Suuri hellekysely

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Käykö helle hermoille?

Äänestys päättyi 19.08.2018 15:53

Ei, nautin ja tykkään.
8
53%
Hieman. Kiva kun tarkenee, mutta vähempikin riittäisi.
2
13%
Kyllä, liian kuumaa.
3
20%
Tulispa talvi.
0
Ei ääniä
Oispa kaljaa.
2
13%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Seksihelteitä käristyskupolin alla on pidellyt vähän siellä sun täällä jo pidemmän aikaa. Vieläkö on kivaa vai onko koskaan ollutkaan?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ole koskaan pitänyt kotimaassa pitkistä yhtäjaksoisista kuumista ajoista. Suomalaiset kodit eivät ole keskimäärin kuumaa varten suunniteltuja. Ensi kesäksi asennutan kyllä ilmalämpöpumpun.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ihan kamalaa. Tässä kunnossa meinaan kuolla muutenkin, saati jos menen ulos. Pysyttelen sisällä, paitsi kaljanhakureissullani kirkonkylään eli keskikaupungille. Nyt Karhu on loppu, mutta silti epätodennäköistä, että olen laillinen edes iltayhdeksältä.

Ilmastonmuutosta tämä säiden heittelehtiminen. Äitini se piti helteistä, vain istui pihalla. Koska viime kesä oli sään puolesta hänelle huono, sovimme, siis oikeasti sovimme että pysyy hengissä vielä tämän kesän. No, ei, vaikka olisi pitänyt tästä. Tulisipa kummituksena tuonne pihalle.

Nuorempana kovilla helteillä joskus menin vaatteet päällä kylmään suihkuun. Nyt peseytymistä vältellen käytän runsaasti apteekin tuoksutonta antiperspiranttia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ihan jees. Mökillä tarkeni ja kämppä ei ole liian kuuma. Töissä saa vetää jotain lämmintä niskaan, Eli ei oikein haittaa lämpö missään. Ulkoaktiviteeti päiväsaikaan ovat aika hikisiö, mutta se on sitten oma valinta. Loman polkujuoksukokeilut menivät nopeasti kävelyksi.

Hemmetin paljon parempi keli tämä on kuin sellainen kylmänkostea epäkesä, joita on ollut pari vuotta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Just hyva. Toivottavasti kauniit kelit jatkuu vielä syyskuun lopulle. Edellisiltä kesiltä on sen verran käyttämättömiä hellepäiviä vielä jäljellä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa. Paskaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pidän lämpimistä ilmoista mutta tämä on liian lämmitä. Ahdistavaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oikein hyvä. Jopa minä, joka en rusketu, olen jotakuinkin elävän sävyinen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Yleensä en helteistä ahdistu, vaan nautin niistä, mutta nyt kun työtiloissa on 35 astetta lämmintä ja työtkin pitää tehdä, niin alkaa olla liikaa. Kotona vallitseva kuumuus tuntuu työpäivän jälkeen helpotukselta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Koti on kuin sauna ja harrastaminen ulkona hankalaa. Ihan ok siitä huolimatta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai niin, unohdin itse vastata. Tykkään ja nautin, kivaa kun ei tarvi palella. Patikkareissulla hieman kuumotti, mutta onneksi yläilmoissa oli viileämpää - ainakin hieman :D Susirajan takana olevissa inneissä (yleensä pubi-ravintolakompleksi, jossa huoneita) ei juuri ilmastointeja ole, mutta siihen tottui. Jätettiin verhot eteen päiväksi ja heippalappu siivoojalle, ettei niitä saa avata. Illalla ikkuna auki ja tuuletusta.

Sama juttu nyt kotona eli ei täällä ilmastoinnit ole yleisiä eikä ole totuttu tällaisiin lämpöasteisiin. Mutta luulen tosiaan, että patikkareissu ja pitkään kestäneet lämmöt ovat totuttaneet kehon. Eli naatiskelen (mutta voi olla, etten naatiskele jos sama meno jatkuu Suomessa ja siellä bunkkaan osan ajasta hikisessä yksiössä, johon ei saa läpivetoa eikä ranskalaisen parstin ovea voi pitää auki kunnolla, koska on alin kerros eli suunnilleen katutasossa).
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 25.07.2018 15:53 Seksihelteitä käristyskupolin alla on pidellyt vähän siellä sun täällä jo pidemmän aikaa. Vieläkö on kivaa vai onko koskaan ollutkaan?
Woody Allenin sanoin; "katsoin eilen auringonlaskua merellä, ja tunsin itseni mitättömäksi. Toisaalta eilen olin kaupungissa ja satoi ja tunsin silti itseni mitättömäksi". Ihan mukava ollut kun aurinko paistaa. Lissabonissa tuli vähän kärtsättyä, kun merenrannalla tuulessa ei tajunnut, että aurinko korventaa niin pahasti. Sen jälkeen taas käytetty raswaa kiltisti. Ilmastointi on onneksi toiminut kevään alkuvaikeuksien jälkeen moitteetomasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 25.07.2018 15:55 . Ensi kesäksi asennutan kyllä ilmalämpöpumpun.
Suosittelen 130%:sti. Meillä ekat muutama kesä mentiin maalämpöviilennyksellä, mutta ei sen teho riitä. Ilmalämpöpumppu tällaisina kesinä on parasta, mihin voi rahansa laittaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy pistää kysely taloyhtiölle mikä on kanta ilmalämpöpumppuihin. Eipä nuo näytä edes maksavan juuri mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 30.07.2018 10:11 Täytyy pistää kysely taloyhtiölle mikä on kanta ilmalämpöpumppuihin. Eipä nuo näytä edes maksavan juuri mitään.
Ainakin appivanhemmat ovat kerrostalokaksioonsa lämpöpumpun asennuttaneet ongelmitta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yksi kun on saanut luvan niin sitten muut saa automaattisesti. En tiedä onko täällä kellään.

No talveen se menee kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 30.07.2018 10:27

No talveen se menee kuitenkin.
Juu, ei mitään toivoa, että näille helteille ehtisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Parvekkeelle pääsee vasta marraskuussa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sulla onkin aika heavy duty -seksihelle, jos et voi pitää parvekkeen oveakaan auki nyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kyllähän tää pikkuhiljaa alkaa kypsyttämään, kello on yhdeksän illalla ja sisällä 28.5, ulkona 30. Töissä sentään toimii ilmastointi. Musta tuntuu että mun kroppaa ei ole tehty näille lämmöille, lievä huono olo jatkuvasti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2018 10:46 Sulla onkin aika heavy duty -seksihelle, jos et voi pitää parvekkeen oveakaan auki nyt.
Sitten alkaakin panopakkaset!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.07.2018 21:07
James Potkukelkka kirjoitti: 30.07.2018 10:46 Sulla onkin aika heavy duty -seksihelle, jos et voi pitää parvekkeen oveakaan auki nyt.
Sitten alkaakin panopakkaset!
Saako välillä hetken huilata, pippeli kipeä :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eilen lomalle jäätyäni kuumuusongelmat kumuloituivat. En pääse pakoon kuumuutta edes viileään työhuoneeseen. Tällä kelillä energiatasoni tippuu, laiskistun ja aloitekyky tippuu. Tulen äreäksi. Asioita jää hoitamatta, vaikka siihen ei oikein olisi varaa kolmen pienen lapsen kanssa. Liikunnan harrastamisesta ei nauti. Nukkuminen on koko perheelle vaikeaa, kuopus herää aivan liian aikaisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ihan jees. Sisällä on tasaisesti 21° - ilmalämpöpumppu on kiva. Ulkona saa olla lämmin vaikka vuoden ympäri, ei haittaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suuri hellekysely

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiukkutipu kirjoitti: 31.07.2018 13:09 Ihan jees. Sisällä on tasaisesti 21° - ilmalämpöpumppu on kiva. Ulkona saa olla lämmin vaikka vuoden ympäri, ei haittaa.
Muistelisinkin, että kirjoitit joskus, että Suomessa ei ole koskaan ollut liian kuuma. Mukava nähdä, että olet edelleen samaa mieltä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin