Toukokuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2018 8:43 Hän soitti johonkin 24/7 palveluun, jossa arvioitiin, että sähkärin asia ja sanoi, että lähetämme yhteistyökumppanimme miehen paikalle, hinta 663€, sis 2h (melko kallista..)
Olisi varmaan ollut puolet halvempaa toimistoaikaan ja ilman häly-lähtöä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.05.2018 10:13
James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2018 8:43 Hän soitti johonkin 24/7 palveluun, jossa arvioitiin, että sähkärin asia ja sanoi, että lähetämme yhteistyökumppanimme miehen paikalle, hinta 663€, sis 2h (melko kallista..)
Olisi varmaan ollut puolet halvempaa toimistoaikaan ja ilman häly-lähtöä.
Juu. Itse asiassa retrospektiivisesti olisi ehkä voinut hälyttää ko. kioskista suoraankin ilman välitysfirmaa. Mutta meni jo ja uskomattoman nopeasti oli paikalla. Ei ambulanssiakaan saa yhtä nopeasti aina :)
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.05.2018 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.05.2018 9:57
James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2018 8:43 Ilmeisesti kitinäkirjoittelu on aiheuttanut elämänlankojemme jonkinlaisen kvanttilomittumisen (...) Kaikkiaan siinä mielessä positiivista, että apua löytyy alle tunnissa.
Aika lievää isomorfisuutta struktuurien välillä tämä kuitenkin on, kun et kuluttanut kuukautta-paria ongelman voivotteluun, vaan lähdit (tai vaimo lähti - vaikea sanoa, vahvistaako vai heikentääkö tämä Gat-analogiaa) heti ongelman pontevaan ratkaisuun.
Kaikenlisäksi ratkaisu ei ole paukkulanka, kuminauha ja työvoiman pestaus kitinästä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12247
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 5:30
James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2018 15:25 ^Kuten jo toisaalla kerroin, etkös sä meinannut Turbohaltijan dekapitoida seinällä olevalla miekalla, kun viimeksi tapasitte?
Ei, se oli Runkkutonttu.
Tontun sopimattomasta käytöksestä on sentään aikaa kohta 14 vuotta, eikö tunteet ole jo jäähtyneet? No hard feelings? (not pun intented). :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sähkäri oli onnistunut löytämään pumpun, kuulemma ei ollut ihan helppo rasti, koska pumppu ja kaivo samaa pakettia. 2280€ :shock: Paska juttu (pun definitely intended). Tulee tänään iltapäivällä asentamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 17.05.2018 11:16
Gat kirjoitti: 17.05.2018 5:30
James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2018 15:25 ^Kuten jo toisaalla kerroin, etkös sä meinannut Turbohaltijan dekapitoida seinällä olevalla miekalla, kun viimeksi tapasitte?
Ei, se oli Runkkutonttu.
Tontun sopimattomasta käytöksestä on sentään aikaa kohta 14 vuotta, eikö tunteet ole jo jäähtyneet? No hard feelings? (not pun intented). :wink:
Halusin vain oikaista Daven väärinkäsityksen, muuten ei ole vuosiin ollut mielessäkään.

Löysin ajokorttini, sopivasti liian myöhään kun eilen peruin Danske Bank-tapaamisen Lahdessa. Oli nojatuolin alla hirveessä tölkkikasassa! Löysin vain koska etsin tupakkia. Ilmeisesti olin hautajaisissa siellä salaattipöydällä hamunnutkaikkia kortteja ja puvusta oikeat sivutaskut puuttuen olin sitten juuri ajokortin työntänytkin housuntaskuihini. Oli kai valahtanut sieltä kotiin tultuani romahtaessani istumaan. Kas ettei jo kappelin penkissä. Opetus: Älä laita mitään housun taskuihin, ei edes avainta.

No, siirrän asiani sitten Varkauden Danskebankiin. Tupakkaakin löytyi autosta niistä jätkien kasaamista pusseista ja paljon.

Vituttaa, kun vessaa ei voi nyt vesikatkolla vetää kun ämpäriinkään ei voi ottaa vettä ja juotavaakin on tähän hätään vain äidilleni kuumavesipulloiksi täyttämät litran vissypullot.

Helpotti kun kortti löytyi, yksi vaivaannuttava rasti välistä pois. Kunhan ei vielä jotain muuta tule eteen.

Noista luettelemistani rikkoutumista eritoten surettavat mökin katon sortuminen korjauskelvottomaksi, siihen loppui yksi elämänvaihe. Piti korjata, mutta juuri sinä kesänä pitikin olla enoa hoivaamassa, sellainen kytkentä. Mitähän minä sillekin teen, ei kukaan osta edes tontin takia kun ei ole rannalla.Isän autokin pitäisi jaksaa trokata johonkin.

Ja sitten navetan välikatto on ollut hutera jo vuosikymmeniä, miksi se osittain keksi sortua just nyt? Iso homma sekin korjauttaa. Ja pihapuut.

Usein toistuvia myrskyjä ja ötökkäparviakaan ei ole ennen ollut, mutta ne koskevat kyllä kaikkia metsiä.

Niin ja tämä Orimattilan kämppä on hirvittävä. Kaiken lisäksi se vesivahinko veti kuivaamisesta huolimatta parketin kupruille.
Viimeksi muokannut Gat, 17.05.2018 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 12:43 Usein toistuvia myrskyjä ja ötökkäparviakaan ei ole ennen ollut, mutta ne koskevat kyllä kaikkia metsiä.
Mä en tiedä luhduttaako tämä, mutta tilastojen mukaan ilmastonmuutoksen seurauksena myrskyt ovat vähentyneet. Valitettavasti taulukko alkaa vasta vuodesta -94. En nyt löytänyt vanhempia tilastoja muistin tueksi. Kovimmat mitatut myrskyt on vuosilta -71, -75 ja -95, joten ei voitane sanoa myrskyjen myöskään koventuneen.

http://ilmatieteenlaitos.fi/tuulitilastot
http://ilmatieteenlaitos.fi/tuuliennatyksia
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kitinällä on eri rinnakkaistodellisuus. Entäs tämä: http://www.sahkoala.fi/ammattilaiset/ar ... antyminen/
http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutoskysymyksia
No mun metsiä jyräsivät kolmesti, enon aikana ei koskaan. Kai se sitten on osa HENKILÖKOHTAISTA KIROUSTANI. Täysvakuutus vähän auttaa, mutta ei korvaa koska kaatuneesta puusta saa vähemmän fyffee. Ja sitäpaitsi halusin säilyttää sen lohkon. Hyvä kun vajaat puolet myin ehjänä ennen myrskyjen sumaa. Oli pakko, jotta saatoin maksaa enolleni ja pankille ja tuomion kautta uusioserkulleni sitten jutun hävittyäni.

Sitten kaarnakuoriaisen toukkia ei ennen juuri ollut. Naapurin isäntä myi kaikki puunsa heti kun kuuli että ne ovat tulossa. Sadattelee myös villisikojen tuloa ja ylppisteli kuvilla jossa on niitä mm hänen läjäpäin ampumia. Mulla on vieläkin syömättä purkillinen villisikaa jonka häneltä sain.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 13:27 Kitinällä on eri rinnakkaistodellisuus. Entäs tämä:
Joo, mallien perusteella on aina ennustettu myrskyjen lisääntyvän ja voimistuvan. Ei vaan ole ainakaan vielä toteutunut. Toteutuneissa myrskypäivissä sen sijaan on viimeisen 10 vuoden aikana jääty 8 kertaa alle keskiarvon. Ei tätä ajanjaksoa voi millään kutsua erityisen myrskyisäksi.

Ei mulla ole tarjota mitään selitystä miksi ennusteet ja toteutuneet olosuhteet ei kohtaa. Ehkä myrskyt lisääntyy ja voimistuu joskus tulevaisuudessa tai ennusteita muutetaan jossain vaiheessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mutta tuulen VOIMAKKUUDEN ainakin paikallisesti näkee omin silmin. Trombejakaan en ole ennen nähnyt.Eikä enoni aikaan metsilleen niin käynyt viiteenkymmeneen vuoteen. Pitkittyneistä sähkökatkoksistakin on imho enemmän juttuja. Jonka perusteen voi laskea anekdootinomaiseksi kunnes se itseä kirpaisee. Ja ne toukat päälle.

Daven kärsimyksiä en äsken huomannut. Omakotitaloissa noin, mutta kun kuulun "vesiosuuskuntaan" niin jonkun vikaan mennessä siitä vastaa ja maksaa joku muu, eli se osuuskunta. Minullakin kerran syttyi osuuskunnan kylän yleisviemäriin työntävän pömpelin valo, joku ohiajava oli huomannut. Minä wn ja vessakin veti. Heti ilmestyi pari ukkoa ihan kutsumatta rassaamaan eikä maksanut minulle mitään. Kai ainoastaan talon sisäinen putkisto ja vessanpönttö on nyt vastuullani.

Toista ennen kun oli talon oma kaivo pumppuineen keskellä peltoa, jonne ennen aurauksen tilamista sekä sähkö-että putkimihiä vein hangen läpi Lantikalla. Eivät saaneet kuntoon. Uutta moottoria ei alkanut kuulua, joten parin viikon pästä soitin mukamas sähkömiehelle, joka sen lupasi tuoda. Tuo sopotteli, että hänen rahansa ei kelpaa paikallisessa sähköliikeessä, ja miten ne ovat huijareita. Minun kuulemma pitäisi itse käydä ostamassa. Minä suutuin että mitäs itse lupasit ja olisit voinut sanoa ennemminkin että minun pitää se hakea. Ihan loppujen lopuksi päättelin muistaakseni, että toivomansa pumppu oli oikean tehoinen, mutta väärällä kierrosluvulla.

Viimeinen kerta kun luotan kylänmiesten suosituksiin keikoista kavereilleen. Sähkömies oli mitä oli ja putkimiehiltä lipsahti, että he eivät ole oikeita putkimiehiä. Isot firmat sattavat laskuttaa enemmän. Mutta ne ovat kasvaneet suuremmiksi, koska saavat homman hoidettua.
Viimeksi muokannut Gat, 17.05.2018 15:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 13:27 Kitinällä on eri rinnakkaistodellisuus. Entäs tämä: http://www.sahkoala.fi/ammattilaiset/ar ... antyminen/
http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmastonmuutoskysymyksia
Mun käsittääkseni nämä ovat ihan linjassa Vagabondon faktojen kanssa.

Ilmatieteenlaitos laitos on koko ajan sanonut, että kun ilmastonmuutos etenee, teoreettisten mallien mukaan myrskyjen todennäköisyys Suomessakin kasvaa, kun lisääntyvät matalapaineet vahvistavat Atlantilta saapuvien myrskyjen rippeitä luoden suomalaisittain vahvoja hybridimyrskyjä. Ja metsätuhoja tullee erityisesti talvella aiempaa enemmän, jos ei ole enää routaa pitämässä puita maassa. Ilmatieteenlaitos ei ole sanonut, että nyt nähdyt myrskyt olisivat lämpenemisestä johtuvia poikkeuksia, vaan korkeintaan, että jos/kun ilmasto lämpenee, näitä on jossain vaiheessa (tulevaisuudessa) laskennallisesti odotettavissa enemmän.

Toinen linkkisi ei kai itse tekstissä missään esitä, että myrskyt olisivat lisääntyneet, saati että tämä johtuisi ilmaston lämpenemisestä (eri asia sitten on, että viestintäpelle on laittanut asiantuntjan tekstiin valheellisen otsikon, mutta tämähän on arkea kaikessa viestinnässä sanomalehtiä myöten.) Teksti vain sanoo, että ääri-ilmiöt ovat lisänneet kaapelien kysyntää viime vuosina. Teksti ei sano, että ääri-ilmiöt olisivat lisääntyneet. Ehkä sähkölinjojen määrä on lisääntynyt, tai emme vain enää siedä katkoksia ja häiriöitä entiseen malliin, ja korjaukset ovat kiireisempiä ja perusteellisempia.

Tämä yleinen käsitys siitä, että myrskyt ovat lisääntyneet, johtunee (a) vahvemmasta tiedonvälityksestä (joka vielä kekkosslovakiassa oli rahoittelevaa ja ongelmia vähättelevää, nykymenossa katastrofeilla herkuttelevaa), (b) aiempaa huonommasta vian ja katkosten sietokyvystä ja (c) tästä yleisestä ilmiöstä, että kun on kylmä jakso, urpokuoro huutaa mikä ilmastonmuutos muka! ja kun on lämpimämpää/myrskyää, toiset vatipäät huuatvat että ilmasto on nyt muuttunut!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

No sitten se on henkilökohtainen kirous tai tätä kylää koskeva ihan faktana. Olo tilastot mitä oli, yksittäistapauksia on. Vai väitätkö tilastoihin perustuen, että mun metsää EI kaatunut?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 14:54 Mutta tuulen VOIMAKKUUDEN ainakin paikallisesti näkee omin silmin. Eikä enoni aikaan metsilleen niin käynyt viiteenkymmeneen vuoteen. Pitkittyneistä sähkökatkoksistakin on imho enemmän juttuja. Jonka perusteen voi laskea anekdootinomaiseksi kunnes se itseä kirpaisee.
Yritätkö sä nyt sanoa, että virallisissa tuulimittareissa on joku systemaattinen virhe, kun ne ei vastaa sinun silmämääräistä arviota? Sisämaassa tuuli on luonteeltaan hyvin puuskaista. Ehkä teillä on käynyt aikoinaan hyvä tuuri ja kovat puuskat ei ole osuneet teidän metsiin ja sittemmin onni kääntynyt. Tai vaihtoehtoisesti hakkuiden takia paikalliset olosuhteet muuttuneet ja sun metsiin osuu nyt kovempi tuulikuorma kuin enosi aikana. Kyllä maan kattava mittausjärjestelmä antaa luotettavamman kuvan tuuliolosuhteiden kehityksestä kuin sun metsä.

Mitä sähkökatkoksiin tulee, niin veikkaan nykyisissä organisaatioissa olevan vähemmän henkilökuntaa sähkökatkoja korjaamassa kuin Telellä aikoinaan, kun näitä organisaatioita on viilattu tehokkaammiksi 90-luvun laman oppien seurauksena. Kyllä ainakin meilläpäin maaseutua sähkökatkot oli toistuva ilmiö 80-luvulla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vittu teidän kanssa. No olkoon sitten henkilökohtainen kirous jota ei enollani niiiiin hyvänä ihmisenä oskaan ollut.

Tässä muuten ilmastonmuutoksesta ja ötököistä pdf. Kirjanpainajan toukkiahan ne minulla, ja mainitaan että ovat aiemmin olleet harvinaisia.

Myös nätti kuva Kebnekaisen tuntturimassiivista, kiersin kaikki huiput :D

http://www.ymparisto.fi/download/noname ... %7D/124645
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jeps. Kiira-myrsky pahin tietenkin täällä. Orimattila ja varsinkin tämä itäosa mainittu.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... n-1.201569

Sitten ötökät.
Kuin Vanhatestamentilliset vitsaukset. Skorpionit ja heinäsirkkaparvet, joki muuttuu vereksi jne.

Ja juuri sen kauniin vanhan metsän halusin säilyttää niin kauan kuin voin. Nyt en kestä käydäkään siellä istutettuja taimiakaan katsomassa.

P.S. Miksen heti hokannut, että juomavettä huomiseen lähtöön asti saan juuri siitä vessan putkentyngästä, kunhan säädän paineen tosi pieneksi ja pullo siihen suulle. Tosin se leviää niinkin parketin puolelle, pilalla on se puoli olohuoneesta. Muun kaaoksen lisäksi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaimolta viesti: pumpu on vaihdettu :]

Vaikea kyllä kuvitella, että voisi tämän sujuvammin mennä; alle 24h siitä, kun vika todettiin, pumppu on vaihdettu. Toki kalliiksi tuli, mutta ei sitä voi ilman toimivaa jätevesikaivoa asua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2018 18:46...mutta ei sitä voi ilman toimivaa jätevesikaivoa asua.
Sä et edes yrittänyt. Ei se heti täyty. Vallankin, jos säännöstelee vessan ja eritoten huuhteluveden käyttöä kotona. Kitinästä olis voinut saada vaikka mitä säästövinkkejä :paska:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, jos paskoo housuun ja ei käy suihkussa, jätevesikaivo on aivan tarpeeton!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kunhan lasku tulee, täytyy kysyä, josko kotivakuutuksesta saisi jotain. Veikkaan, että ei, mutta aina kannattaa kysyä. Kotitalousvähennys onneksi maksaa puolet työstä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 17.05.2018 17:44 P.S. Miksen heti hokannut, että juomavettä huomiseen lähtöön asti saan juuri siitä vessan putkentyngästä, kunhan säädän paineen tosi pieneksi ja pullo siihen suulle. Tosin se leviää niinkin parketin puolelle, pilalla on se puoli olohuoneesta. Muun kaaoksen lisäksi.
Ajattelin alun perin että olisi vastuutonta neuvoa mitään siinä tulppaushommassa (johtaisi suurella todennäköisyydellä vesivahinkoon.) Mutta tuli mieleen: oletko katsonut, että onko koko asunnossa vain pääventtiili. Vessanpöntön suhteenkin ihmettelin, kun niiissä on normaalisti mahdollisuus sulkea vedentulo.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 19.05.2018 2:19
Gat kirjoitti: 17.05.2018 17:44 P.S. Miksen heti hokannut, että juomavettä huomiseen lähtöön asti saan juuri siitä vessan putkentyngästä, kunhan säädän paineen tosi pieneksi ja pullo siihen suulle. Tosin se leviää niinkin parketin puolelle, pilalla on se puoli olohuoneesta. Muun kaaoksen lisäksi.
Ajattelin alun perin että olisi vastuutonta neuvoa mitään siinä tulppaushommassa (johtaisi suurella todennäköisyydellä vesivahinkoon.) Mutta tuli mieleen: oletko katsonut, että onko koko asunnossa vain pääventtiili. Vessanpöntön suhteenkin ihmettelin, kun niiissä on normaalisti mahdollisuus sulkea vedentulo.
Unohdat nyt, mikä suku sen on rakentanut. Säästetty on moisissa suuren maailman turhuuksissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

TPK!

Linnut laulavat, mansikat maistuvat. Kun tulen kotiin, niin laatoitus kasaan ja sitten avaan pilsnerin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Varkaudessa vähän aikaa. Vahvistan vuokrasopimuksen. Sitäkin varten piti reissata pitkin Suomea. Oikein varovaisen kuljetuksen jälkeen tietokoneeni hiiri alkoi tarjoamaan vasemmasta polkimesta myös oikean polkimen asiaoita. Mikä tekee kirjoittamisesta tai ainakin typojen korjaamisesta vaikeaa, nipsutella sinne tänne kúnnes tottelee.

Kyllä tässä joku jatkumo on näissä havereissa. Jumala rankaisee, mikä oikein onkin? Maailma ei pysy koossa ilman isääni ja äitiäni? Äitini syystäkin vihainen minulle ja kostaa? Silloin olisi se ilkeä akka sentään jotenkin elossa, hyvä!
James Potkukelkka kirjoitti: 18.05.2018 8:46 ^juu, jos paskoo housuun ja ei käy suihkussa, jätevesikaivo on aivan tarpeeton!
Mainittakoon, että taloni jätevesikaivon tukkeuduttua jotain viisi vuotta sitten kylppärin lattialle nousi lattiakaivon ritilästä koko pesuhuoneen lattia täyteen punaista paskaa. Kuin kaukufilmissä the Blob. Päättelen omaksi paskakseni, koska minullahan peräpukama joskus vuotaa. Joten vessaan paskoin silloin. Vain isäni oli riittävän urhea sen siivotakseen.

Ymmärsin kerrankin soittaa oikealle firmalle enkä luottanut kylänukkoihin. Järkkäsivät sinne nopeasti isoimman tankkiautonsa, ja pitkään piti liuottaa. Kas kun enoni ei ollut koskaan tyhjennyttänyt paskakaivoa. Tämä tapahtui tietenkin aikana, jolloin olimme oman kaivon varassa, sen joka meni rikki ja ainakin puoliamatöörisähköputkimiehet eivät saaneet korjattua. Joten kun paskakaivo-ammattilainen pyysi vetämään vessasta pari vessapaperia testinä tuleeko läpi, huuhtelin vessan vedellä, jota toimme kanistereissa hautuumaan vesipumpusta.
So Hard kirjoitti: 19.05.2018 8:06
nokkaelain kirjoitti: 19.05.2018 2:19
Gat kirjoitti: 17.05.2018 17:44 P.S. Miksen heti hokannut, että juomavettä huomiseen lähtöön asti saan juuri siitä vessan putkentyngästä, kunhan säädän paineen tosi pieneksi ja pullo siihen suulle. Tosin se leviää niinkin parketin puolelle, pilalla on se puoli olohuoneesta. Muun kaaoksen lisäksi.
Ajattelin alun perin että olisi vastuutonta neuvoa mitään siinä tulppaushommassa (johtaisi suurella todennäköisyydellä vesivahinkoon.) Mutta tuli mieleen: oletko katsonut, että onko koko asunnossa vain pääventtiili. Vessanpöntön suhteenkin ihmettelin, kun niiissä on normaalisti mahdollisuus sulkea vedentulo.
Unohdat nyt, mikä suku sen on rakentanut. Säästetty on moisissa suuren maailman turhuuksissa.
Pakkohan se minun on tulpata, koska sekin paikka on vielä enemmän kuin oli tämä Varkauden asunto, jossa nyt olen, aivan häpeällisen mahdoton näyttää ulkopuolisille, edes putkimiehelle. Ostelen Varkaudessa rautakaupasta tulppia vai mitä hattuja ne on. Poissa ollessani tai nukkuessani pidän vedentulon kiinni-asennossa.

Ja jooei, ei siellä ole kuin yksi pääventtiili, lämminvesiboilerin kupeessa. talo tehty muistaakseni vuonna 1978, halvimmista mahdollisista materiaaleista toki. Kauan kesti selittää nuukalle enolleni, että tarvitsee enemmän kuin yhden huoneen koirankopin.

Sellainen metallinen letku vain menee toimimattoman WC:n vesiäsiliön ja seinän välillä. Seinän päässä on vain mutteri. Kun vain kädellä koetin voiko siitä säätää, ei liikkunut, koko vitun letku lähti irti ja vedenpaisumus. Jos laitan päähanasta pientä painetta, vettä tulee vain just siitä putkentyngöstä vessan alttianarajasta. No joo, olenhan minä tottunut elämään kantovedenkin kanssa.

Onko nykyään epätavallista, että omakotitalossa ei ole kuin yksi pääventtiili? Ei vanhoissa kerrsostaloissakaan montaa, saati asuntokohtaisia. Muistanpa kun isäni kanssa asensimme astianpesukoneen ihan itseksemme. Aamuöllä hiivimme kellariin ja tietämättä mikä venttiili on mitä, suljimme vedentulon KOKO tähän kuusikerroksiseen kaksirappuiseen vm. 1954 rakennukseen. Sitten äkkiä kone vedentuloon kiinni ja paineet taloparkaan takaisin.

Jänskää että kaikki kesti enoni eläessä, mutta enoni kuoltua kaikki alkoi luonnostaan hajoilemaan. Sama minulla äitini kanssa, se putkirikko oli taianomainen ja nyt tietokoneeni reistailu. Ehkä niiden ihmisten olemassaolo on se, mikä pitää sitä todellisuutta jopa yliluonnollisesti koossa? Siksi kai sain hepulin roskiinheittäjistä. vahvisti ennenkin tietämäni, ettei just tätä maailmaa ole sellaisena ilman vanhempiani ja minua yhtenä ontologisena kokoomapisteenä. Katsotaan nyt miten yksin jaksan. Mutta kun yksin, liekö asialla väliä. Vaikeaa tai mahdotonta. Mutta joo vielä vielä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Toukokuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

40 vuotta vanha talo niin kaikki alkaa olla käyttöikänsä päässä. Eiköhän ne putket kohta hajoile muualtakin ja siinä ei ole mitään yliluonnollista mysteriaa. Ihan niinkuin siinäkään että kakkakaivo täyttyy tai tukkeutuu helpommin kun on useampi käyttäjä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin