Kesäkuu-säie

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Havahdutti päiväunilta kun hautaustoimisto soitti, että äitini on viimein tuhkattu, eihän mennyt kuin joitakin kuukausia. ja mun pitäisi soittaa Orimattilan seurakuntaan saadakseni kuopata sen uurnan sukuhautaan. Kunhan ensi viikoksi pyrin Orimattilaan. Hautaustoimiston lasku kuulemma 900 tai yli ja seurakunta eli joutavat rituaalit erikseen maksan kirkolle ja tuhkaus erikseen eri maksulla. Isäni kanssa uurnan kuoppaamisen lapion vuokrakin oli 60 egeä. Tuhkaa ei v. 1984 lain mukaan kuulemma saa jakaa kotipihalle ja hautaan. Saatoin kuulostaa hieman epäystävälliseltä, kun sanoi että lakia meidän kaikkien pitää noudattaa johon minä että joojoo, siitähän sulle maksetaan. MOI MOI ja klik minulta.

Kuinkas moni teistä on joutunut järkkäämään hautajaiset-maahanpanijaiset? Yksinkö?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 13:43Kuinkas moni teistä on joutunut järkkäämään hautajaiset-maahanpanijaiset? Yksinkö?
Systerin kanssa kahdestaan järkättiin varattomana kuolleen isämme hautajaiset. Sitä alkaa olla jo sen verran aikaa, etten jaksa juuri tarkkaan kaikkea muistaa. Sen muistan, että kämppä tyhjennettiin käytännössä kokonaan kaatopaikalle. Mulla oli samaan aikaan avioero päällä ja muutto toiseen asuntoon, joten jostain syystä otin sinne sängyn mihin faija kuoli. Paljon muuta ei sieltä otettu talteen. Mitään ei jäänyt, mutta muistaakseni omasta taskusta ei jouduttu kulujua hoitamaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2018 14:50
Gat kirjoitti: 01.06.2018 13:43Kuinkas moni teistä on joutunut järkkäämään hautajaiset-maahanpanijaiset? Yksinkö?
Systerin kanssa kahdestaan järkättiin varattomana kuolleen isämme hautajaiset. Sitä alkaa olla jo sen verran aikaa, etten jaksa juuri tarkkaan kaikkea muistaa. Sen muistan, että kämppä tyhjennettiin käytännössä kokonaan kaatopaikalle. Mulla oli samaan aikaan avioero päällä ja muutto toiseen asuntoon, joten jostain syystä otin sinne sängyn mihin faija kuoli. Paljon muuta ei sieltä otettu talteen. Mitään ei jäänyt, mutta muistaakseni omasta taskusta ei jouduttu kulujua hoitamaan.
Paska homma sinullakin. Tosin minä haluan yhteiset kamat, joista osa antiikkiakin, talteen. Mutta jos isäsi kuoli varattomana, ja sinä et maksanut... no ehdottihan yksi Orimattilan juristi, että isäni hautaamismenoja voisi anoa sossusta kun eläkeläisen käyttötili ei riitä. No sossu hokasi, että omistihan isäni äitini kanssa puoliksi sen kattolahonneen Joroisten mökin. Sisämaassa, eikä kukaan ostaisi sillä aikataululla eikä koskaan. Joten minä maksoin nekin kuolomenot.

Täytyypä muistaa erota kirkosta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 15:20Paska homma sinullakin.
No itse en ole koskaan kokenut noin. Olen kokenut paljon huonompia hetkiäkin. Läheisten syöpään kuoleman ja itsemurhan. Huostaanotettujen lasten väliaikainen huolehtimen ja heidän eteenpäin luovuttaminen koneistoon. Toinen heistä kuoli hyvin nuorella iällä ongelmiinsa. Ongelmia on monia. Niistä mennään eteenpäin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2018 15:56
Gat kirjoitti: 01.06.2018 15:20Paska homma sinullakin.
No itse en ole koskaan kokenut noin. Olen kokenut paljon huonompia hetkiäkin. Läheisten syöpään kuoleman ja itsemurhan. Huostaanotettujen lasten väliaikainen huolehtimen ja heidän eteenpäin luovuttaminen koneistoon. Toinen heistä kuoli hyvin nuorella iällä ongelmiinsa. Ongelmia on monia. Niistä mennään eteenpäin.
Millä voimin tai paremminkin millä syyllä eteenpäin? Jos ei enää ole mitään syytä. Ja välit vanhempiin olivat toista luokkaa kuin useimmilla. Ja siinäkin väsyessäni epäonnistuin. No, saathan pillua ilmaiseksi, eli kelpaat ihmisenä. :mrgreen:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:16Millä voimin tai paremminkin millä syyllä eteenpäin?
Sua on nyt yritetty auttaa tällä palstalla niin moninaisin keinoin. Ei mulla ole antaa sulle muuta kuin köysi tai nuora. Oma äitini on löytänyt ortodoksisen kirkon tavat eläkepäiviensä menoksi. Henkensä pitimiksi tai ajankuluksi. Tiedä näistä. Mutta ei mulla siis muuta ole sulle tarjota.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2018 16:39
Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:16Millä voimin tai paremminkin millä syyllä eteenpäin?
Sua on nyt yritetty auttaa tällä palstalla niin moninaisin keinoin. Ei mulla ole antaa sulle muuta kuin köysi tai nuora. Oma äitini on löytänyt ortodoksisen kirkon tavat eläkepäiviensä menoksi. Henkensä pitimiksi tai ajankuluksi. Tiedä näistä. Mutta ei mulla siis muuta ole sulle tarjota.
Jaa että johonkin uskoon pitäisi tulla? Ortodoksit ei ole kovin fundiksia, mutta ei minulle toimisi leikkiä moista. Nuo mitkään teidän neuvoista ei vaan toimi. Ihan erilaista kuin teidän standardimaailmassa, josta vain pullerehditaan läpi. Ilmeisesti ilman edes emotionaalisesti todellisia tai muuten velvoittavia perhesuhteita.

Muuten miksi tai miten et asunut isääsi auttamassa kun isäsi teki kuolemaa? Asutko edes äitisi luona tai muutatko hänen luokseen auttamaan kun vielä haurastuu? Miksi tai miten niin et?

Ettekö piittaa tai onko nillä jotkut muut turvaverkot ja uskonnollisuus päälle?

Mun on pitänyt hoitaaa enoani myöten, ja lopulta epäonnistuin. Vaikka sanoin jo aikoja sitten vanhemmilleni, että kun en jaksa kantaa edes itseäni, en minä jaksa kantaa teitäkään. Sanoinpa vielä, että minä tuskin jaksan saattaa teitä edes hautaan. Johon isäni: "Eihän ne maan päälle jätä." Siis ketkä "ne" ja kukas sen hoitaa ja maksaa?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:51Muuten miksi tai miten et asunut isääsi auttamassa kun isäsi teki kuolemaa? Asutko edes äitisi luona tai muutatko hänen luokseen auttamaan kun vielä haurastuu? Miksi tai miten niin et
Olin jo perustanut oman perheeni. En asun äitini luona, mutta olen hänen tukena. En muuta hänen luoksensa, vaan jatkan omaa elämääni. Luotan siihen, että kun äidillä alkaa olla hankalaa, niin perheyhteisöstä löytyy voimaa auttaa häntä siinä tapauksessa, että juuri sillä hetkellä minulla ei riitä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2018 16:59
Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:51Muuten miksi tai miten et asunut isääsi auttamassa kun isäsi teki kuolemaa? Asutko edes äitisi luona tai muutatko hänen luokseen auttamaan kun vielä haurastuu? Miksi tai miten niin et
Olin jo perustanut oman perheeni. En asun äitini luona, mutta olen hänen tukena. En muuta hänen luoksensa, vaan jatkan omaa elämääni. Luotan siihen, että kun äidillä alkaa olla hankalaa, niin perheyhteisöstä löytyy voimaa auttaa häntä siinä tapauksessa, että juuri sillä hetkellä minulla ei riitä.
Mä en ole saanut vaimoa tai lapsia, mutta kun enoni alkoi sairastaa, kaikki piti jättää ja mun ja eläkevanhempienikin muuttaa hänen luokseen. Ei enollani siellä Hämeessä tai vanhemmillani täällä savon hevonvitussa ollut mitään muuta tukea kuin hunsvottipoikansa. Toisin se varmaan on savolaisilla tai pohjalaisella 92-vuotiaalla hyväkuntoisella tädilläni, ja teidän äideillä, että koko suku asuu ihan vieressä. Siis erikoislaatuista meillä, niin kummaa, että teillä ei ole kuin pilkkaamista ja tilanteeseen sopimattmia yleishymisteleviä standardineuvoja..

No joo, eihän teidän tarvitse vaihtaa vanhuksillenne vaippoja. Minä kun vielä vanhenen, sitten kuolen omaan paskalätäkkööni yksin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 17:28että teillä ei ole kuin pilkkaamista ja tilanteeseen sopimattmia yleishymisteleviä standardineuvoja..
Ok. No harmi että koet noin. Mun käsityksen mukaan sua on yritetty auttaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti: 01.06.2018 17:36
Gat kirjoitti: 01.06.2018 17:28että teillä ei ole kuin pilkkaamista ja tilanteeseen sopimattmia yleishymisteleviä standardineuvoja..
Ok. No harmi että koet noin. Mun käsityksen mukaan sua on yritetty auttaa.
Yritetty, mutta eri maailman mussunmussunlallaa itsestäänselvin standardineuvoin. "Ikävää että koet noin" on kuin hihhulisanastoa. Ikävää, että SINÄ koet noin ja poseeraat jonain auttajana. Vaikka et näihin omasta poikkeaviin asioihin apua keksisi, vaikka ne sinulle yliollennolle tapahtuisivat. Eivätkä tapahdu.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:16 Millä voimin tai paremminkin millä syyllä eteenpäin? Jos ei enää ole mitään syytä. Ja välit vanhempiin olivat toista luokkaa kuin useimmilla. Ja siinäkin väsyessäni epäonnistuin. No, saathan pillua ilmaiseksi, eli kelpaat ihmisenä. :mrgreen:
Äitini kävi monta kertaa viikossa junalla hoitamassa äitiään, samalla kun ei meinannut enää pärjätä sairaanhoitajan työssään. Onneksi vanhempani ovat vielä hyvässä kunnossa.

Olenko muuten maininnut, että itselläni oli poikuus tallella, kun hoidit homman pois alta. Olen varmaan.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 02.06.2018 1:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 16:51Ihan erilaista kuin teidän standardimaailmassa, josta vain pullerehditaan läpi. Ilmeisesti ilman edes emotionaalisesti todellisia tai muuten velvoittavia perhesuhteita.
EI ole olemassa mitään standardimaailmaa. Kitinänkin historiassa on oman käden kautta päivänsä päättäneitä, vaikeasti masentuneita ja vakavasti sairata ihmisiä ja erilaisia vastoinkäymisiä ja tradgedioita. Se on sitten oma valinta, että jääkö paikalleen makaamaan ja valittaa että koko maailma on minua vastaan, vai suree surunsa, nielee pettymyksensä ja jatkaa eteenpäin.

Mitä tulee emotionaalisesti todellisiin ja velvoittaviin perhesuhteisiin, niin lapsiaan rakastava vanhempi pitää velvollisuutenaan valmistaa lapsensa itsenäiseen elämään ja olemaan valmiina maailmaan ja vääjättä tuleviin pettymyksiinkin. EIkä suinkaan alkaa mahdollistajaksi aikamiespojan elämään pummina nurkissa ja sitten emotionaalisesti kiristä omaishoitajaksi lapsen oman elämän hinnalla. Omat isovanhempani ovat muuttaneet omista asunnoistaan kuntonsa mukaisiin tuettuihin asumismuotoihin ja perheen apu on ollut siihen täydennys - mikä on tietysti itsestään selvää, kun kaikilla on omaa perhettä, uraa ja elämää.

Jos "emotionaalinen todellisuus" on enoja jotka kiristävät perintöä lupailemalla omaishoitamaan jossain rotasyömässä pihamökissä taikka vanhempia jotka elävät niin ruokottomassa paskaläävässä ettei sinne voi ketään ulkopuolista päästää ilman kunnollista hoitoa nurkissa ryypiskelevän aikamiespojan kanssa, niin luojan tähden onneksi kukana lähisuvustani ei ole sellaista todellisuutta joutunut kokemaan, vaan eläneet ihmisarvoista elämää siihen saakka kunnes ikä, sairaudet tai onnettomuudet ovat korjanneet pois.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei hyvää päivää, hyvää yötä..

En jaksa velloa kenenkään kuolemissa, sit kun kenenkin lähtö tulee pitää jatkaa olemistaan tai aloittaa kuoleminen, eikä sekään ole kaunista katsoa, kuulla tai miten tuleekin siitä tietoiseksi..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nokkaeläin: Olet maininnut, joo heh. En olisi silloin arvannut. Onhan sitten vielä, että todellisessa "love-shyness"-syndroomassa ei kerrassaan usko kelpaavansa peräti romanttis-eroottisesti. Kelpaavat ihmiset vaikuttavat pelottavilta ilmeisessä ylivertaisuudessaan. Jos sellainen mahdottomuus toteutuu, kokee velvollisuudekseen sabotoida sen itse. Onneksi olen jo niin vanha, ettei kukaan oletakaan. "Love shyness"-foorumilla muuten inhoavat leffaa "40 v ja neitsyt". Koska sille leffahahmolle ei ollut tullut mieleenkään, ja kun tuli, alkoi sujumaan. Todellisuudessa aikuisella neitsytmiehellä on ollut se mielessä koko ajan.

SO HARD taas vetelit äärimmäisen karkeistavan ja solvaavan tulkinnan. Joo, totta kai mun olisi pitänyt kävellä pois jo aikoja sitten, mutta ei se niin selkeää ole, ja olisin jättänyt muut pulaan Eivätkä minä tai he sitä tahallaan tehneet. Hyvää tarkoittavia, suorastaan herooisesti yrittäviä ihmisiä annetussa epätavallisessa tilanteessa.

En tiedä, onko yleisfysikaalista determinismiä, mutta yksilö- ja ryhmäkohtainen psykologinen determinismi saattaa olla.

Kyllä te viisastelette.. mutta kun kaikki on romuna, ei teiltä saa apua muuta kuin itsestäänselviä yleisohjeita ja pilkkaa miten teillä menee paremmin. Vähän kuin jutussa jossa kiusattu koulupoika meni harjoittelemaan peräti Wing Chunia. Silti luokan iso kovis painiottein riepotteli miten halusi. Nöösipojan mestari sanoi: "Wing Chun-taistelijat eivät joudu tuollaisiin tilanteisiin"

Joten kun kaikki on romuna, minusta ei ole mihinkään enkä osaa siivota. Jospas tulisi ilmaiseksi Kitinän "toverien" topparoikka siivamaan sitä Orimattilan taloa. Putkistoakin saa rempata. Työstä en enää erehdy maksamaan, vain osista. Sittenpä nähtäisiin, miten tekään "osaatte siivota" kuin kolmannen maailmansodan jälkeen. Tapahtunut tosiasia, mutta sen jälkeen selviäminen on ehkä ylitse teidänkin kykyjenne. Ylläpitää osaatte stabiilia tilannetta, mutta jos on jo sortunut..tuskinpa.

Ja joo luuisin, että jokunen kitinäläiïnen on tappanut itsensä kevyemmissäkin tilanteissa. No ehkä Ninnillä oli vaikeinta. Täälläkin vain vittuiltiin elämänvalinnoistaan, minäkin. Ja sitten hyppäsi parvekkeelta.

Minä taas sinnittelen vielä, epäortodoksisin keinoin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 02.06.2018 7:10 SO HARD taas vetelit äärimmäisen karkeistavan ja solvaavan tulkinnan. Joo, totta kai mun olisi pitänyt kävellä pois jo aikoja sitten, mutta ei se niin selkeää ole, ja olisin jättänyt muut pulaan Eivätkä minä tai he sitä tahallaan tehneet. Hyvää tarkoittavia, suorastaan herooisesti yrittäviä ihmisiä annetussa epätavallisessa tilanteessa.
Mutta kun se on just niin simppeliä. Sä olet valintasi tehnyt, tai tarkemmin sanottuna päättänyt jäädä ajelehtimaan toisten valintojen mukaan, ja nyt joudut elämään seurausten kanssa. Nyt kun ei enää ole muita päättämään puolestasi, niin olet sitten ihan hukassa, kun et ole ikinä oppinut ottamaan vastuuta elämästäsi. Sen sijaan, että laittaisit asiasi kuntoon, takerrut entistä tiukemmin kiinni menneeseen. Edes jostain paskasesta vuokrakämpästä et pysty luopumaan, vaikka se on vaan turha kulu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä mitä hyvää tarkoittavat ja herooista on vaatia lastaan 24/7 omaishoitajaksi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jep. Meikäläisen velvollisuus on pitää itteni kondiksessa ja painaa suunia niin pitkään kuin mahdollista. Sitten kun alan tarvita 24/7 hoitajaa, niin pitää tutkia optioita.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 02.06.2018 9:05
Gat kirjoitti: 02.06.2018 7:10 SO HARD taas vetelit äärimmäisen karkeistavan ja solvaavan tulkinnan. Joo, totta kai mun olisi pitänyt kävellä pois jo aikoja sitten, mutta ei se niin selkeää ole, ja olisin jättänyt muut pulaan Eivätkä minä tai he sitä tahallaan tehneet. Hyvää tarkoittavia, suorastaan herooisesti yrittäviä ihmisiä annetussa epätavallisessa tilanteessa.
Mutta kun se on just niin simppeliä. Sä olet valintasi tehnyt, tai tarkemmin sanottuna päättänyt jäädä ajelehtimaan toisten valintojen mukaan, ja nyt joudut elämään seurausten kanssa. Nyt kun ei enää ole muita päättämään puolestasi, niin olet sitten ihan hukassa, kun et ole ikinä oppinut ottamaan vastuuta elämästäsi. Sen sijaan, että laittaisit asiasi kuntoon, takerrut entistä tiukemmin kiinni menneeseen. Edes jostain paskasesta vuokrakämpästä et pysty luopumaan, vaikka se on vaan turha kulu.
"Simppeliä", jos ei synny ja kasva siihen. Vaikea sanoa olisinko voinut tehdä toisin, ílman aikakonetta. Enoni oli mielestäni täys mulkku, vanhemmillani oli asiansa. mutta minä olen geneettisesti ja kultuurisestikin puolet ja puolet vanhemmistani. Lisättynä ainakin 90-lukuun asti nykyaikaa.

He huolehtivat nuoresta minusta, minä koetin huolehtia heistä. Lopulta epäonnistuin. Jos et äitisi luokse muuta asumaan, kai sulla on tilaa ottaa äitisi sinne omaan kotiisi? Mikä ettei vanhus nurkkiin höpöttelemään?

Tästä vuokrakämpästä, että kai se sinun rinnakkaistodellisuudessa olisi "turha kulu". Eihän sua pätkääkään kiiinnosta lapsuudenkotisi joka olisi vieläkin puolittain kotisi tai sukusi yhteiset tavarat? Tässä maailmassa en vaan suostunut, että vanhempieni ja minun kamat roudaa haalarihemmot roskalavalle. Toukokuun lopussa ja kun tassä oli muutakin Orimattilassa, sillä aikataululla ei siirtoa..

Sulla on toki toisin. Siksi täytyi tehdä jekku, että omiin nimiini tämä, 640 kuukaudessa. Jota en varmaan kestä pitkään, kunhan sitten itse irtisanoudun, järkkään ja maksan vitusti muuttofirmalle ja sitä ennen pitää raivata varastotilaa siellä Orimattilassa.

Jonne te viisastelijat voítte toki tulla siivoamaan. Tervetuloa Helvettiin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 02.06.2018 12:41 He huolehtivat nuoresta minusta, minä koetin huolehtia heistä. Lopulta epäonnistuin. Jos et äitisi luokse muuta asumaan, kai sulla on tilaa ottaa äitisi sinne omaan kotiisi? Mikä ettei vanhus nurkkiin höpöttelemään?

Tästä vuokrakämpästä, että kai se sinun rinnakkaistodellisuudessa olisi "turha kulu". Eihän sua pätkääkään kiiinnosta lapsuudenkotisi joka olisi vieläkin puolittain kotisi tai sukusi yhteiset tavarat?
Ei tule tapahtumaan. Mun isovanhemmat ei asuneet mun vanhempien nurkissa, eikä mun vanhemmat tule asumaan mun nurkissa, vaikka meillä hyvät välit onkin. Lähelle voivat muuttaa, jos haluavat.

Lapsuudenkoti on myyty. En ole sitä mitenkään kaivannut, eikä sen myymisestä mitään suurta traumaa ole seurannut. Mulla on omat huonekalut, joten mitenkään merkittävästi en perintöhuonekaluja kaipaa. Oikeastaan parempi, jos se ainoa sukuhistoriallisesti merkittävä menisi veljelle, kun ei se sovi mun sisustustyyliin.

Sä otat ihan turhaa stressiä jostain tavarasta ja lataat niihin ihan käsittämättömiä tunnearvoja. Se sun Orimattilan talokin kuulostaa siltä, että kannattaisi kutsua palokunta polttamaan ja muuttaa asumaan johonkin uudisrakenteeseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Kyllä sinä olet saanut täällä myös aivan hyviä neuvoja, ei vain aksiomia ja "liirumlaarumia".
Vittuiluista että yritäpä olla aivan mukava, kohtelias ja asiallinen co-kirjoittajille...vittuilut vähenee kummasti tai jopa loppuu kokonaan. :wink:

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Gat kirjoitti: 01.06.2018 18:24 poseeraat jonain auttajana.
Ei mun tartte poseerata. Autan omien rahkeideni mukaan. Jos haluat tietää enemmän, niin kysy asiallisesti. Sinua en enää kykene auttamaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 02.06.2018 14:18 Gat. Kyllä sinä olet saanut täällä myös aivan hyviä neuvoja, ei vain aksiomia ja "liirumlaarumia".
Vittuiluista että yritäpä olla aivan mukava, kohtelias ja asiallinen co-kirjoittajille...vittuilut vähenee kummasti tai jopa loppuu kokonaan. :wink:

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Ja sinä et voI tulla Orimattilaan avuksi, vaikka sinut Helsingistä hakisin.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Mä näen ton tilanteesi siten, että enosi ja vanhempasi ovat käyttäneet sua hyväksi hoitamiseensa ja muuten. Talo, mökki ja kerrostaloasunto on annettu olla aivan hunningolla siisteyden ja kunnossapidon suhteen - tyyliin "kunhan kestävät mun elonpäivät". Ei niiden kunnossapito vaadi mitään ydinfyysikon tai rakennusmestarin tietomäärää tai älyä. Sellaisista selviää ihan kouluja käymätön, joka on vähääkään kiinnostunut omaisuutensa käyttöiästä ja arvon säilymisestä jälkipolville. Eikä vain oman elonsa aikana käytettävissä olevan rahan maksimoimisesta itselle. Joo, enosi jätti perintöä, mutta huoliakin rempallaan ja teknisen käyttöikänsä lopussa olevien rakennusten muodossa. Remppaa pukkaa ja kevennystä pankkitilille.
Ja Niin. Olen yrittänyt asiallisesti neuvoa aiemmin lukuisia kertoja. Aina vastauksesi on tyyliin #rinnakkaistodellisuus #toinenmaailma #saattepillua. Kovin syvälle olet 3.maailmansodan poteroosi kaivautunut. Surullista kohdata tuollainen ihmiskohtalo, joka ei huoli asiallista apua vaan aina vain painuu syvemmälle poteroonsä juomaan viinaa/kaljaa. Selaamalla löydät lukuisia avustusyrityksi monen vuoden aikana. Huoh.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kesäkuu-säie

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Melko väsymys. Vanhemmilla käymässä ja unohdin korvatulpat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin