taas taloyhtiön puheille. Kyllä ne tietysti jonkun byrokratian kehittää ne akat. Ehdin jo miettimään juristiko tarvitaan.

Sitten se äidin hautajaiskeikka ja kupeen kaivaminen maksuihin ja ns perikunnan paperit ja äidin laskut Orimattilalaisen lakiasinanaisen kanssa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Onnistui. Kalliiksi tuli ja tulee. Kunhan tarvitsen aikaa muuttoonkin, mutta omalla päätöksellä eikä häätäen. Joku takuuvuokrakin ennen kuin virallistetaan. Kuorta en ole vielä uskaltanut avata. Eräpäivä 21.5 ja sitten pitää vielä kerran käydä konttorissa. Ehkä täytyy nilistää tappiollisista sijoituksista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.05.2018 14:07 Onnistui. Kalliiksi tuli ja tulee.
mikä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.05.2018 14:17
Gat kirjoitti: 04.05.2018 14:07 Onnistui. Kalliiksi tuli ja tulee.
mikä?
Asunnon siirtäminen minulle, periaatteessa kyllä, mutta ei vahvistettu ennen kuin maksan takuuvuokran. Mutta ei häätöä eikä siirtoa edes näissä oloissa tarpeettoman täysremontin takia. Jota siis ei tehdä eikä mitään remonttia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.05.2018 14:19
James Potkukelkka kirjoitti: 04.05.2018 14:17
Gat kirjoitti: 04.05.2018 14:07 Onnistui. Kalliiksi tuli ja tulee.
mikä?
Asunnon siirtäminen minulle, periaatteessa kyllä, mutta ei vahvistettu ennen kuin maksan takuuvuokran. Mutta ei häätöä eikä siirtoa edes näissä oloissa tarpeettoman täysremontin takia. Jota siis ei tehdä eikä mitään remonttia.
Mikä siinä tulee kalliiksi? Ymmärrän siivouksen hinnan, mutta mitä muita erityiskuluja? Takuuvuokrahan on normaalikäytäntö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

En ole uusi asukas. Erehdyksessä heiltä tää äitini kämppä oli välillä vuosia isäni nimellä, isäni kuoltua taas äitini nimelle. Eikä mitään tarkastuksia saati takuuvuokraa.

No ainaskin maksoin niille savolaissiivoojille liikaa. Itse tein aika isot loppuhommat, helppoa kun peruskaaos oli raivattu ja jumalauta vittuperkelesaatana roskisdyykattu niiden urpojen jäljiltä. Laskeskelin että ne kolme taisivat saada plus miinus viidenkympin tuntipalkan per perse. Edelleen en tiedä, onko järkeä pitää tätä kämppää ja miten sen maksan... mutta tarvitsin aikaa. Vasta omaehtoisesti järjestän kamojen muuton ja sitten irtisanoudun itse.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mulle nyt on jäänyt vähän hämäräksi tämä kahden asunnon juttu. Vai meneekö toinen myyntiin/vuokralle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 04.05.2018 15:42 Mulle nyt on jäänyt vähän hämäräksi tämä kahden asunnon juttu. Vai meneekö toinen myyntiin/vuokralle?
Täällä olisi edullisessa vuokrakämpässä minullekin parempi asua talvisin kuin 11 kilometriä lähimmästä kaupasta. Niin aina teimme. Vaikka miten nätti puolentoista hehtaarin piha mulla on. Ja ulkorakennuksia, jotka nekin olisi pitänyt tyhjentää tavaran siirtoa varten- Tavaraa on järkyttävän paljon.
Toisekseen olisi ollut mahdoton aikataulu tässä tilanteessa ja henkisessä tilassa hankkia rekka-autoa ja bodareita siirtämään kamat Orimattilaan ennen toukokuun loppua. Vaikka siihen varmaan päädynkin. Kunhan lisäaikaa tähän tilanteeseen ostin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Et ole koskaan ollut vuokralainen ja vuokraoikeus siirtyy sellaisenaan vain puolisolle toisen kuollessa. Kyse on siis uudesta sopimuksesta, ei vanhan siirrosta. Silloin vaaditaan aina takuuvuokra, jonka toki saa takaisin jos ei tuhoa kämppää. En ymmärrä mikä siinä nyt "kalliiksi" tuli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: APUA!!!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äitini ei ollut kuollut, kun jonkun sovinistisen ajattelun mukaan ihan vahingossa siirsivät laskut isäni nimelle. Joskus 90-luvulla.

Kallista joo että lamautuneena meninkin maksamaan niille kitinäkontaktin savospedeille. Toisaalta en olisi itse jaksanut sen surrealistisen kaaoksen kanssa. Hullu mikä hullu. Tosin kaaoksesta lasken omaksi viaksi vain kolmasosan.

Edit: enhän saa takuuvuokraa takaisin, kun lähtiessäni huomaavat lähinnä isäni röökinjäljet keittiön lattiassa, ne jotka peitin matoilla korjaan tuolilla. Tai olohuoneen kummallisen uran joka on kuin raskasta esinettä olisi vedetty. Kapea mustien pisteiden homma. Peitin matolla. En tehnyt sitä rantua, en tiedä miten se, mutta mä varmaan maksan koko lattian.

Kai ne olisi sitten pitänyt näyttää, että en se minä ollut. Kunhan piilotin pelätessäni täysremonttimuuttoa.Nyt joskus poismuuttaessani menevät mun piikkiin vaikka miten siistinä olisin.

Edit: Tämä monimutkaistaa. Kai mun kannattaisi paljastaa ne ennen vuokrasopimuksen vahvistusta, että edellinen vuokralainenhan se. Eikä mulla ole vaatimuksia niitä korjata.

Edit: Ns perikuntahan se eli minä kumminkin joutuisin maksamaan?
Äitini takuuvuokra? En tiedä oliko silloin 1967 moista olemassa tai nyt ainakaan missään arkistossa.
Vastaa Viestiin