Viikko 32

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nuoren kissan kokoiset kotirottani ovat liiankin älykkäitä. Hiirenloukutkin ovat minusta epämiellyttäviä, koska usein hiiri jää kitumaan, huutaa, ja armeliaasti silloin pilkoin leukulla. Nyt on rottia. Eilen väijyin ilmakiväärin kanssa, mutta elukat piileskelivät. Viritin sitten sormeni vaarantaen järeän vanhanajan rotanloukun, jonka asettamiseen oikeastaan tarvittaisiin kolme tai neljä kättä, epäergonominen. Syötiksi lihapulla.

Aamulla loukku oli lauennut, omalla jousivoimallaan nurin ja lihapulla syöty. Toisin sanoen rotta oli osannut laukaista loukun itseään vahingoittamatta.

Elänsuojelijaminuuteni on katoamassa. Myrkkyäkö sitten? Vaikka se saa ne liiankin kipeään loppuun. Kulkevat täällä muuten kuin kotonaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taas joku halpa rimpula käytössä, jolla rotta vain treenailee habaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 06.08.2018 18:41 Taas joku halpa rimpula käytössä, jolla rotta vain treenailee habaa?
Kyllä ne oli ainoita, joita maatalouskaupasta löytyi. Oli myös niitä laatikkomallisia, joita käytin hiiriin, rotalle sitten rotan kokoa. Vaan kun ne muovikopat nimenomaan jättivät usein hiiren kitumaan, niissä kun ei ole kunnon terääkään. Tää nyt on vanhanajan jykevä rotanloukku. Hankala virittää koska jäykkä ja samalla pitää nostaa syöttilevyä ja sovitella laukaisutankoa pieneen aukkoon. Täytynee ostaa niitä rotan koon muovilaatikoita, joskaan nää mun tuskin sopii niihin. Niistä ei saa syöttiä suuhunsa, ellei mene sisälle.

Kun löytäisin ilmapistoolini rojun seasta. Vaikka siinä ei ole tähtäimiä enää, vaistolla osuisin nopeammin kuin ilmakiväärillä. Rotat vilahtelevat kyllä olohuoneessakin, mutta syöksähtelevät tämän kaaoksen näkösuojien välillä. Haulikkoa en viiti sisällä käyttää. Vaan kuin noilla on häntäkin yli 20 senttiä, eivät ne ilmakivääristä saati ilmapistoolista kuolisi ja loukkuja pitävät ne jätit pilkkanaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi otin vapaapäivän, jaksaa mennä töihin huomenna, tänään olisin ollut tosi huono työmyyrä, vaikkei mulla mitään myyrä..
Tuli virolaista kotipolttoista ja muutakin tuotetta kulutettua vakavia määriä neljän päivän Viron tourneella..

Huomisiin..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 06.08.2018 18:58

Kun löytäisin ilmapistoolini rojun seasta.
Ei mitään ilmapistoolia, vaan katkaistu haulikko! Rupeat räiskimään sillä, niin ongelma ratkeaa. Tavalla tai toisella!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pää ihan homeessa ja en löydä oikeaa speksiä. Lisää kahvia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suuri tove Janssonin kiusaus päivä
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eipä oikein skoreta rottienikaan kanssa.

Edellä selostamani jälkeen viritin vanhanajan loukun uudestaan. Loukku oli tällä uusintayrityksellä sitten lauennut, mutta silloin leipäsyöttiin ei oltu koskettu. Uusi kokeilu yön ajaksi. Nyt paitsi loukku oli lauennut, leipä oli syöty.

Sitten ostin kolme mukamas rottakokoista muovilaatikkoloukkua. Josta ei saa syöttiä eikä giljotiini toimi menemättä itse sisälle. Syötteiksi lihapullia kuten hiirillekin joskus käytin. Mietin kyllä, kelpaako juuri tuon merkin lihapulla heille ja mahtuvatko ne jättiläiset rotanloukkuun.

No, tänä aamuna yksi loukku oli lauennut ja lihapullla syöty. Toiseen loukkuun ja syöttiin ei oltu koskettu. Kolmas loukku löytyi vielä vireessä ja syötti tallella, mutta ne yliälykkäät jyrsijät olivat kammenneet sen pystysuuntaan nurin, niin että sisääntuloaukko oli lattiaa vasten.

Myrkkyä kai seuraavaksi? Haulikolla en haluaisi täräytellä sisällä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Soita Mensaan ja sano että löytyy humanistia älykömmät rotat.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 09.08.2018 18:30 Soita Mensaan ja sano että löytyy humanistia älykömmät rotat.
Hiiret ja rotat ovat tutkitusti ällistyttävän fiksuja.

Eläinten ystävänä nuo laatikkomalliset loukutkin epäilyttävät, nimittäin eivät hiiret aina kuole siihen vaan jäävät kitumaan, jolloin pilkoin niitä leukulla. Huusivat kuuluvalla ääänellä. Vaikka miten ne loukut on sertiioitu "hetitappaviksi".

Nuo uudet on rottien kokoa, mutta rotat selviävät niistä.

Myrkkyä varsinkin epäröin käyttää, kauhea tapa tuntevalle olennolle kuolla hitaasti ensin sisäelimensä ulos oksennettuaan. Mutta nyt mielialani on, että kärsikööt hekin.

Tosin myrkkykään ei välttämättä toimi. Enovainaani laittoi myrkkysyöttejä tuonne vanhaan saunaan hiirille, Hiiret sitten peittelívät myrkkysyötit hiekalla tai sahanpurulla. Joku saanut vattan kipeäksi ja varoitti muita?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon nyt pari kertaa ajanut Uberilla Suomessa. Ihan jeesch, mutta ongelmana se, että monestikaan autoja ei ole vapaana.
Eilen yritin ensin Uberia, mutta kun yhtään autoa ei vapaana, tilasin sitten Fixutaxin appsista. Näkee kyllä eron Silicon Valleyn ja Piimälaakson softassa. Uberin softa toimii loistavasti, Fixutaxin -eh-. Appsi sanoi "auto on tulossa". Muutaman minuutin päästä "etsitään autoa", joka sitten pyöri minuutteja. Soitin aspaan, kysyi tilausnumeroni, kerroin, vastaus "onko tämä siis tilattu Konalaan". No ei ole. Sitten hetken ajan kuluttua täti totesikin, että "joo, siinä on tosiaan sellainen bugi, että näyttää "auto on tulossa ja antaa tilausnumeron, vaikka on vasta jonossa kyyti odottamassa" :roll: No, manuaalisesti sitten laittoi kyydin tulemaan.

Paluumatkalla ytimestä sain sitten Uberin ja kaikki sujui ongelmitta. Fixu taksin hinta 38, Uberin 34. Veikkaan Kovasen hinnan olevan jtn 44.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän toi ollut bugi. Luultavasti suunniteltu ominaisuus, jolla kusetetaan asiakas luulemaan, että joku auto olisi jo tulossa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^saattaa olla noinkin. Kaikki aiemmat appsit (uber, Valopikku, Taksi Helsinki) ovat kuitenkin sanoneet "auto on tulossa" vasta, kun joku auto jo kuitannut tilauksen. On aivan /c:stä, että luulet, että joku on jo kuitannut tilauksen, koska silloin et enää voi hakea toisesta appsista.

Mulla nykyään tyylinä, että laitan haun päällä tabletista esim. Uberista ja samaan aikaan kännystä jostain toisesta appsista ja sitten kun jompi kumpi nappaa, terminoin toisen haun.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ siitähän tuossa just on kyse, että pidetään kiinni vanhasta asiakas on perseestä ajattelusta ja feikataan uutta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2018 10:00

Paluumatkalla ytimestä sain sitten Uberin ja kaikki sujui ongelmitta. Fixu taksin hinta 38, Uberin 34. Veikkaan Kovasen hinnan olevan jtn 44.
Eilen laitoin alkuvuoden kuitteja kasaan kirjanpitäjälle lähettämistä varten ja löytyi taksikuitti kesäkuun alusta, 46€. Eli hyvin hinnat pudonneet. Kovasti tätäkin jaksettiin kuitenkin etukäteen vastustaa..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 12.08.2018 1:06 Noniin, nyt on toinenkin koira myyty turvaan, innolla odotan mitä seuraavaksi pitää pelastaa. Ei oo kyllä oikein muuta kun lapset mitkä voi päätyä tulilinjalle... Toivottavasti ei, mutta Si vis pacem, para bellum.

Viisi päivää niin pitäs olla muodolliset sopimukset lastenvalvojalla nimet alla. Jaksaa jaksaa.

Ps. Olen paska jätkä kun epäonnistuin tässäkin. Niinkun joka ainut vuosi, mikä päättyy ysiin. Kertauksena:
2019 avioero
2009 heppahommat munille + henk. koht. konkurssi
1999 parikin firmaa konkkaan, itsemurhan partaalla
1989 "lieviä" ongelmia huligaanina ja kiusattuna
1979 eka 6kk ok. Sit synnyin.

Kuule vielä universumi, kuules. Universumi, haista paska!
(Punin Betoni)

Eikä ole saatanan saatana viikkoon ollut kaljan kaljaa kämpässä, mietitte kuitenkin. Saatana.
Olisko sulla jonkinlaista maanis-depressiivisyyttä? Meneekö välillä liian lujaa? ad/hd kenties? Em. sanottuna aivan ystävyydellä, koska molempiin voi löytyä apua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 13.08.2018 8:38
James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2018 8:34 Olisko sulla jonkinlaista maanis-depressiivisyyttä? Meneekö välillä liian lujaa? ad/hd kenties? Em. sanottuna aivan ystävyydellä, koska molempiin voi löytyä apua.
Ei. Olen oppinut puhumaan tunteistani ja käyn terapiassa ennaltaehkäisevästi. Lievää tuurijuopon vikaa, mutta vain silloin kun haluan eristäytyä maailmasta kokonaan. Rypemispäivien jälkeen on vähän tavallista helpompi tuntea masennusoireita.
Ok. Hyvä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei vieläkään rottia hengiltä.
Nyt laitoin syötiksi perinteiseen tyyliin juustoa- Yhteenkään loukkuun eivät ole edes koskeneet, eivät kolmeen moderniin laatikkomalliseen eikä kahteen vanhanaikaiseen. Vaikka asettelin niiden alueille.

Teinkö väärin kun laitoin edamia, ehkä suosivat emmentalia? Vai olisiko, että koska olivat aiemmin nähneet loukun laukeavan, välttelevät niitä ja pelkkä juuston haju varoittaa? Keittiössä kuuluivat keskustelevan ärhäköillä piipityksillä, opastivatko toisiaan?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^kissa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja exsu »

Rottakoiraksi koulutettu koira (esim. russeli tai pinseri) olisi varmaan tehokkaampi kuin kissa, mutta oletan, että ko. kämppä on siinä kunnossa, ettei koirakon kutsuminen tule kysymykseen.

Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ne on semmoisia rottia, että ne ammuskelee gattacan pyssyillä koirat ja kissat paistaa illalliseksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei onnistu rottien tappaminen vieläkään. Vaihdoin kolmeen laatikkomalliseen ja nyt kolmeen vanhanaikaiseen loukkuun syötiksi lihapiirakkaa, jota olen ihan läheltä nähnyt rottien syövän. Eivät koske loukkuihin. Rymistelevät, Nakyvät ja Keskustelevat keskenään kyllä- Ehkä varoittavat toisiaan.

Spekuloin, että tunnistavat loukun loukuksi.

En haluaisi käyttää myrkkyä. Yritin ostaa, ja maatalouskaupan mukaan joitakin vuosia sen ostamiseen tarvittaisiin kurssi ja passi.

Kissa olisi kiva, mutta enhän minä sellaisesta jaksa vastuuta ottaa, kun en itsestänikään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: 15.08.2018 19:50
Gat kirjoitti: 15.08.2018 19:36 Kissa olisi kiva, mutta enhän minä sellaisesta jaksa vastuuta ottaa, kun en itsestänikään.
Jos ei kissa pärjää omin avuin, niin joutaa kuollakkin. Millos mä tuun kattoo sen mestan raivauksen?
Sun pitäisi tulla ihan yksin, ei joutavia kavereita. Se ei ole Orivesi vaan Orimattila itäistä uusimaata ei kaukana sun länsiuudestamaasta. Ongelma, että jos olet kuullut raportin Varkauden kämpästä. niin tämä on sata ellei tuhat kertaa pahempi. Kuolisit luonnostaan heti ovelle.

P.S- Astuin kännissä juuri äsken sukkasillani rotanloukuun. Ei juurikaan kipuja, ei vaurioita. Ja noidenko pitäisi tappaa kissankokoinen rotta? On niissä kehittämistä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 15.08.2018 20:05
McJanne kirjoitti: 15.08.2018 19:50
Gat kirjoitti: 15.08.2018 19:36 Kissa olisi kiva, mutta enhän minä sellaisesta jaksa vastuuta ottaa, kun en itsestänikään.
Jos ei kissa pärjää omin avuin, niin joutaa kuollakkin. Millos mä tuun kattoo sen mestan raivauksen?
Sun pitäisi tulla ihan yksin, ei joutavia kavereita. Se ei ole Orivesi vaan Orimattila itäistä uusimaata ei kaukana sun länsiuudestamaasta. Ongelma, että jos olet kuullut raportin Varkauden kämpästä. niin tämä on sata ellei tuhat kertaa pahempi. Kuolisit luonnostaan heti ovelle.

P.S- Astuin kännissä juuri äsken sukkasillani rotanloukuun. Ei juurikaan kipuja, ei vaurioita. Ja noidenko pitäisi tappaa kissankokoinen rotta? On niissä kehittämistä.
Rotat 1 - Gattaca 0. Älä nyt ihmeessä sitä myrkkyä hae, tapat ittes kun kännissä luulet murukahviksi/viinaksi/pillereiksi. Tunnusta vaan että rotat sitä taloa hallitsee ja sä olet vain kylässä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viikko 32

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 15.08.2018 19:50
Gat kirjoitti: 15.08.2018 19:36 Kissa olisi kiva, mutta enhän minä sellaisesta jaksa vastuuta ottaa, kun en itsestänikään.
Jos ei kissa pärjää omin avuin, niin joutaa kuollakkin.
Juu. Eihän kissoista tarvitse huolehtia. Pitävät kyllä huolen itsestään. Kunhan ruokaa muistat antaa. Kissa kyllä muistuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin