Kesäkuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mä jo alkuun tunnistin silloin liian hyvän Ukrainan kuplaksi. Tuli maailmanlaajuinen pörssiromahdus, monet menettivät. Sittemmin olen kahdesti siirrellyt rahastoja. Ei ole mulla toiminut. Tappiollisen hännän 45 rahaa lopulta lunastin rahaksi, koska on hieman näitä menoja nyt.
Viimeksi muokannut Gat, 10.06.2018 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2018 16:36
James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2018 16:21
sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2018 16:15 ^ toivottavasti ymmärrät, että sinun on vaikea myöskään ostaa matalaa riskikorjattua tuottoa, jos vain vältät kuluja?
Po. korkeaa riskikorjattua tuottoa?
Ei. On yhtä vaikeaa alittaa indeksi kuin ylittää se. Jos gattis osaisi tunnistaa luuserisijoitukset, niin hän voittaisi indeksin jättämällä luuserit pois.

Gattiksen on siis vaikea hävitä sijoituksissa osaamattomuuttaan. Gattikselle tuo vain ei kelpaa, koska joku salaliitto tai kohtalo on mukavampi selitys kuin arkinen sattuma.
No joo. Jos joku osaisi poimia indeksin alittavat osakkeet niin se tietysti olisi rahanarvoinen kyky :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 10.06.2018 16:32 Siirto yllä että sitäpaitsi kun on niin paha krapula, että niitä pameja tarttis, minä olen silloin likuntakyvytön. Ambulanssiko muka sitten? Oma muuten vaan pamiresepti saattaisi olla tarpeen
Katkaisusta mun kokemukseni on sairaalapuolelta ja en suoraan osaa sanoa, miten terveyskeskuspuoli toimii. Eli kuinka vähissä promilleissa pitää olla, että pääsee sisään. Sairaalla katkollaa olevilla oli yleensä joku somaattinen syy, miksi olivat päätyneet sairaalaan ja katko hoidettiin sen ohella.

Mutta asia selviää soittamalla omaan terveyskeskukseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti: 10.06.2018 16:32Riistaa ajatelin ampua ja hankkia saksanseisojan kuten ennen oli. Luvat ja seuran jäsenyys on.
Ajattelehan uudestaan.

Karhuissa et pääse metsästämään. Ilman karhua et kykene yhtään mihinkään.

Meneekö nykykunnossa kummassakaan tilassa 200 metriä kävelyä metsässä tussarin painoinen esine mukana?

Ja kun nykyisin itsestään huolehtiminen on melkein nollatasolla niin siihen vielä koira?


Katko ja pitkä antabus olisi oikein perusteltua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly:
No kun tuollaiset haaveet mehtäämisestä, koirasta elämän ryhtinä ja etenkin taas tuntureille menosta kuntoutuneena pitävät minut hengissä. Ostinhan isän kuoleman aikaan täydelliset retkeilyvarusteetkin. Niistä haaveista luopuminen perusteella että enhän koskaan pysty olisivat minulle silkka kuolema. Ei toimi noin vaikkei muutenkaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Öhöm. Jaksoin pestä kaksi koneellista pyykkiä. Todella hidas tuo taloyhtiön pesukone. Muka tunnin ohjelma kestääkin puolitoista tuntia. Suihkun jätän toisen päivään, nyt kanavapujottelen leffoja.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ elämänhallinnasta se ylämäki alkaa. Jos huomenna jaksat 3 koneellisen verran ponnistelua, niin suunta on vain ylöspäin.

Tee suunnitelma. Lyö ensi vuoteen tavoite, jolloin olet aseen ja koirsn ksnssa pohjoisessa. Sitten katso mitä sinulta nyt löytyy ja mitä puuttuu. Sitten aikataulutat puuttuvat jutut ja pidät sen ensi viikon ponnistuksen riittävän pienenä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2018 22:53 ^ elämänhallinnasta se ylämäki alkaa. Jos huomenna jaksat 3 koneellisen verran ponnistelua, niin suunta on vain ylöspäin.

Tee suunnitelma. Lyö ensi vuoteen tavoite, jolloin olet aseen ja koirsn ksnssa pohjoisessa. Sitten katso mitä sinulta nyt löytyy ja mitä puuttuu. Sitten aikataulutat puuttuvat jutut ja pidät sen ensi viikon ponnistuksen riittävän pienenä.
Ei se ole elämänhallinta suoraan, vaan elämänhalun menetys tilanteessa äitini kuoltua niin ikävästi ja asioiden mentyä kaaokseen jo vuosikausia, osin jopa muusta kuin omasta syystäni. Siinä elämänhallintakin lipsui välttämättömiä asioita lukuunottamatta. Elämisestä maku ja motivaatio, joo nimenomaan motivaatio pois. Miksi, miksi yhtään mitään nyt ihan yksin vieraassa, piittaamattomassa maailmassa? Vaatisi melkoista solipsismia, kun kunkin "Rosebud" vain heitetään uuniin. Vaan ei kelkkayhteisöön kuuluvien.

"Elämänhallinta" olisi helpompaa jos peruslähtökohdat eivät olisi näin vaan kuten muillakin ihmisillä jo kutakuinkin valmiiksi järjestyksessä ja sitä jatkaa. Elämänhalu saattaisi loppua muiltakin näin jos äkkiarvaamatta tapahtuneena tosiasiana näkisivät vaikka miten omaa syytäni olevan tuhon ja olisivat vastuussa siitä.. Esimerkiksi en tule koskaan selviämään siitä Orimattilan puolen sekasotkusta yksin. Vaatisi herooisia ponnisteluja ja minä kun en jaksa elääkään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos siivoa viisi neliömetriä päivässä, mikä ei vaadi mitään herooista, isokin lukaali on kuurattu kuukaudessa
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Mikä sun tilanne nyt on, meneekö alkoholia joka päivä?

Ps. Orimattilan talon (joka lienee joku vanha maatilan päärakennus) suhteen on varmasti fiksuinta antaa mädäntyä paikalleen. Ei sillä ole mitään arvoa. Turhaan revit siitä stressiä. Kaikki siihen laittamasi efortti (ajallinen, taloudellinen) on hukkaan heitettyä. Kun joskus kuolet, periipä maasi sitten valtio tai joku yhdistys, eivät sitä käytä mihinkään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 0:53
Ei se ole elämänhallinta suoraan, vaan elämänhalun menetys tilanteessa äitini kuoltua niin ikävästi ja asioiden mentyä kaaokseen jo vuosikausia, osin jopa muusta kuin omasta syystäni.
Aika usein se on se kontrollin menetys, joka taas johtaa elämänhalun kaikkoamiseen. Jos et usko ja todista jpka päivä, että voit parantaa huomista, niin helposti masennut.

Ei sillä ole mitään väliä, missä kohtaa ’luiskaa’ kukin on. Jos ei pyri ylöspäin, niin alamäen riski on suuri. Meidät on vain viritetty noin, ihan aivokemiallisella tasolla. Ei tuota voi muuttaa omalla tahdolla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gatilla on kyllä oma toimijuus aika lailla hukassa. Mies keikkuu kuin lastu laineilla vailla mitään otetta elämänkohtaloonsa, voimattomana olosuhteiden armoilla. Välillä on mahdoton toimia, kun vanhat vanhemmat ovat hengissä, välillä, koska he ovat kuolleet. Vähän näyttää siltä, että tapahtuipa olosuhteissa mitä tahansa, Gatin toimijuus ei siitä hänen näkökulmastaan mahdollistu.

Mun mielestä tämä kyllä vähän viittaa siihen suuntaan, että kaikki nuo pienten askelienkin omaehtoiset toimintasuunnitelmat lienevät liikaa, vaan ensin tarvittaisiin ihan ulkopuolista hoitoa, ennen kuin eväät riittävät mihinkään. Eli varmaan sinne terveyskeskukseen kertomaan ryyppyputken pituudesta ja koetusta mahdottomuudesta tehdä millekään asialle mitään, mikä vielä yhdistyy ahdistukseen ja masennukseen. Pieni hetki lataamossa voisi tehdä hyvää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu. Kyllä vaikuttaa toivottomalta, että G-mies saisi elämäänsä minkäänlaiseen järjestykseen. Pakkohoidosta voisi olla apua (ei siitä ainakaan haittaa olisi..), mutta sitähän ei ole tässä tapauksessa käytössä, eli eo. oli teoreettinen kommentti. Turha siis Gattis pelätä, kukaan ei tule viemään hoitoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai siellä psykiatrisilla osastoilla on väkeä vapaaehtoisessakin hoidossa. Gatilla on moneen muuhun ryyppyveikkoon verrattuna sen verran kulttuurista pääomaa, että ehkä kykenisi näkemään asian historiallisen, rappioromanttisenkin puolen, ja tätä kautta valmiuksia vapaaehtoiseen hoitoon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Siis vapaaehtoiseen katkaisuun (muunlaista käytännössä ei olekaan) pääsisi, kun menisi sinne terveyskeskuksen päivystykseen. Eli ei ongelma ole siinä, etteikö apua olisi tarjolla. Mutta se tietenkin vaatisi sen, että G menisi sinne terveyskeskukseen ja sehän ei ole mahdollista, koska on niin kiire.

Katkosta pitäisi aloittaa.

Ei suoraan liity tähän, mutta joku kitinäläinen kirjoitti hauskasti, että alkoholisti voi lopettaa ryyppämisen koska tahansa, kunhan se on aikaisintaan ensi viikon torstaina.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.06.2018 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaveri löysi exvaimonsa katkolta. Siinä olisi Gatillekkin mahdollisuus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Luukku umpeen jo yleisneuvojenne kanssa. "Ulkoisena apuna" mä tarttisin jonkun avuksi raivaussiivoamaan Orimattilassa, ei ole "vanha maatilan päärakennus" vaan vm 1978 ja yleensä jonkun muun ihmisen tähän mukaan ystävänä miettimään käytännön asioita. Kun ne saisi paremmalle tolalle, ei näyttäisi niin toivottomalta eikä siinä enää kallonkutistajia tarvittaisi.

Hih, ei taaskaan krapulaa! Alkon käyttökin on suhteessa hyvin pientä nyt. Aamukahvi tosin pitää saada ja yksi pieni olut aamuangstiin.
Viimeksi muokannut Gat, 11.06.2018 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jotkut hönöt perustelee itselleen säikeitä, toiset käyttää valmiita tenoja..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2018 15:01 ^Itse ehkä jään odottamaan sitä pörssiromahdusta. Ainahan se joskus tulee.
Ihmeen rauhallisesti markkinat ovat toistaiseksi suhtautuneet tähän

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005715078.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 11.06.2018 10:52 Orimattilassa, ei ole "vanha maatilan päärakennus" vaan vm 1978
Lienee käytännössä arvoton kuitenkin? 70-luvulla rakennettu putkivaurioinen omakotitalo maaseudulla.. veikkaan, että äärimmäisen vaikea myydä. Voi sillä tietysti käyttöarvoa olla. Jos olisi hyvässä kunnossa, voisi olla muutaman kymppitonnin arvoinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 11:18
Gat kirjoitti: 11.06.2018 10:52 Orimattilassa, ei ole "vanha maatilan päärakennus" vaan vm 1978
Lienee käytännössä arvoton kuitenkin? 70-luvulla rakennettu putkivaurioinen omakotitalo maaseudulla.. veikkaan, että äärimmäisen vaikea myydä. Voi sillä tietysti käyttöarvoa olla. Jos olisi hyvässä kunnossa, voisi olla muutaman kymppitonnin arvoinen.
Kun minä itse ASUISIN siinä vanhassa omakotitalossa .Vain siivousta ja yhden putkenpään ja vessan ja jääkaapin korjausta vailla. En ole ainakaan tonttia ja rakennuksia myymässä, joten arvoarvioilla ei ole merkitystä. Eikä ole varaa uutta rakennuttaa. Kesämökikseni kävisi vanha saunarakennus siinä pihalla. Kaksi 2 kertaa neljän metrin koppia ja keittokomero. Kaasuliesi, sähkö, vaan ei omaa vettä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ok. Olen varmasti lukenut huonosti, mutta miksi siis tarvitset kaksi asuntoa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 11:45 ^Ok. Olen varmasti lukenut huonosti, mutta miksi siis tarvitset kaksi asuntoa?
En välttämättä tarvitsekaan. Mutta mun kaiken muun surkeuden ja äitini hautajaisten järkkäämisen ohella olisi ollut tässä kunnossa mahdotonta järjestää Varkauden tavaroiden, ml antiikkikarkut, antiikkikaappi, astianpesukone, pyykkikone, taulut ja kirjat ym... muuttamista Orimattilaan ennen toukokuun loppua kuten ukaasi oli äitini kuoltua. Orimattilassakin olisi ensin pitänyt raivata tilaa ulkorakennuksiin ja joo, ensin siivota se Orimattilan kämppä. Joten väliaikaisesti otin tämän Varkauden kämpän nimiini, 644/kk 71 neliötä. Siinä tuskin on järkeä, mutta muuten en olisi asiasta selvinnyt. Eipä silti, mukavampihan täällä "kaupungissa" olisi asua talvet kuin siellä maalla 11 km lähimmästä kaupasta kun kyläkauppakin lopetti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikö olisi järkevämpää muuttaa pysyvästi Varkauteen ja antaa Orimattilan kämpän olla rauhassa? Pidät pikkulämmityksen päällä ja annat olla. Näin sulla on mahdollisuus "sitten joskus" korjata se, mutta ei mitään akuuttia painetta. Mitä hyötyä sulla on Orimattilassa asumisesta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.06.2018 12:01 Mitä hyötyä sulla on Orimattilassa asumisesta?
No jaa. Kaunis puolentoista hehtaarin piha kauniilla paikalla näköaloin, kuin hoitamaton puisto. Lapsena se oli minulle ihan taikamaa kesäisin. Kesämökin korvike.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin